SkyscraperCity Forum banner

Grauwe dag in kleurrijk Rotterdam

5K views 3 replies 4 participants last post by  hoogbouw010 
#1 · (Edited)
Ik was al te lang niet meer in Rotterdam geweest. Laatste keer zal in 2007 of 2008 zijn geweest(?) een schande natuurlijk. Amsterdam en Den Haag zijn we de laatste jaren wel vaker geweest. Ik werk in het onderwijs en zodoende heb ik herfstvakantie, mijn vriendin en ik maken in de vakanties geregeld uitstapjes en we hadden al heel lang van te voren afgesproken dat we deze week naar Rotterdam zouden gaan. Dat kwam ook mooi uit met de opening van de Markthal en de aanwezigheid van de Oasis of the Seas.

Helaas viel het weer ontzettend tegen, hoe dichter we bij Rotterdam kwamen hoe harder het "miezerde", ook slechte zichten dus. En ik had me nog zo verheugd op een opdoemende skyline;). Foto's maken was dus wat lastig en het zijn dan ook niet de allerbeste foto's geworden.

We waren erg onder de indruk van Rotterdam, wat heeft deze stad stappen gemaakt de afgelopen jaren:cheers::banana: Projecten als de Markthal, het nieuwe CS en het steeds verder voltooien van de Wilhelminapier tillen de stad letterlijk en figuurlijk naar een hoger niveau. Er wordt wel eens gezegd dat één project niet busladingen vol toeristen gaat trekken, nou dat gaat voor de Markthal niet op, mensen komen van heinde en verre om dit bijzondere bouwwerk te bewonderen. Natuurlijk is het dan leuk dat er behalve dit gebouw ook nog andere bezienswaardigheden zijn en die zijn er:). Het viel me trouwens wel op dat er weinig buitenlandse toeristen waren, maar dat vind ik als Nederlandse toerist wel lekker, in Amsterdam struikel je er letterlijk over en kun je niet op je dooie gemak alles bekijken.

Ik hoop dat Rotterdam de komende jaren flink gaat verdichten met woontorens, als dat torens van pak en beet 50 tot 150 meter zijn dan ben ik dik tevreden;), een skyline kan al indrukwekkend zijn zonder hoge toeters (zie Vancouver).

Genoeg gelult. De foto's:

#1 We hadden de auto bij "Kiphof" neergezet. Redelijk betaalbaar en goede locatie. Eerste blik:
Laurenskerk by fotovandaag, on Flickr

#2
aa by fotovandaag, on Flickr

#3 Zo vind ik dit nog een best aardig torentje hoor:
DSC06651 by fotovandaag, on Flickr

#4 Zelfs op dinsdagmorgen was het druk. Indrukwekkend hoor! Ik vind het echt een ontzettend gaaf gebouw:
DSC06652 by fotovandaag, on Flickr

#5
DSC06657 by fotovandaag, on Flickr

#6
DSC06660 by fotovandaag, on Flickr

#7 Rotterdam heeft er echt een icoon bijgekregen. Dit gebouw gaat "gewoon" in het rijtje Euromast en Erasmusbrug.
DSC06662 by fotovandaag, on Flickr

#8
DSC06663 by fotovandaag, on Flickr

#9
DSC06664 by fotovandaag, on Flickr

#10
DSC06667 by fotovandaag, on Flickr

#11 Dit soort details vind ik ook gaaf, dit is bij de drankhandel:
DSC06670 by fotovandaag, on Flickr

#12 Nog een keer van de buitenkant, de buitenkant ziet er ook prima uit vind ik:
DSC06674 by fotovandaag, on Flickr

Met de Markthal is Rotterdam goed bezig, met dit soort dingen onderscheid je je van de rest.:applause: Kritiek als dat het alleen voor Yuppen zou zijn of dat het niets nieuws toevoegd snap ik echt niet. Het trekt volgens mij een heel gemengd publiek aan uit alle windstreken van Nederland. Het is een prima aanvulling op het bestaande, op de "gewone markt" kun je dingen kopen die ik in Oldenzaal op de markt ook kan krijgen, in de Markthal kun je hele speciale dingen vinden die je alleen op dit soort plekken kunt krijgen.

#13 We gaan verder. 100 Hoog en de Witte Keizer, ik zou zeggen het hele centrum volpompen met dit soort woontorens:
DSC06675 by fotovandaag, on Flickr

#14 Gouwe ouwe, dit gebouw blijf ik een beauty vinden:
DSC06676 by fotovandaag, on Flickr

#15
DSC06677 by fotovandaag, on Flickr

#16 Dan een paar torentjes uit de jaren '90, mogen er nog best zijn vind ik, vooral de Robecotoren:
DSC06678 by fotovandaag, on Flickr

#17
DSC06679 by fotovandaag, on Flickr

#18 Het was een tijdje droog geweest, vanaf dit moment begon het weer te miezeren, dat komt de foto's niet ten goede:(
DSC06681 by fotovandaag, on Flickr

#19 Dit soort plekken moeten nog wel aangepakt worden vind ik. Daar valt nog winst te halen voor Rotterdam, ik zou tegen de gemeente willen zeggen: laat je inspireren door New York, daar weten ze heel goed hoe je de oevers kunt gebruiken als "park" en of groenvoorziening.
DSC06686 by fotovandaag, on Flickr

#20 Het is een winderig en kille plek, terwijl het heel veel potentie heeft. Nu zat het weer natuurlijk ook niet echt mee.
DSC06687 by fotovandaag, on Flickr

#21 Op naar Zuid:
DSC06688 by fotovandaag, on Flickr

#22 Noord:
DSC06693 by fotovandaag, on Flickr

#23 Neerlands hoogste, mijn vriendin vond dit de mooiste toren van Rotterdam:
DSC06694 by fotovandaag, on Flickr

#24 De Rotterdam:
DSC06699 by fotovandaag, on Flickr

#25 Regenachtig, veel wind en amper 12 graden, de eerste echte kille dag na de zomer, wel weer even wennen:
DSC06701 by fotovandaag, on Flickr

#26 Wat een gigantisch ding:nuts:
DSC06702 by fotovandaag, on Flickr

#27 Ook nog even bij de bar van Nhow geweest. Mooi uitzicht, helaas waren alle "relaxte zitjes" bezet, buiten was het te koud, dus niet zo lang binnen geweest. Druppels op de lens:
DSC06705 by fotovandaag, on Flickr

#28 De Hoge Heren en nog een andere woontoren. De Hoge Heren zijn niet mijn favoriet.
DSC06706 by fotovandaag, on Flickr

#29 De Wilhelminapier vind ik wel gaaf:
ab by fotovandaag, on Flickr

#30 Groot, groter, grootst:nuts:
DSC06710 by fotovandaag, on Flickr

#31 Mijn vriendin vond gebouw de Rotterdam trouwens ook gaaf, had ik niet verwacht. Ze houd ook wel van moderne gebouwen, maar ik dacht dat ze het te lomp zou vinden. Zelf vind ik de noordkant wel mooi, maar de zuidkant toch teveel een muureffect hebben. Dat moet door die nieuwe bakstenen torens aan de zuidkant wat beter worden.
DSC06711 by fotovandaag, on Flickr

#32
DSC06712 by fotovandaag, on Flickr

#33
DSC06714 by fotovandaag, on Flickr

#34
DSC06717 by fotovandaag, on Flickr

#35 De Koopgoot:
DSC06724 by fotovandaag, on Flickr

#36 Dit complex vind ik zeer geslaagd. Ik had verwacht dat het Timmerhuis een soortgelijke gevel zou krijgen.
DSC06725 by fotovandaag, on Flickr

#37 Dit plein is ook opgeknapt doordat de Calypso er meer een plein van gemaakt heeft. Grappig dat een gebouw op de achtergrond zoveel invloed kan hebben op hoe een plein aanvoelt.
DSC06728 by fotovandaag, on Flickr

#38 Dit blijf ik het mooiste gebouw van Nederland vinden:
abc by fotovandaag, on Flickr

#39
abcd by fotovandaag, on Flickr

#40
DSC06731 by fotovandaag, on Flickr

#41
DSC06733 by fotovandaag, on Flickr

#42 First in aanbouw (of afbouw moet ik zeggen:() Deze toren gaat in ieder geval een leuke toevoeging voor de skyline zijn.
DSC06737 by fotovandaag, on Flickr

#43 Hopen dat ze snel wel verder kunnen gaan:
DSC06739 by fotovandaag, on Flickr

#44 Ik vind het zeer geslaagd, het is ook een mooi samenspel met de Delftse Poort vind ik:
DSC06740 by fotovandaag, on Flickr

#45
DSC06742 by fotovandaag, on Flickr

#46 HQ van Skyscrapercity;) Onderin hebben we bij Sumo gegeten:
DSC06743 by fotovandaag, on Flickr

#47 Na het eten terug gelopen naar Kiphof:
DSC06746 by fotovandaag, on Flickr

#48 Foto's zijn gemaakt met een vrij eenvoudige en oude camera. Vooral in het donker fotograferen is lastig, tijd voor een nieuwe;)
DSC06748 by fotovandaag, on Flickr

#49 Waar het dagje Rotterdam begon daar eindigd die ook, we hebben er van genoten, tot de volgende keer:cheers::
DSC06751 by fotovandaag, on Flickr

Bedankt voor het kijken! Een volgend bezoekje zal niet lang op zich laten wachten.
 
See less See more
49
#2 ·
^^ Mooie reportage, leuk dat je je vermaakt hebt in de stad. Je commentaren zijn ook leuk om te lezen. Helaas werkte het weer niet voor je mee, dus ben je op een mooie zonnige dag uiteraard ook weer welkom om de stad te beleven. :cheers:
 
  • Like
Reactions: Hoogfriesland
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top