daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > .be-forum > Autres - Overige > Fotoforum / Section d'images

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old August 24th, 2004, 09:35 PM   #1
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 15908

GENT | foto thread

Dit is de algemene fotothread voor Gent. Heb je enkele mooie of interessante foto's gevonden op het web, of wil je eenmalig een eigen fotoreeks plaatsen, dan doe je dat in dit topic. Alle foto's zijn welkom, als ze maar over de stad Gent of zijn inwoners gaan. Als het gaat om foto's die je zelf gemaakt hebt, én je bent van plan om later nog fotoreeksen te plaatsen over Gent, dan maak je best een nieuwe fotothread aan voor jezelf. Als je niet weet hoe dat moet, neem je best contact op met een forummoderator.

Hier een overzicht van bestaande fotothreads over bepaalde thema's:
Filatelure Nouvelle Orléans | Winterdag in de Bourgoyen | Campo Santo |

Hier een overzicht van bestaande fotothreads van bepaalde forummers:
door Benonie | door Encore | door Giergel | door Puinkabouter | door snot | door N.V. | door Jan | door durexxx | door molmol | door De Snor | door sky-eye | door EvanG | door JP_Neptune

Last edited by Puinkabouter; June 6th, 2010 at 04:19 PM.
Jan no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old May 19th, 2005, 10:17 PM   #2
De Snor
Forever Travelling

Likes (Received): 37

Nog een paar nachtopnames

[img]http://************/4ru6nq[/img]

[img]http://************/4ru6om[/img]

[img]http://************/4ru6vk[/img]

[IMG]http://i36.************/28cmrgl.jpg[/IMG]

Last edited by Puinkabouter; September 3rd, 2008 at 01:16 PM. Reason: creëren overzicht
De Snor no está en línea   Reply With Quote
Old May 19th, 2005, 11:05 PM   #3
SkyView
Registered User

SkyView's Avatar

Likes (Received): 13

Schitterende foto's van een mooie stad, die ik onlangs voor het eerst bezocht.
Bedankt !
SkyView no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2005, 12:21 AM   #4
giergel
Urban Explorer

giergel's Avatar

Likes (Received): 5

Prachtig! Heb jij deze foto's gemaakt De Snor?
Old May 21st, 2005, 04:25 PM   #5
renell
Here Since 2002

renell's Avatar

Likes (Received): 10

wow. that kills. it must be like a giant "medieval miniature town" at night, minus the tourists.
Old February 3rd, 2006, 08:45 PM   #6
snot
Registered User

snot's Avatar

Likes (Received): 2366

Prachtige fotoreeks van Gent op het internationaal forum. Erg de moeite!
snot no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2006, 11:54 PM   #7
giergel
Urban Explorer

giergel's Avatar

Quote:
Originally Posted by snot
Prachtige fotoreeks van Gent op het internationaal forum. Erg de moeite!
Mooi! Enkele van deze foto's waren al te bewonderen op gent.blogt.be en er zitten zelfs een paar kiekjes van mij tussen.
Old February 18th, 2006, 06:13 PM   #8
durexxx
Registered User

Likes (Received): 22

nog een hoop foto's

1.

2.

3.
[IMG]http://i37.************/2ag3exd.jpg[/IMG]

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.
[IMG]http://i33.************/2cr8zys.jpg[/IMG]

20.

21.

22.

23.
[IMG]http://i33.************/307umh5.jpg[/IMG]

24.

25.
[IMG]http://i34.************/16ghniw.jpg[/IMG]

26.

27.

28.

kakacondoqn liked this post

Last edited by Puinkabouter; September 3rd, 2008 at 01:28 PM. Reason: Spaties tussen de foto's laten aub. + nummering toegevoegd
durexxx no está en línea   Reply With Quote
Old February 19th, 2006, 11:06 AM   #9
giergel
Urban Explorer

giergel's Avatar

Heraanleg Korenmarkt ten laatste tegen 2009
Gent.

Tegen 2009 moet de Korenmarkt in Gent heraangelegd zijn tot een volwaardig en fraai centrumplein. Het ontwerpteam dat eerder al een voorstel deed, wordt opnieuw aan het wek gezet. William De Bruycker van het café De Kuip van Gent maakt zich zorgen over de hinder die de werkzaamheden met zich zullen brengen.

ER zijn al meerdere centrumpleinen heraangelegd, maar met de Korenmarkt en het Emile Braunplein wil het niet zo vlotten.

Na de architectuurwedstrijd in 2000, waaruit het trio Robbrecht-Daem-Van Hee volgens het verslag van de jury als beste van drie laureaten naar voren kwam, lag het dossier van het Braunplein stil.

Voor de Korenmarkt worden al sinds 1998 plannen gemaakt. Er kwamen subsidies van het Mercuriusfonds van het Vlaams Gewest. Een eerste deel, met de Groentenmarkt, de Korte Munt en de Hooiaard, werd vrij vlug aangelegd. Maar voor de Korenmarkt doken problemen op, vooral met De Lijn en het De Lijn-toezichtslokaal annex winkel.

Daardoor blijft de Korenmarkt een soort missing link in het voetgangersgebied tussen de Langemunt en de Veldstraat. De heraanleg wordt op twee miljoen euro geschat. Twintig procent zou gesubsidieerd worden door het Vlaams Gewest. De subsidie wordt nog eens verlengd tot 2009, maar dan moet het plein klaar zijn.

,,Het opzet is een plein zonder al te veel hokjes en storende elementen'', zegt de schepen van Openbare Werken, Geert Versnick (VLD). Daarom wordt opnieuw onderhandeld met De Lijn. De bedoeling is ook zoveel mogelijk lokalen van De Lijn te verplaatsen.

William De Bruycker is de cafébaas van De Kuip van Gent op de Korenmarkt. ,,Jaren geleden is al veel geld gestopt in studies. Toen was sprake van tweehonderd werkdagen. Dat betekent een jaar ellende. Daar ben ik wel bang voor. Toen de Graslei werd heraangelegd, heb ik gemerkt dat alle zaken daar zwaar onder geleden hebben.''

,,Ik betaal nu 2.900 euro huur'', zegt De Bruycker. ,,Om je brood te verdienen met een kleine zaak met veertig zitjes, moet je al heel wat omzet halen. Ik hoop op een tegemoetkoming. Ik engageer me sterk in het verenigingsleven, zoals straks weer de organisatie van de kelnerwedloop. Je moet dat doen. Met alleen je deur open te zetten, lukt het niet meer.''

Hij is wel voorstander van de heraanleg. ,,Het moet het effect hebben van een echt plein, zoals het Sint-Baafsplein. Nu is er misbruik. 's Nachts rijden er nog veel auto's over de Korenmarkt omdat het nog te veel op een straat gelijkt. Ook moeten ze de tramsporen beter leggen. De winkel van De Lijn en de wachthuisjes zouden best verhuizen naar de Cataloniëstraat. Nu staan er soms drie hermelijntrams na elkaar op de Korenmarkt. Dan kun je zelfs niet meer oversteken. Ik hoop wel dat er een infovergadering komt.''

De heraanleg van het Braunplein zal ten vroegste in 2009 beginnen, nadat eerst de Korenmarkt is aangepakt. De vertraging hier heeft te maken met onder meer De Lijn, die de tramsporen destijds niet op korte termijn wilde vervangen wegens niet afgeschreven. Wanneer en in welke stappen het Braunplein en de aanpalende straten precies heraangelegd worden, is nog niet duidelijk.

(kvk, belga)
Old February 19th, 2006, 11:43 AM   #10
poller1
Registered User

Likes (Received): 317

Heel sfeervolle foto's!
Echt wel een pareltje, Gent!

Hoeft niet veel aan te veranderen denk ik dan.
poller1 no está en línea   Reply With Quote
Old March 3rd, 2006, 11:33 AM   #11
giergel
Urban Explorer

giergel's Avatar

Nog geen ontwerpen te vinden voor de Korenmarkt.
Old March 3rd, 2006, 09:38 PM   #12
PaulH
Registered User

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by De Snor
@ PaulH , vous les connaissez ,les Gentse Feesten?
Tu peux me tutoyer De Snor ! On se connaît déjà sur un autre forum où l'on a discuté de Dunkerque ou des liaisons ferroviaires entre Lille et Oostende.

