|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Dit is trouwens ook geestig: beelden in 360°, waar ge kunt rondkijken alsof ge er zelf stond. Foto's van vrij veel plaatsen, al bij al.
Visoog + is de lijm opgedroogd? Ik dacht dat de photothreads in de subfora sticky zouden blijven.
www.dewebsitevanpuinkabouter.be Last edited by Puinkabouter; September 1st, 2008 at 12:19 PM. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Proud Belgian
Likes (Received): 0
|
Allemaal gezien, de banner?
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
killed Laura Palmer
|
Welke banner? Het is toch Tijuana vandaag?
|
|
|
#45 |
|
Proud Belgian
|
Ik zie een mooie, klassieke banner van het nachtelijke Gent.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
killed Laura Palmer
|
Ik zie alleen maar Tijuana
|
|
|
#47 |
|
Proud Belgian
|
Ja, dat is wel raar. Deze was het dus:
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
killed Laura Palmer
|
Het euvel werd al opgelost door op F5 te duwen
![]() Toch bedankt! En enige commentaar: weer zo'n vreselijke clichéfoto. En het ziet er nogal vervormd uit door de 360°. Maar toch plezant om eens Gent als banner te zien. We zouden wel eens wat banners mogen maken voor onze steden - want ze komen erg weinig aan bod daar vanboven...
|
|
|
#49 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 297
|
Quote:
Onlangs nog kwam Brussel in de kijker, en enkele maanden geleden Luik. We blijven nu eenmaal een klein subforum van een klein landje met relatief kleine steden. Heel wat grote landen met véél meer forumleden komen evenveel of even weinig als banner aan bod. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Proud Belgian
|
Een uitzondering natuurlijk: onze bovenburen waar we zo van houden. Maar we zullen het hen maar vergeven zeker, zijn zij niet de stichters van dit forum, zijn zij niet de ongekroonde koningen van de hedendaagse architectuur in Europa?
Last edited by Le Penseur; December 13th, 2007 at 05:32 PM. |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Bike It!
|
Quote:
En ze hebben natuurlijk een pak meer leden en gebruikers. (momenteel BE: 35 users, NL: 145 users) |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
killed Laura Palmer
|
Ja, het .be forum zou trouwens nog wat meer actieve leden kunnen gebruiken. Bij momenten dommelt het hier wat in - hoewel ik vind dat we met ons 35en dat nog redelijk goed doen ^_^.
Maar, om de feitelijke thread niet uit het oog te verliezen, een luchtfoto: Gent-centrum en Gent-Noord.
|
|
|
#53 |
|
Bike It!
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
prachtige luchtfoto
, heb je er nog over Gent ?
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
killed Laura Palmer
|
Gewoon toevallig tegengekomen terwijl ik wat doelloos aan het googlen was. Dit was de enige resolutie waarin ik 'm vond.
Er waren nog 2 zo'n luchtfoto's, maar deze was wel de beste. Hier zijn de andere 2: ![]() Met in het midden het Sint-Pietersplein. ![]() Met op de voorgrond de Bijloke. Op alle drie de foto's staat mijn huis
|
|
|
#56 |
|
Bike It!
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
killed Laura Palmer
|
![]() Die staat alleen op de laatste. Nah!
|
|
|
#58 |
|
killed Laura Palmer
|
Praktisch dezelfde luchtfoto als in post 260, maar dan anno 1925:
|
|
|
#59 |
|
Bike It!
|
Ha, leuk met dat vroegere Zuidstation erop.
Is dat de oude "biestenhof" daar links van? Ook een flink pak fabrieken op de voorgrond rechts. Puike foto, bedankt voor het posten! |
|
|
|
|
|
#60 |
|
killed Laura Palmer
|
Inderdad: enkele opmerkelijke verschillen met de luchtfoto van bovenaan deze pagina:
- Geen Boekentoren en Blandijncomplex in 1925. - Nog een groot fabriekscomplex op wat nu de bouwwerf is voor de nieuwbouw van de Arteveldehogeschool - Nog geen park aan de Zuid, maar een lange sporenbundel en een kopstation - Het Muinkpark staat op beide foto's en was vroeger de zoo (of "biestenhof" ), maar in 1925 lag daarnaast nog een groot plein, dat nu is opgevuld met bebouwing.- De Decascoop was nog een fabriekscomplex - Overal in de stad staan hoge schouwen (voor fabrieken, maar ook voor verwarmingsinstallaties) - Langs de Rooseveltlaan stonden al in 1925 middelhoge appartementsgebouwen (8 tot 12 bouwlagen) zoals vandaag, maar het waren er wel zowat allemaal andere dan nu. - Geen rectoraat - Geen Belgacomgebouw - etc. Foto gevonden daarnet in de bib - een van de oudste luchtfoto's van een Belgische stad. Ik heb nog een heel pak te gaan, maar ik zit sinds vandaag weer met smallband. 't Zal vooral in de "GENT: terug in de tijd"-thread zijn. Wat betreft de stations, trouwens, een bedenking: het oude station op de Zuid heette het Zuidstation, maar lag eigenlijk pal in het centrum, en had dus beter Centraal Station geheten. Het ligt trouwens ook een pak dichter bij Sint-Pieters dan het Sint-Pietersstation, dat dan weer in het Zuiden van de stad ligt en daardoor beter Gent-Zuid zou heten. Wel verdraaid!
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|