|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Foto updates
Voor info en renders, zie de vorige pagina. C. Nieuwbouw Raad van State De achterzijde is zo goed als af... De voorzijde staat nog even in de steigers, maar er zit (weer) glas in. E. Viaduct De Put "De planning is dat nog in september 2007 begonnen kan worden met de aanleg waarna in het voorjaar van 2010 de onderdoorgang volledig in gebruik kan worden genomen." meldt de gemeentelijke website nu (was eind 2006). ![]() G. ‘Oude Haagweg’ Blijkbaar zijn de ex-bewoners van dit pandje nu eens geen rechtzaak begonnen en gewoon vertrokken... J. De 10 Prinsen, Jan Hendrikstraat Foto's van de sloop van de bovenverdieping heb ik niet; de opbouw gaat wel ineens snel! ![]() K. De nieuwe maria's Afbeeldingen van het ontwerp heb ik niet; de sloop gaat wel ineens snel!
- "Beauty is in the Eye of the Beholder" - Last edited by Beholder; July 14th, 2007 at 09:10 PM. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
HHF user
Likes (Received): 0
|
Goeie update. Wat een graflelijk pand is dat zalmkleurige gedrocht toch. Direct S L O P E N ! Meld ik daarbij ook nog even dat het perceel voor het pand op de hoek Stationsweg - Oranjelaan door bodemsaneerders wordt afgegraven....
|
|
|
|
#23 |
|
Voorbijganger
Likes (Received): 28
|
@ Spartan: is die boom daar al gekapt?
Dat zalmkleurige pand, is dat het pand wat jaren geleden was uitgebrand (o.i.d.)?
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer |
|
|
|
|
|
#24 |
|
"I need ya buddy!"
Likes (Received): 4
|
Nee toch? kweet alleen dat de NOS van dat balkon aan het filmen was tijdens de rellen van het EK92 :XGrappige was dat er ook nog een Duitse auto door de menigte heen reed lol bad timing. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
HHF user
|
Mij is geen boom opgevallen! Zal ik nog naar uitkijken. Vandaag stond er overigens zeer veel graaf- en ander materieel op het kavel... ik kan me ook nog wel wat herinneren van een fikkie daar. Volgens mij is het pand juist daarna roze geworden...
|
|
|
|
#26 |
|
Voorbijganger
|
^Ik doelde op de boom in het artikel wat jij plaatste in post #14.
ps~ ik woonde 2 jaar lang in het complex wat er direct naast ligt. Wat er stond was echt heel slecht...
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer |
|
|
|
|
|
#27 |
|
HHF user
|
Check Er staan zelfs nog 2 bomen... en als die hadden moeten verdwijnen hadden ze ongetwijfeld al tegen de vlakte gegaan. Ik denk dat ze niet in de weg staan, zo achteraan tegen de schuurtjes van de overburen... Maar je hebt het overleefd en je kan je woonervaringen van daar dus nog navertellen. Best een tijd geleden dat die studentenclub er in huisde, die eerder uit het voormalig politiebureau aan het Zieken was vertrokken. Griekse benaming, iets met Alpha-Gamma oid... Maar ik dwaal af...
|
|
|
|
#28 |
|
Voorbijganger
|
Tja, nu moet ik toch nog ff off-topic verder: ik heb er van 2003 tot 2005 gewoond. Alles was toen al piekfijn opgeknapt en werd (nu nog steeds) verhuurd door DuWo. Ik woonde recht boven Bulvar (die tent met die groene gevel). Ik heb gehoord dat de muren, vóórdat het studentenhuizen werden, bekleed waren met roze pluche en dat het een bordeel was... Die ruige tijd was voor mijn tijd zeg maar
|
|
|
|
|
#29 |
|
HHF user
|
Kenden we deze al? Van de site van HaagWonen
Zilvergoud Wijk Morgenstond-Midden (Loevesteinlaan / Genemuidenstraat) Type woningen - 60 eengezinswoningen - 76 appartementen Beschrijving Aan de Loevesteinlaan komen twee woontorens van ongeveer 50 meter hoog. Hierin komen 76 koopappartementen (naast 81 vrije sector huurwoningen). De appartementen bestaan uit drie, vier of vijf kamers. Op de bovenste verdieping komen enkele penthouses. Ieder appartement heeft een parkeerplaats achter het gebouw. Daarnaast komen er tussen de Genemuidenstraat, de Dalerveenstraat en de Windesheimstraat 60 eengezinswoningen. Hiervan bestaan er 40 uit drie verdiepingen en de overige 20 krijgen nog een extra verdieping. Alle woningen hebben een riante tuin en een buitenberging. Bovendien hoort er een parkeerplaats bij in de daarvoor bestemde halfverdiepte en verdiepte parkeergarage. De verkoop start eind 2006/ begin 2007. De bouw start naar verwachting nog in 2007.
|
|
|
|
#30 |
|
Registered Abuser
Likes (Received): 68
|
Jazeker, daar bestaat zelfs een eigen topic voor: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=367643
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
HHF user
|
dan kan ie hier weer weg... (Xcuus )
|
|
|
|
#32 | |
|
Registered User
|
Quote:
Dit pand wordt nu weer weer mooi gerestaureerd, zie http://www.lammertink-groep.nl/10%20...2006%20DEF.pdf |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
HHF user
|
OK, pdf bekeken... Ziet er beter uit dan het nu is. Maar die kleur die lijkt te worden gehandhaafd en de oorspronkelijke kleur (als het al een andere was dan er nu op is gesmeerd) is niet te achterhalen uit de pdf van de Lammertink groep...lijkt daarop op "gewone" donkere bakstenen gevel. Dat mogen ze van mij terugbrengen. Het gehele pand maakt op mij verder niet al te veel indruk... Ik wacht tot het af is voor een definitief oordeel
|
|
|
|
#34 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Quote:
Als er nieuwbouw was gekomen, zouden het bovendien toch anonieme retro-baksteenappartementjes zijn geworden. Bij de beoordeling of ik iets gesloopt wil zien, probeer ik me te bedenken of de vervanging beter zal zijn. Als er iets van Herzog & De Meuron ofzo was gepland dan was ik ook wel voor sloop geweest.
|
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
HHF user
|
Exact... Neem het gedrocht dat op de hoek van de Stationsweg en Oranjelaan gaat komen...Prefab baksteen. Als het nu eens écht metselwerk was, het ouwerwetse handwerk dus... Zoals van P&C en de Bijenkorf... Dat vind ik machtig mooi, vooral omdat het vakwerk er vanaf straalt.
|
|
|
|
#36 |
|
Registered User
Likes (Received): 152
|
Bij winkelcentrum De Stede moet een woontorentje van 60 meter komen. De plannen lijken nog vrij vaag op dit moment. Het volgende artikel staat op ZuidwestNieuws:
