|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Brabantse nights are long
Likes (Received): 0
|
Genk (met een K)
Pas geleden Genk in Belgisch Limburg bezocht.
Op ongeveer 20 km van Maastricht en 11 km van Hasselt. Genk was een mijnwerkersstad,hierdoor wonen relatief veel allochtonen in deze stad,veel Italianen en enkele Turken,Grieken en Marokkanen. Totaal aantal inwoners is 67.000. Het gezellige Centrum ; ![]() ![]() nog een prachtig steegje ![]() ![]() Het centrum van Genk is eigenlijk indoor, er zijn enkele shopping malls achter elkaar gebouwd met enkele winkel straatjes eraan grenzend. Dit is Shopping 1, de grootse van de malls op een rij.... ![]() en binnen in de shopping 1 ![]() ![]() een gezellig pleintje; ![]() en een prachtige typische Genkse gevel op deze H&M ![]() Down Town appartementen; ![]() Net buiten het centrum licht een prachtig meer,de Molenvijver ![]() met rondom deze plas werkelijk prachtige villa's ![]() ![]() ![]() Deze bruut was ook duidelijk zichtbaar in de buitenwijk van Genk ![]() tot zover mijn promotie voor Genk |
|
|
|
|
|
#2 |
|
My train goes everywhere!
|
Mooi gelukt... op de villa's na is het vrij deprimerend zo te zien...
|
|
|
#3 |
|
Grachtengordeldier
|
Ik hoef dus niet naar Genk.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Cosa dire cosa fare
Likes (Received): 2
|
Dan toch liever Hasselt of Beringen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
|
Het doet me erg Nederlands aan .
Verder wel grappig is het feit dat je de grote groep allochtonen aanhaald . Waarvan ik zelf weinig weet, maar misschien ook wel het gevolg zijn van een Autofabriek met de naam FORD . Want de Amerikanen zitten in deze stad met het maken van hun type Mondeo's wat ik zo weet . En wat je zelf al aanhaald de mijnindustrie die hier belangrijk was . FORD GENK : -The automotive industry is the main industry in Limburg, employing 15,000 people. -Ford Motor Company assembles the Mondeo, S-Max and Galaxy in Genk, as well as wheels for most Ford vehicles in Europe -Buitenlanders 14,02% (01/07/2005) / wat opzich nog meevalt ( bron wikipedia ) . -
|
|
|
#6 |
|
|
de mijnen waren er voor de Ford fabriekhttp://www.genk.be/upload/85555770/d...tureelgenk.pps Wellicht dat die 14% vertekend is aangezien 3e generatie als Belgen worden gezien ?? Ze zijn iig trots op hun afkomst, zelfs in Italie zie je niet zoveel mensen in ITALIA shirtjes rondlopen als daar in Genk. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
van Wanrooij
Likes (Received): 6
|
Wat één letter wel niet voor groot verschil kan zijn.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
wellicht moeten jullie er weldra wel eens heen, er zijn namelijk plannen voor de hoogste toren van Europa in Genk
http://video.tvl.be/Items/WMF/HQ/20060607-024-9463.wmv |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Registered User
|
@ Doveling
Die opmerking was ook niet om je te verbeteren . Maar juist om nog even extra aan te geven waar de stad nog meer bekend om is . En FORD is geen kleintje in de wereld . Die 3de generatie Italianen en Spanjaarden ( en in minder aantal de Turken en Marokkanen ), hebben we hier ook zeer veel, en tellen dus al gewoon mee met de Nederlanders hier in de stad . Dus dat fenomeen ken ik wel, dit ook door de zeer grote industrietak die hier vroeger actief was .
|
|
|
#10 |
|
I ♥ NY
|
^gefeliciteerd man..... goed hoor....
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
In Genk wordt een nieuw "Stadsplein" gebouwd:
webcam: http://www.stadinstelling.be/content...cord.php?ID=71 renderings hier: http://www.stadsplein.be/v-fotos.asp |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Menneke
Likes (Received): 1
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
tja, ik heb het niet verzonnen hoor...........
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bike It!
Likes (Received): 344
|
Och, die 500 meter hoge toren is gewoon wishfull thinking van een architectenbureau dat in de kijker wil lopen. In België worden projecten van 20 verdiepingen in onze grote steden al van tafel geveegd wegens te hoog
Genk ziet mij er in het centrum iets te monotoon uit. Soms wat Nederlands aandoend, maar dan zonder de typische hollandse gesjelligheid, laat staan de grachten en klokgevels. Ik hou er niet van, een erg on-Belgische stad. Ooit had de stad de ambitie 200.000 inwoners te tellen, vandaar die commieblok. Wel de moeite zijn de uitgestrekte groengebieden en de mijncités in en rond de stad. En het openluchtmuseum annex natuurgebied te Bokrijk is een must voor nostalgici. Verder dan het voorlaatste treinstation (Bokrijk) komt de doorsnee Vlaming trouwens nooit. Aan de foto's zie je waarom. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lord of the Lampposts
|
Ben je echt in België geweest? Het doet echt heel Nederlands aan.
|
|
|
#16 |
|
Annoying member
Likes (Received): 60
|
Dat overdenkte winkelcentrum is vreselijk! Nog erger dan Hoog Catharijne. Ieuw!
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Alias Thec
|
Het kleinere broertje van Heerlen, al is Heerlen meer een stad. Dit lijkt mij meet Heerhugowaard of zoiets.
|
|
|
#18 |
|
Zitterd veur ummer
Likes (Received): 34
|
Je was me net voor Tim, maar ik dacht ook al meteen aan Heerlen. Ondanks dat ik in een halfuur met de auto in Genk ben, zie ik al dat ik er niet naar toe hoef, ziet er erg ongezellig uit, dit in tegenstelling tot Hasselt. In ieder geval bedankt voor de foto's, toch eens leuk om een voor mij onbekende 'buur'stad te zien.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Registered User
|
Wat wel echt heel mooi is aan Genk, dat zijn de uitzichten vanaf de snelweg op de kolossale mijnsteenbergen en oude schachten. In België hebben ze die namelijk wél laten staan........
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Alias Thec
|
Quote:
en zo is er ook nog 1 over in Heerlen als ik me niet vergis..
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|