|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#101 | |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 35
|
Brusselnieuws.be:
Quote:
http://www.brusselnieuws.be/artikels...n-schumanplein Last edited by Bazar; January 15th, 2010 at 07:37 PM. |
|
|
|
|
|
|
#102 | ||
|
Proud Belgian
Likes (Received): 0
|
Quote:
En dat voor zo'n certificaat. Dat zou toch anders moeten kunnen. Maar knap dat die mensen dat zo goed doen.
|
||
|
|
|
|
|
#103 |
|
Brussels sprout
|
Die bedenking had ik ook, maar misschien willen ze het als eerste stuk gebruiken in het toekomstige EU-museum
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Registered User
|
update 29/01
![]() peu de changements mais ça bougent sur le chantier il faudrait qu'il fasse un peut plus clair le matin car il faisait sombre (désolé pour la qualité) |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Proud Belgian
|
Ik heb eergisteren tussen de afsluiting proberen te zien wat ze aan het uitspoken zijn aan de Résidence Palace, en volgens mij kan het niet anders dan dat ze aan het werken zijn aan het ondergrondse station en dat het daarom zo lang duurt vooraleer begonnen wordt aan het echte gebouw.
De Leopold Village is ongeveer af aan de linkerkant. Allemaal felle kleurtjes, best leuk! |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Bike It!
Likes (Received): 291
|
11/03/2010:
![]() ![]() Ik vraag me af of dat nieuwe flatgebouw net voor de Residence palace komt. Zou wel jammer zijn, want dan verdwijnt dit uitzicht op deze gevel. ![]() ![]() Moeilijk te zien op deze foto, maar de 2 bovenste verdiepingen zijn momenteel afgewerkt met gewone metalen platen. Van het type dat je ook wel eens bij moderne nieuwbouw of car washes aantreft. Ik hoop dat dit slechts tijdelijk is, want op deze parel is dat echt lelijk. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Brussels sprout
|
Ik denk dat dat nochtans de bedoeling is. Eigenlijk kan ik eventueel leven met het feit dat men deze gevel van het Residence Palace niet meer zo goed zou zien, maar wel erg spijtig dat het nieuwe gebouw niet echt speciaal is...
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Bike It!
|
Ik vind het best wel jammer. Die oude gevel geeft net wat cachet en geschiedenis aan de buurt en zal dus grotendeels verborgen zitten. En het nieuwe gebouw is inderdaad niet veel soeps.
Positief is alleen de verdichting in de wijk en vooral de nieuwe woningen. Het valt me trouwens op hoeveel nieuwe woningen er in de buurt bijgekomen zijn. 25 jaar geleden werkte ik nog bij Intersoc en moest af en toe op het hoofdkantoor om de hoek zijn. Toen leek de Europawijk nog een oorlogsgebied en was bijna elk leven uit de buurt gezogen. Het is ook in die periode dat de eerste luide protesten kwamen, niet alleen van de schaarser wordende bewoners, maar ook van de eurocraten die het verval van de wijk niet langer konden aanzien. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Brussels sprout
|
Inderdaad, de nieuwe woningen beginnen vruchten af te werpen. Tegenwoordig loopt er ook in het weekend best wat volk op straat (dat is nog net niet zo op de wetstraat) rond het Schumanplein alsook richting Jubelpark, Jourdanplein en Ambiorixsquare. Maar goed, er mogen echt nog wel meer wooneenheden bijkomen, zeker in de buurt van het parlement (tussen parlement en troon).
Ik heb trouwens gezien dat ze sinds een paar weken begonnen zijn met een nieuwe werf in die buurt (parlement). Als ik eens tijd heb zal ik in de komende weken eens langsgaan om een paar foto's te trekken
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Registered User
|
![]() Il y a quelque chose qui germe Er groeit iets |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Brussels sprout
|
Inderdaad! De liftkoker blijkbaar! Men ziet eindelijk iets bewegen!
Merci pour la photo!!
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Bike It!
|
brusselnieuws - donderdag 17 juni 2010
Quote:
Is het ook niet zo dat alleen de later aangebouwde delen van het Résidence Palace werden afgebroken? De rest lijkt me beschermd te zijn. En blijkbaar is ook de bouw van het NAVO-hoofdkwartier nog niet toegewezen. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Registered User
|
Groot artikel in De Morgen ook vandaag hierover:
Nieuwe hoofdzetel van Europese Raad kost 180 miljoen euro en wordt een van Brussels grootste werven ooit |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Registered User
|
Van Rompuy blijft tot 2013 President?
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Proud Belgian
|
Dacht er net ook aan. Hij kan maximum vier jaar aanblijven, dus hij zal er niet lang van kunnen profiteren als hij herverkozen wordt. En wij hebben er eigenlijk toch ook lang op moeten wachten.
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Jij zal er inderdaad niet lang gebruik van kunnen maken. De eerste zijn heeft ook zo zijn nadelen blijkbaar
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Bike It!
|
Ik dacht dat het ambtstermijn eenmaal met 4 jaar kan verlengd worden.
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Proud Belgian
|
Ik heb het opgezocht, en het gaat om een ambtstermijn van 2,5 jaar en eenmaal hernieuwbaar.
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Bike It!
|
Dus maximaal 5 jaar... ze zullen zich moeten reppen!
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Is dit de juiste locatie?