daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Utrecht

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old July 24th, 2009, 03:05 PM   #301
47 a.d.
Ab Urbe Condita MCMLXVI

47 a.d.'s Avatar

Likes (Received): 4

Gaat om het torentje links op de foto's.

47 a.d. no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 24th, 2009, 03:26 PM   #302
yurp
Registered User

Likes (Received): 57

ik baal overigens wel van die typische 'winkelcentrum' ingang. Waarom moet daar nou weer zo'n glazen dak op die passage? Maak er gewoon een open straat van waar je ook 's avonds doorheen kan ipv van een schuifdeur die af wordt gesloten na 18.00. Zoiets als de Marikenstraat in Nijmegen bijvoorbeeld:

Waarom moeten er uberhaupt overal van die glazen kooien overheen gebouwd worden? Nederlanders kunnen toch wel tegen een spatje regen? Weg met dat glas boven de Stadskamer, dan heb je tenminste doorzicht naar de rest van de Singel. Gewoon losse gebouwen ipv een aaneengesloten afsluitbaar complex.

Last edited by yurp; July 24th, 2009 at 03:33 PM.
yurp no está en línea   Reply With Quote
Old July 24th, 2009, 04:54 PM   #303
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 482

Quote:
Originally Posted by utrecht View Post
Volgens mij gaat het over het gebouw waar de Bart Smit in zit. Dat wordt gesloopt en daar komt iets nieuws voor in de plaats.
Zonde, dat is het laatste restant van de oude Jaarbeurs op het Vredenburg.
Apostle no está en línea   Reply With Quote
Old July 24th, 2009, 05:44 PM   #304
yurp
Registered User

is dat zo? Is daar een stuk van blijven staan?
Old July 24th, 2009, 05:53 PM   #305
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Dit is destijds opgenomen als onderdeel van HC omdat het nog zo nieuw was.
Old July 24th, 2009, 06:12 PM   #306
yurp
Registered User

goh, zo leer je nog eens wat. Nooit geweten dat dat onderdeel van de jaarbeurs was geweest.
Old July 24th, 2009, 07:52 PM   #307
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

We zijn hier om van elkaar te leren.
Old July 26th, 2009, 01:35 PM   #308
Matthijs
Accepteer Geen Middelmaat

Matthijs's Avatar

Likes (Received): 10

Quote:
Originally Posted by Herbert Boland View Post
Wel leuk maar verouderd. Het netmotief verdwijnt uit de Stadskamer, zowel uit het glazen dak als de noord- en zuidgevel. Het wordt veel opener.
Wegbezuinigd?
Jammer denk ik, want het had er grappig uitgezien en naar mijn mening open genoeg.
Matthijs no está en línea   Reply With Quote
Old July 26th, 2009, 03:13 PM   #309
utrecht
Registered User

Likes (Received): 6

Iemand een idee wat er gebeurt met het stuk links naast het nieuwe entreegebouw. Stuk met Xenos (zit die er nog), KPN en Zeeman. Wordt dat gesloopt, komt er een nieuwe gevel, of blijft het gewoon zoals het is?
utrecht no está en línea   Reply With Quote
Old July 27th, 2009, 10:34 AM   #310
yurp
Registered User

het lijkt erop dat dit gesloopt gaat worden... de toren staat op de plek van een gedeelte ervan en aan de maquette te zien gaat dit nog links ervan door in wat lagere bouw. Dus dit zal tegen de vlakte gaan. Dit betekent dan ook het einde voor het Mirliton theatertje...
Old July 27th, 2009, 11:15 AM   #311
ill-b
Registered User

ill-b's Avatar

Likes (Received): 476

Quote:
Originally Posted by Apostle View Post

Dit is destijds opgenomen als onderdeel van HC omdat het nog zo nieuw was.
Dit vind ik eigenlijk een schitterend gebouw dat te weinig waardering krijgt, echt zonde dat het tegen de vlakte gaat... Waarom niet behouden en er bovenop bouwen?
ill-b no está en línea   Reply With Quote
Old July 27th, 2009, 11:27 AM   #312
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

Likes (Received): 436

Inpakken, net als nieuw Babylon in Den Haag, maar dan wel met die twee torens erbij .
Old July 27th, 2009, 12:23 PM   #313
Herbert Boland
Registered User

