|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#81 |
|
Your advertisement here?
Likes (Received): 3
|
Zo heette die inderdaad. Een mooi gebouw, ook van binnen, als we de renders mogen geloven. Een mooie concurrent voor de hal van de Gasunie
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Fagus Sylvatica
Likes (Received): 1
|
Yep. De FBOR heet alleen vanaf heden officieel de Bernoulli-Borg
|
|
|
#83 |
|
Hoogbouw terrorist
Likes (Received): 0
|
ik denk dat bovenstaande afbeeldingen gaan over het interieur van de CvL en niet de FBOR
-edit- ik twijfel nu toch... -editII- oh jullie waren me al voor
|
|
|
#84 |
|
Registered User
|
Centrum voor Levenswetenschappen???
Een beetje blowen en filosoferen op kosten van mijn belastingcenten?????
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Hoogbouw terrorist
|
Er zit maar 1 ding op Pipo, weer terug in de schoolbanken!
|
|
|
#86 |
|
Registered User
|
Update, projectgebied is echt heel groot, komt niet echt over op deze foto.
Zernike:
|
|
|
#87 |
|
Registered User
|
Update 14-04-07
Even dubbelpost, update Zernike.
Rest van de foto's is hier te zien: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=463168 Bernoulliborg: Sportstudies: Centrum voor Levenswetenschappen:
|
|
|
#88 |
|
Registered User
|
Thnx voor de foto's Koen, de Bernouilliborg ziet er zo nog wat rommelig uit met al die witte frutsels maar volgens mij wordt het een topper !
De bouwplaats voor het centrum voor Levenswetenschappen (heeft die nog geen naam eigenlijk ??) is absoluut huge ! Van sportstudies ben ik persoonlijk niet zo wild, vind het een beetje een in elkaar geknutseld gebouw zonder samenhang, veel kleurtjes, veel frutseltjes. Nu ja, het is nog niet klaar, we zullen zien hoe het eindresultaat is. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Hoogbouw terrorist
|
Bernouiliborg ziet er idd erg goed uit (ondanks de witte frutseltjes). Het gebouw van de sportstudies valt mij eigenlijk elke keer als ik er langs kom weer tegen. Op de ontwerptekeningen was ik behoorlijk enthousiast, nu beduidend minder. Maar gelukkig is het nog niet af en kan het allemaal nog goed komen met de spectaculaire dakconstructie.
Thanx voor de update
|
|
|
#90 |
|
Urban Fetishist
|
Zernike heeft een paar erg mooie gebouwen (in de bouw). Toch jammer dat Academie Minerva zo'n vervelend en onpraktisch gebouw is doch uniek. Al ben ik wel blij dat ik niet met lijntje 15 als sardientje naar Zernike hoef elke ochtend - wat een gezichten elke keer wanneer die bus voor onze deur langsrijdt!
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Registered User
|
Nieuwe tentamenhal komt eerder en wordt groter
De RUG trekt ruim tien miljoen euro uit voor de bouw van een nieuwe tentamenhal op Zernike. In 2009 moet de hal met plek voor 1200 studenten klaar zijn. Daarnaast wordt ook de aangrenzende grote collegezaal met zeshonderd plaatsen eerder opgeleverd dan aanvankelijk voorzien. Het universiteitsbestuur maakte vanochtend de beslissing bekend in de vergadering met de universiteitsraad. De afgelopen maanden is er intensief overlegd over deze ingreep in het bouwschema. De kosten voor het plan kunnen worden betaald doordat de financiële positie van de RUG de laatste jaren is verbeterd, verklaarde bestuurslid Koos Duppen. “Al blijft het natuurlijk een politieke beslissing om het geld dan hieraan uit te geven.” Meerdere factoren speelden volgens Duppen een rol. Faculteiten en studentenorganisaties klagen al langere tijd over de bestaande tentamenvoorzieningen op Zernike. Daarnaast voerde de universitaire bouwdienst aan dat het “inklemmen” van een tentamenhal tussen grootse nieuwbouwprojecten op Zernike waar honderden miljoenen in gestoken worden “geen stijl” zou hebben. Ook verwacht het college dat de grotere capaciteit eerder nodig zal zijn omdat de piekbelasting in de tentamenperiode de komende jaren zal toenemen. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Historian
|
Laat ze eerst de rotzooi bij de faculteit der Letteren maar eens opruimen... oh wacht dat wordt dan weer op het bordje van het faculteitsbestuur gelegd
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Registered User
|
Waar komt die vernieuwde tentamenhal eigenlijk precies? Gewoon op de plaats van de oude? (overigens een werkelijk vreselijk, vreselijk gebouw dat een soort kruising is tussen een sporthal, een veehaal en een visafslag, met de uitstraling van een goedkope loods die al een tijdje leeg staat).
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Fagus Sylvatica
|
Vind de bernouliborg een beetje tegenvallen. Die gevelplaten zijn helemaal niet helder blauw, maar zo'n beetje grijs. Over een jaar of 2 is het zo verkleurd dat hij helemaal grouw is. Dat ding had gewoon groen moeten worden.
|
|
|
#95 | |
|
Registered User
|
Quote:
'Eind 2009 zal de bouw naar verwachting gereed zijn. Aan het gebruik van de tennishal van het Sportcentrum voor tentamens komt dan een eind. Met de nieuwbouw is een investering gemoeid van ruim 10 miljoen euro. De nieuwbouw wordt gerealiseerd op het zuidelijk deel van het Zernikecomplex, recht tegenover de portiersloge. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Stadjer (European)
|
http://skyscraperpage.com/diagrams/?cityID=714 Last edited by darulez; April 28th, 2007 at 11:12 PM. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Stadjer (European)
|
Ah daar!
Grappige benaming voor een bewakingshok...portiersloge...hehe .Lui die dat verzinnen sporen echt niet.
|
|
|
#98 |
|
Registered User
|
Maarre.... recht tegenover de portiersloge ?? In het water ????
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Registered User
|
Nee het stuk land achter het water neem ik aan..
|
|
|
#100 |
|
Registered User
|
Oude foto's van het Zernike-terrein, maar altijd leuk om te zien:
![]() ![]() ![]()
Er gaat niets boven Groningen! Last edited by -Koen-; May 11th, 2007 at 05:15 PM. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|