|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Rotterdam » Ojajôh? |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#81 |
|
Registered User
Likes (Received): 151
|
zo, dat wordt een druk metrostation!
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Highrise Runner
Likes (Received): 5
|
Quote:
100% mee eens Sol. En ook woningen bouwen, niet preuts doen! Polder is geen echte natuur! Het is slechts een woord voor slechte politiek bedrijven!
|
|
|
|
#84 | |
|
From Holland with love
Likes (Received): 219
|
Quote:
Probeer dat maar eens te vertellen tegen alle mensjes die nu in dat Groene Hart wonen en die straks moeten leven met nog meer mensen in hun kleine, idyllische dorpjes. Straks raken ze het uitzicht op de koeien en varkens kwijt. Ik denk dat je, wanneer je als overheid zou voorstellen 'gewoon' het Groene Hart vol te bouwen, meteen half Nederland op je nek hebt.Dat vind ik trouwens wel apart: sommige mensen (mijn ouders bijvoorbeeld) die in de Randstad wonen komen nooit in het Groene Hart, doen er niets mee, recreeren er niet of wat dan ook, maar als je voorstelt om er 'te bouwen' , dan vliegen ze meteen tegen het plafond. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Registered User
|
Daarom ook mijn voorstel er een mooie parkachtige omgeving van te maken: bossen om te wandelen en te fietsen, meertjes om op te varen met stranden om aan te zonnen en te picknicken, veel vrijstaande woningen en natuurlijk ook nog een paar weilanden, maar niet te veel. Winnaars zijn de natuur, de bewoners van Nederland en ook de boeren. Verliezers: ?
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 10
|
Het Groene Hart plaatsen in een parkachtige setting lijkt me goed. Daarmee zou ik zelf geen grootschalige bouw van woningen, bedrijven of wat ook steunen. Het Groene Hart niet als natuurgebied, maar als landelijk recreatiegebied die de Randstadvleugel in evenwicht houdt. Grootstedelijkheid (ja er ligt een smet op) tegenover het rustieke en vooral toegankelijke buitengebied. Het Groene Hart moet dus toegankelijker worden, door weilanden net als in Zuid-Limburg open te stellen. Verder zou ik binnen het stedelijk gebied de buitenruimte en parkvoorzieningen willen zien verbeteren en vermeerderen om 'ommetjes' mogelijk te maken.
EM Last edited by EuroMaster; June 18th, 2007 at 12:54 AM. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Registered User
|
Een van de doelstellingen van het Zuidhollands Landschap is het instandhouden van het cultuurlandschap in het Groene Hart las ik.
Wat ze vergeten is dat het huidige cultuurlandschap (de weilanden) totaal niet voldoen aan de behoeften van de burgers van Nederland. Je mag best een stukje als geschiedenis bewaren, maar het op slot zetten van het hele gebied getuigt van puur conservatisme. Met natuur heeft het Groene Hart inderdaad weinig te maken. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Like it Vertical
|
![]() Toegankelijker en natuurlijker maken van het cultuulandschap lijkt me op veel plekken een goede oplossing. Nu is het vaak ontoegankelijk en worden er te pas en te onpas bedrijventerreintjes geplaatst en kleine woonenclaves. Dat is dus de verkeerde ontwikkeling. Toegankelijk moet dan vooral zijn voor fietsers (ook zandpaden) wandelaars, paarden en boten/schaatsen. Hiervoor kunnen de Hollanders een voorbeeld nemen aan de Friezen. |
|
|
|
|
|
#89 | ||
|
Rick Bakker
Likes (Received): 7
|
Quote:
[edit] er schijn al diverse gedeeltes te zijn aangeplant in 2000, 2003 en voorjaar 2007 , zie www.bentwoud.nl Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#90 |
|
S/mileage
Likes (Received): 1605
|
Meer bouwen in het Groene Hart is geen goed idee, we hebben al genoeg troosteloze buitenwijken en het file probleem zal alleen maar toenemen. Het concentreren van nieuwe woonwijken rond de steden en het herontwikkelen van oude industrieterreinen is een veel beter idee.
En dat het Groene Hart niet wordt gebruikt door recreanten kan alleen maar worden gezegd door mensen die er zelf nooit komen. Je moet alleen de interessante gebieden opzoeken waar het dan ook druk is. De hoeveelheid boten op het water in de zomer is groots, in de zomer staan de centrum bruggen van Alphen aan den Rijn dan ook niet voor niets vaker open dan dicht. En langs de vaarten en meren en in de mooie oude veenpolders rijden fietsers ongeveer in een file. Die interessante gebieden moeten dan ook behouden blijven voor de toekomst. Dat er in het Groene Hart ook mindere plekken zijn is betekent dan ook niet dat je het hele gebied maar moet afschrijven. Ik denk dat heel veel Nederlanders het verschrikkelijk jammer zullen vinden als er straks geen weidse veenweide gebieden met molens en dijken meer zijn. Het hele gebied is trouwens toch te groot om er een park van te maken, dat kan je beter doen van de paar groene plekken tussen Den Haag en Rotterdam (wat geen Groene Hart is). En de betere recreatie verbindingen aanleggen naar de Krimpener en de Alblasserwaard, dan gaan de mensen uit Rotterdam ook echt recreëren in her Groene Hart. Het Bentwoud is ook een goed plan, dat is nu vooral een groot akkergebied dat nu vrijwel niet toegankelijk is en ook niet bijster interessant voor recreanten is. Via de Rottemeren is het ook nog eens goed per fiets bereikbaar vanuit Rotterdam. Er is nu nog weinig van te zien trouwens. Leuk parkje trouwens. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Heel erg leuk dat ze ook hier gaan beginnen met ontwikkelen, zo wordt het centrumgebied weer een stukje groter
Hier moet ook niet zomaar een park met een trap en wat bomen komen maar een mooi ontwerp voor een urban park. Verder vind ik wel dat aan de kant van de shell toren een 200m toren mag komen of in elk geval een echte uitschieter.
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 10
|
Amsterdam en Eindhoven hebben beiden als voordeel dat door de stervorm van de agglomeraties het groen tot diep in de stad kan binnendringen. Dit soort uitwaaiers moeten wat mij betreft overal gestimuleerd worden.
Verder heb ik begrepen dat veel weilanden niet eens gebruikt worden. Ik heb geen exacte cijfers om dit te onderbouwen, maar dat terzijde. Een geschikt deel kan dan gebruikt worden als recreatiegebied. (EDIT: excuses, ik zie dat ik enorm begin af te dwalen in dit topic.)
|
|
|
#93 |
|
Registered User
|
Ik ben pas met de trein vanaf Capelle naar Amsterdam gegaan. Deze lijn loopt via Gouda, Woerden en Breukelen. Veel weilanden gezien daar, een heel klein percentage werd maar gebruikt. Is dat dan ons 'heilige' Groene Hart? Ik vind het véél te weinig te zien behalve die enorme groene vlakte met her en der een bomenrij om een snelweg weg te doezelen.
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Like it Vertical
|
![]() Precies, ruimte als kwaliteit! Of vindt je grond pas waardevol als er veel op gebeurd? Nu nog paden erdoorheen zodat je er ook kunt fietsen, nu moet dat vaak nog over dijkweggetjes waar ook het verkeer zich doorheensnelt en dus al menig wielrenner om het leven is gekomen. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Bart van de Velde
Likes (Received): 2
|
helemaal mee eens, het is juist een heerlijk gebied om er ff helemaal uit te zijn..
laatst van Zoetermeer naar Utrecht gefietst, kwam ik langs de paar boompjes van het Bentwoud :P, en veel polders, bossen en meren tussen Boskoop, Bodegraven en Woerden. Deze ruimte zou beter benut kunnen worden als recreatie, door meer bos, meer water, botanische tuinen of zo... maar echt niet nog meer grootschalige woningbouw of bedrijventerreinen, dat zou echt zonde zijn... |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Like it Vertical
|
Veel mee biologische landbouw lijkt me goed, met koeien in de wij op kleinschalige bedrijven. Daarnaast ook kinderboerderijen. Ofwel landbouw met een dubbelfunctie namelijk productie en recreatie. Teveel bos zou het cultuurlandschap van het groene hart schaden. De echte groene hart polders met sloten en knotwilgen (bekend van al eeuwenoude schilderijen en nu nog steeds te zien) hebben toch onmiskenbare charme.
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Registered User
|
(deze discussie moet eigenlijk ergens anders, maar in welk topic, (als k t wist had ik 'm zelf gemaakt) niet bij actueel lijkt me)
Ik vind dat ze niet zo zeer het landschap hoeven aan te passen, maar er moet wel een plan komen zodat er paden doorheen komen zodat het ook toegankelijk is voor de stadbewoners om dit groene hart. En dan niet een weg waar inderdaad de auto's je voor je sokken rijden als je lekker probeert te fietsen, maar aparte weggetjes, desnoots tussen de verschillende percelen door zodat je aan beide zijden de koeien kan zien. De gebruiker kan dan het hollandse landschap met het gras en de (enkele) koeien tenminste echt zien en beleven ipv. erover te dromen vanuit de trein of file. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Registered User
|
Dit ziet er toch veel belovend uit......
Spin-off Couwenburg Ontwikkelvisie Zomerhofkwartier Rotterdam Tot WOII behoorde Couwenburg met Hofplein als centrum tot het levendige stadshart van Rotterdam. Nu wordt de situatie gekenmerkt door braak liggende terreinen doorsneden door spoorlijnen. Doordat samenhang en levendigheid ontbreken wordt het gebied als onveilig en niet prettig ervaren. Het gebied ligt verscholen en omliggende gebouwen bieden geen attractief programma. Couwenburg heeft echter de potentie om zich te ontwikkelen als schakel tussen centrumgebied (CS-kwartier) en de woon- en winkelgebieden in het Zomerhofkwartier en het Oude Noorden. Verbetering van verbindingen en verdichting zijn belangrijke voorwaarde om dit te bereiken. In deze visie worden verbindingen verbeterd door het Hofpleinlijntje te transformeren tot boulevard en activiteitenplein met verschillende bruggen naar omliggende bebouwing. Daarnaast wordt het Hofplein ontlast door een verkeersweg te realiseren van de Goudsesingel naar de Schiekade. Tevens krijgen voetgangers meer ruimte om zich over een landschappelijk vormgegeven plein makkelijker naar CS, het centrum en de omliggende wijken te begeven. Verdichting vindt plaats middels het realiseren studenten- en ouderenhuisvesting, onderwijs- en ouderenvoorzieningen, kantoren, horeca en kinderopvang. Door middel van deze visie wordt getracht verschillende puzzelstukjes op elkaar te passen en een aantrekkelijk plaatje te realiseren. Daarbij kan worden ingespeeld op de plannen voor het Centraal Station Rotterdam. http://www.indestad.nl/www/scripts/v...ject.php?pID=9 Last edited by Just; August 16th, 2007 at 01:11 PM. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Like it Vertical
|
Lijkt wel goed in elkaar te zitten die plannen. Hoe realistisch is het en voor wie is de studie gedaan is de vraag. En wie bezit de grond in het gebied.
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
The only way is up
Likes (Received): 1208
|
Volgens mij had ik deze plaatjes van die site al eens voorbij zien komen:Is wel de moeite waard ![]() ![]()
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|