|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Rotterdam: First Rotterdam
n.a.v. eerdere post over mogelijke parkeergarage Kruisplein en voor wat het verder waard is/zou kunnen zijn
Quote:
BVR Haalbaarheidsstudie herontwikkeling kantoorlocatie Weenapoint en ontwikkeling parkeergarage Kruisplein/ Weenapoint Rotterdam Corio, 2004/2005 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Like it Vertical
|
blijft grappig dat 'autoluw', want volgens mij gaat dat nooit lukken, er is namelijk ook veel verkeer van kruisplein naar weena...
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
Ik weet niet in welk draadje eerder iets over de parkeergarage onder het Kruisplein is geschreven (waarschijnlijk die over het CS), maar deze ontwikkeling maakt in principe gewoon deel uit van de ontwikkelingen in het Stationskwartier. De parkeergarage kent helaas nog een financieel gat van ca. 30 miljoen euro. Een aanzienlijk bedrag dus! Toch denk ik dat de garage er wel zal komen, omdat zij van belang is voor diverse ontwikkelingen in de directe nabijheid (waaronder inderdaad de herontwikkeling van het Weenapoint). Bovendien zal in de verbrede Weenatunnel sowieso een afslag worden gebouwd (alleen in de nieuwe, meest zuidelijke tunnel overigens, dus die voor het verkeer van west naar oost) die toegang verschaft tot de garage(s). Ik schrijf hier bewust garages, omdat er namelijk vanaf de tunnel in ieder geval een ondergrondse weg zal worden aangelegd richting de garage onder het Schouwburgplein (dit mede in het kader van het autoluw maken van het gebied). Het Kruisplein zal daarvoor sowieso al vrijwel geheel open moeten, hetgeen mij een goede gelegenheid lijkt om dan ook maar meteen de parkeergarage onder het Kruisplein aan te leggen. 't Zou immers zonde zijn - en bovendien veel duurder - als je een paar jaar later de boel wéér open zal moeten maken.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Captain
Likes (Received): 2
|
Beetje sneu, ik was in de veronderstelling dat dit over dat bèige gedrocht ging van 70m tegenover het Westin
|
|
|
#5 | |
|
Registered User
|
^dat is ook zo Ace (was ook mijn reden om het als "nieuws" te posten):
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
een herontwikkeling van Weenapoint?
top is dat. dat is nou een locatie voor een 150+ toren, het liefst 200 meter. dan kom je uit het CS Rotterdam, zie je gelijk aan alle kanten wolkenkrabbers opdoemen, en zo hoort het
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Captain
Likes (Received): 2
|
Ja, maar het ging niet daadwerkelijk om die toren. En dat is nou eenmaal waar de meesten van ons in zijn geïnteresseerd.
|
|
|
#8 |
|
Old School
|
Dan heb ik nog wel een nieuwtje. Van een advocaat bij Nauta Dutilh heb ik vernomen dat op de plek waar nu de parkeergarage van het weenapoint staat dat daar een nieuwe toren voor Nauta wordt gebouwd en wanneer deze klaar is zal de huidige betonnen kolos gesloopt worden om ook daar een toren neer te zetten. Er werd niets gezegd over hoogte of wanneer het zou moeten gaan gebeuren.
Ik werk zelf daarnaast in het Weenapoint D-gebouw en bij ons heb ik even nagvraagd of men iets weet van een herontwikkeling en daar kreeg ik als antwoord dat als er iets gaat gebeuren dat het dan nog wel een tijdje zou duren.
|
|
|
#9 |
|
Leegbydegrunitte
Likes (Received): 12
|
Zou wel lekker nieuws zijn! Ik ben al blij met eentje van 70 meter!
|
|
|
#10 | |
|
BANNED
|
Quote:
maar ook met 2x 100 meter ben ik blij. het is een lekkere verdichting. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Leegbydegrunitte
Likes (Received): 12
|
Ben ik ook wel eigenlijk met je eens.
|
|
|
#12 |
|
BANNED
|
dit lijkt me wel wat, ik hoop dat het er over een jaar of 10 zo uit ziet.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
member
|
wat is dat voor toren links boven??? (tegenover milleniumtower)
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Let it bee
|
Zie topic R'dam Centraal...
|
|
|
#15 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
BANNED
|
@ New York Yankee
dat is een plan voor een kantoortoren van 230 meter, dat wist je toch wel? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kees
Likes (Received): 1
|
Jongens, Doc heeft even een fantasieplaatje gemaakt over hoe hij het graag wil. In werkelijkheid komt er 1 van 130 meter op de Delftse Plein en er is een plan om een toren van 90 meter te bouwen aan de westkant. (zie CS topic) Boven de 150 meter bij het CS is (helaas) nog geen sprake van.
|
|
|
#18 |
|
BANNED
|
@ keezy
jij snapt het werd het maar zo, maarja, misschien ooit in de toekomst je weet het maar nooit. behalve dan die ene toren voor het groothandelsgebouw die als ik het zo hoor zo goed als zeker niet doorgaat, jammer genoeg.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kees
Likes (Received): 1
|
Het is mooi dat er weer boven de beruchtte Blaak gebouwd wordt
We mogen sowieso met 130 meter tevreden zijn.
|
|
|
#20 |
|
Registered User
|
Hm, als er een Weenapoint toren komt moet ie wel flink hoog zijn anders kan ik m niet zien omdat de Delftse Poort precies in mijn gezichtsveld ligt, zie avatar. Kennelijk is 150+ (nog) niet bespreekbaar, crap!
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| bouwen voor leegstand, waardering pure fictie |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|