|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
U bent binnen geweest?
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Ook naar All The People I Didn"t Know geweest?
Speciaal zullen we zeggen ik kon binnenin ook turen naar de stand van het gebouw, het is er wel dringend aan renovatie toe. Als men wil openen in 2012 zal men toch binnekort beginnen denk ik |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Registered User
|
Met Robert Vervoort een tijdje gepraat vanmiddag. Hij vertelde me dat het geplande annex hotel losgekoppeld is van het Red Star Line complex (betekent dat het dus niet meer zal doorgaan) en dat de geplande wandelbrug ook niet meer doorgaat.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Architect-Urbanist
|
Dus wat gaat er dan nog wél door? Die uitkijktoren? En dit gebeurt weer allemaal in stilte... en toch mooi die renderings ophangen tijdens opendeur waar helft niet meer van klopt.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Registered User
|
De uitkijktoren gaat wel door. Maar zelfs dat ontwerp is nog niet definitief. Het is toch weer wreed dat je hierover niets verneemt hé, je ziet idd die renderings en hoopt op een ambitieus project, maar niets is minder waar!
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Funk me
|
Eigenlijk is het het al triestig dat we het ontwerp dat we op de renderings zien al "Ambitieus" vinden.
Het is triestig dat men met een grote mond en loze beloftes allerlei projecten zit te verkopen waar niets van in huis komt! |
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Architect-Urbanist
|
www.gva.be
Quote:
|
|
|
|
#49 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
RED DE STAR LINE!!!
RED DE STAR LINE!!!!!! |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Registered User
|
Eindelijk komt er schot in de zaak!
Blijkbaar is het ontwerp andermaal gewijzigd. Ik vind het al veel beter in vergelijking met de voorgaande voorstellen. Het sierlijke transparante torentje zorgt ervoor dat de oude gebouwen niet te zwaar beladen worden met ongepaste architectuur. Zeer mooi! |
|
|
|
|
|
#51 | ||
|
Architect-Urbanist
|
Ellis Island
www.deredactie.be
Filmfragment Quote:
Quote:
|
|
|
|
#52 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Registered User
|
renderings (Beyer Blinder Belle / Arcade / 8 Office)
ik kijk toch uit naar het uiteindelijk ontwerp van die toren van de Red Star Line (en bij uitbreiding natuurlijk het gehele project). de laatste ontwerptekening van december vorig jaar - de doorzichtige spitse toren in de vorm van een schip - vind ik het meest geslaagd en mag er van mij gerust komen. Meurisse heeft in dit topic al een artikel van GVA gepost, dit is em nog eens vanuit een ander standpunt... ![]() grotere versie van eerder vernoemd artikel van GVA; ![]() beste die ik kon vinden is vanuit hetzelfde standpunt maar dan 's nachts (3307px × 2419px, 5458.49 KB, originele ontwerpresolutie?): >>> nog een paar ontwerpen van de binnenkant; ![]() ![]() volgende PDF van 8 Office geeft een overzicht van het dossier met mix van de buitenkant (her en der nog het eerste ontwerp van de toren), interieur en bouwkundige tekeningen: link |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Architect-Urbanist
|
mooi! hopelijk beginnen ze er nu snel aan!
|
|
|
#55 |
|
Architect-Urbanist
|
gva.be
New York kijkt uit naar Red Star Line
|
|
|
#56 |
|
Registered User
|
Grappig - triestig - om te zien hoe de datum van de opening van het museum steeds wordt verlegd (eerst 2009-2010, dan 2011, nu 2012). Hoe ver staat dit dossier nu concreet? Komt er schot in de zaak?
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Registered User
|
Uit standpunt Antwerpen (GVA van vandaag). Hopelijk worden de plannen in 2010 eindelijk uitgevoerd...
Er is ook plaats voor cultuur. In 2010 start de Tall Ships Race in Antwerpen. Het MAS wordt afgewerkt, inclusief het MAS-plein van Luc Tuymans. De restauraties van het Brouwershuis en de Red Star Line starten. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Registered User
|
HNB vandaag:
Voor de Red Star Line moeten de werkzaamheden dan weer beginnen. 'Een historisch moment', zegt Van Campenhout. 'We kunnen beginnen bouwen.' In 2012 moet het museum opengaan. Hopelijk kan het bouwen inderdaad in 2010 van start gaan. Uiteraard kan het dan nog lang duren (Leien!), maar dan zien we het toch vooruitgaan (al was het maar dankzij de foto's van Meurisse). |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Registered User
|
knack
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Ik hoop dat de toeristen er hun weg naartoe zullen vinden tegen die tijd, al vrees ik er wel wat voor!
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|