|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
(I) V e n e t i ë
Hier een paar foto's van onze trip naar Italië.
In dit deel enkele foto's van de heenrit via de Vogezen en Zwitserland, Venetië en het dorpje van mijn oma in de provincie Ravenna. Het weer was erg 'Belgisch', jammer genoeg. 1. Vogezen net onder Epinal ![]() 2. Zwitserland net voor de Gotthardtunnel ![]() 3+4. Nevelig weer ten zuiden van Venetië ![]() Nee, dit is niet de IJssel ![]() 5-14. Venetië - waar de sfeer erg aangenaam was moet ik zeggen - geen horden toeristen of stinkende kanalen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 15-17. Massa Lombarda (RA) ![]() ![]() Best een leuk stationnetje voor een dorpje van 9.000 inwoners : ![]() In het tweede deel volgt de terugrit... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
|
herfstvakantie (2à: terugrit (Colmar...)
Hierbij dan de terugrit...
1. Autogrill kan er altijd wel in ![]() 2. Ring Milaan ![]() 3-5. Como ![]() ![]() ![]() 6. Zwitserse snelweg ![]() 7-11. Colmar en omgeving. Mooie stad en natuur! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 12-14. Vogezen bij St-Dié ![]() ![]() ![]() 15. Kathedraal van Metz
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
nikolaidis
Likes (Received): 0
|
Aah Italia...Venezia... i bei tempi...
Quindi tua nonna è Italiana ? Quello juventino è tuo figlio ? Saluti sportivi da un interista. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Registered User
|
Quote:
)
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
mooie reeks foto's , sommige zijn echt verrassend te noemen !!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
J'adore l'Alsace
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Unregistered User
|
Ah de vogezen.... Ik vind ze prachtig! Net en mengeling tussen een hooggebergte en de ardennen. Een wijnte van de streek lust ik ook wel
.
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
Amaai. Ik wist niet dat de natuur rond Venetië zo goed op die van hier lijkt, je zou dat niet verwachten in Italië.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Architecture Student
Likes (Received): 17
|
(IT) Venetië & de Biennale di Venezia
Ik ben vorige week voor 4 dagen naar Venetië geweest om daar de architectuurbiënnale te bezoeken.
Hier zijn alvast m'n foto's van Venetië zelf. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Foto's van de Biennale komen later.
|
|
|
#11 |
|
Bike It!
Likes (Received): 333
|
Héél mooi. Daar zitten nogal wat fraaie composities tussen.
|
|
|
#12 |
|
Architecture Student
|
Deel 2: de Architectuurbiënnale
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#13 |
|
Registered User
|
@ Dequal,
dit is zowat de beste reeks over Venetië die ik hier ooit ben tegengekomen. Schitterende kleuren, rust in de stad, oog voor detail....... Heb je deze op het internationale + Italiaanse forum al gepost???
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Architecture Student
|
Quote:
![]() Die rust in de stad is gemakkelijk te vinden hoor: vermijd gewoon de toeristische straten. Gewoon een zijstraatje inslaan en je komt een heel rustige stad binnen.
|
|
|
|
#15 | |
|
Registered User
|
Quote:
Het is wel een grote paradox: veel negatieve commentaren over Venetië zijn onterecht... maar als iedereen nu de rustige gebieden gaat opzoeken, tja, dan zijn die ook niet meer rustig natuurlijk... het is een paradox die in vele steden geldt, maar in Venetië wel erg extreem, omwille van het toch wel erg specifieke karakter van die stad. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Architecture Student
|
Inderdaad. En moge het zo blijven.
Laat de toeristjes maar domweg in te drukke winkelstraatjes gepersd worden.
|
|
|
#17 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Prachtig !
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
taboe
Likes (Received): 26
|
Wat 'n tentoonstelling, zeg. Ziet er heel erg interessant uit.
Ik vind de meeste commentaren juist terecht. De belangrijkste pleinen en straten van de stad zijn altijd vergeven van de toeristen en het krioelt er van de slechte pizzeria's en brolwinkels. De rustigere buurten zijn dan wel mooi, maar dat maakt de rest van de stad nog niet goed. In die buurten is ook amper leven. Het bruist nergens in Venetie. Ik ben er al een keer of vijf geweest en elke keer is het weer een geweldige teleurstelling. Er is geen stad ter wereld die zo verpest is door het toerisme. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Ik heb dezelfde trip twee weken terug gedaan met de Biennale als hoofdbestemming. Mijn foto's volgen later.
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| biennale, venetië, venezia, venice |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|