|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| View Poll Results: 200m én hoger...wanneer ? | |||
| binnen 5 jaar |
|
11 | 15.71% |
| binnen 5 ŕ 10 jaar |
|
21 | 30.00% |
| vanaf 2020 |
|
23 | 32.86% |
| waarom eigenlijk ? |
|
8 | 11.43% |
| nooit ! |
|
7 | 10.00% |
| Voters: 70. You may not vote on this poll | |||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
BXL | Wanneer een 200+? / Quand une 200+?
Gezien we af en toe mogen dromen stel ik jullie deze vraag :
Stem + commentaar worden zéér ge-apprecieerd |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 16
|
goed initiatief V200 want dit taboe moeten we echt ooit doorbreken, zaventem of geen zaventem; vraag is waar die neerzetten zodat de andere torens niet ridikuul klein lijken ?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Urban Explorer
Likes (Received): 1
|
Ooit zullen er wel 200 meter torens komen in Brussel alleen denk ik tussen de 5 - 10 jaar.
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
dan zal iedereen al toe zijn aan de 300m giganten...
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Unregistered User
Likes (Received): 0
|
Hopelijk binnen de 5 jaar. Brussel kan toch niet blijven steken bij 150m? In de omgeving van tour du midi zou het mss goed zijn om wat 200 plussers te zetten.
|
|
|
#6 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Jullie zijn allemaal optimistisch. Ik denk niet dat ze vlug die limiet van 150m gaan opgeven. En daar aan het Zuid-station hadden ze inderdaad een schone kans om nog paar torens op te trekken maar in de plaats daarvan hebben ze lelijke lage kantoorcomplexen neergezet.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Vraag me het nut ervanaf, zet nog enkele 150-200ers langs de kleine ring en de dichtheid en hoogte zijn perfect voor Brussel!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
Ik zat te denken aan die enorme zone tussen kanaal en Haren. Oud industrieel gebied, voorzien van veel spoor, dus goed bereikbaar met openbaar vervoer. Bovendien in het verlengde van de verkeerswisselaar van de ring met de snelweg naar Antwerpen, zodat die ongebruikte bruggen misschien toch nog voor iets kunnen dienen.
Het zou alleszins een prachtig zicht zijn vanaf de brug van Vilvoorde. OK, wake me up. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Forever Travelling
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Registered User
|
groot idee, met een uitrit recht in de parking van de nieuwe torens ! geen files meer...
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Registered User
|
Er zal toch moeten gesloopt worden. En de metro zou verlengd moeten worden eventueel in combinatie met de luchthaven.
Verder is dit echt een toplocatie. Je zou er een soort La Defense van kunnen maken. Alle infrastructuur is aanwezig, dichbij de luchthaven en de E19 kan makkelijk enkele km verlengt worden omdat er eigelijk al een complete verkeerwiselaar ligt. Enige probleem is dat de gewestgrens Brussel-Vlaanderen net door dit gebied loopt. Zou waarschijnlijk een politiek mijnenveld zijn en met die absurte taalwetgeving zou alles aan de ene kant van het gebied in het nederlands zijn en de anderen kant alles tweetalig. Het grootste struikelblok van hoogbouw in Brussel is het zicht van de grote markt. Hoe hoog zou je kunnen gaan voor je iets ziet op de grote markt? En nog iets: is het wel verantwoord hoogbouw neer te planten in het verlengde van de start en landingsbanen van de luchthaven vlakbij. Hier een kaartje van het gebied:
Last edited by Alfa; July 29th, 2005 at 02:36 PM. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Registered User
|
ja nog beter concentreren in Noordwijk en kanaal Tour en Taxis, de skyline kan er enkel beter uitkomen
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Registered User
|
Quote:
2. Volgens mij kun je in de noordwijk zeker tot 200 meter gaan zonder het zicht te belemmeren. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Registered User
|
Klopt Alfa,
Ik dacht er later (lees terug wakker) ook aan dat dit in het verlengde van de startbaan ligt. Omdraaien die startbaan dan maar ? Verder denk ik dat je toch al een flinke Burj Dubai mag neerpoten om vanaf de Grote Markt gezien te worden. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Registered User
|
grote steden hebben grote gebouwen, de vertikaliteit demonsteert kracht en ambitie
behalve Rome ken ik geen hoofdstad die geen hoogbouw heeft of ontwikkelt boven de 200m gaan is natuurlijk symbolisch, misschien zouden we al moeten starten met boven de 175m, gradueel, en ooit komt dit zeker
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Registered User
|
Quote:
Zijn hier geen landmeters/ingenieurs die dat even kunnen berekenen? |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
hmmm beer
|
hmm zonder exacte getallen is dat niet zo simpel. Zal een verkennende poging wagen.
gesteld dat T&T op 2 km (?) (vogelvlucht) van de grote markt ligt, die een diagonaal van 100m (?) in die richting heeft, met gevels die min 20m (?) hoog zijn kan men volgens de elementaire goniometrie tot 360m hoog bouwen zonder gezien te worden (door mensen van 2m lengte). dus, als deze cijfers een beetje in de buurt zitten, moet 200m wel lukken. het plaatje veranderd wel natuurlijk als je eist dat je ook niet door te toekomende straten de gebouwen mag zien (hoewel volgens mij de boterstraat net links ervan uitkijkt....) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
tiptoe
|
Ik denk dat het zelfs belangrijk is dat we snel de kaap van 150m overschrijden. Brussel Noord, hoe statig (en hoopgevend) het ook mag zijn, het lijkt nu op hoogbouw-lintbebouwing! Dexia toren en TBR (als die er komt) zullen voor een mooie afwisseling zorgen, maar ik vrees dat het onvoldoende zal zijn. De gemiddelde Belg heeft een afschuw van hoogbouw die wij niet voor mogelijk houden (ga maar eens na in je directe omgeving, of typ 'hoogbouw brussel' in in google). Ik heb het gevoel dat we moeten laten zien waarom hoogbouw nodig is om een stad een dynamisch karakter te geven en dat het ook fantastische architecturale projecten oplevert. Het is ook belangrijk dat hoogbouw niet beperkt blijft tot kantoren, zo krijgen je wijken waar 's nachts niets te zien is, ...(verhaal Brussel Noord) en zal de kritiek op hoogbouw alleen blijven groeien. De mensen linken negatieve gevoelens nu eenmaal aan de gebouwen die in die wijk staan, hoge gebouwen dus. Residentiële hoogbouw zoals Rotterdam = hét voorbeeld, niet zozeer vanwege haar architecturale kwaliteiten, maar veeleer voor het idee. De belg laat zich niet in een hokje stoppen? Laat hem dan inzien hoe trendy residentiële hoogbouw kan zijn (en dat is wat ik bedoel met Rotterdam, daar worden die projecten gepromoot met zicht op de stad vanop het dakapartement, fenomenaal en jaloersmakend, DUS: het werkt daar).
Laten we dus eerst de 150m passeren, niet lang talmen (max 2 jaar) en dan de lijn doortrekken tot 200m zodat scepitici overtuigd geraken van de pracht en praal van hoogbouw, eerder dan dat ze verder blijven twijfelen door het inspiratieloze dat de meeste torens in Brussel toch uitstralen (ik zeg dit niet graag want ik houd van Brussel, maar we moeten eerlijk zijn). |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Forever Travelling
|
Hebben ze geen fout gemaakt door geen hoogbouwcluster te maken ?
Graag had ik het gebied tussen het Park en het Léopoldpark als hoogbouwcluster gezien. Zou was de oude stad lekker gevrijwaard gebleven én stonden die hoge kleppers op de heuvelrug ten oosten van het centrum hoog in de lucht te pronken i.p.v. nu in de laag gelegen Noordwijk , ietwat weggestopt. Stel je eens voor een :tussen de Madou en het Justitiepaleis , 500m ver hoge gebouwen ..dat had indruk gemaakt !! |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|