Winkelcentrum De Stede wordt kloppend hart van Bouwlust Het winkelcentrum de Stede in Bouwlust krijgt een nieuw jasje. Tenminste als het aan de gemeente Den Haag ligt. Het winkelcentrum de Stede in Bouwlust krijgt een nieuw jasje. Tenminste als het aan de gemeente Den Haag ligt. Voor het winkelcentrum de Stede heeft de gemeente Den Haag grootste plannen: opnieuw inrichten van de openbare ruimte (bestrating, pleinen, bomen), het realiseren van een bibliotheek en ruim 100 extra woningen. In de Structuurvisie Den Haag Zuid West (een visie voor de ontwikkeling van Zuidwest tot 2020) is winkelcentrum de Stede aangewezen als één van de winkelcentra die blijven. Winkelcentrum De Stede is een buurtwinkelcentrum in Bouwlust, verdeeld over twee pleinen en omvat ongeveer 14.000 m2 bedrijfsruimte en 198 woningen. Het winkelcentrum de Stede wordt behouden omdat het een gunstige ligging heeft. Ook de bereikbaarheid met auto en bus is goed. En het heeft een ruim aanbod voor de dagelijkse boodschappen. Bij de beslissing om het winkelcentrum te behouden heeft de gemeente aangegeven dat zij winkelcentrum de Stede de komende jaren aantrekkelijker wil maken. Dit voornemen heeft de gemeente vertaald in een concept stedenbouwkundig plan voor het winkelcentrum en de omgeving. Procedure Het concept stedenbouwkundig plan ‘winkelcentrum de Stede’ is op 19 december 2006 door het college van burgemeester en wethouders voor inspraak vrijgegeven. De inspraaktermijn was van 15 januari tot 12 februari 2007. De reacties worden verwerkt in het inspraakverslag. Samen met het concept stedenbouwkundig plan wordt dit in het voorjaar voorgelegd aan het college van Burgemeester en Wethouders om het stedenbouwkundig plan vast te stellen. Toelichting op het concept stedenbouwkundig plan Woningen/bibliotheek De gemeente wil op drie locaties (A, B en C) woningen/voorzieningen aan het winkelcentrum toevoegen. Waar gebeurt wat? A Vrederustlaan - Bibliotheek van ca. 600m2 op de begane grond; - Boven bibliotheek 45 sociale huurwoningen voor ouderen in vijf bouwlagen; - Parkeren op eigen terrein - parkeergarage onder het gebouw. B Hazenrade - Zeven eengezinswoningen - Het woongedeelte komt op de 1e etage omdat de achterzijde van de woningen grenst aan de laad- en losstraat; - Parkeren op eigen terrein. C Bouwlustlaan/Hengelolaan 60 meter hoge toren met 72 appartementen; Parkeren op eigen terrein Parkeergarage onder een deel van het huidige parkeerplein de Stede. Openbare ruimte De pleinen de Stede en de omliggende straten van het winkelcentrum worden opnieuw ingericht. Hiervoor wordt een ontwerp gemaakt. Planning (onder voorbehoud) 15 januari tot 12 februari 2007 Inspraaktermijn op het concept stedenbouwkundig plan. Voorjaar 2007 Vaststelling stedenbouwkundig plan door het college van burgemeester en wethouders. Opstellen programma van wensen openbare ruimte. Najaar 2007 Selectie ontwikkelaar voor de woningen door gemeente. De planning is om in 2009 te starten met de bouw en de vernieuwing van het winkelcentrum in 2013 af te hebben. Foto: Een artist impression van concept stedebouwkundig plan winkelcentum de Stede in vogelvlucht.
|
|
|
#37 |
|
Registered User
|
@Michiel: bedankt voor je bijdrage weer! Hopelijk komen over enkele maanden meer realistische renders beschikbaar, dan voeg ik ze aan het lijstje toe! Het andere project is nog steeds niet van de grond, al lijken ook de omwonenden niet alles te winnen volgens deze site.
![]() Het mag dan geen topmonument zijn, het is toch ouder dan ik dacht aan de auto's op de 1e foto te zien. Op de 3e foto het pand zoals men het eind jaren 60 graag zag en zoals lang gebleven is; de kleur was toen al vrij licht. Nieuwbouw hoeft niet zzaai te zijn (zoals aan de Oranjelaan), maar aan Prinsengracht een Herzog & de Meuron?
|
|
|
#38 |
|
"I need ya buddy!"
Likes (Received): 4
|
Wooow jaren 30?dat zou je nooit denken.....
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Registered User
|
Mag ik dan -off topic- vragen wanneer dit gebouw (in Haagse School-stijl) is neergezet?
|
|
|
#40 |
|
Hoogvlieger
|
Volgens de website waar het plaatje vandaan komt in 1921.
|
![]() |
| Tags |
| den haag, the hague |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|