|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#301 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 109
|
Quote:
![]() Quote:
Ik kan je een bezoekje zeker aanraden.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
||
|
|
|
|
|
#302 |
|
Moderator
Likes (Received): 142
|
Ik zal mijn oor tzt zeker bij jou te luisteren leggen.
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Registered User
Likes (Received): 432
|
@ikops
Ik zou wel in het voorjaar of in de zomer naar HH gaan. In ieder geval als het weer wat beter is. Dat geldt trouwens voor de meeste steden. Berlijn is ook vele male leuker als de temperatuur goed is en je lekker op de terrasjes kunt zitten en lekker kunt flaneren ipv door de regen te jakkeren. |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Moderator
Likes (Received): 142
|
Berlijn ben ik overigens reeds twee keer geweest en het is zeker één van mijn favoriete steden. Ben echter dus inmiddels ook wel nieuwsgierig naar Hamburg geworden.
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
als we de rand gemeente's meerekenen dan komen we ook boven een miljoen uit in nederland,heb dat trouwens altijd jammer gevonden dat we internationaal te kleine steden hebben door deze gemeente's er niet bij te betreken om in een keer tot een grotere steden te komen.
ik heb gereageerd op het lijstje van skyscrapercitizen maar heb dat verkeerd gedaan waardoor het lijkt dat ik dit in het algemeen bedoel hij schreef: Dat was mijn lijstje 6 jaar geleden, zal even een update maken. Ben liefhebber van de echt grote metropool, bij voorkeur met hoogbouw en/of dichtheid. Een grote stad met veel verschillende buurten om te ontdekken, groot OV-netwerk, veel restaurants en winkeltjes. En dan kom ik dus begin 2012 op deze lijst: London (x) Berlijn (x) Parijs (x) Barcelona Rotterdam (x) Frankfrurt am Main (x) Moskou Milaan (x) Antwerpen (x) Amsterdam (x) echt grote metropole en groot ov netwerk is waar ik op inhaak sry jongens mijn fout ik had mijn reactie moeten quote. |
|
|
|
|
|
#306 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Mijn top tien van Europese steden die ik heb bezocht, op volgorde:
Berlijn (heerlijk rauwe en creatieve stad + met een pilsje over straat lopen + goedkoop) Amsterdam (mooie grachten + altijd wat te doen) Palma de Mallorca (leuk klein stadje op een prachtig eiland, goed weer helpt ook natuurlijk) Parijs (vooral een mooie stad, net iets te clean voor een topnotering) Dusseldorf (leuke stad om op stap te gaan + de promenade aan de Rijn en de bijzondere gebouwen aan de Medienhafen) Praag (twee keer geweest toen ik jong was, weinig echte herinneringen aan behalve de mooie Karelsbrug) Brussel (de stad zelf vond ik niet zo bijzonder, wel leuke speciaal bier cafés) Londen (moet ik nog een keer naar terug om de stad echt goed te bekijken) Breda (heerlijke studententijd gehad) Cesky Krumlof (mooi stadje voor op je ansichtkaart) Verder hoop ik nog een keer Barcelona en Valencia te bezoeken en wil ik nog een keer terug naar Berlijn, maar dan in de lente of zomer. |
|
|
|
|
|
#307 |
|
Registered User
|
moet toch ff terug komen op mijn eerdere uitspraak hier.
amsterdam stond in 2006 en 2007 nog in de top 10 van de 20 populairste steden ter wereld.
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Like it Vertical
|
Quote:
Voor mij is het OV-netwerk dus een wezenlijk onderdeel van de beleving van een stad, naast de winkeltjes, restaurants en de hoogbouw.
|
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Like it Vertical
|
Quote:
Den Haag zit voor mij, zoals SASH ook al aangaf, een beetje bij Rotterdam erin. Ik kom regelmatig in Den Haag, mijn vriendin werkt er en ga er regelmatig de stad in om te eten of winkelen. Gevoelsmatig is Den Haag gewoon onderdeel van mijn 'thuisgebied' zeg maar. Geldt ook in mindere mate voor Breda. |
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Registered User
|
zo kan je het ook zien.
de randstad zit immers vol met steden en dorpen die zeer dicht op elkaar zitten. |
|
|
|
|
|
#311 |
|
Registered User
Likes (Received): 432
|
|
|