daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Overig > Urbanetics

Urbanetics Stedelijke discussies

Reply

Thread Tools Display Modes
Old January 9th, 2012, 09:50 AM   #301
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 109

Quote:
Originally Posted by SASH SCF View Post
Vanaf zaterdag behoort metropoolregio RTM-DH tot 1 van mijn favoriete steden van Europa!
Daar sluit ik mij graag bij aan.

Quote:
Originally Posted by ikops View Post
Hamburg is een stad waar ik zeker nog wel eens heen wil. Ik hoor daar eigenlijk alleen maar positieve verhalen over hier op het forum.
Daar ik er op dit moment weer zit (= geen verrassing) kan ik je nog wel wat tips geven. Ik kan je een bezoekje zeker aanraden.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old January 9th, 2012, 10:07 AM   #302
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Likes (Received): 142

Ik zal mijn oor tzt zeker bij jou te luisteren leggen.
ikops no está en línea   Reply With Quote
Old January 9th, 2012, 10:12 AM   #303
SASH
Registered User

SASH's Avatar

Likes (Received): 432

@ikops
Ik zou wel in het voorjaar of in de zomer naar HH gaan. In ieder geval als het weer wat beter is. Dat geldt trouwens voor de meeste steden. Berlijn is ook vele male leuker als de temperatuur goed is en je lekker op de terrasjes kunt zitten en lekker kunt flaneren ipv door de regen te jakkeren.
SASH no está en línea   Reply With Quote
Old January 9th, 2012, 10:58 AM   #304
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Likes (Received): 142

Berlijn ben ik overigens reeds twee keer geweest en het is zeker één van mijn favoriete steden. Ben echter dus inmiddels ook wel nieuwsgierig naar Hamburg geworden.
ikops no está en línea   Reply With Quote
Old January 9th, 2012, 11:43 AM   #305
bild tall!
Registered User

bild tall!'s Avatar

Likes (Received): 8

als we de rand gemeente's meerekenen dan komen we ook boven een miljoen uit in nederland,heb dat trouwens altijd jammer gevonden dat we internationaal te kleine steden hebben door deze gemeente's er niet bij te betreken om in een keer tot een grotere steden te komen.
ik heb gereageerd op het lijstje van skyscrapercitizen maar heb dat verkeerd gedaan waardoor het lijkt dat ik dit in het algemeen bedoel
hij schreef:
Dat was mijn lijstje 6 jaar geleden, zal even een update maken. Ben liefhebber van de echt grote metropool, bij voorkeur met hoogbouw en/of dichtheid. Een grote stad met veel verschillende buurten om te ontdekken, groot OV-netwerk, veel restaurants en winkeltjes. En dan kom ik dus begin 2012 op deze lijst:

London (x)
Berlijn (x)
Parijs (x)
Barcelona
Rotterdam (x)
Frankfrurt am Main (x)
Moskou
Milaan (x)
Antwerpen (x)
Amsterdam (x)

echt grote metropole en groot ov netwerk is waar ik op inhaak sry jongens mijn fout ik had mijn reactie moeten quote.
bild tall! no está en línea   Reply With Quote
Old January 9th, 2012, 01:26 PM   #306
Festina Lente
Registered User

Festina Lente's Avatar

Likes (Received): 0

Mijn top tien van Europese steden die ik heb bezocht, op volgorde:

Berlijn (heerlijk rauwe en creatieve stad + met een pilsje over straat lopen + goedkoop)
Amsterdam (mooie grachten + altijd wat te doen)
Palma de Mallorca (leuk klein stadje op een prachtig eiland, goed weer helpt ook natuurlijk)
Parijs (vooral een mooie stad, net iets te clean voor een topnotering)
Dusseldorf (leuke stad om op stap te gaan + de promenade aan de Rijn en de bijzondere gebouwen aan de Medienhafen)
Praag (twee keer geweest toen ik jong was, weinig echte herinneringen aan behalve de mooie Karelsbrug)
Brussel (de stad zelf vond ik niet zo bijzonder, wel leuke speciaal bier cafés)
Londen (moet ik nog een keer naar terug om de stad echt goed te bekijken)
Breda (heerlijke studententijd gehad)
Cesky Krumlof (mooi stadje voor op je ansichtkaart)

Verder hoop ik nog een keer Barcelona en Valencia te bezoeken en wil ik nog een keer terug naar Berlijn, maar dan in de lente of zomer.
Festina Lente no está en línea   Reply With Quote
Old January 9th, 2012, 03:58 PM   #307
bild tall!
Registered User

bild tall!'s Avatar

moet toch ff terug komen op mijn eerdere uitspraak hier.
amsterdam stond in 2006 en 2007 nog in de top 10 van de 20 populairste steden ter wereld.
Old January 9th, 2012, 05:23 PM   #308
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Quote:
Originally Posted by SkyBridge View Post

Wat heeft een uitgebreid OV netwerk te maken met favoriete steden? Een OV-netwerk is geen doel op zich lijkt me...
Dat is natuurlijk persoonlijk. Ik zelf ben dol op OV-netwerken. Als het even kan maak in bij een stadsbezoek veelvuldig gebruik van het metronetwerk/OV-netwerk. Ik vind het leuk om te kijken hoe het functioneert en het is een prachtige plek om het dagelijkse leven van de stad te observeren. In Berlijn afgelopen september veel metrolijnen gereden, soms een stukje om zodat ik bijvoorbeeld mooi het hele viaduct door de stad kon rijden, prachtig! Ook de dubbeldeksbussen in Berlijn zijn geweldig, een ritje bovenin voor aan het raam en je hebt een prachtig zicht op de stad.

Voor mij is het OV-netwerk dus een wezenlijk onderdeel van de beleving van een stad, naast de winkeltjes, restaurants en de hoogbouw.
Old January 9th, 2012, 05:34 PM   #309
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Quote:
Originally Posted by bild tall! View Post
als we de rand gemeente's meerekenen dan komen we ook boven een miljoen uit in nederland,heb dat trouwens altijd jammer gevonden dat we internationaal te kleine steden hebben door deze gemeente's er niet bij te betreken om in een keer tot een grotere steden te komen.
ik heb gereageerd op het lijstje van skyscrapercitizen maar heb dat verkeerd gedaan waardoor het lijkt dat ik dit in het algemeen bedoel
hij schreef:
Dat was mijn lijstje 6 jaar geleden, zal even een update maken. Ben liefhebber van de echt grote metropool, bij voorkeur met hoogbouw en/of dichtheid. Een grote stad met veel verschillende buurten om te ontdekken, groot OV-netwerk, veel restaurants en winkeltjes. En dan kom ik dus begin 2012 op deze lijst:

London (x)
Berlijn (x)
Parijs (x)
Barcelona
Rotterdam (x)
Frankfrurt am Main (x)
Moskou
Milaan (x)
Antwerpen (x)
Amsterdam (x)

echt grote metropole en groot ov netwerk is waar ik op inhaak sry jongens mijn fout ik had mijn reactie moeten quote.
Ik kom op basis van mijn criteria nu op deze steden uit ja. Voor Antwerpen geven de winkels voor mij de doorslag, en zeker niet het OV. Er zijn ook steden waar ik geen goed beeld van heb zoals Istanbul en Madrid, die zouden er best in kunnen komen als ik er een beter beeld van heb.

Den Haag zit voor mij, zoals SASH ook al aangaf, een beetje bij Rotterdam erin. Ik kom regelmatig in Den Haag, mijn vriendin werkt er en ga er regelmatig de stad in om te eten of winkelen. Gevoelsmatig is Den Haag gewoon onderdeel van mijn 'thuisgebied' zeg maar. Geldt ook in mindere mate voor Breda.
Old January 9th, 2012, 05:55 PM   #310
bild tall!
Registered User

bild tall!'s Avatar

zo kan je het ook zien.
de randstad zit immers vol met steden en dorpen die zeer dicht op elkaar zitten.
Old January 9th, 2012, 07:58 PM   #311
SASH
Registered User

SASH's Avatar

Likes (Received): 432

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Gevoelsmatig is Den Haag gewoon onderdeel van mijn 'thuisgebied' zeg maar. Geldt ook in mindere mate voor Breda.
Da's grappig, want zaterdag zijn we naar Den Haag geweest en zondag naar Breda.
SASH no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules