daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > Asian Forums > Forum Pencakar Langit Malaysia > Cityscapes

Cityscapes discussion, photography and news of towns, cities, districts and states.



Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.


Reply

 
Thread Tools
Old September 26th, 2012, 08:47 AM   #3241
chkang
Registered User
 
Join Date: Jan 2012
Location: Damansara/Hong Kong/San Francisco/Kansas City/Ipoh
Posts: 2,679
Likes (Received): 575

Quote:
Originally Posted by applegreen View Post
More and more mcdonald's open at east coast lately....

Kuantan
Permohonan Cadangan Pemajuan Bagi Projek Sebuah Restoran Makanan Segera MC Donald's Di Atas Sebahagian PT 96403, Bandar Indera Mahkota, Mukim Kuala Kuantan, Daerah Kuantan, Pahang oleh Chong Voon Wee Architect

Pekan
Cadangan Membina Sebuah Bangunan Restoran Makanan Segera McDonalds Pandu Lalu (Drive Thru) 1 Tingkat Di Atas Sebahagian Tanah Taman Tasik Sultan Abu Bakar, Mukim Pekan, Daerah Pekan, Pahang Darul Makmur. oleh Golden Arches Restaurants Sdn. Bhd.

Raub
i heard rumors

Mentakab Star mall
already open by early 2012

Temerloh
CADANGAN PELAN UTILITI (INFRA) BAGI MEMBINA SEBUAH BANGUNAN RESTORAN MAKANAN SEGERA McDONALDS PANDU LALU (DRIVE-THRU) 1 ½ TINGKAT, DI ATAS SEBAHAGIAN LOT 1304, SEKSYEN 5, TEMPAT CHAROK ANDAI, MUKIM PERAK, DAERAH TEMERLOH, PAHANG DARUL MAKMUR. oleh GOLDEN ARCHES RESTAURANTS SDN. BHD.

Triang
CADANGAN MEMBINA SEBUAH BANGUNAN RESTORAN MAKANAN SEGERA MCDONALDS PANDU LAJU (DRIVE-THRU) 1 TINGKAT DI ATAS SEBAHAGIAN LOT PT.25213, MUKIM TRIANG DAERAH BERA PAHANG. oleh GOLDEN ARCHES RESTAURANTS SDN. BHD

Kubang Kerian
Cadangan Membina dan Menyiapkan Sebuah Restoran Makanan Segera 2 Tingkat di atas Lot 523, Seksyen 54, Mukim Kenali, Daerah Kubang Kerian, Jajahan Kota Bharu. oleh Golden Archer Restaurants Sdn. Bhd.

Panji
Cadangan Membina & Menyiapkan Sebuah Restoran Makanan Segera 1 Tingkat Di Lot PT 1424, Sek. 36, Mukim Bayang, Daerah Panji, Jajahan Kota Bharu. oleh Nancy Tan

next year mcdonald's akan buka beberapa cawangan di beberapa buah bandar negeri Terengganu seperti kuala terengganu,besut dan kemaman.InsyaAllah....kehkehkeh....


meh kita bagi mcdonald's konker pasaran east coasst
Beware of all junk food.
chkang no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
 
Old September 26th, 2012, 03:19 PM   #3242
agate8
Registered User
 
agate8's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: Kuantan-KL-Ipoh
Posts: 656
Likes (Received): 28

Rocana Hotel
New 3-star business hotel
https://www.facebook.com/RocanaHotel
__________________
Life is like this dark tunnel. You may not always see the light at the end of the tunnel, but if you keep moving, you will come to a better place
agate8 no está en línea   Reply With Quote
Old September 26th, 2012, 04:49 PM   #3243
agate8
Registered User
 
agate8's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: Kuantan-KL-Ipoh
Posts: 656
Likes (Received): 28

Lokasi projek PRIMA di Kuantan
-SYARIKAT DINAMIK BUDIMAS SDN. BHD - Tanah Lot 806, Jalan Kuantan-Gambang, Kuantan
-NILAITEK (M) SDN. BHD - Jalan Kuantan-Gambang, Kuantan
-BINAAN DESJAYA SDN. BHD - Kg. Hijrah Penor, Kuantan
__________________
Life is like this dark tunnel. You may not always see the light at the end of the tunnel, but if you keep moving, you will come to a better place
agate8 no está en línea   Reply With Quote
Old September 26th, 2012, 05:25 PM   #3244
souths
Registered User
 
souths's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 208
Likes (Received): 14

Quote:
Originally Posted by agate8 View Post
Rocana Hotel
New 3-star business hotel
https://www.facebook.com/RocanaHotel
Looks so elegant..nice concept,both colors and glasses very well suits the building..
souths no está en línea   Reply With Quote
Old September 26th, 2012, 05:50 PM   #3245
zoomsbooms
Registered User
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 452
Likes (Received): 29

Quote:
Originally Posted by agate8 View Post
Lokasi projek PRIMA di Kuantan
-SYARIKAT DINAMIK BUDIMAS SDN. BHD - Tanah Lot 806, Jalan Kuantan-Gambang, Kuantan
-NILAITEK (M) SDN. BHD - Jalan Kuantan-Gambang, Kuantan
-BINAAN DESJAYA SDN. BHD - Kg. Hijrah Penor, Kuantan
hahaha..prima??the one kt's folks are proud of??where do u got dis info
zoomsbooms no está en línea   Reply With Quote
Old September 26th, 2012, 05:54 PM   #3246
zoomsbooms
Registered User
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 452
Likes (Received): 29

JPJ HQ from Mahkamah



Bus Terminal from Mahkamah

zoomsbooms no está en línea   Reply With Quote
Old September 26th, 2012, 07:24 PM   #3247
agate8
Registered User
 
agate8's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: Kuantan-KL-Ipoh
Posts: 656
Likes (Received): 28

Quote:
Originally Posted by zoomsbooms View Post
hahaha..prima??the one kt's folks are proud of??where do u got dis info
Sumber kat website http://www.pahang.gov.my/index.php/s...5-soalan-lazim .
Kat KT tu PPR. Yang ni PRIMA. Lebih kurang je kot. Haha. Macam landed housing je. Mujurlah semua di pinggir bandar. Kalau highrise sekalipun xde la nampak buruk.
__________________
Life is like this dark tunnel. You may not always see the light at the end of the tunnel, but if you keep moving, you will come to a better place
agate8 no está en línea   Reply With Quote
Old September 27th, 2012, 05:50 AM   #3248
syaom
Registered User
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kuala Krai-Seri Iskandar-Bandar Baru Bangi
Posts: 2,781
Likes (Received): 178

Quote:
Originally Posted by agate8 View Post
Sumber kat website http://www.pahang.gov.my/index.php/s...5-soalan-lazim .
Kat KT tu PPR. Yang ni PRIMA. Lebih kurang je kot. Haha. Macam landed housing je. Mujurlah semua di pinggir bandar. Kalau highrise sekalipun xde la nampak buruk.
aku rasa PRIMA ni lagi ok drpd PPR sbb harga dia pon up to 300k seunit..PPR standard bawah 100k..
syaom no está en línea   Reply With Quote
Old September 28th, 2012, 01:55 PM   #3249
epul_quantown
Registered User
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Likes (Received): 31

bajet 2012 : RAPIDKuantan DILANCAR 1 DISEMBER 2012

Kerajaan akan melancarkan RapidKuantan pada 1 Disember

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, sistem pengangkutan RapidKuantan akan dilancarkan pada 1 Disember bagi menyediakan perkhidmatan bas berkualiti di Kuantan.

Beliau berkata, langkah itu diambil lanjutan daripada kejayaan pengenalan RapidKL dan RapidPenang.

"Perkhidmatan pengangkutan awam yang efisien adalah nadi kepada pembangunan sesebuah komuniti. Syarikat Prasarana Negara Berhad juga dalam proses untuk memperluaskan perkhidmatan ini di bandar lain seperti Ipoh, Seremban, Kuching dan Kota Kinabalu," katanya semasa membentangkan Belanjawan 2013 di Dewan Rakyat hari ini.

Menyedari pentingnya pengangkutan bagi orang ramai terutamanya mereka yang tinggal dan bekerja di bandar besar, Najib berkata, kerajaan bersetuju untuk memperluaskan diskaun 50 peratus kadar tambang KTM Komuter kepada semua warganegara Malaysia dengan pendapatan bulanan RM3,000 dan ke bawah.

Diskaun itu kini dinikmati oleh golongan kurang upaya (OKU), pesara dan pelajar. - BERNAMA

http://www.bharian.com.my/bharian/ar...sember/Article
epul_quantown no está en línea   Reply With Quote
Old September 28th, 2012, 02:04 PM   #3250
beras_pulut
Registered User
 
beras_pulut's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: TaX ToWn
Posts: 1,099
Likes (Received): 26


Rapid xnk sediakn perkhidmatan Ktn-kmn ke?
beras_pulut no está en línea   Reply With Quote
Old September 28th, 2012, 02:12 PM   #3251
epul_quantown
Registered User
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Likes (Received): 31

Gambang 1 Commercial Centre (G1CC)

http://www.sinarharian.com.my/bisnes...-depan-1.89409

G1CC siap tahun depan

Syarikat pemaju tempatan, Forefront Tiara Sdn Bhd menerusi projek pembangunan fasa satu di Pusat Komersial Gambang satu (G1CC) dijangka siap sepenuhnya menjelang suku pertama tahun hadapan.

Pengurus Besarnya, Ricky Kee Pei Biau berkata, projek pertama syarikatnya itu telah dibangunkan secara berperingkat-peringkat sejak 2010.

“G1CC merangkumi tiga fasa. Bagaimanapun, fasa dua dan fasa tiga hanya akan bermula pertengahan tahun hadapan.

“Sehingga kini, 80 peratus daripada fasa satu itu telah pun siap,” katanya, ketika ditemui Sinar Harian, di pejabatnya di Kuala Lumpur, semalam.

Menurutnya, 60 peratus unit kedai bagi projek G1CC telah pun dijual kepada peniaga dengan harga di antara RM458 sehingga RM1.2 juta.

Katanya, jualan unit kedai di G1CC masih dibuka bagi semua jenis perniagaan seperti hotel bajet, kedai sukan dan restoran.

Beliau berkata, projek pembangunan G1CC adalah lokasi yang strategik dan bakal membangun kerana berdekatan dengan kawasan Universiti Malaysia Pahang, kawasan hab halal, Tapak

Kompleks Sukan Negeri Pahang, Sekolah Sukan Pahang, Akademi Bola Sepak Pahang dan beberapa projek lain yang akan dibangunkan.

Fasa kedua akan dibangunkan unit kedai dan fasa tiga bakal membangunkan pasar raya besar dalam tempoh dua hingga tiga tahun akan datang.

“Buat masa ini, kami sedang menjalankan perbincangan dengan pihak pengurusan pasar raya besar,” katanya.

Fasa satu dan dua G1CC mempunyai keluasan 8.9 hektar dan terdiri daripada 95 unit kedai dengan nilai pembangunan kasar RM50 juta.
epul_quantown no está en línea   Reply With Quote
Old September 28th, 2012, 02:37 PM   #3252
johan is
Registered User
 
Join Date: Nov 2010
Location: Sungai Petani, Alor Setar, KL
Posts: 6,105
Likes (Received): 373

Tahniah Kuantan dah dapat Rapid..nampaknya semua PM gunakan Rapid di negeri asal mereka. Sebelum ni Pak Lah perkenal RapidPenang, sekarang Najib, RapidKuantan pulak
__________________
menghidupkan semula bandar kita REVIVE OUR CITY
• ALOR SETAR • SUNGAI PETANI • PENANG • KUALA LUMPUR
johan is está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 28th, 2012, 02:43 PM   #3253
hazmanazhar
Perantau di Bumi Tuhan
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 1,228
Likes (Received): 224

Quote:
Originally Posted by johan is View Post
Tahniah Kuantan dah dapat Rapid..nampaknya semua PM gunakan Rapid di negeri asal mereka. Sebelum ni Pak Lah perkenal RapidPenang, sekarang Najib, RapidKuantan pulak


banyak yang pahang dapat dalam bajet kali ini

RTC,Prima,Rapid dll
hazmanazhar no está en línea   Reply With Quote
Old September 28th, 2012, 05:27 PM   #3254
hello_skyscraper
Registered User
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 69
Likes (Received): 17

Quote:
Originally Posted by epul_quantown View Post
http://www.sinarharian.com.my/bisnes...-depan-1.89409

G1CC siap tahun depan

Syarikat pemaju tempatan, Forefront Tiara Sdn Bhd menerusi projek pembangunan fasa satu di Pusat Komersial Gambang satu (G1CC) dijangka siap sepenuhnya menjelang suku pertama tahun hadapan.

Pengurus Besarnya, Ricky Kee Pei Biau berkata, projek pertama syarikatnya itu telah dibangunkan secara berperingkat-peringkat sejak 2010.

“G1CC merangkumi tiga fasa. Bagaimanapun, fasa dua dan fasa tiga hanya akan bermula pertengahan tahun hadapan.

“Sehingga kini, 80 peratus daripada fasa satu itu telah pun siap,” katanya, ketika ditemui Sinar Harian, di pejabatnya di Kuala Lumpur, semalam.

Menurutnya, 60 peratus unit kedai bagi projek G1CC telah pun dijual kepada peniaga dengan harga di antara RM458 sehingga RM1.2 juta.

Katanya, jualan unit kedai di G1CC masih dibuka bagi semua jenis perniagaan seperti hotel bajet, kedai sukan dan restoran.

Beliau berkata, projek pembangunan G1CC adalah lokasi yang strategik dan bakal membangun kerana berdekatan dengan kawasan Universiti Malaysia Pahang, kawasan hab halal, Tapak

Kompleks Sukan Negeri Pahang, Sekolah Sukan Pahang, Akademi Bola Sepak Pahang dan beberapa projek lain yang akan dibangunkan.

Fasa kedua akan dibangunkan unit kedai dan fasa tiga bakal membangunkan pasar raya besar dalam tempoh dua hingga tiga tahun akan datang.

“Buat masa ini, kami sedang menjalankan perbincangan dengan pihak pengurusan pasar raya besar,” katanya.

Fasa satu dan dua G1CC mempunyai keluasan 8.9 hektar dan terdiri daripada 95 unit kedai dengan nilai pembangunan kasar RM50 juta.
cepat betul la progress projek2 kt sini.....setiap tahun bile lalu kawasan nie msti ade projek perumahan n perkedaian yg berskala besar tgh buat....laju jer.....projek G1CC nie kt depan UMP kan?
hello_skyscraper no está en línea   Reply With Quote
Old September 28th, 2012, 06:11 PM   #3255
zoomsbooms
Registered User
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 452
Likes (Received): 29

Quote:
Originally Posted by agate8 View Post
Sumber kat website http://www.pahang.gov.my/index.php/s...5-soalan-lazim .
Kat KT tu PPR. Yang ni PRIMA. Lebih kurang je kot. Haha. Macam landed housing je. Mujurlah semua di pinggir bandar. Kalau highrise sekalipun xde la nampak buruk.
yeah..but as stated there, it will cost around 100k..PR1MA at Putrajaya for example, costs 300k..seems like a different category..
errr..landed housing?how do u know..??
zoomsbooms no está en línea   Reply With Quote
Old September 28th, 2012, 06:14 PM   #3256
zoomsbooms
Registered User
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 452
Likes (Received): 29

Quote:
Originally Posted by epul_quantown View Post
http://www.sinarharian.com.my/bisnes...-depan-1.89409

G1CC siap tahun depan

Fasa kedua akan dibangunkan unit kedai dan fasa tiga bakal membangunkan pasar raya besar dalam tempoh dua hingga tiga tahun akan datang.
GIANT???as per rumours before...i hope there will be another hypermarket setup else than GIANT..GIANT is not so cheap at all..love to shop at TESCO..
zoomsbooms no está en línea   Reply With Quote
Old September 28th, 2012, 08:14 PM   #3257
agate8
Registered User
 
agate8's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: Kuantan-KL-Ipoh
Posts: 656
Likes (Received): 28

Quote:
Originally Posted by zoomsbooms View Post
yeah..but as stated there, it will cost around 100k..PR1MA at Putrajaya for example, costs 300k..seems like a different category..
errr..landed housing?how do u know..??
Click link tu dan baca die punya specificasi.
__________________
Life is like this dark tunnel. You may not always see the light at the end of the tunnel, but if you keep moving, you will come to a better place
agate8 no está en línea   Reply With Quote
Old September 29th, 2012, 02:06 AM   #3258
zoomsbooms
Registered User
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 452
Likes (Received): 29

hehe..yeah..read it..erm, kuantan's property seems not really booming..as interest in stratum residential types is not very strong..maybe that's why demand for housing is also weak..thus the development for a landed house are better for kuantanite..maybe the govt have already make a feasible study..
zoomsbooms no está en línea   Reply With Quote
Old September 29th, 2012, 08:27 PM   #3259
agate8
Registered User
 
agate8's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: Kuantan-KL-Ipoh
Posts: 656
Likes (Received): 28

Property baru byk je. Tp biasa landed housing dgn shoplots je lah. Haha. Aku rasa highrise kt Kuantan xdpt sambutan sgt. Tgk je la Menara Zenith tu. Mcm kosong je sampai sekarang.
__________________
Life is like this dark tunnel. You may not always see the light at the end of the tunnel, but if you keep moving, you will come to a better place
agate8 no está en línea   Reply With Quote
Old September 30th, 2012, 10:41 AM   #3260
epul_quantown
Registered User
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Likes (Received): 31

RapidKuantan

Rapid Kuantan Beri Manfaat Kepada Rakyat - MB Pahang

KUANTAN - Pengumuman operasi bas Rapid Kuantan bermula Disember ini oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Bajet 2013 semalam bakal memberi kemudahan pengangkutan yang selesa dan meluas untuk penduduk bandar ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob (gambar) berkata, orang ramai bakal memperoleh perkhidmatan yang efisien iaitu lebih kerap dan laluan operasi lebih luas berbanding ditawarkan sekarang.

Katanya, projek itu akan melibatkan tiga fasa iaitu fasa pertama melibatkan laluan antara Universiti Malaysia Pahang (UMP) hingga ke bandar Kuantan yang dijangka bermula Disember ini dengan kekerapan bas antara 15 hingga 30 minit.

"Jika laluan bas sebelum ini hanya sampai di Kem Batu 10 di sini, kali ini kita ganjak sedikit sehingga sampai ke UMP.

Ini bagi memudahkan para mahasiswa UMP ke bandar Kuantan," katanya pada sidang akhbar selepas menyaksikan pembentangan Bajet 2013 menerusi TV bersama ketua-ketua jabatan kerajaan di Yayasan Pahang di sini semalam.

Tambah beliau, fasa kedua dijangka bermula sebaik sahaja operasi bagi fasa pertama berjalan lancar dengan melibatkan laluan lain di seluruh daerah ini.

Mengulas mengenai pengumuman Rompin dan Pekan sebagai kawasan jelapang padi baru, beliau berkata, ia amat penting kerana pesawah terlibat akan mendapat banyak inisiatif bagi membolehkan mereka terus maju setanding dengan pesawah di negeri lain.

"Penubuhan jelapang padi yang baru itu merupakan satu langkah strategik yang baik sebab dunia akan mengalami kekurangan bekalan makanan pada masa akan datang

"Oleh itu, dengan menambah kawasan jelapang padi baru itu kita dapat mempersiapkan negara untuk menghadapi sebarang keadaan jika kekurangan makanan dunia berlaku," katanya.

http://bpunp.blogspot.com/2012/09/ra...at-kepada.html
epul_quantown no está en línea   Reply With Quote


Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +2. The time now is 09:18 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like v3.2.5 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

SkyscraperCity ☆ In Urbanity We trust ☆ about us | privacy policy | DMCA policy

Hosted by Blacksun, dedicated to this site too!
Forum server management by DaiTengu