|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#221 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 197
|
ROC
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Frans Woerden
|
Bestemmingsplan Kop Zuidas onherroepelijk
Het bestemmingsplan Kop Zuidas is 18 mei 2011 door de Raad van State goedgekeurd. Dit bestemmingsplan is begin 2010 door de gemeente Amsterdam vastgesteld. De bezwaren die tegen dit plan waren ingediend, zijn nu door de Raad van State ongegrond verklaard. Met de goedkeuring van het bestemmingsplan kunnen de ontwikkelingen in Kop Zuidas verder gaan.
Het bestemmingsplan Kop Zuidas maakt de ontwikkeling van ruim 400 woningen, diverse voorzieningen en kantoren mogelijk. Het bestemmingsplan beslaat het gebied dat wordt begrensd door de Europaboulevard, het talud van de A10, het water van de Kleine Wetering, de Zuidelijke Wandelweg, de Jacob Soetendorpstraat/ Graafschapstraat en de President Kennedylaan. Kop Zuidas in uitvoering Begin 2009 zijn het Stadsdeelkantoor Zuid en ernaast gelegen woningen opgeleverd. De nieuwe synagoge voor de Liberaal Joodse Gemeente is in de zomer van 2010 opgeleverd en heeft onlangs de Amsterdamse architectuurprijs 2011 gekregen. De bouw van een nieuwe vestiging van het ROC van Amsterdam aan de Europaboulevard is in volle gang. In 2010 is een begin gemaakt met de nieuwe inrichting van de Europaboulevard met platanen aan beide zijden. Bron: www.zuidas.nl ![]() Bouwen maar, zou ik zeggen
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Mooi, het theater mag er dus ook komen, maar nu is het geld op. Dat blijft de komende 10 jaar een mooie vijver denk ik zo.
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Frans Woerden
|
ROC
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Frans Woerden
|
Amsterdamse Architectuurprijs voor synagoge
17 mei 2011
De Amsterdamse Architectuurprijs gaat dit jaar naar de Liberaal Joodse Gemeenschap Amsterdam en SeARCH, de opdrachtgever en architect van de synagoge aan de Zuidelijke Wandelweg. De Amsterdamse Architectuurprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de opdrachtgever en architect(en) van een bijzonder project. Een vakjury beoordeelt de inzendingen. Dit jaar gaat de prijs naar de Liberaal Joodse Gemeenschap en architectenbureau SeARCH. De jury was unaniem in haar oordeel. Foto van augustus 2010 ![]() Portefeuillehouder Bouwen en Wonen, Egbert de Vries, is verheugd over de keuze van de jury. "Ik feliciteer de Liberaal Joodse Gemeenschap Amsterdam en SeARCH van harte met deze prijs. Ik ben er trots op dat we, naast mooie, oudere gebouwen, ook een aantal pronkstukken van de hedendaagse architectuur in ons stadsdeel hebben." Tweede Amsterdamse Architectuurprijs in Zuid De prijs voor de synagoge is de tweede Amsterdamse Architectuurprijs in Zuid: in 2009 ging de prijs naar de stadsdeelwerf aan de Van Heenvlietlaan in Buitenveldert. |
|
|
|
|
|
#226 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 63
|
Pronkstuk? Ja en ik ben Brad Pitt...
|
|
|
#227 |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Ik vond je altijd al op een celebrity lijken.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#228 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 63
|
Dank u, dank u! Zo gedraag ik me dan ook!
|
|
|
#229 |
|
Frans Woerden
|
![]() De jury van de architectuurprijs komt waarschijnlijk niet verder dan Amsterdam Zuid want dit is gelukkig niet het beste wat in 2010 gebouwd is. Nog een overzicht van alle genomineerde met plaatje: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1324853 *** Nieuwe Europaplein telt 1.991.500 stenen Met hun schatting van 2 miljoen stenen kwam de heer en mevrouw Duits het dichtst in de buurt van het daadwerkelijk aantal van 1.991.500 gebruikte stenen bij de herinrichting van het Europaplein voor de RAI. Tijdens de feestelijke heropening van het Europaplein voor buurtbewoners, deden zij met succes mee aan de prijsvraag. Als winnaar ontving de familie Duits twee vrijkaarten voor een voorstelling naar keuze in het RAI Theater. Heropening Europaplein Onder het motto "We zijn weer buren" werd op zondag 15 mei 2011 het Europaplein feestelijk heropend. De heropening werd verricht door Klaas de Boer, directeur Zuidas Amsterdam, Hoite Detmar, directeur omgeving Noord/Zuidlijn en Jan van den Bosch, directeur Convention Centre Amsterdam RAI. Speciaal voor buurtbewoners traden op het Europaplein een keur aan straatartiesten live op. Voor groot en klein was er voor elk wat wils. Ook kon die dag een gratis bezoek worden gebracht aan de beurs Art Amsterdam, die in de RAI plaats vond. Er kwamen zo'n 350 buurtbewoners op de heropening af. Het pleinfeest werd georganiseerd door Zuidas Amsterdam, Dienst Noord/Zuidlijn en Amsterdam RAI. Complete metamorfose De bouw van de Noord/Zuidlijn vormde voor Zuidas Amsterdam, Dienst Noord/Zuidlijn en Amsterdam RAI een goede aanleiding om het Europaplein een complete metamorfose te geven. Het plein is inmiddels opnieuw vormgegeven en betegeld en de meeste bomen zijn geplant. Bron: www.zuidas.nl ![]() Misschien kunnen de toekomstige huldigingen van Ajax wel op dit plein want veel kunnen ze hier niet kapot maken
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Registered User
|
Het stadsdeel heeft een nieuwe toekomstvisie voor de RAI ter inzage gelegd: http://www.zuidas.nl/sites/default/f...sterdamRAI.pdf
Er zijn vijf zoeklocaties benoemd voor nieuwe bebouwing, weergegeven op onderstaande schetsje:
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Registered User
|
Ik ben benieuwd naar de ontwerpen voor het hotel in de driehoek onderaan. Bouwhoogte max. 85 meter.
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Registered User
Likes (Received): 49
|
ik ben benieuwd naar het ontwerp van het station rai. wordt de metrohalte wellicht nog een keer geïntegreerd of blijft het zo'n rare appendix?
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Frans Woerden
|
ROC
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Frans Woerden
|
ROC
Het is nog wel een bende aan deze kant.
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Frans Woerden
|
ROC
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Registered User
Likes (Received): 22
|
Dat gele moet er nog aan komen en Kop Zuidas is toch een beetje het verdomhoekje van de Zuidas waar alle meuk terechtkomt, maar oei oei oei. Dat bruingrijze is ontzettend Wibautstraat eighties.
|
|
|
#237 |
|
Registered User
|
Het Van den Ende-theater is geen meuk, als het er tenminste ooit nog van komt. Maar dit ROC-gebouw vind ik ook niet echt bijzonder sfeervol nee...
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Frans Woerden
|
De RAI vernieuwt
Hij staat al lang op dezelfde plek: de RAI. Het beurscomplex, dat dateert van begin jaren zestig, is zelfs het oudste gebouw van Zuidas, en is dus langzamerhand wel aan een nieuw jasje toe. Uit een toekomstvisie, die over een paar maanden naar de deelraad gaat, blijkt dat de RAI opener en duurzamer wordt.
‘De RAI is een van de gezichten van Zuidas,’ vertelt projectmanager Bas Boeker. ‘De beurzen die er plaatsvinden trekken veel bezoekers, die soms zelfs meerdere dagen blijven. Dat geeft niet alleen een economische impuls, maar het draagt ook bij aan de levendigheid van het gebied.’ Boeker is dan ook blij dat er de afgelopen periode duidelijke afspraken zijn gemaakt met de RAI. Die afspraken houden niet alleen in dat het complex op de huidige plek blijft staan, maar ook dat er nieuwe gebouwen worden gerealiseerd, en dat er een betere verbinding komt met de directe omgeving. Horeca Een van die nieuwe gebouwen is een hotel, dat vlakbij station Amsterdam RAI zal verrijzen en een nieuwe entree zal worden vanaf het station naar de stad. Maar ook komt er een nieuw gebouw op het Scheldeplein, aan de kant van de Rivierenbuurt, waar op de begane grond horecagelegenheden komen. Tot slot verrijst er een nieuwe, aantrekkelijk vormgegeven parkeergarage voor zo’n duizend auto’s. Beatrixpark Ook de oost-westverbinding van het Beatrixpark naar het Europaplein voor langzaam verkeer wordt verbeterd. ‘Nu al kunnen fietsers en voetganger die route nemen over het RAI-terrein,’ vertelt Bas Boeker, ‘maar er zijn nogal wat obstakels, zoals paaltjes en diverse uitbouwen. Dat ruimen we allemaal uit de weg en we richten de openbare ruimte opnieuw in. Zodat het nog aantrekkelijker wordt om deze route te nemen.’ Vrachtwagens Ook aan duurzaamheid wordt aandacht besteed, niet alleen vanwege het milieu, maar ook om de kosten te drukken en de relatie met omwonenden te verbeteren. ‘Zo zijn we bezig met een plan om de warmte van de KPN-centrale aan de overkant van de A10 te gebruiken om de beursgebouwen te verwarmen. Ook nemen we maatregelen voor de doorstroming van vrachtwagens die de RAI bevoorraden. Dat levert niet alleen milieuwinst op, maar ook goodwill bij de bewoners van het gebied.’ Stadsdeelraad Een inspraakronde voor die bewoners is onlangs afgerond, en de resultaten daarvan worden nu verwerkt. ‘Zodra dat achter de rug is gaat de toekomstvisie naar de stadsdeelraad, die hem definitief moet maken. Als dat zover is, kunnen we echt aan de slag. Reken er maar op: het wordt iets om trots op te zijn.’ Bron: www.zuidas.nl ![]() Van mij mogen ze morgen al beginnen zodat deze rotte kies een kroon wordt. |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Dat ze een parkeergarage tegenwoordig ook al tot horeca scharen. Mogelijk bedoelen ze dat een paar zwervers daar kunnen slapen en wat uit de vuilnisbakken kunnen eten.
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
@ Sky Hi
Waar staat dat dan? Wat ik lees is dat er een gebouw komt met daarin horeca. Daarnaast komt een parkeergarage. |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| kop zuidas, zuidas |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|