Likes (Received): 2

Quote:
Originally Posted by yurp View Post
het lijkt erop dat dit gesloopt gaat worden... de toren staat op de plek van een gedeelte ervan en aan de maquette te zien gaat dit nog links ervan door in wat lagere bouw. Dus dit zal tegen de vlakte gaan. Dit betekent dan ook het einde voor het Mirliton theatertje...
Sloop is een groot woord, het wordt gerenoveerd. Of het theater verdwijnt weet ik niet, maar het zal wel. Oorspronkelijk geplande woningbouw op Achter Clarenburg (zoals dat strookje heet) gaat niet door.
Old July 27th, 2009, 12:31 PM   #314
Herbert Boland
Registered User

Quote:
Originally Posted by Matthijs View Post
Wegbezuinigd?
Jammer denk ik, want het had er grappig uitgezien en naar mijn mening open genoeg.
Nee, het doorbreekt de lijn van water en singel. De opzet van de Stadskamer is een "openbaar" plein, 24 uur per dag open, een belangrijk verbindingselement in alle richtingen. Bovendien is de opzet van de nieuwe HC-bebouwing een duidelijke scheiding van volumes en ruimten. Het netmotief hielp hierbij niet en is dus van de baan. Het nieuwste ontwerp is maximaal transparant en ik vind het een hele grote vooruitgang. Dat Poortgebouw is al zo aanwezig. Overigens vond ik het netmotief ronduit lelijk. Een cut & paste ontwerpje dat nergens aan relateert.
Old July 27th, 2009, 12:38 PM   #315
yurp
Registered User

helemaal eens met Herbert. Overigens enorme complimenten voor je blogspot. Ik volg hem met veel interesse. Wat vind jij eigenlijk van al die glazen kappen? Ik vind ze onnodig en zorgen veel te veel voor een 'winkelcentrum' idee ipv een stadscentrum idee.
Old July 29th, 2009, 12:19 PM   #316
Herbert Boland
Registered User

Dank! Een echte open stadskamer zou wel recht doen aan de oorspronkelijke gedachte, maar ik denk dat het dan een beetje vreemde pijpenla zou worden, ingeklemd tussen een winkelgebouw en een combi-gebouw (Poortgebouw).
Zou je het Poortgebouw ook wegdenken, en maak je het water open, dan zit je min of meer vast aan twee bruggen. Helaas heeft Corio bedongen om veel meer m2 te mogen maken in dit gebied met beperkte bouwhoogtes en ja, die moeten ergens worden gerealiseerd, dus dit is inmiddels een theoretische exercitie. Het is nu 'redden wat je redden kunt' geblazen.
Old July 29th, 2009, 04:42 PM   #317
yurp
Registered User

Quote:
Originally Posted by Herbert Boland View Post
SOorspronkelijk geplande woningbouw op Achter Clarenburg (zoals dat strookje heet) gaat niet door.
Enig idee waarom niet? Een nieuwe winkelplint met woningen erboven lijkt me daar geen overbodige luxe.. om het heel vriendelijk te zeggen.
Old July 29th, 2009, 09:07 PM   #318
Herbert Boland
Registered User

Corio zegt: financieel niet haalbaar. In de programmatabel is het aantal geplande woningen met 50 verminderd. Nu is het 2229.
Old July 30th, 2009, 05:24 PM   #319
yurp
Registered User

da's jammer. Maar goed, wat niet is kan nog komen nietwaar?
Old July 30th, 2009, 05:25 PM   #320
yurp
Registered User

Ik had overigens wat informatie over het Gildenkwartier opgevraagd bij Corio. Dit is wat ze erover konden zeggen:

Wij hebben nog geen impressies van het Gildenkwartier die wij u kunnen laten zien.
Volgens planning staat dit deel voor eind 2013 op de planning; start renovatie.

Gedachten omtrent de invulling gaan uit naar:

Gildenkwartier

Het Gildenkwartier, grenzend aan het Radboudkwartier, wordt gerenoveerd.

Op de eerste verdieping en tweede verdieping vindt het thema ‘Indoor Entertainment’ plaats. Hier is alles op het gebied van boeken, computers en games te koop. Nieuw voor het Gildenkwartier wordt het winkelen op de begane grond. De invulling zal speciaal op jongeren gericht zijn.

Reply

Tags
oeverzaaijer

Thread Tools

Posting Rules