|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#61 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Deze projecten blijken heel teoretische.
Het is een mooie voorstelling met hooge universitaire concepten en PDF mappen. Maar wanneer heb ik meer preciese inlichtingen op google over deze projecten gezocht, heb ik nieks ander gevinden. |
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Here Since 2002
Likes (Received): 2
|
les photo ne marchent pas
|
|
|
#64 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Urban Explorer
Likes (Received): 1
|
Ik denk dat dit komt omdat de foto's nog altijd bij je cookies opgeslagen zitten, bij mij werken de foto's niet meer.
|
|
|
#66 |
|
New Brusseleir
|
Er zijn Hermelijnen aangekocht door De Lijn om in de zomer te rijden aan de kust, en buiten het seizoen in Gent.
En de BN-stellen die je zag in Charleroi zijn inderdaad dezelfde als aan de kust, ze zijn dan ook aangekocht in een periode dat ze door dezelfde maatschappij (de NMVB/SNCV) werden uitgebaat. Ik hoop van harte dat Charleroi erboven komt, want het is een stad die potentieel heeft, volgens mij. Ook voor die premetro, vooral door de luchthaven van "Brussels South" , tenminste, als ze de boel eens tot daar willen verlengen...
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Registered User
|
Ooooops copyright protection
Sorry j'ai du retiré les photos mises en ligne. Il est interdit de les reproduire ou de les utiliser sans accord du photographe. néanmoins elles sont consultables sur la base de donnée du site indiqué en dessous et dans "club ambiorix". Source: Globalview http://www.globalview.be/default.asp Last edited by Brussels-east; May 15th, 2006 at 11:20 PM. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bike It!
Likes (Received): 287
|
Charleroi, ville noire ? by Benonie
Aangezien de meeste Vlamingen zich bij het "Palermo aan de Samber" een wat grauwe stad voorstellen,
post ik alvast enkele beelden in grijswaarden... 1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() 6. ![]() 7. ![]() 8. ![]() 9. ![]() 10. ![]() 11. ![]() 12. ![]() 13. ![]() 14. ![]() 15. ![]() 16. ![]() 17. ![]() 18. ![]() 19. ![]() 20. ![]() Demain: La Ville en couleur. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Cosa dire cosa fare
Likes (Received): 2
|
Zo slecht ziet het er nog niet uit, best gezellig eigenlijk. En industrie tjah, dat heb je overal een beetje. De omgeving van Agfa Gevaert in Mortsel is ook niet zo gezellig...
Die koepelkerk is echt heel mooi! En waren zitten die twee dametjes op foto 12 toch naar te kijken? |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Registered User
Likes (Received): 128
|
Je wil ons bewijzen dat de stad niet zo grijs is, door grijze foto's te posten?? huh?
![]() anyway, deze stad zal mij nooit bekoren - om beleefd te blijven. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
BANNED
|
Mooie foto's ben benieuwd naar't vervolg.
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Registered User
|
grauw eng, tijd is er precies blijve stilstaan.
en zelf hunne kunst op foto 3 is aartslelijk |
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Bike It!
|
Dat is waarschijnlijk het symbool van de in schandaaltjes verdrinkende PS-afdeling in Charleroi....
Au secours! Aidez-nous! ![]() Hemeltergend, nietwaar.... Quote:
Vanavond of ten laatste morgen. 't Is nu te mooi weer. Ik ga nog wat genieten in de tuin en mijn belastingsaangifte invullen (wat een combinatie...) |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Bike It!
|
Zoals beloofd: deel 2
Eindelijk de tijd gevonden om de volledige serie in kleur te posten. Zelfs op deze bewolkte en wisselvallige zaterdag viel de stad best wel mee. Tenminste als je de verwachtingen niet al te hoog stelt, en een bezoek beperkt tot het 'oude' stadscentrum binnen de stadsring. De voorsteden waar je met de trein doorheen tuft doen inderdaad het ergste vermoeden. Zware industrie. Verlaten industrieterreinen. Leegstand. Scheefgezakte, zwartgeblakerde arbeiderswoningen en een totaal gebrek aan ruimtelijke ordening. Anderzijds is het natuurlijk een unieke treinrit. Een belevenis op zich om pal door en langs mijnterrils en hoogovens te sporen. Het moeten niet altijd bossen, weiden of fermette-verkavelingen zijn. En hoe neerbuigend de Vlamingen ook doen over het 'lelijke' eendje Charleroi, zoveel slechter dan de doorsnee Vlaamse of Belgische (voor)stad is het nu ook weer niet. De stad is armer en is daardoor wat blijven steken in de jaren '70 of '80. Maar op de terugweg kom je net hetzelfde soort kramikige stedenbouw en wanorde tegen rond Brussel of het wat groezelige en verpauperde industrie- en havengebied ten noorden van Gent: St-Amandsberg, Muide, Wondelgem.... En de lintbebouwing langsheen bvb. de N53 naar Mont-Sur-Marchienne is even lelijk als de honderden kilometers lintbebouwing langs Vlaamse gewestwegen. maar nu de foto's: 1. Het mooi opgeknapte Charleroi Sud en omgeving. Ook de hal binnenin is mooi. Er wordt momenteel nog steeds gewerkt, aan het buffet vermoed ik. ![]() 2. Waarom noemt men Bruxelles-Midi niet ook simpelweg Bruxelles-Sud? ![]() 3. Tram in oorspronkelijke NMVB-kleuren. ![]() 4. Premetro-halte Sud. Op de achtergrond de schaarse hoogbouw. ![]() 5. Van hieruit is ook de staalfabriek van Arcelor te zien. Die ligt pal aan de rand van de stad. Ik had niet de indruk dat de cokesfabriek nog werkt. De rest van het staalbedrijf wel. ![]() 6. Busstation ![]() 7. idem ![]() 8. Uitzicht vanaf het station richting Centre-Ville. ![]() 9. Over de Samber richting centrum. ![]() 10. De benedenstad wordt gedomineerd door 2 torens. De Tour Europe. ![]() 11. En de Tour Albert. ![]() 12. Maar de belangrijkste gebouwen vind je in de bovenstad. Het stadhuis met belfort aan de Place Charles II. Een gebouw opgetrokken in de jaren '30 van de vorige eeuw. ![]() 13. ![]() 14. ![]() 15. ![]() 16. De Eglise Saint-Christophe uit de 18de eeuw. ![]() 17. ![]() 18. ![]() 19. Nogmaals de Place Charles II ![]() 20. Het Palais des Beaux Arts een eindje verderop. Moderne zijgevel. ![]() 21. Klassieke voorgevel. Momenteel kan je hier gratis het Musée des Beaux Arts bezoeken. Normaal is dit 100 meter verderop in het stadhuis gevestigd. ![]() 22. De omgeving van het 'paleis' oogt minder fraai. ![]() 23. Metrostation Beaux-Arts. ![]() 24. ![]() 25. Honger of dorst zal je in Charleroi niet lijden. De stad puilt uit van de cafés en restaurantjes. Vooral de vele allochtonen zijn erg actief in de Horeca. ![]() 26. De voornaamste winkelstraten vind je tussen boven- en benedenstad. Hier de populaire Rue De La Montagne. ![]() 27. Veel tijd om de volledige binnenstad te bezoeken hadden we niet. Een bezoekje aan het schitterende Musée De La Photographie dringt zich op. ![]() 28. Het museum ligt enkele kilometer ten zuiden van het centrum. Bussen 70, 74 en 170 brengen je erheen. ![]() http://www.museephoto.be/ De grauwe kantjes van de stad konden jullie eerder al in zwart-wit bewonderen. En vooraleer hier weer iemand denegrerend wil doen over de stad: Er mag dan een provinciaal sfeertje hangen, de mensen zijn er erg vriendelijke en behulpzaam!, ook tegenover Vlamingen. Daar kan menig stijfburgerlijke inwoner van een Vlaamse provincienest een voorbeeld aan nemen. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
BANNED
|
Bedankt Benonie voor je mooie foto's. Opmerkelijk die trams nog in de oude kleuren van de buurtspoorwegen. Jammer dat de fontein op de place Charles II niet werkte, die is echt heel mooi.
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Registered User
|
Terechte fotoreportage, mooi werk Benonie!
Toen ik als Nederlander tien jaar geleden mijn toekomstige schoonfamilie opzocht, wist ik niet wat ik zag...de entree is op zijn zacht gezegd indrukwekkend. Maar al snel werd mij de diversiteit van het stedelijk gebied duidelijk. Zo zat ik binnen vijf minuten van het station in een groene villawijk, in de tuin van het moderne huis van mijn schoonouders (Mont-sur-Marchienne, waar ook het Musée de la Photographie is gevestigd). Charleroi is een kluwen van aaneengevlochten banlieue, centra, industrieën, infrastructuren, uitgestrekte groengebieden en woonwijken. Een gebied met veel extremen op enkele meters van elkaar gescheiden. Zal zeker ook nog wat foto's plaatsen die dat duidelijk maken! |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Registered User
|
Ziet er toch geen slechte stad uit, maar toch ... ik mis iets ! Het ziet er niet aantrekkelijk uit voor toeristen en mensen van buitenaf. Alles lijkt zo grijs, alleen al door de straatstenen !
Nochtans mooie en interessante architectuur !! Nu nog de presentatie ervan en het is in orde ! |
|
|
|
|
|
#79 | ||
|
Bike It!
|
...die is dus ook al werkloos....wat een regio...
Quote:
De uitgebreide horeca viel me trouwens meteen op. Ongelooflijk hoeveel latino-bars, Afrikaanse eettenten en oosterse keukens de stad telt. Zelfs pal naast de Sint-Christoffelkerk vind je een Bar Tropical inclusief kleurrijke palmboompjes. Misschien bruist Charleroi wel meer dan menig Vlaming denkt. Quote:
Meer daarover op onze métro-thread: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=348578 |
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
Registered User
|
ppfff
een grijze, uitgelope , gure stad dat is het in mijn ogen. dat plein bv met die ronde bollen da trekt nu toch op niks |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| charleroi |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|