|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Rotterdam » Ojajôh? |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#82 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 956
|
In de raadscommissie hoorde ik dat ze in maart aan de slag gaan met deze toren. Omdat de verdiepingen vrij indeelbaar zijn kunnen ze vier tot acht woningen per laag realiseren, wat dus voor de prijs interessant kan zijn. Ik ga zeker eens kijken! Aangezien de Pink Panther nog steeds voor het einde van het jaar op het programma staat en de Scheepmakerstoren ook al in aanbouw is kunnen dat weer een paar mooie update foto's worden.
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Captain
Likes (Received): 2
|
Quote:
|
|
|
#84 |
|
Like it Vertical
|
Aha, nog steeds maart. Dan kunnen we ervanuitgaan dat hij voor de zomer wel in aanbouw gaat. Dat is mooi, weer een toren UC erbij.
|
|
|
|
|
#85 |
|
Rotterdam
Likes (Received): 0
|
lol, im maart in aanbouw en we hebben maar een foto van het ontwerp gezien.
ook coopvaert.nl is al maanden niet meer geupdated maar wel relax...nog eentje erbij
|
|
|
|
|
#86 |
|
Registered User
|
Hoe reeel is die planning van maart aanstaande. Is er al wat verkocht dan? Lijkt mij toch stug met zoveel concurrentie in de buurt.
Maar mocht het waar zijn: Fantastisch!
|
|
#87 | |
|
Member member
|
Quote:
Zadkine wilde dat het beeld aan het noordelijk hoofd van de Leuvehaven geplaatst zou worden en aldaar - natuurlijk - zou blijven staan. Dat is niet helemaal gelukt: in 1975 werd het vanwege metrowerkzaamheden ongeveer 60 meter in westelijke richting verplaatst en in 1982 belandde het in verband met de bouw van het Maritiem Museum op zijn huidige plek aan Plein 1940. Dat plein wordt thans heringericht, waarbij De Verwoeste Stad hopelijk weer meer op zal vallen en de aandacht zal krijgen die het verdient. Maar hij mag inderdaad wel wat beter uit de verf komen, hij is zo bijna onvindbaar. Plein 1940 is niet de meest ideale plek. Ook niet voor een plein. Last edited by QyRoZ; January 26th, 2004 at 06:47 PM. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Registered User
|
www.bds.rotterdam.nl :
Besluitenlijst van de OPENBARE overleg vergadering op dinsdag 13 januari 2004 wethouder Pastors: De taakstelling in het centrumgebied is niet gehaald vanwege het feit, dat de start van een groot bouwproject is uitgesteld omdat dit kort voor de feestdagen in december 2003 zou plaatsvinden. Het streven is dat het aantal dit jaar wel zal worden gehaald. mooi zinnetje: is uitgesteld omdat dit . . . . zou plaatsvinden ik neem voor het gemak aan dat Coopvaert bedoeld werd. |
|
|
|
|
#89 |
|
Registered User
|
politiek
Ja mooi is dat he, hoe de politiek zich in allerlei bochten wurmt om toch targets te behalen. Toch vind ik het streven erg goed om die doelen ook daadwerkelijk te behalen. Gewoon een eerste paal slaan om vervolgens maanden later daadwerkelijk te beginnen. Ach, laat ik het positief bekijken, ik ga zelf hard juichen als de eerste sloophamer in de oude luxor komt!
|
|
|
|
|
#90 |
|
Registered User
Likes (Received): 58
|
Het terrein voor de Coopvaert wordt wel gereed gemaakt. Vandaag waren ze bezig met het afkappen van de hoge bomen.
|
|
#91 |
|
Gewoon Blijdorup weet je
Likes (Received): 3
|
Das goed nieuws Stratosphere 2020!!
En nou als de sodemieter bouwen die toren!!
|
|
|
|
|
#92 |
|
Man of the valley
Likes (Received): 21
|
Waar komt deze toren precies? Heeft iemand een plattegrondje of een impressie van het gebouw en zijn omgeving? Straatnamen in Rotterdam zeggen me weinig, ik kom er maximaal een paar keer per jaar!
|
|
|
|
|
#93 |
|
Jürgen Leschinger
Likes (Received): 345
|
@Harie: De volgende foto is van 10 januari. De toren komt rechts naast de Kamer van Koophandel te staan. Alle hoge bomen op het plein zijn inmiddels gekapt.
|
|
#94 |
|
Registered User
|
Dankje Marin nu weet ik ook eindelijk waar deze moet komen. Leuke plek. Is daar verder nog plaats voor hoogbouw in de buurt eigenlijk?.
Waar komt die garage die bij de Coopvaert hoort ? Last edited by Wisma; January 28th, 2004 at 10:56 PM. |
|
|
|
|
#95 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 956
|
En toen waren de bomen weg... (24 januari 2004)
![]() ![]() @ Wisma: de parkeergarage komt achter de Coopvaert, aan de overkant van de Wijnstraat. |
|
|
|
|
#96 |
|
Like it Vertical
|
Dat blok rechts op jans eerte foto moet dan plat om plaats te maken voor de parkeergarage. Zo te zien zijn ze die al aan het afbreken... Of ziet hij er altijd al zo afgebroken uit.
Tijd dat er eens wat nieuwe impressies komen... |
|
|
|
|
#97 |
|
Registered User
|
Van mij mogen ze daar alles slopen en vervangen door torens. Wat ik nog meer op die foto's zie is ook van dat spul wat ik niet zou missen in het straatbeeld van Rotterdam.
|
|
|
|
|
#98 |
|
Jürgen Leschinger
Likes (Received): 345
|
29 jan 2004
![]() ![]()
|
|
#99 |
|
Rotterdam
|
zozo, zijn ze al bezig met de ''ondergrondse'' werkzaamheden?
gaat opeens snel daaro! en nog steeds de officiele ontwerp niet gezien
|
|
|
|
|
#100 |
|
Dispenser of Wisdom
Likes (Received): 65
|
Als de toren zo dicht tegen het (mooie) pand van de KvK komt, blijft er toch voldoende plaats op Plein 1940 om Zadkine op z'n plek te laten staan?
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|