Oui je connais les Gentse Feesten et j'apprécie beaucoup cette ambiance, comme la Braderie de Lille, où il est possible de trainer dans les rues jour et nuit (des rues si belles en plus), de pouvoir découvrir un spectacle, un concert et de boire une bonne bière Op uw gezondheid !
PaulH no está en línea   Reply With Quote
Old March 15th, 2006, 05:53 PM   #13
B!
Registered User

Likes (Received): 98

Gentenaren wat is dit? www.dekrook.be

Tijdje geleden dat ik er iets over las, heeft heel veel tegenkantingen gehad, terecht of niet daar hou ik me buiten, maar wat is er nu feitelijk aan de hand met dit ontwerp?!

Heeft iemand info... Grtz
B! no está en línea   Reply With Quote
Old May 6th, 2006, 01:59 PM   #14
Vlaming
Registered User

Vlaming's Avatar

Vlaming no está en línea   Reply With Quote
Old May 17th, 2006, 10:36 PM   #15
submitter
Registered User

goeie fotos mannen
submitter no está en línea   Reply With Quote
Old July 19th, 2006, 10:24 AM   #16
De Snor
Forever Travelling

Likes (Received): 37

foto's van miaouss van het PS forum:

01.

02.

03.

04.

05.

06.

07.

08.

09.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.
De Snor no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2006, 06:08 PM   #17
Joba
Registered User

Hier zijn enkele panorama's die genomen heb vanop een residentietoren op de Nieuwe Wandeling.

Richting Rabot.

Richting centrum.

Richting St Pietersplein en Coupure.

Richting Citadelpark.

Richting watersportbaan.

Joba no está en línea   Reply With Quote
Old September 15th, 2006, 07:26 AM   #18
Joba
Registered User

De toren is 25 verdiepingen hoog, ofte ca 70 meter.
Joba no está en línea   Reply With Quote
Old December 20th, 2006, 12:44 AM   #19
evilbu
Registered User

Gent is gewoon prachtig en ik zal altijd van Gent houden! Je hebt er alles dat je wenst, zonder je er klein of onveilig te voelen. Dat komt misschien omdat ik al heel mijn leven vaak naar die stad ga maar toch is het zo. Rond een uur's nachts wordt het bijvoorbeeld niet ongezellig, je krijgt een soort "rust" in de straten. Vind ik toch

Wat betreft die parkjes, er is een klein sympathiek parkje dichtbij het miljoenenkwartier waar men vaak komt joggen. Zijn daar al plaatjes van gepost? Zeer opvallend is immers dat daar een boom staat die totaal omgebogen is.

Gezellige pic, wie weet kunnen we er zo binnenkort nieuwe maken? :
evilbu no está en línea   Reply With Quote
Old January 20th, 2007, 07:02 PM   #20
ƒƒ
Cosa dire cosa fare

ƒƒ's Avatar

Likes (Received): 77

(B) Spookhuis Sas van Gent

Blijkbaar is dit tien jaar geleden ook al in de media geweest, maar ik heb er daarnet pas kennis mee gemaakt. Aan de Poeldijk in Sas van Gent staat er, vlak tegen de Belgische grens met Assenede, een huis te verkommeren, al meer dan een halve eeuw. Natuurlijk een aantrekkingspool voor spokenjagers (die er uiteraard meestal 's nachts heen gaan), die een heleboel 'onverklaarbare' verschijnselen opgemerkt hebben, al geloof ik er zelf niet echt in dat je schijnbaar fysisch onverklaarbare gebeurtenissen direct gaat linken aan spoken e.d.

Toch zou ik er graag eens heen gaan, misschien een ideetje voor een meeting? Zo'n verlaten pand vind ik wel iets hebben. Hier een paar links naar foto's en verhalen:

1
2
3
4 (gaat niet over het afgebeelde huis, dat staat aan de Durmstraat in Mariakerke-Gent; de uitleg eronder gaat grotendeels wel over Sas van Gent)
5

Reply

Thread Tools

Posting Rules