|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#121 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Quote:
Quote:
| En in welk topic dan wel? |
||
|
|
|
|
|
#122 |
|
killed Laura Palmer
Likes (Received): 44
|
Ik wilde die oude metroplannen nog eens voorstellen in het topic over nooit-uitgevoerde plannen & projecten, maar ik wilde eerst nog wat meer informatie hierover zien te vinden...Interessante discussie daar. 't Is een feit dat de houding tav. de vertramming van lijn 3 dubbel is. Bij de heraanleg van de centrumpleinen moet er rekening mee worden gehouden, maar de Dendermondsesteenweg is nog maar een maand of 3 geleden klaar van een lang aanslepende heraanleg, en daar is uiteraard geen trambaan aangelegd. Je mannetje op het BTTB-forum zegt wel dat men de tractiestations kan demonteren, niet dat men ze zal afbreken.
|
|
|
#123 |
|
killed Laura Palmer
|
Een op drie Gentenaars gebruikt laatavondtram Awel, ze kunnen toch mijn kl*ten kussen met hun nachttrams. Gisteren wilde ik mijn lief afhalen aan het station, maar die kwam pas laat. Ik ging dus eerst nog eventjes een wandelingetje doen met een vriend, en die ging naar een gans andere kant van't stad, maar wel langs een tramlijn naar het station. Tegen dat het tijd is om daar te vertrekken zetten we ons aan een halte. De trams rijden met kwartierfrequentie op dat moment... maar zitten we daar toch schoon 40 minuten met onze vingers te draaien, geen tram te zien. Wel in de andere richting uiteraard ![]() Even later beslissen we dan om enkele haltes verder te stappen, waar een andere lijn gekruist wordt. Komen we aan die halte toe: plots komt die tram die naar het station gaat daar eindelijk wél toe. Maar voor mij is ie al te laat, ik wil recht naar huis - want mijn lief is zelf al van het station vertrokken - en moet daarvoor die andere tram nemen... en die blijkt dan maar de helft van het traject te rijden. Dienstverlening my ass.
|
|
|
#124 |
|
killed Laura Palmer
|
Er bestaat op dit forum precies een neiging om het in zo veel mogelijk threads te beginnen hebben over het Antwerpse openbaar vervoer. Ik vind nochtans dat er al genoeg threads over dat thema bestaan om te voorkomen dat we het er elders nogmaals over moeten hebben. Bedankt om uw toevlucht in de juiste thread te zoeken.
Schouwburgstraat krijgt aparte trambedding Dat gaat maar half helpen. De tram krijgt dan misschien vrije baan in de Schouwburgstraat, zodra ie weer op de Kouter draait staat ie gewoon terug tussen de wagens aan te schuiven.
|
|
|
#125 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Een volledig artikel over de heraanleg van een stuk straat van 5O meter lang, precies verkiezingstijd...De verhoogde trambedding met kasseien die hier komt is dus gewoon hetzelfde als wat men gedaan heeft in de Kortrijksepoortstraat. De taxichauffeurs zullen tevreden zijn want die zullen maar al te graag de files eveneens ontwijken via de trambedding (auto's kunnen wel degelijk op kasseien rijden hoor ) en tram 1... die zal wel snel weer mogen aanschuiven.
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
idd, ik snap niet echt wat het nut hiervan is als ze idd een paar meter verder toch weer moeten aanschuiven op de Kouter. nja, alle beetjes helpen zeker... miss is een globaal plan voor het volledige traject van de 1 met alle opstoppings-knelpunten wel op zijn plaats (of is dit er al?)
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
killed Laura Palmer
|
Ik weet het niet. Ik mag het hopen. Er is in elk geval sprake (geweest) van het installeren van verkeerslichten op een aantal plaatsen in het centrum (oa. aan de Verlorenkost) en werken met verkeerslichtenbeïnvloeding. Op de Kouter zie ik dat weliswaar niet snel gebeuren, voornamelijk omdat verkeerslichten aan het Gerechtsgebouw, de Opera, etc. waanzinnig ontsierend zouden zijn. Bovendien is er meer nodig dan dat: Lijn 1 heeft in stadinwaartse richting vaak last van parkerende of verkeerd geparkeerde wagens en op de as Kortrijksepoortstraat-Nederkouter, naast de gebruikelijke file 's morgens en 's avonds (en soms random doorheen de dag).
Nu, mijn veel te dure en radikale standpunt over het traject van tram 1 blijft dat het spel van aan het Rabot tot aan de Elizabethlaan gewoon onder de grond hoort. Maar dat gaat nooit gebeuren natuurlijk
|
|
|
#128 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
Toen een hele tijd terug de plannen werden voorgesteld voor de heraanleg van de korenmarkt kon je wel afleiden uit de reacties op gentblogt dat er vandaag de dag wel meer voorstanders zijn van een ondergrondse tramlijn 1 dan in de jaren 60/70 toen dit idee werd afgeschoten. |
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
killed Laura Palmer
|
Ja, nu zijn de pro-stemmen er wel, maar is het geld er niet meer. Het omgekeerd van de seventies. Je herinnert mij er trouwens aan van die plannen nog eens voor te stellen in een bepaalde draad op dit forum. Zal voor straks of morgen zijn!
|
|
|
#130 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
ja ben wel super benieuwd eigenlijk om die plannen eens te zien!
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Eurotram
Likes (Received): 7
|
Hello everybody! I come from Poland and unfortunately I don't speak Dutch,but as I can see in this thread problems of city transport are discussed.
So,two of my friends are going to visit Ghent (to have a trolleybus ride).The problem is,they will be there on 27th of September (Saturday),only for one day.And I'd like to ask you (anyone who knows) if on Saturdays this route is served by trolleybuses or by buses? Thanks a lot for everyone who is able to answer
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Registered User
Likes (Received): 98
|
Quote:
Even it's dark inside you can make good pictures with a good digital camera. Other trolleybuses, waiting for scrap, can be find on the former tram depot in Lochristi (endstation of the busline Gent - Lochristi), on the road Ghent - Lokeren. Enjoy your day! Focus1965 |
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Eurotram
Likes (Received): 7
|
Quote:
Thank you once more! Best regards! |
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Registered User
|
And it will soon disappear
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
killed Laura Palmer
|
Nieuwe buslijn verbindt Sint-Pieters met Blaarmeersen
|
|
|
#137 |
|
Registered User
|
Vanaf april volgend jaar? Waarom zo lang? Het zijn toch buslijnen, dus er moet toch geen millimeter infrastructuur worden bijgelegd?
Het probleem zal echter personeel/materieel zijn... |
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
killed Laura Palmer
|
Dat zou wel heel straf zijn, maar lijkt me weinig waarschijnlijk. Om een nieuwe tramlijn uit te baten, zouden er ook extra trams moeten komen, en die moeten ook ergens kunnen ondergebracht worden. Er is maar één tramstelplaats in heel Gent (Gentbrugge), en die zit eivol. Uitbreiding van het tramnetwerk kan pas als er een nieuwe tramstelplaats is, en daarvan moet de bouw nog beginnen (aan de Wiedauwkaai, in 2009 of 2010 ergens).Allez, dat neemt niet weg dat men nu al mag beginnen met de aanleg van de traminfrastructuur die dan onmiddellijk gebruikt kan worden zodra dat nieuwe materieel er is...
|
|
|
#140 | ||
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
Quote:
GVA van 2/10 Quote:
Last edited by Meurisse; October 4th, 2008 at 08:33 PM. |
||