|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
#141 |
|
Proud Belgian
Likes (Received): 0
|
Het lijkt er inderdaad op dat de ondergrondse werken min of meer afgerond zijn, of dat ze toch alleszins bovengronds kunnen beginnen bouwen. Bedankt voor de update!
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Registered User
|
Update 05 02 2011
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 35
|
Bedankt voor de foto Retro! Wat kijk ik er naar uit om de vorderingen echt te kunnen zien. Nu blijft het uiteindelijk met een vergrootglas zoeken naar de echt zichtbare vorderingen!
(nogmaals: hoewel er dus degelijk goed doorgewerkt wordt op die werf)
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Registered User
|
Waarom hoor ik hier al een hele tijd niets meer over?
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Registered User
Likes (Received): 38
|
Er wordt nog steeds druk gewerkt, ik passeer er elke dag verschillende keren, maar de werf is zodanig groot, en vrij goed afgeschermd, dat ik weinig grote veranderingen zie.
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Brussels sprout
|
Tja, een hele tijd. Een maandje is nu ook niet zó lang voor deze werf
Het meeste gebeurt momenteel nog ondergronds en dus is er op de meeste foto's niet veel te zien. Maar zoals ced_flanders zegt wordt er wel degelijk druk gewerkt. Ik kom er ook bijna elke dag voorbij en soms krioelt het echt van de werkmannen! ![]() Als het een troost kan zijn zal het nu wel niet zo lang meer duren eer er ook bovengronds iets gebeurt. Als ik me goed herinner zou dat nog voor dit semester zijn of toch zeker voor dit jaar. Zo dadelijk post ik een paar foto's van Schuman (wat eigenlijk een beetje dezelfde grote werf is), maar dan in de relevante thread
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Brussels sprout
|
Update 25/05/2011:
![]() On est en train d'enlever la grue. De kraan werd gisteren verwijderd! ![]() C'est bon signe je pense, étant-donné qu'elle est dans le chemin de la construction de "l'oeuf", je pense (espère) que ça signifie qu'on va commencer à voir une évolution! |
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Brussels sprout
|
Un reportage sur realty... Un petit MIPIM bruxellois selon Télé Bruxelles.
On peut entre autres y voir une maquette du Résidence Palace: Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Brussels sprout
|
Dikke communicatieflater van Van Rompuy op EU-top:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Registered User
|
En dan nog, iedereen die in de Europawijk in Brussel werkt komt er dagelijks voorbij en is op de hoogte van het project, de regeringsleiders even goed. Ze grijpen gewoon het ronddelen van die brochure ff aan om er tamtam rond te maken vind ik.
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Brussels sprout
|
Wellicht, inderdaad, maar toch een beetje een onvoorzichtig geweest. Feit blijft dat het een non-event is natuurlijk, daar geef ik je gelijk in.
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Bike It!
Likes (Received): 297
|
Och, dat glossy-boekje had inderdaad niet echt gemoeten, maar voor de rest zullen eurosceptici altijd wel kritiek hebben op de spilzucht van de EU, soms terecht, soms ook niet..
Een markant en prestigieus gebouw voor een van de belangrijkste economische instituten op de aardbol mag m.i. ook wel eens. Als de Britten en anderen dan toch de nutteloze Europese uitgaven willen aanpakken, laat ze dan maar eens het hele onnozele systeem van het Europees Parlement in Straatsburg aanpakken. Dàt kost de belastingsbetaler élk haar tientallen miljoenen. Volledig nutteloos en dus compleet weggesmeten geld. Maar het grote Frankrijk wordt nu eenmaal liever niet tegen de schenen geschopt... |
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Brussels sprout
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Brussels sprout
|
Ondertussen staat er een nieuwe, extra torenkraan bovenop het gebouw. Letterlijk óp het gebouw. Het zou dus weleens sneller kunnen beginnen gaan en er zou bovengronds eens wat kunnen beginnen bewegen. Laten we dat hopen!
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
City Geek
Likes (Received): 58
|
Uw vliegende reporter was ter plaatse.
![]()
|
|
|
#156 |
|
Registered User
|
Ik merk echt weinig veranderingen ten opzichte van een half jaar geleden.
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Bike It!
Likes (Received): 297
|
De voorbereidende werken zijn af, er staat een bouwkraan bovenop de koker, dus de werken aan het eigenlijke ei kunnen eindelijk beginnen.Bedankt voor de vele updates, Filou! |
|
|
|
|
|
#158 | |||
|
Brussels sprout
|
Quote:
Quote:
) dat we binnenkort écht zichtbare vorderingen gaan zien natuurlijk
|
|||
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Brussels sprout
|
De Standaard:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Registered User
|
De EU heeft al genoeg saaie architectuur voortgebracht. Dat daar maar eens kritiek op komt in plaats van het huidige kruideniersgedrag. Wat is 290 miljoen euro nu als je ziet dat voor de sloop van de bruggen in Varsenare al 1,4 miljoen euro wordt uitgetrokken en de banken al die miljarden krijgen. Belachelijke kritiek. 290 miljoen euro komt overeen met 50 cent per inwoner van de EU.
Kan het ontwerp eigenlijk nog tijdens de bouw worden aangepast? |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|