|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#61 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
^Ik heb mijn info van een redelijk recente presenatie van de huidige marketingmanager van Rdam airport: de parkeeropbrengsten zijn cruciaal voor de winstgevendheid.
|
|
|
#62 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Het overgrote deel van de parkeerders komt niet uit Rotterdam zelf. De parkeerinkomsten zullen iets dalen, maar niet opeens halveren ofzo.
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Let it bee
|
In reactie op die hoogtes:
200-300 meter is idd technisch gezien zondermeer haalbaar, maar de kosten lopen dan al exponentieel op tot onrendabele hoogte. Ik geloof er dan ook niets van dat de PHT exploitabel zou zijn geweest. De band rond de 150m. (120-180) kan dat afhankelijk van de constructie wel zijn. Maar ik vind sowieso belangrijker dat de skyline nu eerst eens dicht wordt, dat midrise tot 80 m. voorkomen wordt (breekt zichtlijnen enorm) en dat de kwaliteit op straatniveau hoger wordt.
|
|
|
#64 |
|
Registered User
|
bron: XTNT Experts in Traffic and Transport
Verkeerstechnisch advies parkeergarage Weenapoint in Rotterdam Opdrachtgever: BVR Looptijd: juli 2006 - september 2006 Projectresultaat: Verkeerstechnisch advies over de ontwikkeling van de parkeergarages bij het Weenapoint en het Kruisplein in Rotterdam. Projectbeschrijving: Weenapoint is een complex tegenover het Centraal Station van Rotterdam. De omgeving van het Centraal Station wordt de komende jaren aangepast. Weenapoint wordt gedeeltelijk herbouwd en uitgebried. Naast Weenapoint ontwikkelt de gemeente een parkeergarage aan het Kruisplein. BVR onderzoekt de gezamenlijke realisatie van deze projecten. XTNT assisteert met het onderzoeken van de verkeerstechnische mogelijkheden en het opstellen van een programma van eisen. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Registered User
|
bron: El Pla Estratègic Metropolità de Barcelona (The Strategic Metropolitan Plan of Barcelona) - 21 december 2006 -
presentatie: Strategy for a mainport city, Transformation of the inner-city, ROTTERDAM daarin wordt het volume van een aantal ontwikkelingslocaties rondom CS genoemd, onder andere deze: Weenapoint: 110.000 m2, offices, services, housing |
|
|
|
|
|
#66 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 67
|
Zo dat is niet mis zeg!
|
|
|
#67 |
|
BANNED
Likes (Received): 5
|
110.000 vierkante meter!?!
Dat is heel erg veel inderdaad. Ik ben erg benieuwd dan
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Weena Point slopen, Bouwcenter deels slopen zodat het oude gebouw weer mooi te zien is (mooi voor groot restaurant, concertzaal etc), joekel van torens (110.000 is veel), wordt wel een entreetje van de stad dan....
hopelijk snel meer nieuws!! |
|
|
|
|
|
#69 |
|
shnnbp
|
110.000m2 klinkt als 130m + breede plint / aansluitende bebouwing
|
|
|
#70 |
|
Registered User
|
Hoeveel m2 hebben andere torens zoal s milenium toren, DP?
Ik kan nu niet goed vergelijken... |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Registered User
|
De herontwikkeling van het stationspostkantoor: 49.000 m2 bvo. Een beetje lezen ipv lukraak posten kan geen kwaad!
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
tunelion
Likes (Received): 1
|
@ wegcent: aangezien jij duidelijk vraagt hoeveel m2 andere torens hebben en NIET het stationspostkantoor, harriel... (beetje lezen ipv lukraak posten kan idd geen kwaad)...zal ik maar je vraag beantwoorden: DP heeft een bruto vloeroppervlak van 106.000m2 waarvan 66.000m2 kantooroppervlak is. Millennium heeft een oppervlak van ong 33.000m2 (kantoor + hotel).
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
BANNED
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Like it Vertical
|
110.000m² maar, dat lijkt me niet voor de gehele herontwikkeling van dat blok mag ik hopen...
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
BANNED
|
Mag ik vragen hoe groot dat hele blok is dan?
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
visit the world
Likes (Received): 113
|
Quote:
Zit Vestia nu niet met een kantoor daar in 'het bouwcenter'.? Het is was mij betreft als geheel een echte dikke A+ locatie. Als je dit herontwikkeld moet je dit echt goed doen en dan niet alleen in volumes maar meer nog in het programma EN architectuur!
|
|
|
|
#78 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
Een bouwwerk van 170-200m zou ik wel waarderen. Een smalle glazen toren (Trump Tower style) op een plint a la Groothandelsgebouw.
![]() Ik ben benieuwd. Zo te zien is 110.000 m2 behoorlijk veel. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Registered User
|
even na gekeken: project de Rotterdam is 139000m2 in totaal.
dis is dus iets kleiner, maar de Rotterdam is geloof ik direct het grootste project van Nederland. dus 110.000 is ambitieus! mooi... |
|
|
|
|
|
#80 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 67
|
Plus nog 100.000m2 voor de locatie aan de Schiekade - was dat niet waar SOL een ontwikkeling heeft gepland met een toren van 170m? Dat zou dus goed nieuws zijn!
|
![]() |
| Tags |
| bouwen voor leegstand, waardering pure fictie |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|