|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Het Lobroekdok hoort niet bij het Eilandje. De westelijkezone aan de Noorderlaan hoort nog wel bij het eilandje. de oostelijke kant is Antwerpen Noord-oost - antwerpen-noord.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Neen, dat weet ik maar als enkel op het Eilandje en op Nieuw Zuid hoogbouw toegestaan is, dan kan die hoteltoren toch niet verschijnen aan het Lobroekdok?
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Registered User
|
Het is bedoeld als een bakenfunctie, daarmee dat er op die plek wel een opmerkelijke toren mag komen
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Registered User
|
Bedankt voor de uitleg. Handig zo een bakenfunctie.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Registered User
|
Ik hoop binnekort toch meer informatie over de verdere ontwikkelingen van het gebied te vernemen.
De projectnota zou einde dit jaar moeten zijn afgewerkt |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Registered User
|
Dit jaar zouden de plannen tot sanering moeten opgemaakt zijn en zou er een beslissing moeten komen omtrent het te kiezen ontwikkelingsplan...
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Registered User
|
Neen, men heeft nog niets besloten. Maar het voorkeurscenario is dat men het zuidelijke deel van het dok dempt met parkeerfaciliteiten. boven komt een plein dat Lotto arena verbindt met de kleinere sporthal en toren aan de slachthuissite.
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
Quote:
![]() Voor die straalverbindingen geldt een strook van 100m dus mooi over lobroekdok ter verduidelijking:
Last edited by Meurisse; June 24th, 2007 at 12:59 AM. Reason: legende toegevoegd |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Cosa dire cosa fare
Likes (Received): 2
|
Zijn de getallen onder de 10 ook echt hoogtebeperkingen? Da's toch verschrikkelijk laag voor een huis! Mijn huis is 18m hoog ongeveer en da's hier best doorsnee.
Mag ik uit je kaartje opmaken dat we in Schoten gerust 3 100+-ers mogen neerpladijzen, en in Vremde, Edegem en Zwijndrecht wat 150+-ers? Stel u voor, Vremde the booming town
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Registered User
|
Hoe moet je dit kaartje interpreteren?
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Architect-Urbanist
|
Ik weet het, het is niet het duidelijkste plannetje
je ziet niets meer van Antwerpen zelf. De gele cijfertjes zijn dus de hootes van het maaiveld, en geen hoogtebeperking ![]() Dus idd niemand belet u daar in Vremde die toren van Dubai neer te poten, mss enkel dienst stedenbouw ofzo ![]() (a propos: dit plannetje kwam uit Ruimtelijk Structuurplan Antwerpen) |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Registered User
|
Het is dus inderdaad zo dat er dan alleen maar op Nieuw-Zuid en Eilandje hoogbouw kan. ook op linkeroever dus.
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Registered User
|
UPDATE:
Het BPA Slachthuis dat grenst aan de Lobroeksite wordt binnenkort goedgekeurd. In 2008 kan dan begonnen worden met de bouw van de site met o.a. de Oefenhal (1.500 pers.) en sporthotel (60m.) |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Registered User
|
weet er iemand of de geplande toren hier nog gaat komen?
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Ik dacht dat die jammer genoeg afgeschoten is.
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Registered User
|
idd, de hoogte is ingekort, en het hele plan ligt stil, met de al dan niet over te dragen vleessector naar de Vroegmarkt. Daarbij ligt dus ook de komst van het broertje van de Lotto Arena voor onbepaalde tijd stil! Conclusie: immobiliteit troef in dit dossier
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Architect-Urbanist
|
het bpa slachthuis moet geloof ik voor de 3de maal vanaf 0 terug opnieuw opgesteld worden.
Eerst was er spraken van één slachtlijn te bewaren en ging er een culinaire agora komen. Dan ging er een sportcomplex komen. Aan kop van lobroekdok een babysportpaleis, maar dat is de lotto-arena geworden.... Wat ze nu van plan zijn is nog een raadsel denk ik, en de oorspronkelijke plannen voor het lobroekdok met die vlakken dat ze zouden dicht dumpen vind ik toch nog altijd maar een raar en stom idee. Het lobroekdok is een enorm dok dat nu niet meer gebruikt (kan) worden, dat zou men dan in een aantal onbeduidende watervlakjes opdelen???! |
|
|
|
|
|
#58 |
|
ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ
|
bpa Slachthuis en omgeving wordt officieel stopgezet.
|
|
|
#59 |
|
Registered User
|
Het zit daar in het slop met de impasse rond het slachthuis-verhaal en de komst van de DRW - SRW en verkeersknooppunt Schijnpoort. Het is daar dus nog even wachten op vernieuwing
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
|