|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 |
|
Funk me
Likes (Received): 0
|
Tja de allereerste "wolkenkrabber in Europa" en daarna was het Brussel met zijn (voor die tijd) ambitieuze Martini toren.
Bizar he, dat Belgie vroeger koploper was wat hoogbouw betrefte tsss totaal niet meer denkbaar nu |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Inderdaad.
Die regen heeft alle mensen weggejaagd precies. Wat een rotweer toch dit voorjaar! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Illustrateur
Likes (Received): 9
|
![]() ![]() Grappig, bij deze foto's is te zien dat de Onze Lieve Vrouwekerk krom is. Bij deze spiegeling is dit goed te zien. Last edited by Puinkabouter; September 2nd, 2008 at 08:50 PM. Reason: spaties tussen de foto's laten aub |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Er zal een hoogbouwnota opgemaakt worden met de hoogtelimiet en de architecturale voorwaarden (Eilandje, Nieuw Zuid, westkop spoor noord)
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Registered User
|
De toekomst ziet er toch zéér rooskleurig uit voor Antwerpen; veel nieuwe midrise en enkele hoogbouwprojecten in aantocht ...
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Registered User
|
Iemand referenties die je in Antwerpen zou willen zien vereizen?
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
City Slacker
|
Nog enkele mooie foto's van Antwerpen gevonden:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#28 |
|
Registered User
|
waar is die onderste foto genomen?
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
City Slacker
|
![]() Geen idee
|
|
|
#30 |
|
Nukua
|
Op de deur staat Bureel WCN, is/was dit iets commercieels misschien?
De naam doet me denken dat het ooit een eindpunt was van een reeks buslijnen, het lijkt me eerder in de oude havenbuurt te zijn of zoiets, maar ik kan het mishebben, ik kom wel regelmatig in Antwerpen maar ken het zeker niet als m'n broekzak. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
...
|
Een mooie reeks foto's daar die ik hier nog niet eerder had gezien.
Ik vind die Antwerp tower trouwens best mooi! Vooral als je hem vanop de Meir ziet staan. Last edited by Puinkabouter; September 2nd, 2008 at 09:02 PM. Reason: 3 posts gemerged tot 1 |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Registered User
|
Quote:
Zo te zien heb je nooit een mooie toren "live" gezien als je deze al mooi vindt. Smaken verschillen Greetzzzz Xelos
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
...
|
Quote:
je moet weten dat je de dingen ook in zijn perspectief moet bekijken. Natuurlijk is de Antwerp tower maar een schamel gebouw vergeleken met bijna alle andere torens in de wereld. Maar is het nog toegelaten om dit een mooie toren te noemen naar Antwerpse (en Belgische) normen? En om op uw vraag te antwoorden: Ik heb al heel veel torens "live" gezien. Mss wel meer dan jij denkt. Of moet ik eerst in Dubai geweest zijn? Daar ben ik namelijk nog niet geweest.
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Registered User
|
Quote:
Naar Belgische normen ook een "schamele toren"! Greetzzzz Xelos PS. je moet beslist eens een kijkje gaan nemen in Dubai! |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
...
|
Quote:
Zelf al eens in Dubai geweest trouwens? Hoeveel torens in België zijn er mooier dan? Die blokkendozen in Brussel? Je moet beslist eens een kijkje gaan nemen in Dubai! |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Registered User
|
Persoonlijk vind ik de Antwerp Tower na de Boerentoren en de Oudaan de mooiste van België.
Dubai interesseert me eigenlijk niet ; geef mij maar Praag, Rome, Caïro of NewYork. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Cosa dire cosa fare
Likes (Received): 2
|
Ik vind de Antwerp Tower ook best mooi. Hij past daar goed in de omgeving en contrasteert mooi met de Opera. Het is ook een beetje misleidend voor treintoeristen. Dan komen ze het station uit richting stadscentrum en denken ze opeens in een CBD te staan, terwijl Antwerpen dat helemaal niet heeft
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Registered User
|
... maar ondertussen dateert die toch al van de jaren zeventig.
Het wordt tijd voor eigentijdse hoogbouw in Antwerpen, op nieuwe locaties. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Funk me
|
hier een artikel van een jaar geleden
ntwerp Tower in nieuw kleedje De gevel van de Antwerp Tower, een van de lelijkste eendjes van Antwerpen, krijgt een opknapbeurt. ”We houden drie opties over: het poetsen van de gevel, het vervangen van het glas en het plaatsen van een gordijngevel. De kostprijs varieert van 500.000 euro tot 3 miljoen euro”, zegt André Schlomer van Colliers-EPMC. Het renovatieproject van het kantoorgebouw Antwerp Tower, op de hoek van de De Keyserlei en de Frankrijklei, komt nu op gang. ”Het gebouw werd onlangs door EPMC verkocht aan een groepering van dynamische beleggers die het kantorencomplex de komende dertig jaar een nieuwe impuls geven. Het renovatieproject omvat vier fasen”, zegt André Schlomer. ”De eerste fase draaide rond de vernieuwing van de technische installaties. Die fase wordt nu zaterdag afgesloten met de vervanging van de koeltorens. Vanaf 2u ‘s morgens zal de Van Ertbornstraat worden afgesloten om een kraan te kunnen plaatsen, die toelaat op de hoogste verdieping de koeltorens te vervangen. De tweede fase draait rond de vernieuwing van de tien liften. In 27 seconden kan je van de benedenverdieping tot op de 24ste etage geraken. Vanaf 15 april zijn alle liften klaar.” ”In de derde fase wordt de inkomhal in een nieuw kleedje gestoken. Architect Vincent Van Duysen tekende voor het ontwerp waarbij veel aandacht wordt besteed aan de toegangscontrole en veiligheid. Deze werken staan in mei en juni op het programma”, geeft de EPMC-topman aan. De uitdaging vormt de gevel van de Antwerp Tower die ertoe bijdraagt dat dit kantoorgebouw door velen als een van de lelijkste gebouwen van de stad wordt beschouwd. ”Twee architectenbureaus, Vincent Van Duysen Architects en Conix Architecten, hebben hun voorstellen ingediend om het uitzicht van het gebouw te actualiseren. Daarbij liggen drie opties voor, die etnisch en financieel sterk verschillen. De eenvoudigste optie is het schoonmaken van de gevel. Daarnaast kan je het glas vervangen. Of je kan ook een gordijngevel voor de huidige gevel plaatsen zodat je de oude ramen er kan uithalen. Het voordeel is dat je het gebouw niet hoeft te ontruimen. Maar dit is met 3 miljoen euro de duurste optie. De twee andere gevelrenovaties kosten 500.000 euro en 1,25 miljoen euro.” De Antwerp Tower wordt als buur van de Vlaamse Opera zwaar gecontesteerd. ”Mensen denken nu vaak dat het Grand Hotel Weber op de hoek van de Frankrijklei en de De Keyserlei werd afgebroken voor de Antwerp Tower. Dat klopt niet. Het hotel werd verwoest in de oorlog. Dertig jaar na de bominslag werd op deze hoek de Antwerp Tower ingewijd, goed voor 284 ondergrondse parkeerplaatsen en een kantoorgebouw van 24 verdiepingen, dat steunt op een winkelgalerij. De Antwerp Tower kende steeds een gemiddelde bezetting van 95 procent met eersteranghuurders als Promedia of Unilever. Met de renovatie willen we die prima huurders ook in de toekomst houden.” |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Registered User
|
Inderdaad, wanneer wordt daar eens werk van gemaakt.Ivan van het forum hier weet daar meer van! Last edited by Puinkabouter; September 2nd, 2008 at 09:03 PM. Reason: Overbodige herhaling van bovenstaand artikel verwijderd. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|