|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#201 |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 35
|
Nogmaals (ik vertelde het al een paar pagina's eerder): deze werf gaat helemaal niet traag vooruit integendeel. De meesten zien alleen niet hoeveel werk er al gebeurd is. Alleen is het meeste momenteel ondergronds gebeurd (het gebouw heeft een heel aantal niveau's die zich lager bevinden dan de Wetstraat en helemaal doorweven zijn met het treinstation Schuman). Vorig weekend zag ik letterlijk 10 (tien!) betonmolens draaien voor deze werf (nu, het zou kunnen dat die voorzien waren voor het treinstation, maar ik denk het niet).
Daarnaast is er al heel wat gebeurd in de "bestaande" gebouwen versteviging/vervanging van de structuurelementen. Nu zijn ze de kern (liftkooien) aan het uitbouwen, dat is natuurlijk niet het meest spectaculaire, maar het is een essentieel deel van het werk en dat gaat echt goed vooruit (zie ook het filmpje van Télé Bruxelles hoger in deze draad). Alleen zien we het niet altijd door de plaats vanwaar de meeste foto's op dit forum getrokken werden. Er staan ondertussen ook 4 (!!) torenkranen op en rond dit gebouw en geloof me (ik kom er bijna elke dag voorbij) die staan niet stil. Het is één van de meest actieve werven in Brussel. Ondertussen zijn ze ook begonnen aan de metalen structuren en aan het "eierdopje" zoals Thermo (denk ik) het eerder mooi beschreef .Nee, nee, deze werf gaat echt wel vooruit en ik heb er vertrouwen in dat het afgewerkt wordt zoals het voorzien was. Het is gewoon een huzarenstukje (denk ook aan alle veiligheidsmaatregelen die er voorzien moeten worden) vandaar dat het zijn tijd nodig heeft. Maar goed, ik zal m'n best doen om af en toe wat extra foto's te posten (indien mogelijk uit andere hoeken, maar dat is spijtig genoeg niet altijd evident op die plek) |
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Near Bruges
|
Quote:
Eens alles onder de grond in orde is denk ik wel dat het enorm snel kan gaan. Maar ze mogen zich inderdaad haasten voor er besparingen komen
|
|
|
|
#203 |
|
Brussels sprout
|
Belofte maakt schuld
![]() Foto's van deze morgen: ![]() ![]() Hieronder zie je stukjes en kantjes van de 4 torenkranen + een klein lager kraantje en zoals je kan zien staan ze allerminst stil ![]()
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Brussels sprout
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 45
|
zeker en vast! Het wordt steeds indrukwekkender, 't wordt stilaan tijd dat ze hun ei gaan leggen
|
|
|
#207 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Je zou verbaasd zijn hoeveel je kan afleiden van een (stilstaande) foto...
Kranen die niet actief/bemand zijn trekken hun haak meestal op tot boven, zodat deze niet gaat bengelen in de wind en/of schade berokkent. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Brussels sprout
|
Update 30/04/2012. Van een weinig geziene kant van het gebouw:
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Bike It!
Likes (Received): 296
|
Bedankt Bazar! Blijkbaar worden de bestaande gevels ook eens grondig gereinigd en geronoveerd.
|
|
|
#210 |
|
Brussels sprout
|
Update 29/05/2012:
Deel station of Residence Palace? Geen idee... ![]() ![]() De metalen structuren zullen wel dienen om het "ei" te ondersteunen zeker? ![]()
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Bike It!
|
Het kan mijn gedacht zijn, maar gaat die werf inderdaad niet wat traag vooruit? Behalve die metalen structuur zie ik nauwelijks verandering in ruim een maand tijd.
In elk geval bedankt voor de regelmatige updates, Bazar!
|
|
|
#212 |
|
Brussels sprout
|
Bwa, ik zou het ook graag sneller zien vorderen, maar vergeet niet dat een heel deel ondergronds gebeurt.
En kijk, ze beginnen toch op grondniveau te geraken. ![]() Vorige maand: ![]() Nu: ![]() Daarnaast is de metalen structuur inderdaad al beduidend gegroeid ondertussen. Mijn gok is dat we vanaf de volgende weken bovengronds ook activiteit/vorderingen gaan beginnen zien. Maar goed, ik heb dat al een paar keer gegokt, dat besef ik ook wel
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Near Bruges
|
Kun je foto's nemen van het trein- en metrostation?
|
|
|
#214 |
|
Brussels sprout
|
Ik zal m'n best doen, maar het spijtige is dat er daar niet veel zichtbaar is vanop de perrons/publiek toegankelijke zones. Ik kan je wel al zeggen dat ze momenteel met de vernieuwing van de verlichting bezig zijn op perron 2 en dat er nieuwe doorgangen opengebroken worden.
Voor de volgende update van Residence Palace zal ik echter weer even wachten, want zoals we kunnen ondervinden verandert er op een weekje niet zo gek veel
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Bike It!
|
Ja, maar dat was enkele weken/maanden geleden ook al zo, dacht ik? Intussen zijn ze toch al een tijdje bovengronds bezig en mag er toch al iets meer bovenuit steken.
|
|
|
#216 |
|
City Geek
Likes (Received): 57
|
Ik kom daar verschillende keren per week voorbij en ondanks enorme drukke activiteit ziet het daar schijnbaar altijd hetzelfde uit.
|
|
|
#217 | |
|
Brussels sprout
|
Quote:
Maar inderdaad, zoals jullie ook aangeven, het uitzicht (van bijvoorbeeld de liftkoker) is nog niet veel veranderd op dat maandje. |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Het enige wat je daar anders ziet worden (uiterst langzaam, dat wel) is dat blauwe metale raamwerk dat stilaan wat hoger begint te worden. Voor de rest ziet het er inderdaad echt altijd hetzelfde uit.
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Brussels sprout
|
Update 21/06/2012:
Ja, ja, geloof het of niet, er is bovengronds (een beetje) beweging ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Brussels sprout
|
What we were all looking for
![]() Kijk eens wat er komt piepen... Update 08/07/2012: ![]() ![]() Uit de auto getrokken, vandaar de beperkte kadreerkwaliteit
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|