daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Belgische steden / Villes belges > Brussel / Bruxelles

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old April 25th, 2012, 03:37 PM   #201
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Hoe langer de eurocrisis blijft duren hoe meer ik vrees dat dit ei wel eens het slachtoffer zou kunnen zijn van besparingen. Ondanks het echte verhaal dat de contracten natuurlijk reeds voor de bouw getekend zijn en het het waarschijnlijk duurder is om te stoppen dan door te gaan blijft het internationaal gezien moeilijk te verkopen dat de EU een pronkgebouw neerzet in tijden van crisis.

En gezien de ontzettende traagheid waarop de werf vooruitgaat; het ziet er nog steeds bijna exact hetzelfde uit als 3 jaar geleden.
De Klauw no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old April 25th, 2012, 04:05 PM   #202
Bazar
Brussels sprout

Likes (Received): 320

Nogmaals (ik vertelde het al een paar pagina's eerder): deze werf gaat helemaal niet traag vooruit integendeel. De meesten zien alleen niet hoeveel werk er al gebeurd is. Alleen is het meeste momenteel ondergronds gebeurd (het gebouw heeft een heel aantal niveau's die zich lager bevinden dan de Wetstraat en helemaal doorweven zijn met het treinstation Schuman). Vorig weekend zag ik letterlijk 10 (tien!) betonmolens draaien voor deze werf (nu, het zou kunnen dat die voorzien waren voor het treinstation, maar ik denk het niet).

Daarnaast is er al heel wat gebeurd in de "bestaande" gebouwen versteviging/vervanging van de structuurelementen. Nu zijn ze de kern (liftkooien) aan het uitbouwen, dat is natuurlijk niet het meest spectaculaire, maar het is een essentieel deel van het werk en dat gaat echt goed vooruit (zie ook het filmpje van Télé Bruxelles hoger in deze draad). Alleen zien we het niet altijd door de plaats vanwaar de meeste foto's op dit forum getrokken werden.

Er staan ondertussen ook 4 (!!) torenkranen op en rond dit gebouw en geloof me (ik kom er bijna elke dag voorbij) die staan niet stil. Het is één van de meest actieve werven in Brussel. Ondertussen zijn ze ook begonnen aan de metalen structuren en aan het "eierdopje" zoals Thermo (denk ik) het eerder mooi beschreef .

Nee, nee, deze werf gaat echt wel vooruit en ik heb er vertrouwen in dat het afgewerkt wordt zoals het voorzien was. Het is gewoon een huzarenstukje (denk ook aan alle veiligheidsmaatregelen die er voorzien moeten worden) vandaar dat het zijn tijd nodig heeft.

Maar goed, ik zal m'n best doen om af en toe wat extra foto's te posten (indien mogelijk uit andere hoeken, maar dat is spijtig genoeg niet altijd evident op die plek)
Bazar no está en línea   Reply With Quote
Old April 25th, 2012, 04:08 PM   #203
vank
Near Bruges

vank's Avatar

Quote:
Originally Posted by De Klauw View Post
Hoe langer de eurocrisis blijft duren hoe meer ik vrees dat dit ei wel eens het slachtoffer zou kunnen zijn van besparingen. Ondanks het echte verhaal dat de contracten natuurlijk reeds voor de bouw getekend zijn en het het waarschijnlijk duurder is om te stoppen dan door te gaan blijft het internationaal gezien moeilijk te verkopen dat de EU een pronkgebouw neerzet in tijden van crisis.

En gezien de ontzettende traagheid waarop de werf vooruitgaat; het ziet er nog steeds bijna exact hetzelfde uit als 3 jaar geleden.
Ik denk dat daar structureel iets moet veranderen, er ligt een station naast hé.
Eens alles onder de grond in orde is denk ik wel dat het enorm snel kan gaan.

Maar ze mogen zich inderdaad haasten voor er besparingen komen
3) Bruges, Belgium (view summary)
vank no está en línea   Reply With Quote
Old April 26th, 2012, 11:48 AM   #204
Bazar
Brussels sprout

Belofte maakt schuld

Foto's van deze morgen:

Hieronder zie je stukjes en kantjes van de 4 torenkranen + een klein lager kraantje en zoals je kan zien staan ze allerminst stil
Old April 27th, 2012, 12:01 AM   #205
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bazar View Post
Hieronder zie je stukjes en kantjes van de 4 torenkranen + een klein lager kraantje en zoals je kan zien staan ze allerminst stil ;)
Op een foto valt dat moeilijk te beoordelen nietwaar.

Maar inderdaad, zeker op die laatste foto ziet het er vrij indrukwekkend uit.
De Klauw no está en línea   Reply With Quote
Old April 27th, 2012, 10:04 AM   #206
Bazar
Brussels sprout

Quote:

Maar inderdaad, zeker op die laatste foto ziet het er vrij indrukwekkend uit.
Point taken. Zoals je zelf wel doorhebt natuurlijk bedoelde ik dat op de foto duidelijk afgeleid kan worden dat ze in actie zijn
Old April 27th, 2012, 10:11 AM   #207
Meurisse
Architect-Urbanist

Meurisse's Avatar

Likes (Received): 691

zeker en vast!

Het wordt steeds indrukwekkender, 't wordt stilaan tijd dat ze hun ei gaan leggen
Old April 27th, 2012, 12:17 PM   #208
gob de bouwer
Registered User

Likes (Received): 0

Quote:
.
Je zou verbaasd zijn hoeveel je kan afleiden van een (stilstaande) foto...

Kranen die niet actief/bemand zijn trekken hun haak meestal op tot boven, zodat deze niet gaat bengelen in de wind en/of schade berokkent.
gob de bouwer no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 08:53 PM   #209
Bazar
Brussels sprout

Update 30/04/2012. Van een weinig geziene kant van het gebouw:

Old May 3rd, 2012, 09:17 AM   #210
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 2203

Bedankt Bazar! Blijkbaar worden de bestaande gevels ook eens grondig gereinigd en geronoveerd.
Benonie no está en línea   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 08:01 PM   #211
Bazar
Brussels sprout

Update 29/05/2012:

Deel station of Residence Palace? Geen idee...

De metalen structuren zullen wel dienen om het "ei" te ondersteunen zeker?

Old May 31st, 2012, 02:47 PM   #212
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Het kan mijn gedacht zijn, maar gaat die werf inderdaad niet wat traag vooruit? Behalve die metalen structuur zie ik nauwelijks verandering in ruim een maand tijd.
In elk geval bedankt voor de regelmatige updates, Bazar!
Old May 31st, 2012, 03:28 PM   #213
Bazar
Brussels sprout

Bwa, ik zou het ook graag sneller zien vorderen, maar vergeet niet dat een heel deel ondergronds gebeurt.
En kijk, ze beginnen toch op grondniveau te geraken.

Vorige maand:

Nu:

Daarnaast is de metalen structuur inderdaad al beduidend gegroeid ondertussen.

Mijn gok is dat we vanaf de volgende weken bovengronds ook activiteit/vorderingen gaan beginnen zien.

Maar goed, ik heb dat al een paar keer gegokt, dat besef ik ook wel
Old May 31st, 2012, 03:44 PM   #214
vank
Near Bruges

vank's Avatar

Kun je foto's nemen van het trein- en metrostation?
3) Bruges, Belgium (view summary)
vank no está en línea   Reply With Quote
Old May 31st, 2012, 04:29 PM   #215
Bazar
Brussels sprout

Ik zal m'n best doen, maar het spijtige is dat er daar niet veel zichtbaar is vanop de perrons/publiek toegankelijke zones. Ik kan je wel al zeggen dat ze momenteel met de vernieuwing van de verlichting bezig zijn op perron 2 en dat er nieuwe doorgangen opengebroken worden.
Voor de volgende update van Residence Palace zal ik echter weer even wachten, want zoals we kunnen ondervinden verandert er op een weekje niet zo gek veel
Old May 31st, 2012, 04:41 PM   #216
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bazar View Post
Bwa, ik zou het ook graag sneller zien vorderen, maar vergeet niet dat een heel deel ondergronds gebeurt.
En kijk, ze beginnen toch op grondniveau te geraken.
Ja, maar dat was enkele weken/maanden geleden ook al zo, dacht ik? Intussen zijn ze toch al een tijdje bovengronds bezig en mag er toch al iets meer bovenuit steken.
Old May 31st, 2012, 04:49 PM   #217
Filou
City Geek

Filou's Avatar

Likes (Received): 352

Ik kom daar verschillende keren per week voorbij en ondanks enorme drukke activiteit ziet het daar schijnbaar altijd hetzelfde uit.
Old May 31st, 2012, 05:04 PM   #218
Bazar
Brussels sprout

Quote:
Originally Posted by Benonie View Post
Ja, maar dat was enkele weken/maanden geleden ook al zo, dacht ik? Intussen zijn ze toch al een tijdje bovengronds bezig en mag er toch al iets meer bovenuit steken.
De twee foto's uit m'n laatste post zijn met ongeveer met een maand verschil getrokken. Op de meest recente zie je (aan de onderkant van de foto) toch al arbeiders op straatniveau. Op de oudste van de twee werken ze echt nog lager bezig (ondergronds).
Maar inderdaad, zoals jullie ook aangeven, het uitzicht (van bijvoorbeeld de liftkoker) is nog niet veel veranderd op dat maandje.
Old June 1st, 2012, 06:02 PM   #219
Pipoclown
Registered User

Pipoclown's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Filou View Post
Ik kom daar verschillende keren per week voorbij en ondanks enorme drukke activiteit ziet het daar schijnbaar altijd hetzelfde uit.
Het enige wat je daar anders ziet worden (uiterst langzaam, dat wel) is dat blauwe metale raamwerk dat stilaan wat hoger begint te worden. Voor de rest ziet het er inderdaad echt altijd hetzelfde uit.
Pipoclown no está en línea   Reply With Quote
Old June 21st, 2012, 08:45 PM   #220
Bazar
Brussels sprout

Update 21/06/2012:
Ja, ja, geloof het of niet, er is bovengronds (een beetje) beweging

Reply

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread: