|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 | |
|
Registered User
Likes (Received): 16
|
Quote:
Poller, ben het er helemaal mee eens, cfr thread ring Brussel. Er is 1 GROTE reden hiervoor : in Frankrijk is heel de verkeerssignalisatie in alle Franse steden ontworpen, geïnstalleerd en onderhouden door JC Decaux (de firma van de bushokjes => is met de regering onderhandeld als tegenprestatie voor het verkrijgen van contracten). |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Alias Thec
Likes (Received): 0
|
Quote:
een perfect bord leidt je niet naar Hengelo maar naar Parijs of Praag haha enfin erg flauw Over Charleroi dan nu. Die 'wolkenkrabber'van Charleroi staat zowaar in de database van Emporis met 82 meter als hoogte, maar hij lijkt me stukken hoger. is hierover meer bekend?? Net als het HEPCUT gebouw??
|
|
|
|
#23 | |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Quote:
De 'metro' van Charleroi wordt gewoon bedient door dezelfde trams als aan de Belgische kust. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Registered User
|
Leuk om eens een reeks over Charleroi te zien. Ik ben mijn reeks door een defecte sandisk helemaal kwijtgeraakt vorige herfst. Behalve sommige oerlelijke stukken valt de stad nog mee. Inderdaad nogal weinig volk op straat. De stad heeft dan ook de uitstraling van een kleine provincie stad. 500 000 inwoners is dan ook het cijfer voor gans het verstedelijkt gebied rond Charleroi. De eigenlijke agglomeratie is eerder 300 000. En het centrum lijkt op dat van een stad van minder dan 200 000 inwoners.
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
het mag dan wel een van de lelijkste steden zijn die ik ooit gezien heb, de infrastructuur is er eentje waarop ik jaloers ben! Tunnels, wegen op palen en meerdere lagen. Ringwegen. daar kijk ik mijn ogen uit!
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Urban Explorer
Likes (Received): 1
|
De kusttram ziet er toch niet hetzelfde uit als de trams in Gent...
|
|
|
#30 |
|
Urban Explorer
Likes (Received): 1
|
Ik vind ook dat Charleroi er eerder groots uitziet, is het niet zo dat het ook een gevaarlijke stad is? Hoe zit het met de criminaliteit in Charleroi?
|
|
|
#31 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Cosa dire cosa fare
Likes (Received): 2
|
'k Zou ook zeker is naar Charleroi moeten gaan. Bergen vond ik best wel mooi. Maar grootheidswaanzinprojecten komt wel meer voor in België. Al die stukken autostrades bvb (N25 bij Waver, N54 bij Charleroi en een klein stukje aan de Franse grens, de nutteloze bruggen bij Jabbeke, de halve verkeerswisselaar E19/R0...).
Maar al dat geruzie hier... onthaast u toch is ne keer. www.onthaasting.nl |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Bergen is op zich wel een mooi stadje ja, veel historischer dan Charleroi wel... eerder vergelijkbaar met Mechelen, Hasselt, Kortrijk...
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Registered User
|
Die Westfluten zouden maar eens moeten proberen onze nieuwe trams komen pieken!
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Zitterd veur ummer
Likes (Received): 34
|
Ondanks de vele en gevarieerde foto's kan ik moeilijk hoogte krijgen van de stad. Ook mij viel op dat de stad leeg oogt, weinig volk op straat. Verbazendwekkend dat een relatief kleine stad als Charleroi een metro heeft. Ik neem aan dat ten tijde van de aanleg werd gedacht dat de stad stukken groter en welvarender zou worden. Wat ik ergens wel positief vind is dat in de voormalig mijngebieden van Belgie (Luik/ Charleroi/ Genk) de mijnhistorie nog op 'straat' ligt. Zelf woon ik vlakbij Heerlen in Nederlands Limburg, ook een oud mijnbouwgebied. Jammergenoeg zijn hier alle terrils afgegraven en vrijwel alle mijnschachten/ torens e.d. platgegooid. Het enige wat herrinnert aan de mijnbouw zijn de kleine mijnwerkershuisjes en het feit dat oostelijk zuid-limburg net zoals de oud mijnwerkersgebieden bij jullie kampt met sociale en economische problemen.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Registered User
|
Nogmaals, de 'metro' van Charleroi is meer een light rail met nog al een royale eigen bedding van tunnels en viadukten.
Ten tijde waren ze nogal "vooruitstrevend" en betongeil in België en wouden ze de 5 "groot"steden, Brussel, Gent, Luik, Antwerpen en Charleroi van een metro netwerk voorzien. Het was de tijd dat in de steden torens werden gebouwd (Brussel was in die tijd bij de hoogbouw top van Europa) en fly-overs de snelwegen tot in de stadscentra moesten brengen. Veel van die plannen zijn afgevoerd of slechts gedeeltelijk afgewerkt. Luik houdt er tunnels aan over die nu voor bussen worden gebruikt, Charleroi zijn buiten proporties tramnetwerk, Antwerpen en Brussel hun premetro tunnels. En niet te vergeten hier en daar een spook-brug of -tunnel. Last edited by snot; August 26th, 2005 at 01:41 PM. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Registered User
|
Quote:
Zeer binnenkort gaat men beginnen aan een nieuwe tak van de metro die nodig is om de boel rendabel te houden. Zo zou het er uit moeten zien. (Ik denk dat 2006 mag geinterpreteerd worden als 'in de toekomst') ![]() En zo ziet het er nu uit.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Registered User
|
Hoe kom jij aan de 650 000 inwoners an Charleroi? De stad Charleroi is al een grote gemeente waar deelgemeenten zoals Gosselies, Jumet, Monceau sur Sambre, enz... bij horen. Samen zo'n 200 000 inwoners Dan heb je de gemeenten Châtelet(36 000), Courcelles(30 000) en Farciennes(12 000) die helemaal aan Chaleroi zijn gegroeid. Fontaine l'Evêque(17 000), Anderleus (12 000), Montigny le Tilleul(10 000), Fleurus(23 000) hangen er een beetje buiten.
Totaal 340 000. Met een beetje goede wil haal je er bij: aan de Oost kant de uitlopers via de Samber, Aiseau Presles (zeer landelijk forenze dorpje met toch een deelgemeenteke Pont-de-Loup aan Châtelet gebouwd, 11 000), Sambreville(27 000), Jemeppe-sur-Sambre(17 000). = 395 000 Om aan nog hogere cijfers tekomen moet je de snippers rond La-Louvière er bij halen. Maar dat zou de agglomeratie van Charleroi wel heel erg opblazen zijn. En dan kom je nog niet aan 580 000 inwoners zelfs met Binche erbij. |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| charleroi |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|