daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > Asian Forums > Forum Pencakar Langit Malaysia > Cityscapes

Cityscapes discussion, photography and news of towns, cities, districts and states.



Reply

 
Thread Tools
Old April 5th, 2012, 12:40 PM   #10161
asyraf
BANNED
 
Join Date: Jul 2011
Location: Taman permint Kuala Terengganu
Posts: 2,560
Likes (Received): 0

....

Last edited by asyraf; April 5th, 2012 at 12:55 PM.
asyraf no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
 
Old April 5th, 2012, 12:55 PM   #10162
maafcakap
Registered User
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 5,123
Likes (Received): 184

Quote:
Originally Posted by mrhehe View Post
just tukar color je dh lain nampak..pakai color tema grey ke....ni color cacamerba
yg syoknye kat blakang ade bukit bersalji tu..hahaha
maafcakap no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 01:00 PM   #10163
mrhehe
Registered User
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3,094
Likes (Received): 163

Quote:
Originally Posted by maafcakap View Post
yg syoknye kat blakang ade bukit bersalji tu..hahaha
beli rumah boleh naik belon udara tu
mrhehe no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 01:04 PM   #10164
asyraf
BANNED
 
Join Date: Jul 2011
Location: Taman permint Kuala Terengganu
Posts: 2,560
Likes (Received): 0

mrhehe,kawe denga pok sedaro kawe oyap pasaraya nirwana 3 tingkat akan dibuka di area UMK.betul ko? wah.besar tu
asyraf no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 01:06 PM   #10165
dean87
kedahsejahtera
 
dean87's Avatar
 
Join Date: May 2010
Location: aor-kul
Posts: 4,497
Likes (Received): 2087

new highrise project in kb (from portal osc)

MPKB/OSC/143/44/2012 : Pohon Kebenaran Merancang Bagi Pembangunan Sebuah Kondominium 16 Tingkat
Merangkumi 87 Unit Apartment, 4 Unit Penthouse , 3 Tingkat Parkir, Podium, Di Lot 833, 832 & PT 5092, Sek. 44, Mukim Panchor, Daerah Kemumin, Jajahan Kota Bharu. oleh Muhamad Fazlin B. Mohd Fauzi di Majlis Perbandaran Kota Bharu
dean87 no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 01:22 PM   #10166
mrhehe
Registered User
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3,094
Likes (Received): 163

Quote:
Originally Posted by dean87 View Post
new highrise project in kb (from portal osc)

MPKB/OSC/143/44/2012 : Pohon Kebenaran Merancang Bagi Pembangunan Sebuah Kondominium 16 Tingkat
Merangkumi 87 Unit Apartment, 4 Unit Penthouse , 3 Tingkat Parkir, Podium, Di Lot 833, 832 & PT 5092, Sek. 44, Mukim Panchor, Daerah Kemumin, Jajahan Kota Bharu. oleh Muhamad Fazlin B. Mohd Fauzi di Majlis Perbandaran Kota Bharu
bnyk dh start submit plan...projek2 high rise hok melalui firma saing kawe ada dkt 10 tempat belum submit lg...
mrhehe no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 01:24 PM   #10167
mrhehe
Registered User
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3,094
Likes (Received): 163

Quote:
Originally Posted by asyraf View Post
mrhehe,kawe denga pok sedaro kawe oyap pasaraya nirwana 3 tingkat akan dibuka di area UMK.betul ko? wah.besar tu
umk mana tu? bachok ke pc ke jeli?

klu betul rasanya ye la kot sbb sblm nirwana aim kat pasir tumboh di bandar satelit tu..asalnya bwk kondo d'naim tu nak buat mall...nirwana plan nak jd anchor tenant...pahtu ubah balik sbb mslh x cukup parking utk pnduduk kondo tu nnt...x jd buat mall kat situ convert sbg parking bertingkat...
mrhehe no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 01:31 PM   #10168
asyraf
BANNED
 
Join Date: Jul 2011
Location: Taman permint Kuala Terengganu
Posts: 2,560
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by mrhehe View Post
umk mana tu? bachok ke pc ke jeli?

klu betul rasanya ye la kot sbb sblm nirwana aim kat pasir tumboh di bandar satelit tu..asalnya bwk kondo d'naim tu nak buat mall...nirwana plan nak jd anchor tenant...pahtu ubah balik sbb mslh x cukup parking utk pnduduk kondo tu nnt...x jd buat mall kat situ convert sbg parking bertingkat...
umk bachok rasenye....kawe pun x jelas sangat,dengar dari jauh jah.... kawe sero dio nok buko dekat shoplots....demo g la usha-usha deh....hehe
asyraf no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 02:43 PM   #10169
bidangkristal
Registered User
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 31
Likes (Received): 0

BM-Premium B IP
BM-Premium C IP

Tapak pasar diganti dengan apartmen 25 tingkat

Salmah Mat Husain Foto: Rizal Tahir, 05 Apr 2012

KOTA BHARU, 5 April: Lot 1910 Seksyen 54, yang dahulunya terdapat sebuah pasar yang dikenali Pasar Kubang Kerian, bakal berubah wajah apabila satu unit apartmen 25 tingkat yang bernilai RM115 juta siap kelak.

(Takiyudin melihat model apartmen yang akan dibina)



Projek berkenaan diurus Syarikat Sentosa Jaya Development Sdn Bhd dengan kerjasama Pihak Berkuasa Tempatan, Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam (MPKB-BRI).

Sehubungan itu, majlis perjanjian usahasama itu masing-masing ditandatangani Yang Dipertua MPKB-BRI, Fauzi Mat dan Pengarah Urusan Syarikat Sentosa Jaya Development Sdn Bhd, Datuk Razali Daud.

Menyaksikan majlis perjanjian usahasama Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan negeri, Datuk Takiyuddin Hassan, yang mewakili Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Apartment ini mengandungi 321 unit rumah kediaman, 11 unit pejabat, 10 unit kedai perniagaan, satu unit surau, satu unid dewan serbaguna, kolam renang dan kawasan riadah.

Projek ini dijangka menarik perhatian masyarakat di negeri itu memandangkan kedudukannya yang begitu strategik dengan kadar harga yang berpatutan antara RM160,000 hingga lebih RM300,000.

Fauzi ketika berucap pada majlis itu memberitahu melalui pembangunan projek pusat komersial itu, MPKB-BRI bakal memperolehi pulangan langsung pelaburan RM5.17 juta.

“Keuntungan itu diperolehi dari projek RM3.87 juta dan bayaran in-kind secara tunai bagi pembinaan pasar baru sebanyak RM1.3 juta,”ujarnya.

Selain itu, tambahnya MPKB-BRI turut mendapat pulangan tidak langsung sebanyak RM433,000 setahun.
bidangkristal no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 03:49 PM   #10170
mee.kg.pek
kawe.demo.bereh.
 
mee.kg.pek's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 1,394
Likes (Received): 25

Quote:
Originally Posted by syaom View Post
tanah kosong hok sebelah dia supo dale gambar ni ko kata apartment baru tu mrhehe?
tanah tapak ni baruh kangkung dulu(tempat sisa buangan proses kilang getah) tempat arwah mak kawe mencari rezeki...teringat zaman2 80an dulu cerut kangkung...
mee.kg.pek no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 03:55 PM   #10171
mee.kg.pek
kawe.demo.bereh.
 
mee.kg.pek's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 1,394
Likes (Received): 25

Quote:
Originally Posted by syaom View Post
err..buruknya design..mitakla shah arkitek tu designkan baru lawa..ni macam ppr kat negeri2 lain je..
kan negeri miskin,budget pun skit la.. sesuai sgt la ni..elok skit dr pprt mcm setengah org ckp tu...kua kua kua
mee.kg.pek no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 04:34 PM   #10172
skenolamo
Registered User
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 47
Likes (Received): 3

Quote:
Originally Posted by dean87 View Post
new highrise project in kb (from portal osc)

MPKB/OSC/143/44/2012 : Pohon Kebenaran Merancang Bagi Pembangunan Sebuah Kondominium 16 Tingkat
Merangkumi 87 Unit Apartment, 4 Unit Penthouse , 3 Tingkat Parkir, Podium, Di Lot 833, 832 & PT 5092, Sek. 44, Mukim Panchor, Daerah Kemumin, Jajahan Kota Bharu. oleh Muhamad Fazlin B. Mohd Fauzi di Majlis Perbandaran Kota Bharu

anok mofaz ko nih?
skenolamo no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 08:39 PM   #10173
maxBOOM007
BANED
 
maxBOOM007's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: New Castle
Posts: 2,754
Likes (Received): 432

Quote:
Originally Posted by mrhehe View Post
umk mana tu? bachok ke pc ke jeli?

klu betul rasanya ye la kot sbb sblm nirwana aim kat pasir tumboh di bandar satelit tu..asalnya bwk kondo d'naim tu nak buat mall...nirwana plan nak jd anchor tenant...pahtu ubah balik sbb mslh x cukup parking utk pnduduk kondo tu nnt...x jd buat mall kat situ convert sbg parking bertingkat...


alaaa...nape x besarkan saje bahagian untuk Mall tu.....last2 xjadi....kecewanya....+ frustt menunggeng...huhuhu
maxBOOM007 no está en línea   Reply With Quote
Old April 6th, 2012, 02:55 AM   #10174
maafcakap
Registered User
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 5,123
Likes (Received): 184

PASIR PUTEH - Pas Kelantan gagal bangunkan tiga elemen penting dalam memajukan negeri Kelantan dari aspek ekonomi sejak 22 tahun memerintah negeri kerana sibuk berpolitik daripada mentadbir.

Malahan masalah pembangunan sebenarnya terletak dibahu kerajaan Pas Kelantan sebagai menguasai negeri dan mempunyai kuasa untuk memperuntukkan kawasan seperti tanah untuk projek pembangunan pusat.

Penganalisa politik berpendapat Pas terlalu sibuk berpolitik pembangunan ala Islam sehingga terlupa untuk melaksanakan pentadbiran Islam sebenar seperti yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional.
Manakala bagi aspek pembangunan Kelantan memerlukan tiga elemen penting iaitu pelabuhan, lapangan terbang antarabangsa dan rangkaian jalan yang lebih sempurna jika mamhukan pembangunan ekonomi yang lebih pesat pada masa hadapan.



Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed berkata kekurangan tiga elemen itu menjadi faktor Kelantan ketinggalan daripada menerima pelaburan yang besar dari dulu sehingga sekarang selain bekalan air bersih.

"Kawasan Perindustrian Pangkalan Chepa yang ada sekarang tidak mencukupi bagi menarik pelabur yang berskala besar membuat pelaburan di kawasan berkenaan," katanya.

Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan berkata lapangan terbang itu perlu dinaiktarafkan kepada lapangan terbang antarabangsa untuk memberi peluang kepada semua kapasiti penerbangan membuat pendaratan di situ.

Mustapa berkata selain itu dalam usaha menarik lebih banyak pelaburan sama ada dari dalam dan luar negara kerajaan negeri yang ada sekarang sepatutunya menyediakan satu kawasan perindustrian yang lebih luas.

"Ini kerana kawasan perindustrian di Pangkalan Chepa yang ada sekarang tidak sesuai lagi bagi menampung keperluan disebabkan berada dalam kawasan yang sempit," katanya.

Katanya keperluan jalan yang lebih sempurna yang berasaskan jalan lebuh raya yang kini tiada satu pun dibina di Kelantan juga sangat perlu kerana ia akan memendekkan perjalanan ke beberapa destinasi seperti Kuala Lumpur dan Pulau Pinang.

Mengenai pelabuhan beliau berkata bandar baru nelayan Tok Bali sudah dikenal pasti satu kawasan yang strategik untuk dibina dengan pelabuhan yang bertaraf antarabngsa.

Mustapa berkata sebuah syarikat swasta sudah ada menaruh minat untuk menanam modal di situ untuk membina sebuah pengkalan bagi penghantaran minyak.

Katanya Barisan Nasional (BN) berjanji akan mengatasi keperluan itu sekiranya diberi peluang memerentah Kelantan pada pilihan raya umum ke-13 kelak.--KELATEKITO.NET
maafcakap no está en línea   Reply With Quote
Old April 6th, 2012, 03:01 AM   #10175
maafcakap
Registered User
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 5,123
Likes (Received): 184

under ecer

Kelantan

• Agro-based Products
• Food & Halal Products
• Boat Building & Repair
• Rubber Wood-based Cluster
• Handicraft, Textile & Apparel

Terengganu
• Agro-based Products
• Food & Halal Products
• Plastics/Polymer
• Boat Building & Repair
• Rubber Wood-based Cluster
• Handicraft, Textile & Apparel

Pahang
• Agro-based Products
• Palm Oil Industry Cluster
• Food & Halal Products
• Rubber Wood-based Cluster
• Plastics/Polymer
• Automotive/Transport Equipment
• Electrical & Electronic
• Handicraft, Textile & Apparel
maafcakap no está en línea   Reply With Quote
Old April 6th, 2012, 03:48 AM   #10176
maxBOOM007
BANED
 
maxBOOM007's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: New Castle
Posts: 2,754
Likes (Received): 432

Quote:
Originally Posted by maafcakap View Post
under ecer

Kelantan

• Agro-based Products
• Food & Halal Products
• Boat Building & Repair
• Rubber Wood-based Cluster
• Handicraft, Textile & Apparel

Terengganu
• Agro-based Products
• Food & Halal Products
• Plastics/Polymer
• Boat Building & Repair
• Rubber Wood-based Cluster
• Handicraft, Textile & Apparel

Pahang
• Agro-based Products
• Palm Oil Industry Cluster
• Food & Halal Products
• Rubber Wood-based Cluster
• Plastics/Polymer
• Automotive/Transport Equipment
• Electrical & Electronic
• Handicraft, Textile & Apparel


keLANTAN DAPAT paling Sedikit Projek~
maxBOOM007 no está en línea   Reply With Quote
Old April 6th, 2012, 09:33 AM   #10177
loquitor
Registered User
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 1,080
Likes (Received): 63

Baru nampak posisi tunjong pavilion camne. crdt: fb T. Pav.

loquitor no está en línea   Reply With Quote
Old April 6th, 2012, 11:23 AM   #10178
abewe
Registered User
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 359
Likes (Received): 41

Bandar Baru Tunjong
image hosted on flickr

image hosted on flickr

image hosted on flickr

image hosted on flickr
abewe no está en línea   Reply With Quote
Old April 6th, 2012, 01:36 PM   #10179
maxBOOM007
BANED
 
maxBOOM007's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: New Castle
Posts: 2,754
Likes (Received): 432

Quote:
Originally Posted by loquitor View Post
Baru nampak posisi tunjong pavilion camne. crdt: fb T. Pav.


jalaN belakang yang belah kiri tu sambung nga lebuh raya pasir puteh-KB ke??? KB sentral depaN Tg Pavilion ni kan?? ke belah ne erk??
maxBOOM007 no está en línea   Reply With Quote
Old April 6th, 2012, 03:28 PM   #10180
semestacode
Registered User
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 449
Likes (Received): 8

Quote:
Originally Posted by maafcakap View Post
PASIR PUTEH - Pas Kelantan gagal bangunkan tiga elemen penting dalam memajukan negeri Kelantan dari aspek ekonomi sejak 22 tahun memerintah negeri kerana sibuk berpolitik daripada mentadbir.

Malahan masalah pembangunan sebenarnya terletak dibahu kerajaan Pas Kelantan sebagai menguasai negeri dan mempunyai kuasa untuk memperuntukkan kawasan seperti tanah untuk projek pembangunan pusat.

Penganalisa politik berpendapat Pas terlalu sibuk berpolitik pembangunan ala Islam sehingga terlupa untuk melaksanakan pentadbiran Islam sebenar seperti yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional.
Manakala bagi aspek pembangunan Kelantan memerlukan tiga elemen penting iaitu pelabuhan, lapangan terbang antarabangsa dan rangkaian jalan yang lebih sempurna jika mamhukan pembangunan ekonomi yang lebih pesat pada masa hadapan.



Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed berkata kekurangan tiga elemen itu menjadi faktor Kelantan ketinggalan daripada menerima pelaburan yang besar dari dulu sehingga sekarang selain bekalan air bersih.

"Kawasan Perindustrian Pangkalan Chepa yang ada sekarang tidak mencukupi bagi menarik pelabur yang berskala besar membuat pelaburan di kawasan berkenaan," katanya.

Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan berkata lapangan terbang itu perlu dinaiktarafkan kepada lapangan terbang antarabangsa untuk memberi peluang kepada semua kapasiti penerbangan membuat pendaratan di situ.

Mustapa berkata selain itu dalam usaha menarik lebih banyak pelaburan sama ada dari dalam dan luar negara kerajaan negeri yang ada sekarang sepatutunya menyediakan satu kawasan perindustrian yang lebih luas.

"Ini kerana kawasan perindustrian di Pangkalan Chepa yang ada sekarang tidak sesuai lagi bagi menampung keperluan disebabkan berada dalam kawasan yang sempit," katanya.

Katanya keperluan jalan yang lebih sempurna yang berasaskan jalan lebuh raya yang kini tiada satu pun dibina di Kelantan juga sangat perlu kerana ia akan memendekkan perjalanan ke beberapa destinasi seperti Kuala Lumpur dan Pulau Pinang.

Mengenai pelabuhan beliau berkata bandar baru nelayan Tok Bali sudah dikenal pasti satu kawasan yang strategik untuk dibina dengan pelabuhan yang bertaraf antarabngsa.

Mustapa berkata sebuah syarikat swasta sudah ada menaruh minat untuk menanam modal di situ untuk membina sebuah pengkalan bagi penghantaran minyak.

Katanya Barisan Nasional (BN) berjanji akan mengatasi keperluan itu sekiranya diberi peluang memerentah Kelantan pada pilihan raya umum ke-13 kelak.--KELATEKITO.NET
tok pa ni demam ke apa...

bab lebuh raya, pelabuhan, international airport rasanya sejak awal PAS memerintah lg nk runding ngn pusat nk buat..tp TUN M buat pekak jer..dan tok pa sendiri mengakui didalam DUN kelantan bahawa dia salah seorang yg menyekat pembangunan ke kelantan....

yg kawe bold tu bukan ke semua bawah pusat........

pasal nk buat pengkalan penghantaran minyak, rasanya dh lama kerajaan negeri luluskan tanah utk pusat minyak ni...

ko kawe dapat maklumat salah selama ini.............
semestacode no está en línea   Reply With Quote


Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +2. The time now is 06:29 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like v3.2.5 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

SkyscraperCity ☆ In Urbanity We trust ☆ about us | privacy policy | DMCA policy

Hosted by Blacksun, dedicated to this site too!
Forum server management by DaiTengu