daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > Asian Forums > Forum Pencakar Langit Malaysia > Cityscapes

Cityscapes discussion, photography and news of towns, cities, districts and states.



Reply

 
Thread Tools
Old May 15th, 2012, 04:55 PM   #10801
asyraf
BANNED
 
Join Date: Jul 2011
Location: Taman permint Kuala Terengganu
Posts: 2,560
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by syaom View Post
kalo kat KB rasanya xde lagi yg under golden arches ni sbb kat KB McD dia franchise kan..
Burger King kan under prgress nak expand diaorang punya branch....ada kemungkinan gak tu....tak caye ce tanye mrhehe....hehe....
asyraf no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
 
Old May 15th, 2012, 05:00 PM   #10802
syaom
Registered User
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kuala Krai-Seri Iskandar-Bandar Baru Bangi
Posts: 2,768
Likes (Received): 173

Quote:
Originally Posted by asyraf View Post
Burger King kan under prgress nak expand diaorang punya branch....ada kemungkinan gak tu....tak caye ce tanye mrhehe....hehe....
semua fnB outlet ni rata2nya ada perancangan nak bukak outlet apatah lagi kalo ditanya kat fb dorang..tp bila tu yg kita xtau..tp kalo kat panji sebelum ni memang permohonan dtg dr yg nama nancy tu kan..rasa2nya tu nak bukak McD..
syaom no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 05:06 PM   #10803
asyraf
BANNED
 
Join Date: Jul 2011
Location: Taman permint Kuala Terengganu
Posts: 2,560
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by syaom View Post
semua fnB outlet ni rata2nya ada perancangan nak bukak outlet apatah lagi kalo ditanya kat fb dorang..tp bila tu yg kita xtau..tp kalo kat panji sebelum ni memang permohonan dtg dr yg nama nancy tu kan..rasa2nya tu nak bukak McD..
ce tanye mrhehe kot kot dia tahu....
asyraf no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 05:23 PM   #10804
syaom
Registered User
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kuala Krai-Seri Iskandar-Bandar Baru Bangi
Posts: 2,768
Likes (Received): 173

apartment titiwangsa dlm mudah bgtau akan mulakan pembinaan awal bulan jun ni..
syaom no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 05:37 PM   #10805
asyraf
BANNED
 
Join Date: Jul 2011
Location: Taman permint Kuala Terengganu
Posts: 2,560
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by syaom View Post
apartment titiwangsa dlm mudah bgtau akan mulakan pembinaan awal bulan jun ni..
demo tok tunjuk link pong.wi la link.semuo ore boleh tengok n tahu. ???????????????????????????????
asyraf no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 05:42 PM   #10806
syaom
Registered User
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kuala Krai-Seri Iskandar-Bandar Baru Bangi
Posts: 2,768
Likes (Received): 173

Quote:
Originally Posted by asyraf View Post
demo tok tunjuk link pong.wi la link.semuo ore boleh tengok n tahu. ???????????????????????????????
lol..tengok dlm mudah.my..semudah abc..
syaom no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 05:44 PM   #10807
asyraf
BANNED
 
Join Date: Jul 2011
Location: Taman permint Kuala Terengganu
Posts: 2,560
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by syaom View Post
lol..tengok dlm mudah.my..semudah abc..
tahu la.buke semo ore tahu caro bagaimano nok check kat mudah.my....hehe....tapi seelok-eloknya wi la link.nok bagi ore tahu perkembangan terkini starow manow....
asyraf no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 05:47 PM   #10808
syaom
Registered User
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kuala Krai-Seri Iskandar-Bandar Baru Bangi
Posts: 2,768
Likes (Received): 173

Quote:
Originally Posted by asyraf View Post
tahu la.buke semo ore tahu caro bagaimano nok check kat mudah.my....hehe....tapi seelok-eloknya wi la link.nok bagi ore tahu perkembangan terkini starow manow....
dah nama nye mudah.my..memang mudah nak cari..tambah2 lagi bagi encik asyraf yg memang suka mencari konfem senang jumpa..

niway,ni link dia..http://www.mudah.my/Apartmen+Titiwan...r-15444428.htm
syaom no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 05:50 PM   #10809
asyraf
BANNED
 
Join Date: Jul 2011
Location: Taman permint Kuala Terengganu
Posts: 2,560
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by syaom View Post
dah nama nye mudah.my..memang mudah nak cari..tambah2 lagi bagi encik asyraf yg memang suka mencari konfem senang jumpa..

niway,ni link dia..http://www.mudah.my/Apartmen+Titiwan...r-15444428.htm
ok.bagus2.gitu la baru betul.ke sene orang lain x payah cari.denge ado link,klik jah.sene citow....
btw,berapa tingkat ye apartment nie?
asyraf no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 06:07 PM   #10810
syaom
Registered User
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kuala Krai-Seri Iskandar-Bandar Baru Bangi
Posts: 2,768
Likes (Received): 173

Quote:
Originally Posted by asyraf View Post
ok.bagus2.gitu la baru betul.ke sene orang lain x payah cari.denge ado link,klik jah.sene citow....
btw,berapa tingkat ye apartment nie?
dia macam ni asyraf,sesetengah link kawe x bagi sbb xdo info yg lebih selain drpd hok kawe sebut dlm post tu sendiri,kalu ada gambar dgn info menarik baru kawe letak link gambar tu..

niway, projek ni 13 tingkat..
syaom no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 06:26 AM   #10811
fiqfidaiy
Registered User
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 10
Likes (Received): 0

nih gambar terbaru projek HUSM.

image hosted on flickr
fiqfidaiy no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 10:42 AM   #10812
Zulhelmi
Registered User
 
Zulhelmi's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Alor Setar Metropolitan Area
Posts: 1,988
Likes (Received): 48

Quote:
Originally Posted by fiqfidaiy View Post
nih gambar terbaru projek HUSM.

image hosted on flickr
Potensi kepada pencemaran bunyi...
__________________
ALOR SETAR metro area
• Peace • Vibrant • Traditional • Beautiful • Fresh • Delicious • Friendly •
Zulhelmi no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 11:10 AM   #10813
maafcakap
Registered User
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 5,123
Likes (Received): 184

sape dh tgk kampus limkokwing kelantan ?? lawa, design mcm wau bulan
maafcakap no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 12:02 PM   #10814
loquitor
Registered User
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 1,080
Likes (Received): 63

kawasan tebing sungai depan de muara, hari ini... ditambak dengan pasir dan diletak batu-batu gunung... kawasan tebing sungai dekat kapal titanic... nampak rumput-rumput hijau dibuang... nak tambak macam depan de muara jugak kot?

dibawah flyover... jentera-jentera sedang giat melicinkan "kakah kasar". nak buh tar comel2 lettew! (kerja bermula dari gertak..., di wakaf siku... kerja pengalihan traffic light sudah dijalankan)... kemah skit jale pasni!
loquitor no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 12:19 PM   #10815
mrhehe
Registered User
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3,095
Likes (Received): 163

Quote:
Originally Posted by maafcakap View Post
sape dh tgk kampus limkokwing kelantan ?? lawa, design mcm wau bulan
tgk katna?
mrhehe no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 12:23 PM   #10816
mrhehe
Registered User
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3,095
Likes (Received): 163

td kawe gi survey harga d-perdana tu..harga mahal dh loni..pahtu gi tgk hrga kbcp hrga mahal jgk...gi tgk vienna court hrga mahal jgk...loni blh kata rate apartment/kondo di kelate dlm range RM400-450 / sqft......kecuali kondo deMuara je hok plg legend harga dlm RM 1000 / sqft ..
mrhehe no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 01:26 PM   #10817
loquitor
Registered User
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 1,080
Likes (Received): 63

Pecah tanah projek lebuh raya Kelantan 28 Mei ini

Rizal Tahir, 16 Mei 2012


KOTA BHARU: Selepas disisih sejak Rancangan Malaysia (RMK) Ke-5, akhirnya kerajaan Kelantan memutus membina sendiri lebuh raya Kuala Krai-Kota Bharu membabitkan kos awal sebanyak RM500 juta.



Dan pada 28 Mei ini akan mencatat satu sejarah baru negara apabila majlis pecah tanah pembinaan lebuhraya tersebut akan diadakan berhampiran Felcra Berangan Mek Nab, Machang.



Jajaran lebuhraya pertama di Kelantan itu akan melalui Hutan Lipur Bukit Bakau.



Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa berkata, projek sepanjang 33 kilometer tersebut dikendalikan Menta Contruction Sdn Bhd dan Konsortium Temokin Vila Jelas JV Sdn Bhd.



Katanya, projek berkenaan akan dimulakan di seksyen III dari Bukit Tiu, Machang sehingga ke Dusun Damar, Kuala Krai merupakan tanah milik kerajaan negeri.



“Projek itu dimulakan di seksyen III sebagai langkah untuk menjimatkan masa kerana ia tidak perlu melakukan pengambilan tanah rakyat.



“Manakala jajaran bertingkat dari Wakaf Che Yeh ke Kota Bharu ditangguhkan sementara bagi menjimatkan kos,” katanya selepas mesyuarat Exco di Kota Darulnaim hari ini.



Selain itu katanya, kos pembinaan dapat dikurangkan dengan memperkenalkan pendekatan gotong royong, di mana orang ramai yang berminat boleh menderma iaitu batu kauri, pasir dan sebagainya.



Kata Husam konsep gotong royong diperkenalkan bukan bererti kerajaan negeri tidak berkemampuan, sebaliknya bagi menanam semangat kerjasama di kalangan rakyat.



“Syarikat yang terbabit dengan aktiviti kuari di sepanjang lebuh raya akan juga memperolehi manfaat,” ujarnya.



Beliau berkata, sebelum ini orang ramai hanya terdedah menderma untuk pembinaan masjid dan madrasah sahaja, manakala derma bagi pembinaan jalan raya masih agak asing.



Beliau juga berharap syarikat yang terbabit dengan industri minyak di Kelantan juga dialu-alukan untuk menyumbang.



Katanya, projek lebuh raya berkenaan dijangka siap dalam tempoh lebih dua tahun selepas mengambil kira musim tengkujuh.



“Kerajaan negeri berhasrat menjemput bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi hadir pada majlis pecah tanah kerana beliau pernah menyenaraikan projek pembinaan lebuh raya itu dalam RMK-9,” ujarnya.



Husam juga memberitahu lebuh raya tersebut akan mempunyai laluan khas untuk binatang liar di sepanjang laluannya.



“Kerajaan negeri mengutamakan konsep mesra alam dan mengambil kira keperluan makhluk lain,” tambahnya.



Katanya juga apabila ia siap sepenuhnya, Kelantan menjadi negeri pertama membina sendiri lebuh raya sendiri dengan kos yang lebih menjimatkan.
loquitor no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 01:28 PM   #10818
syaom
Registered User
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kuala Krai-Seri Iskandar-Bandar Baru Bangi
Posts: 2,768
Likes (Received): 173

Pecah tanah projek lebuh raya Kelantan 28 Mei ini

Rizal Tahir,
16 Mei 2012

KOTA BHARU: Selepas disisih sejak Rancangan Malaysia (RMK) Ke-5, akhirnya kerajaan Kelantan memutus membina sendiri lebuh raya Kuala Krai-Kota Bharu membabitkan kos awal sebanyak RM500 juta.

Dan pada 28 Mei ini akan mencatat satu sejarah baru negara apabila majlis pecah tanah pembinaan lebuhraya tersebut akan diadakan berhampiran Felcra Berangan Mek Nab, Machang.

Jajaran lebuhraya pertama di Kelantan itu akan melalui Hutan Lipur Bukit Bakau.

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa berkata, projek sepanjang 33 kilometer tersebut dikendalikan Menta Contruction Sdn Bhd dan Konsortium Temokin Vila Jelas JV Sdn Bhd.

Katanya, projek berkenaan akan dimulakan di seksyen III dari Bukit Tiu, Machang sehingga ke Dusun Damar, Kuala Krai merupakan tanah milik kerajaan negeri.

“Projek itu dimulakan di seksyen III sebagai langkah untuk menjimatkan masa kerana ia tidak perlu melakukan pengambilan balik tanah rakyat.

“Manakala jajaran bertingkat dari Wakaf Che Yeh ke Kota Bharu ditangguhkan sementara bagi menjimatkan kos,” katanya selepas mesyuarat Exco di Kota Darulnaim hari ini.

Selain itu katanya, kos pembinaan dapat dikurangkan dengan memperkenalkan pendekatan gotong royong, di mana orang ramai yang berminat boleh menderma iaitu batu kuari, pasir dan sebagainya.

Kata Husam konsep gotong royong diperkenalkan bukan bererti kerajaan negeri tidak berkemampuan, sebaliknya bagi menanam semangat kerjasama di kalangan rakyat.

“Syarikat yang terbabit dengan aktiviti kuari di sepanjang lebuh raya akan juga memperolehi manfaat,” ujarnya.

Beliau berkata, sebelum ini orang ramai hanya terdedah menderma untuk pembinaan masjid dan madrasah sahaja, manakala derma bagi pembinaan jalan raya masih agak asing.

Beliau juga berharap syarikat yang terbabit dengan industri minyak di Kelantan juga dialu-alukan untuk menyumbang.

Katanya, projek lebuh raya berkenaan dijangka siap dalam tempoh lebih dua tahun selepas mengambil kira musim tengkujuh.

“Kerajaan negeri berhasrat menjemput bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi hadir pada majlis pecah tanah kerana beliau pernah menyenaraikan projek pembinaan lebuh raya itu dalam RMK-9,” ujarnya.

Husam juga memberitahu lebuh raya tersebut akan mempunyai laluan khas untuk binatang liar di sepanjang laluannya.

“Kerajaan negeri mengutamakan konsep mesra alam dan mengambil kira keperluan makhluk lain,” tambahnya.

Katanya juga apabila ia siap sepenuhnya, Kelantan menjadi negeri pertama membina sendiri lebuh raya sendiri dengan kos yang lebih menjimatkan.


http://bm.harakahdaily.net/index.php...edium=facebook
syaom no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 01:41 PM   #10819
mrhehe
Registered User
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3,095
Likes (Received): 163

Quote:
Originally Posted by syaom View Post
Pecah tanah projek lebuh raya Kelantan 28 Mei ini

Rizal Tahir,
16 Mei 2012

KOTA BHARU: Selepas disisih sejak Rancangan Malaysia (RMK) Ke-5, akhirnya kerajaan Kelantan memutus membina sendiri lebuh raya Kuala Krai-Kota Bharu membabitkan kos awal sebanyak RM500 juta.

Dan pada 28 Mei ini akan mencatat satu sejarah baru negara apabila majlis pecah tanah pembinaan lebuhraya tersebut akan diadakan berhampiran Felcra Berangan Mek Nab, Machang.

Jajaran lebuhraya pertama di Kelantan itu akan melalui Hutan Lipur Bukit Bakau.

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa berkata, projek sepanjang 33 kilometer tersebut dikendalikan Menta Contruction Sdn Bhd dan Konsortium Temokin Vila Jelas JV Sdn Bhd.

Katanya, projek berkenaan akan dimulakan di seksyen III dari Bukit Tiu, Machang sehingga ke Dusun Damar, Kuala Krai merupakan tanah milik kerajaan negeri.

“Projek itu dimulakan di seksyen III sebagai langkah untuk menjimatkan masa kerana ia tidak perlu melakukan pengambilan balik tanah rakyat.

“Manakala jajaran bertingkat dari Wakaf Che Yeh ke Kota Bharu ditangguhkan sementara bagi menjimatkan kos,” katanya selepas mesyuarat Exco di Kota Darulnaim hari ini.

Selain itu katanya, kos pembinaan dapat dikurangkan dengan memperkenalkan pendekatan gotong royong, di mana orang ramai yang berminat boleh menderma iaitu batu kuari, pasir dan sebagainya.

Kata Husam konsep gotong royong diperkenalkan bukan bererti kerajaan negeri tidak berkemampuan, sebaliknya bagi menanam semangat kerjasama di kalangan rakyat.

“Syarikat yang terbabit dengan aktiviti kuari di sepanjang lebuh raya akan juga memperolehi manfaat,” ujarnya.

Beliau berkata, sebelum ini orang ramai hanya terdedah menderma untuk pembinaan masjid dan madrasah sahaja, manakala derma bagi pembinaan jalan raya masih agak asing.

Beliau juga berharap syarikat yang terbabit dengan industri minyak di Kelantan juga dialu-alukan untuk menyumbang.

Katanya, projek lebuh raya berkenaan dijangka siap dalam tempoh lebih dua tahun selepas mengambil kira musim tengkujuh.

“Kerajaan negeri berhasrat menjemput bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi hadir pada majlis pecah tanah kerana beliau pernah menyenaraikan projek pembinaan lebuh raya itu dalam RMK-9,” ujarnya.

Husam juga memberitahu lebuh raya tersebut akan mempunyai laluan khas untuk binatang liar di sepanjang laluannya.

“Kerajaan negeri mengutamakan konsep mesra alam dan mengambil kira keperluan makhluk lain,” tambahnya.

Katanya juga apabila ia siap sepenuhnya, Kelantan menjadi negeri pertama membina sendiri lebuh raya sendiri dengan kos yang lebih menjimatkan.


http://bm.harakahdaily.net/index.php...edium=facebook
ada sape2 blh lakar 33km tu dri mana ke mana...bukit itu ambo kenal...dusun damar tu x pasti alik mana? klu dusun damar tu agak2 brape km lg ke gua musang...harap2 atas lg dri pahi...
mrhehe no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 01:44 PM   #10820
mrhehe
Registered User
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 3,095
Likes (Received): 163

ni dia website temokin

http://temokin.com/index.asp

dan menta pun syarikat yg established jgk....
mrhehe no está en línea   Reply With Quote


Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +2. The time now is 04:47 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like v3.2.5 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

SkyscraperCity ☆ In Urbanity We trust ☆ about us | privacy policy | DMCA policy

Hosted by Blacksun, dedicated to this site too!
Forum server management by DaiTengu