|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#101 | ||
|
Frans Woerden
Likes (Received): 206
|
Quote:
Quote:
![]() Er komt een brede tunnel onder de oprit door met daarvoor een soort poortgebouw(kavel 17 , zie thread ArenA-Boulevard)
|
||
|
|
|
|
|
#102 | |
|
I am sterdam
Likes (Received): 18
|
Quote:
![]() Btw, goede zaak dat een van de grote projecten omtrend de ArenA Boulevard eindelijk de lucht in gaat.
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017 That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
|/|/|\/|
|
^ Ik heb liever 2x Paradiso dan 1x HMH of Black Box, dat klopt. Maar helaas word er niet meer vaak zo gedacht.
|
|
|
#104 |
|
Frans Woerden
|
![]() Is het dan al klaar? ![]() De grondhopen zijn afgevoerd. Omdat het zo mooi weer was krijgen jullie zelfs 2 foto`s ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Your royal highness
Likes (Received): 2
|
Quote:
|
|
|
|
#106 |
|
Triple X
Likes (Received): 2
|
hmmm, ik dacht dat hier die 150m woontoren zou komen. waar komt die dan?
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Aan de ander kant van de weg tussen Villa Arena en de Arena.
|
|
|
#108 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Is this arena done?I'm asking because I see a large building in pictures.Maybe it is ArenA?I really don't know.
What about its capacity? And the last question:where your volleyball national team is going to play in World League 2009? I'm very sory but unfortunetly I don't know Dutch.
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Registered User
|
Ok I know now that this building is ArenA.
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Registered User
|
Amsterdam krijgt er in 2011 een nieuwe concerthal bij. Dit voorjaar wordt begonnen met de bouw van het zogeheten Ziggo Dome. De concerthal komt tegenover de ingang van de Amsterdam Arena, wat betekent dat dit de derde grote concerthal op die plek wordt, naast de Heineken Music Hall en de Amsterdam Arena zelf.
Initiatiefnemer Black Box Real Estate BV en exploitant AMDE maakten vandaag bekend dat de nieuwe muziektempel plaats gaat bieden aan 15.600 bezoekers, bijna 3x zoveel als er in de Heineken Music Hall passen. De kosten voor de enorme concerthal bedragen 60 miljoen euro. De bedoeling is dat er in het eerste jaar zo'n 65 evenementen georganiseerd gaan worden. Dit moet na vijf jaar uitgebreid worden naar 100 evenementen. De initiatiefnemer wil graag grote namen als Kaiser Chiefs, U2, Lenny Kravitz en Guus Meeuwis in de hal laten optreden, maar ook evenementen als Holiday on Ice, een indoor voetbaltoernooi of grootschalige congressen. De Ziggo Dome komt eruit te zien als een zwarte doos van 90 meter bij 90 meter wordt 30 meter hoog. Het moet jaarlijks 700.000 tot 1 miljoen bezoekers gaan trekken. van hier |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Registered User
|
|
|
|
#112 |
|
Registered User
|
Idd. laten we hopen dat er niet zoveel problemen zijn als met zijn naamgenoot
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
|/|/|\/|
|
Ik zit me nu al een tijdje af te vragen hoe ze 15.600 plaatsen kwijt willen op een stukje grond dat nauwelijks groter is dan de HMH, die 5500 plaatsen kan herbergen.
![]() Uiteraard zal het wel kloppen maar ik heb het idee dat het gewoon niet gaat passen. Overigens zou ik niet de Kaiser Chiefs programmeren zoals die initiatiefnemer wil, ze krijgen de HMH niet eens uitverkocht.
|
|
|
#114 |
|
Registered User
|
Jammer van de naam, maar leuk dat het nu in een officieel persbericht is bevestigd dat het gebouw er komt.
Offtopic: De Kaiser Chiefs waren 4 jaar geleden leuk, maar zijn nu al enige tijd op hun retour. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Kijk omhoog!
|
Ook een beetje jammer dat het niet eens een dome is.
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Registered User
|
HMH zijn 2 zalen en als je de kavels gaat opmeten dan is MD 2* zo groot.
|
|
|
#117 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Peter
Likes (Received): 21
|
En de Ziggo Dome krijgt ook een flinke tweede...eh...ring, of moet ik zeggen: verdieping. Net zoals Ahoy' die kent. Goed nieuws dat de komst van de Dome definitief is. Wat die naam betreft... we wisten dat dat een sponsor zou worden. Alles went. Het niet eens sponsorgebonden 'Amsterdam ArenA' vond ik niks toen dat in '95 werd onthuld. En ook van 'Heineken Music Hall' kreeg ik eerst jeuk. Het is niet anders...
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
|/|/|\/|
|
Ik denk dat het geheel wel te vergelijken is met de Lotto Arena (zowaar nog een betere naam dan de Ziggo Dome) in Antwerpen, het kleine zusje van het Sportpaleis. Deze zaal heeft weliswaar een capaciteit van 7500, maar wel met 2 ringen en een aardige 'Music Dome uitstraling'. Foto:
image hosted on flickr ![]() bron image hosted on flickr ![]() bron Maar dan met iets hogere ringen. Trouwens wel een goede zet van Amsterdam, er zijn genoeg artiesten voor wie deze zaal geschikt kan zijn. In de Arena sta je ook niet voor je lol en is alleen voor de allergrootste weggelegd, de HMH is weer aan de kleine kant.
|
|
|
#120 |
|
Frans Woerden
|
Last edited by the runner; January 28th, 2009 at 10:30 PM. |
|
|
|