daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Projectnieuws

Projectnieuws Stand van zaken van projecten in Nederland.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old October 18th, 2008, 01:54 PM   #161
mijkel
The sky is the limit

Likes (Received): 0

Afwisselend

Quote:
Originally Posted by crazy pearl View Post
Daar heb je deels gelijk in Mijkel, maar dat vol staan valt straks vies tegen. Kijk maar eens wat er allemaal nog tegen de vlakte gaat en wat daar voor terug komt. Fijn voor alle starters bijvoorbeeld, die nu over het algemeen al 6 tot 8 jaar ingeschreven staan. Wat betreft die fabriekspanden: helemaal mee eens. Maar in 1 van de eerste ontwerpen van Inverdan stond het stijf van de nieuwbouw aan kantoren e.d. Gelukkig is daar paal en perk aan gesteld, juist om de bestaande fabrieks- en kantoorpanden nieuw leven in te blazen.
Ik hoop van harte met je mee dat het effect van hernieuwing en andere bedrijvigheid er sneller zal zijn,, dan de conclusie dat Inverdan toch iets meer gekost heeft/gaat ksoten dan begroot....
Ook ik ben blij dat Inverdan anders is dan het eerste ontwerp, moet er niet aan denken dat er alleen maar kantoren zouden komen.

Overigens denk ik dat Inverdan model staat voor compact wonen en leven. We komen ruimte te kort. Ik zie niet graag dat het guisveld wordt volgebouwd. Dan liever een aantal oostblok achtige flats tegen de vlakte, en daar hoger bouw voor terug. Nauurlijk moet het niet zo zijn dat alle flats vervangen moeten worden voor hoger bouw. Het is belangrijk dat de bouw in de Zaanstreek afwisselender wordt.
mijkel no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old October 18th, 2008, 01:59 PM   #162
mijkel
The sky is the limit

Quote:
Als klein kind al geleerd: spreek een Hopper nooit tegen
En een ex hopper dan? zoals ondergetekende ;-)
Old October 18th, 2008, 08:28 PM   #163
crazy pearl
Guest

Likes (Received):

Quote:
Originally Posted by mijkel View Post
En een ex hopper dan? zoals ondergetekende ;-)
niet alles wat ex is, is verkeerd
  Reply With Quote
Old October 19th, 2008, 12:44 AM   #164
Hof van Seanden
I want to be an Architect

Hof van Seanden's Avatar

mijkel ben het wel met je eens. vind alleen de ruimte van noord en zuid zaanstad te groot. waardoor je een stad in 2 deling hebt zoals die nu is. met knollendam wormerveer krommenie assendelf aan 1 kant en zaandam westzaan koog a/d zaan en zaandijk aande anderekant.
Het guisveld daar moeten ze echt meer mee doen bv een recratie of ists dergelijk hetzelfde wat wij aan onze kant hebben met het twiske verbind toch min of meer in de zomer purmerend oostzaan zaandam landsmeer en amsterdam noord.

En ex hopper wie heeft er nou bijna niet gewoont in t hopper buurtje.
Over Inverdan; denk wel dat het top word als je nu al langs de karkassen rijd van het gemeente huis is het eigenlijk best gigantisch om te zien en ze moeten nog gaan bouwen met lagen er op....ben verder alleen benieuwd hoe die nieuwe gracht er in het echt uit gaat zien of dat de boel echt gezellig gaat maken.

:-)
Old October 19th, 2008, 08:01 PM   #165
crazy pearl
Guest

Likes (Received):

..........

Last edited by crazy pearl; October 19th, 2008 at 08:08 PM.
  Reply With Quote
Old October 19th, 2008, 08:04 PM   #166
crazy pearl
Guest

Likes (Received):

Quote:
Originally Posted by Hof van Seanden View Post
ben verder alleen benieuwd hoe die nieuwe gracht er in het echt uit gaat zien of dat de boel echt gezellig gaat maken.

Erger dan die foeilelijke paviljoens van nu kan het nooit worden volgens mij.
Het voorstelontwerp ziet er mooi uit (http://www.zaanstad.nl/sv/inverdanhp...entrum/gracht/
Bij de coalitiebeprekingen van de huidige Raad, was al behoorlijk strijd over o.a. de gracht. Voornamelijk vanwege de kosten. Ik hoop maar dat het ontwerp inmiddels is aangenomen, aangezien het alternatief alleen een deel ter hoogte van de Rustenburg is. Daar kon men in ieder geval niet onderuit
vanwege de contracten die er al lagen. Hoe het ook wordt, we zullen nog even geduld moeten hebben tot 2010....
  Reply With Quote
Old October 20th, 2008, 12:12 AM   #167
Hof van Seanden

Hof van Seanden's Avatar

ziet er gezellig uit hihi
Old October 20th, 2008, 01:16 AM   #168
Hof van Seanden

Hof van Seanden's Avatar

Ziet er naar uit dat het Belasting kantoor gaat wijken voor inverdan project DE SLINGER.Dit is aan de 'achterkant' van het Zaandam station.Ben benieuwd of de gevels hier ook een Zaans (groen) karakter gaan krijgen.

Old October 20th, 2008, 01:27 AM   #169
Hof van Seanden

Hof van Seanden's Avatar

Achter het station naast de Bonkelaar en het huidige stadshuis ..en tegen over de Zaanse Golf (schuin tegenover het nieuwe stadshuis) komt dit plan Spoorstrip West.
Old October 20th, 2008, 02:10 PM   #170
mijkel
The sky is the limit

Quote:
mijkel ben het wel met je eens. vind alleen de ruimte van noord en zuid zaanstad te groot. waardoor je een stad in 2 deling hebt zoals die nu is. met knollendam wormerveer krommenie assendelf aan 1 kant en zaandam westzaan koog a/d zaan en zaandijk aande anderekant.
Het guisveld daar moeten ze echt meer mee doen bv een recratie of ists dergelijk hetzelfde wat wij aan onze kant hebben met het twiske verbind toch min of meer in de zomer purmerend oostzaan zaandam landsmeer en amsterdam noord.

En ex hopper wie heeft er nou bijna niet gewoont in t hopper buurtje.
Over Inverdan; denk wel dat het top word als je nu al langs de karkassen rijd van het gemeente huis is het eigenlijk best gigantisch om te zien en ze moeten nog gaan bouwen met lagen er op....ben verder alleen benieuwd hoe die nieuwe gracht er in het echt uit gaat zien of dat de boel echt gezellig gaat maken.

Ik zou ook liever zien dat er geen tweedeling is in Zaanstad. Echter, diegene die in het noorden wonen willen niets te maken hebben met de stad. De meesten vinden het fijn dat ze in een dorp wonen. Maar recreatie in Guisveld ben ik niet tegen. Ik vind dat iedereen van het beetje groen dat we hebben, ook moeten kunnen genieten.
Old October 20th, 2008, 02:16 PM   #171
mijkel
The sky is the limit

Quote:
Erger dan die foeilelijke paviljoens van nu kan het nooit worden volgens mij.
Het voorstelontwerp ziet er mooi uit (http://www.zaanstad.nl/sv/inverdanhp...entrum/gracht/
Bij de coalitiebeprekingen van de huidige Raad, was al behoorlijk strijd over o.a. de gracht. Voornamelijk vanwege de kosten. Ik hoop maar dat het ontwerp inmiddels is aangenomen, aangezien het alternatief alleen een deel ter hoogte van de Rustenburg is. Daar kon men in ieder geval niet onderuit
vanwege de contracten die er al lagen. Hoe het ook wordt, we zullen nog even geduld moeten hebben tot 2010....
De paviljoens, het trefpunt, allemaal crisisbouw. Voor de korte termijn was het een goedkope oplossing. Helaas dachten ze toen niet na over een lange termijn oplossing. Zeker verantwoordelijken voor de bouw van de paviljoens vind ik schandalig, omdat het nog zo kort geleden is.
Old October 25th, 2008, 03:14 PM   #172
mijkel
The sky is the limit

Animatie

Animatie van spoorstrip west:
http://nl.youtube.com/watch?v=GhZhjFubAZY
Old October 26th, 2008, 12:13 AM   #173
Hof van Seanden

Hof van Seanden's Avatar

Quote:
Originally Posted by mijkel View Post
De paviljoens, het trefpunt, allemaal crisisbouw. Voor de korte termijn was het een goedkope oplossing. Helaas dachten ze toen niet na over een lange termijn oplossing. Zeker verantwoordelijken voor de bouw van de paviljoens vind ik schandalig, omdat het nog zo kort geleden is.
over die paviljoens ben ik het helemaal met je eens..

De gedemptegracht ; eerst moesten de automobilisten eraan geloven daarna de bruine stadsbussen van ENHABO (Eerste NoordHollandse AutoBus Organisatie)bedoel deze;
image hosted on flickr
hihi..erwaren toen plannen om de stad levendiger maken omdat de ruimte van gevel tot gevel te groot was toen had men bedacht om die weg vol te bouwen met woningen met daaronder winkels..(heel groen en natuur geliefd zaanstad viel daarover)..

uitendelijk kwamen ze met die houten barakken.die ze overigens qwa huur veel te duur aan boden aan oa starters,
Vele winkeliers zijn de schop op gegaan

ik hoop echt dat als de winkels klaar zijn dat ze redelijke prijzen gaan hanteren voor de ondernemers anders hebben we straks een groots Leeg-verdan
Old October 26th, 2008, 08:03 PM   #174
Waterlander
Registered User

Volgens mij bedoel je deze bus (die nog voor het oude station staat):

bron: www.museumbus-amsterdam.nl
Waterlander no está en línea   Reply With Quote
Old October 26th, 2008, 11:56 PM   #175
Hof van Seanden

Hof van Seanden's Avatar

Quote:
Originally Posted by Waterlander View Post

Volgens mij bedoel je deze bus (die nog voor het oude station staat):

bron: www.museumbus-amsterdam.nl
Dank je wWaterlander ..maar volgens mij zijn ze beiden goed..enkel op de foto van jou staat nog het oude station dat er tot 83 stond op het nu tijdelijke bustation tussen tankstation en het gebouw de zaangolf.

image hosted on flickr

Op mijn toevoeging is het op de plek waar nu het stadshuis gebouwd word en zie je achter de bus nog een stuk van het oude politiebureau en rechts het buurtje (wat tot de laatste snik vocht om niet gesloopt te worden)waar nu de tijdelijke parkeergarage staat.
..grappig dat jij die bussen ook nog niet vergeten bent of ben je toch een seankanter Waterlander..;-)

Weet iemand of er met de plannen van inverdan ook rekening gehouden is met een eventuele sneltram richting sloterdijk en de noord zuid lijn richting adam centraal? ik meen dat daar al 10 tale jaren een discusie over gaande was..moeten ze dan niet alvast een tunnel graven nu ze toch de gedempte gracht gaan open gooien..etc
Old October 27th, 2008, 02:48 PM   #176
mijkel
The sky is the limit

Quote:
Weet iemand of er met de plannen van inverdan ook rekening gehouden is met een eventuele sneltram richting sloterdijk en de noord zuid lijn richting adam centraal? ik meen dat daar al 10 tale jaren een discusie over gaande was..moeten ze dan niet alvast een tunnel graven nu ze toch de gedempte gracht gaan open gooien..etc
Volgens mij is het (voorlopig) van de baan alle plannen over trams of doortreKken van N-Z lijn. Men richt zich nu op het water. Er zijn ideen om de draagvleugelboot richting IJmuiden te laten stoppen bij het hembrug terrein.

Last edited by mijkel; October 27th, 2008 at 10:00 PM.
Old November 9th, 2008, 11:09 PM   #177
Winbuks
I am sterdam

Winbuks's Avatar

Likes (Received): 18

Update 9 november 2008

Weer eens een update van me, was lang geleden:

1. Bouw Inverdan

2. De eerste wanden en kolommen boven de grond zijn gestort.

3. Bouw hotel Golden Tulipp Inn (korte kraangiek zeg!)

4. Overgang van Inverdan complex naar de bouw van het stadhuis

5. Aan de overkant van het spoor de bouw van de woontoren, genaamd Aurum

6. Nieuwe stationshal (?)

7. Bouw stadhuis

8. Details (btw, er zit geen verband in de hoogte van de inkepingen in de kolommen)

9. Een van de doorkijken onder het nieuwe stadhuis, waar het nieuwe busstation komt

10.

Heerlijk al dat bouwgeweld op een doodse zondagmiddag in Zaandam.
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017

That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris
Winbuks no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2008, 05:54 PM   #178
transmission
Registered User

Has BEEN MOVED OR DELETED.

Last edited by transmission; May 5th, 2012 at 11:38 PM.
transmission no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2008, 06:51 PM   #179
Waterlander
Registered User

Welkom Transmission!

Heb je hier al eens rondgekeken:
www.stationsweb.com/station.asp?station=zaandam
Waterlander no está en línea   Reply With Quote
Old November 30th, 2008, 08:39 PM   #180
transmission
Registered User

HAS MOVED OR DELETED.

Last edited by transmission; May 5th, 2012 at 11:40 PM.
transmission no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules