|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#41 | |
|
S/mileage
Likes (Received): 1603
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Urban experience...
Likes (Received): 8
|
140 is niet echt veel...
In Polen heben een paar lijnen: Warshau-Cracau/ Katowice, Warshau-Poznan-Wroclaw/ Szczecin en Wroclaw-Cracau max. 160-250, maar door gebrek van loks, is het 160km, maar in de praktijk vaak 180 of zelfs 190. Op de rest van de lijnen is het heel verschilend. Op somige plaatsen is de max. snelheid 40km/h Langzaam begint het moderniseren van lijnen. De lijn van Warshau naar Lodz en Gdansk word 160-200. Intercity en EP09 Lok (hier de Berlijn-Warshau Expres) (140-180): ![]() En de sneltrein EP/EU07. (125, vaak 140). Lokale en Sneltrinen in Polen zein een ramp: ATB- Wat is dat (ik heb het op google niet gevonden)?? |
|
|
|
|
|
#43 |
|
S/mileage
|
ATB = Automatische Trein Beďnvloeding
Het is het Nederlandse beveiligingssysteem. Polen staat inderdaad niet bekend om zijn moderne spoorwegen, het ziet er allemaal wel ouderwets uit (ondanks dat het soms nieuwer is dan sommige Nederlandse treinen). Ik hoop dat er eindelijk wat meer wordt geinversteerd in de infrastructuur en het materieel. Het is natuurlijk niet ideaal als je lokomotieven besteld en ze dan uiteindelijk niet kunt betalen waardoor ze nu in Italie rijden. edit:, ik bedoel nieuwer dan 'Nederlandse" treinen! Last edited by Momo1435; May 31st, 2006 at 11:04 PM. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Urban experience...
Likes (Received): 8
|
![]() 50 loken. 43 EP11 (passagier) en 7 EU43(universeel). Max. 200 of 220: De EP09 zou ook 200max. hebben, maar door dat er veel geld gejat werd, en de tijd niet echt goed voor polen was (1985-1989) waaren er veel besparingen gemaakt, waardoor boven de 190 de hele lok begint te kantelen. Het is beina onmogelijk om dat nu goed te maken. Maar de motor is best wel goed en die loc heeft wel power. Een foto (een paar weken geleeden in Brwinow bei Warshau gemaakt): ![]() Er zein 47stuks gebouwd. Beina iedere is iets anders ![]() De laatste paar jaar worden er veel IC wagons gemodernieseerd, en er zein ook wat nieuwe beigekocht. meer fotos: http://www.ic.rail.pl/album_cat.php?cat_id=1
Odgadnij wysokość Mój blog z podróży do Azji Płd.-Wsch. oraz badań terenowych w Wietnamie Last edited by Castle_Bravo; May 31st, 2006 at 10:29 PM. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
Mat '64 is materieeel dat in principe zowel IC diensten als Stoptreindiensten kan uitvoeren
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |||
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Quote:
Amsterdam - Dordrecht: IC vIRM, sneltrein DD-AR Breda - Tilburt: IC ICK, sneltrein vIRM Utrecht - Amersfoort: IC ICM, sneltrein (die hier officieel een niet op tussengelegen stations stoppende stoptrein is) DD-AR Utrecht - Rotterdam: IC ICM, sneltrein vIRM Alkmaar - Amsterdam: IC vIRM, sneltrein DDM Amsterdam - Amersfoort: IC ICM, sneltrein DDM Quote:
Helaas zijn er veel gemengde treinstellen (daarom ook de v van verlengd), waar je dus in het ene rijtuig de oude plastic stoelen kunt vinden en een verder ineens de nieuw stoffen stoelen aantreft. Quote:
|
|||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Registered User
|
Als ik dat lijstje zo zie zit er ook weinig structuur in. Op Breda-Tilburg en Utrecht-Rotterdam/Den Haag is het sneltrein materiaal luxer dan het intercity materiaal. Volgens mij gaat de overweging bij de NS voor welk materiaal op welke lijn meer in op drukte en tijdstip en ook daarnaast ook wat voor treindienst. Maar het soort treindienst is helemaal niet leidend hierin. Overigens vind ik zekerheid over welk materiaal een klant kan verwachten ook een vorm van service. Ik vind daarom dan ook dat de NS er naar zou moeten streven om op elke lijn hetzelfde materiaal te gebruiken. Met name op de lijnen Den haag - venlo en Schiphol/Utrecht - Eindhoven worden de laatste jaren allerlei typen treinstellen door elkaar gebruik...
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Registered User
|
Quote:
Inderdaad kan NS wat meer eenheid in materieelinzet gebruiken, en al het materieel inzetten waar het het beste past, dus: SGM, mat '64, DDAR, alleen in stoptreinen, DDM, vIRM, alleen in sneltreinen, ICK, ICM, ICRm alleen in Intercity's (vIRM eventueel, maar dan alleen de stellen die geheel het nieuwste interieur hebben) |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Registered User
|
Quote:
In vIRM kan je door die coachopstelling ook je bagage niet fatsoenlijk kwijt (in IRM kon dat nog tussen de stoelen). Weliswaar heeft vIRM op de bovenverdieping nog wel de stoelen tegenover elkaar, maar dat weet de gemiddelde toerist met grote koffers niet, dus die gaat naar beneden, en plet zn koffer op de stoel naast hem neer. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Registered User
|
Sorry maar alles is beter dan ICK! Niezen van het vieze stof, of te koud of bloedheet en erg schokkend. daarnaast zit je met de knieen tegen degene tegenover je. Dan zit IRV heel wat beter. ICR daarentegen is natuurlijk het meest luxe treintype. Overigens is de sneltrein over een half jaar verledentijd dus lopen ICR, ICK, ICM en vIRM op 1 hoop gegooid.
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Registered User
|
Quote:
Verder is jouw indeling in materieelluxe ook redelijk discutabel. Het laatste plan van de NS is om de DD-AR stellen over te schilderen in Intercity kleuren en een aantal andere in Sprinterkleuren, zodat er wel duidelijk onderscheid in de sprinter- en in de IC-forumle komt vanaf de komende dienstregeling. Welja, eerst zien en dan geloven... (Overigens wordt Alkmaar - Maastricht vervangen van ICRm in VIRM) |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
S/mileage
|
Ach ja tegenwoordig is de kwaliteitsnorm toch een zitplaatsnorm, het maakt inderdaad niks meer uit wat voor een zitplaats het is (als je er tenminste één kunt krijgen).
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Registered User
|
Quote:
Amsterdam - Schiphol - Den Haag: S - VIRM |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Stadjer (European)
|
Zo geweldig vind ik die nieuwe sprinters er niet uitzien. Ik vind de nieuwe Arriva treinen veel mooier, behalve misschien dan de kleur (rood-wit).
Ik zie de GTW Stadler liever zo:
|
|
|
#56 |
|
S/mileage
|
Arriva GTW Roll-out
Hij komt eraan, de eerste Stadler GTW voor de Noordelijke nevenlijnen. Het eerste treinstel heeft inmiddels de fabriek van Stadler Rail in Bussnang(CH) verlaten. ![]() Het eerste treinstel moet op 20 Oktober 2006 in dienst gaan, de rest komt voor September 2007 op de baan. source: + meer informatie http://www.stadlerrail.com/default.a...=149&ListMode= Ik kon hellaas zo snel even geen groter plaatje vinden. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Annoying member
Likes (Received): 70
|
Dat gaat snel! Ziet er mooi uit, stuk beter dan die oude wadjes.
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Stadtaffe
|
Dat ziet er mooi uit! De kleuren vind ik een beetje basic, maar voor de rest erg tof.
In het artikel waar momochan de link stuurde wordt ook gemeld dat Arriva direct op Leer gaat rijden. Op dit moment is het zo dat je bij Nieuweschans moet overstappen op een Duitse trein. Een hele verbetering lijkt me! |
|
|
|
|
|
#59 |
|
S/mileage
|
Inmiddels is er meer beeldmateriaal beschikbaar gekomen!
![]() ![]() ![]() ![]() http://www.reissweb.net/ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.bahnonline.ch Ik vind het een mooie trein, een mooie kleur en vorm. Het bescheiden plaatje van het interieur stelt ook zeker niet teleur, het ziet er netjes uit. En ze gaan inderdaad naar Leer rijden, dat was al bekent, het was zelfs een eis in de aanbesteding. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Annoying member
Likes (Received): 70
|
Mooi mooi. Ze zien er wel wat klein uit trouwens.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|