|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#41 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Registered User
|
U hebt zo vele mooie oude gebouwen!!! Gelukkig ben!
Ik ben van Duitsland... bekijk onze lelijke steden met na-oorlogs-architectuur!
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 56
|
Ze zijn niet allemaal zo erg ^_^
München, toch 's lands 3e, lijkt mij helemaal niet zo hard toegetakeld, en sommige van die na-oorlogse zaken zijn blijkbaar toch aantrekkelijk genoeg om wereldwijd volk aan te trekken.
|
|
|
#44 |
|
Registered User
|
Niet elke stad in Duitsland is lelijk, maar velen velen velen! Bijna allen! ![]() België is de plaats van prachtige oude architectuur! ![]()
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Registered User
|
Trier is toch geen lelijke stad, vind ik. En daar staan de oudste kathedraal (Dom) van Duitsland, een overblijfsel van een Romeinse wal (Porta Nigra), een historisch marktplein, ...
En Keulen, Aachen, Berlijn, ... mogen er toch ook zijn, hoor !
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Registered User
|
al eens in Frankfurt, Hamburg, Dresden of Neurenberg rondgelopen?
door de (overbodige)bombardementen in WOII zijn deze steden instant "gebruxelliseerd"
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Eéntje van uit de buurt:
kasteel van Schilde (gesloopt in jaren '50): toen: ![]() nu: ![]()
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Registered User
|
het typische België: http://photos-de-belgique.blogspot.c...gand-0505.html
het typische Duitsland: http://duisburg-photos.blogspot.com/...07-teil-2.html
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 473
|
Quote:
Gent is niet typische Belgisch, Duisburg niet typisch Duits. Trier: ![]() Charleroi: ![]() Wat niet wegneemt dat de Belgische steden tijdens WOII inderdaad gespaard zijn gebleven, terwijl heel wat Duitse steden grotendeels werden vernield. En de heropbouw in Duitsland moest uiteraad vrij snel gebeuren, wat de kwaliteit niet altijd ten goede kwam. In België zijn de meeste vernielingen aangericht nà WOII....
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Registered User
Likes (Received): 14
|
Voor vroeger een mooi fort (delen van de oude stadswal) stond in Neo-Gotische stijl.
![]() De broeikas! Slopen dit pand! ![]() ![]() Is dat een radiator? de rest is de teveel om op te noemen: Nieuw winkelcentrum, Rond punt Appel, ik vrees ook Kortrijk weide porject (+500 parkeerplaatsen bovengronds?)... http://users.skynet.be/fa317509/Vlas-Kortrijk-08.JPG Kortrijk, de Leie rond 1920. Last edited by Puinkabouter; September 14th, 2010 at 10:43 AM. Reason: dubbelpost gemerged |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Registered User
Likes (Received): 14
|
Dat is al een stuk beter.
Kortrijk, de Leie rond 1920. Dat is een mooi plaatje. De voorkant Broetorens. Last edited by Buyckske Ruben; November 6th, 2007 at 05:29 PM. |
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Registered User
|
Quote:
Ik spreek niet over sommige aardige centra in sommige toeristisch steden. Ik spreek over het gesamt stadbeeld in de meeste steden in dit grote land. En Duisburg is typische duitse na-oorlogsarchitectuur! Bekijk de stadbeelden in Berlin, Köln, Frankfurt / Main, Dortmund, Essen, Düsseldorf, Hannover, Dresden, Duisburg, Bochum, Wuppertal, Bielefeld, Mannheim, Gelsenkirchen, Mönchengladbach, Aachen, Krefeld, Magdeburg, Oberhausen, Hagen, Kassel, Hamm, Herne, Mülheim / Ruhr, Ludwigshafen, Solingen, Leverkusen........... Vreselijk vernietigd! En niet goed hersteld. En heel wat intacte gebouwen werden bovendien vernietigd direct na de oorlog, omdat zij moderne architectuur wilden! Opnieuw: Uw steden en huizen zijn zo aardig in België.
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
killed Laura Palmer
|
Quote:
En Duisburg is nu niet meteen hét voorbeeld van wat Duitse steden te bieden hebben, vind ik. Trier ook niet, trouwens (naar Duitse standaarden echt maar een klein ding hoor, Trier). En je noemt in je lijstje ook Dresden op. Ik ben er niet geweest, maar ik meen toch altijd gehoord te hebben dat men in Dresden juist alles zo veel mogelijk heeft heropgebouwd zoals het vóór de bombardementen was - en dat het daardoor nog steeds een fraaie 'oude' stad is...
|
|
|
|
#54 |
|
Bike It!
|
Tja....we zullen dat dan maar toegeven.
![]() Misschien moeten wij Belgen wat minder bescheiden blijven en meer chauvinistisch worden. We hebben inderdaad wel heel wat pareltjes van binnensteden en staren ons al te vaak blind op de fouten uit het verleden. En onze randsteden zijn nu eenmaal geen toonbeeld van ruimtelijke ordening en architecturale schoonheid. De Duitse steden ken ik niet zo goed en we gaan dikwijls uit van de stelling dat het elders beter is. Niet dus... Bedankt voor de complimentjes, David! |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Registered User
|
Last edited by davidbxl; November 8th, 2007 at 04:06 AM. Reason: Sorry, accidentally duplicate publication! May be deleted! |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Registered User
|
Ik ken ook de donkere plaatsen van de belgische steden. Maar wat de schoonheid betreft, is het geen vergelijking. Benonie, voor ons is uw beeld van Charleroi niet koud en lelijk! Het heeft charme! Wij kennen andere blikken.
Als een Duitser aan België komt, denkt hij: "Ooooh, so sehr viele schöne alte Gebäude hier! Überall!" ("Ooooh, zo zeer veel mooie oude gebouwen hier! Overal!") Het is waar. In Duitsland is veel veel koud, regelmatig zijn de straten.De stadscentra van velen duitse steden zijn niet zo slecht (maar als u oude beelden ziet, moet u vaak schreeuwen). De woongebieden (daar herbouwden zij niet) zijn vernietigd en lelijk, maar dat u niet ziet als toerist! Of op foto's! Zo kent u Dresden: Beeld - Maar... bekijk het stadscentrum in Google Maps! Mooie oude straten, aardige woongebieden? Neee. 50-60-70's! Sorry, Duitsland is Off Topic, I know, enough. But I just wanted to say: Be proud on your cultural richness. ![]() Ich liebe Belgien! Und Belgier! Liebe Grüße aus Deutschland!
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Bike It!
|
Daar gaan we weer...back to the f...... sixties & seventies?!
![]() ![]() Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
killed Laura Palmer
|
Dat ziet er inderdaad niet goed uit...
|
|
|
#59 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Van Mechelen heeft een uitstekende reputatie als minister maar jammer genoeg berust die volledig op zijn werk als begrotingsminister. De mens is een ouwbollige cliché liberaal als op het monumentenzorg en archeologie aankomt.
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Registered User
Likes (Received): 58
|
Mooi thread, kan het niet laten om het volgende te laten zien wat er in Amsterdam is gebeurd.
Vroeger: ![]() ![]() Helaas is het afgebrand, heel veel Amsterdammers zouden dit gebouw terug willen zien. Nu: ![]() Nederlandse Bank |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|