|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
arnhmember
Likes (Received): 0
|
Behoorlijk Barcelona
Heb zin om foto's te posten! Volgens mij had ik deze van afgelopen zomer nog niet laten zien, en anders dan zijn ze hier nog een keer. Bij het verkleinen met paint zijn er wat technische mankementen aangebracht, maar het idee is er!
![]() 1. Uitzicht vanuit de hotelkamer. Nauwe steegjes en pleintjes! ![]() 2. De Boulevard, wat een succes. Vanuit het centrum een lekker stukje wandelen langs de kust met uitzicht op hoogbouw, fijne eettentjes en soms ietwat foute dansgelegenheden. ![]() 3. Mooie torens ![]() 4. Avenue ![]() 5. Zicht vanaf het dak van Casa Battlo, één van Gaudi's bouwsels. Pittige entree, niet helemaal het geld waard zou ik zeggen. ![]() 6. Gastenboek van Casa Battlo. ![]() ![]() 7. Lollige Aziaat op sandalen ![]() 8. Indrukwekkend bouwwerk (Sagrada Familia), vooral van veraf. ![]() 9. Spaans benauwde dichtheid ![]() 10. De gebruikelijke foto vanuit Parc Guell, iets hoger punt dan normaal. ![]() 11. Die kerk bovenop de bult welke achter de stad ligt. Erg vies weer dus linea recta weer naar beneden. Kerk stamt uit de vorige eeuw. ![]() 12. Haven ![]() 13. Kasteel ![]() 14. Sagrada ![]() 15. Nieuwe toren aan de kust. Let op hoe de horizon vervormd bij deze zoomfoto. Oftwel de wereld is een donut. ![]() 16. Altijd leuk: Audioguides. Melig de belig.![]() 17. Huwelijksplechtigheid op Las Golondrinas. ![]() 18. Het voordeel van Spanje ![]() 19. Fijne tapastent: Luz de Gas ![]() 20. En hup naar de volgende bezienswaardigheid, maar welke.. ![]() 21. Happas met die tapas! ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|/|/|\/|
|
Supervet, was het al maar weer zomer. Leuk om dit soort series rond deze tijd online te gooien, moet ik eigenlijk binnenkort ook weer eens doen. Sagrada Famillia blijft erg indrukwekkend, vreemd dat nog steeds niemand een potje open heeft getrokken om dit bouwwerk nou eens af te maken. Waarom springt de gemeente/rijk/Europa niet bij, dat moet toch te doen zijn? Op deze manier, bouwen enkel door middel van giften, schiet totaal niet op. Maargoed, vroeger werden kerken ook in 100-en jaren gebouwd, die trend zetten we mooi door. Want je weet, als je vroeger aan een kerk bouwde, zou je hem nooit levend meer voltooid zien worden
|
|
|
#3 |
|
Your advertisement here?
Likes (Received): 3
|
Originele Vloeper, erg leuke serie, inclusief miss Vloep (foto 12?)
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
arnhmember
|
Miss Vloep, ze duikt weleens hier en daar op in mijn series
![]() Ik vind het heel aardig zoals het gaat met de Sagrada. Het oudste deel staat bij wijze van alweer bijna op instorten, terwijl de fundering voor de main tower nog niet eens is gelegd. De stijlbreuken hebben ook wel wat. Ik zou haast zeggen: stop nu met de bouw en ga weer lekker over 50 jaar verder in het stijltje van dan. Eclectische architectuur ten top! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Leuke zomerse serie in de winter
Favoriet is foto 2
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
shinkansen
Likes (Received): 19
|
Fijne stad, fijne fotoserie.
|
|
|
#7 |
|
Registered User
|
Aan die Sagrada zijn ze volgens mij al n jaar of 20 aan t bouwen.
N never ending story...
|
|
|
#8 | |
|
Registered User
|
Quote:
'n 1881 is de opdracht aan Francisco de Paula del Villar gegeven. In 1883 is deze overgedragen aan Gaudí. Hoewel Gaudí de meeste gebouwen die hij ontwierp ook wilde beëindigen, zou hij de voltooiing van de Sagrada Familia niet meemaken en daarom heeft hij heel veel gedetailleerde ontwerpen, maquettes en tekeningen gemaakt om het de architecten na hem gemakkelijker te maken. (...) Vandaag de dag is de bouw van de kerk nog steeds niet voltooid. Verwacht wordt dat de kerk ongeveer in 2025 af is.'
"Ik begrijp echt niet wat die honderdduizenden elke ochtend in de file doen. Werkslaven die precies om negen uur op kantoor moeten zijn en met z'n allen om vijf uur naar huis gaan. Omdat ze bij hiërarchische terreurorganisaties werken waar ze alleen naartoe moeten omdat de baas wil controleren of ze wel wat doen." - Jort Kelder |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 528
|
mooie shoot
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Registered User
|
@ glacuis
Verbouwen
|
|
|
#11 |
|
|/|/|\/|
|
^ Verbouwen? Nee hoor, ze zijn nooit gestopt, de bouw is simpelweg al sinds 1881 aan de gang. Ik zeg, de oudste bestaande bouwput van de wereld!
|
|
|
#12 |
|
van Wanrooij
Likes (Received): 6
|
Wat heerlijk om juist nu van deze stad te mogen genieten in jouw prachtige fotoshoot. Het roept herinneringen bij me op...
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
My train goes everywhere!
|
Mooie reeks Vloep...!
"Hoewel Gaudí de meeste gebouwen die hij ontwierp ook wilde beëindigen, zou hij de voltooiing van de Sagrada Familia niet meemaken en daarom heeft hij heel veel gedetailleerde ontwerpen, maquettes en tekeningen gemaakt om het de architecten na hem gemakkelijker te maken" Jammer is alleen dat er in de Spaanse burgeroorlog (eind jaren 30) veel van die maquettes en tekeningen vernietigd zijn. Toen heeft de bouw ook een tijdje stil gelegen. Maar het is juist leuk dat ze nog aan het bouwen zijn, als hij af zou zijn zou het zijn charme verliezen...
|
|
|
#15 |
|
visit the world
Likes (Received): 113
|
Ja heerlijke serie dit! En inderdaad goed om dat in deze tijd (koud, grauw, saai weer) online te zetten. Krijgt iedereen zin in het voorjaar/zomer en om weer reisjes te plannen.
|
|
|
#16 |
|
Member
|
Favo's: #1, 5, 7, 9 en 20. Een echte stad, want veel mensen wonen in flat-appartementen. Over 3 maanden ga ik er weer 'ns kijken.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
SYKO!
|
Je zat in een hotel aan/vlakbij de Ramblas? Gokje gezien je uitzicht uit je hotelkamer
Bekende, mooie platen, vooral #9 komt me bekend voor! Toen nog met oudere camera:
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Rotterdammer!
|
Mooie serie, ook lekker herkenbaar aangezien ik van de zomer (met 36 graden
) ook in Barça heb gelopen.Quote: