daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Utrecht

Reply

Thread Tools
Old February 18th, 2012, 03:46 PM   #581
Vertigo
shinkansen

Vertigo's Avatar

Likes (Received): 56

Quote:
Originally Posted by RCP030 View Post
Mee eens hoor, liet me even meeslepen in de opmerking van Guere.

Zoals ik al eerder heb laten blijken ben ik helemaal niet ontevreden met de verbouwing van HC , het ziet er naar uit dat het een stuk beter wordt als het was.
Vooral de bredere , hoger straten door HC ,met daglicht vindt ik pure winst.
Daarnaast vind ik het nieuwe entreegebouw een 100% verbetering toz van nu.
En ook de nieuwe entree aan de stations kant ,kan alleen maar beter worden dan de troosteloze patatdumperij die er nu zit. Dit is natuurlijk nog enig zins afwachten omdat ik nog geen echt goede render van die kant heb gezien.

Voor de rest gebeurd er in de stad inderdaad heel veel, en heb ik het idee dat we eindelijk een zeer kritische welstands commissie hebben die niet zomaar zijn oren laten hangen naar de grillen van project ontwikkelaars.
Ook nu met de verbouwing van de Bijenkorf wordt de architect een aantal keer terug naar de tekentafel gestuurd, Hulde daarvoor

van alles wat er nu gebouwd wordt, ben ik overigens het meest blij met het feit dat naar mijn mening het vredenburg plein en directe omgeving wel erg mooi gaat worden met winkels rondom en dat fantastische nieuwe muziekpaleis (wat een parel wordt dat) en de nieuwe singel.
De renders van het entreegebouw die ik tot nu toe gezien heb vind ik niet echt geweldig. Okee, stukken beter dan het nu is, maar da's ook niet zo moeilijk. Het is wel een beetje 13-in-een-dozijn.

Verder wel mee eens hoor, HC wordt een stuk beter dan het was. Alleen de brede overkluizing van de singel is m.i. echt een blunder. Mijn ideaalbeeld zou zijn dat HC (vanaf het station) wordt ingekort tot de singel, waarna je aan de overkant winkels in 'gewone' winkelstraten zou krijgen. Maar ja. Ain't gonna happen.
een keuze is er niet
niets dat beklijft
en alles zal verdwijnen
je leven een vuurwerk
of niets
Vertigo no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 18th, 2012, 03:52 PM   #582
peppyn
Registered User

Likes (Received): 23

Quote:
Originally Posted by Vertigo View Post
Mijn ideaalbeeld zou zijn dat HC (vanaf het station) wordt ingekort tot de singel, waarna je aan de overkant winkels in 'gewone' winkelstraten zou krijgen. Maar ja. Ain't gonna happen.
Is ook mijn ideaalbeeld, zou de oplossing zijn voor een hele hoop ellende. Wie weet over 30 jaar...

Dat HC de binnenstad van Utrecht gered zou hebben, zoals vaak ter veronschuldiging wordt gezegd, daar geloof ik niets van. Ik zie in Nederland ook geen andere grote stadscentra die ten onder gegaan zijn omdat er geen HC is. In de jaren 70 zorgden nieuwe opvattingen ervoor dat overal in de binnensteden geïnvesteerd werd, daar was echt geen HC voor nodig geweest.
peppyn no está en línea   Reply With Quote
Old February 18th, 2012, 08:56 PM   #583
RCP030
Utereg me statsie

RCP030's Avatar

Likes (Received): 55

De oplossing dat HC aan de stationskant zou blijven was inderdaad de allerbeste geweest.

even voor het idee, een voor en na plaatje,

voor de verbouwing

Na de vebouwing

je kunt dit inderdaad 13 in een dozijn vinden, en dat is het ook wel een beetje. maar ik heb toch liever dit , een redelijk mooi ogend bakstenen gebouw wat aansluit bij een oude binnenstad en bij het er vlak naast gebouwde "de Vredenburg". Dan wat er stond.

Het had natuurlijk veel mooier gekund en gemoeten, maar dat kan je van een commercieele patij als Corio nu eenmaal niet verwachten.

Ik hoop alleen echt dat er aan de buiten kant van het gebouw ook entree's van winkel komen en niet alleen etalages. Als dat zo is zal zowel het plein als de nieuwe straat tussen dit gebouw en het muziekpaleis een enorme boost krijgen.
RCP030 no está en línea   Reply With Quote
Old February 18th, 2012, 10:14 PM   #584
Zanarkand-Spira
Utrecht Uprising

Zanarkand-Spira's Avatar

Likes (Received): 1

Ik vind het er echt wel goed uitzien. Echt een groot verschil met voor en na. Zeker een flinke verbetering!
Zanarkand-Spira no está en línea   Reply With Quote
Old February 19th, 2012, 12:27 AM   #585
CitoyenNéerlandais
Registered User

CitoyenNéerlandais's Avatar

Likes (Received): 335

Ziet er heel goed uit
CitoyenNéerlandais no está en línea   Reply With Quote
Old March 18th, 2012, 07:15 PM   #586
RCP030
Utereg me statsie

RCP030's Avatar

zag vanmiddag op juwelier kwekkeboom in HC een bordje zitten waarop stond "31 maart laatste dag geopend, daarna boven" ik neem dus aan dat het nieuwe stuk zondag 1 april geopend wordt, of kort daarna.
Old March 19th, 2012, 07:52 AM   #587
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 359

Je kan helaas niet meer zien hoe ver ze zijn gevorderd met de Stationsstraat, de kijkgaten zijn afgeplakt.
Apostle no está en línea   Reply With Quote
Old April 9th, 2012, 06:22 PM   #588
RCP030
Utereg me statsie

RCP030's Avatar

Liep vanmiddag even door Hc en zag dat juwelier kwekkeboom niet naar het nieuwe gedeelte van Hc is verhuist maar naar het pleintje tegen over vanHaren & HM, ........... de opening van het nieuwe stuk laat dus nog even op zich wachten
Old May 15th, 2012, 03:27 PM   #589
vw
Registered User

vw's Avatar

Likes (Received): 61

Water Catharijnesingel toch te zien vanuit HC
UTRECHT - Het water van de Catharijnesingel is over enkele jaren te zien vanuit Hoog Catharijne. B&W van Utrecht zegt dat daarmee is voldaan aan een eis van de gemeenteraad.

Hoog Catharijne wordt doorkruist door de singel. Om de gebouwen toch aan elkaar te koppelen, heeft projectontwikkelaar Corio de zogeheten Stadskamer, het Poortgebouw en het Bruggebouw bedacht. De Stadskamer komt pal bovenop de singel.

Veel raadsleden hebben grote moeite met het gebouw. Om toch de singel toch te laten zien, eisten ze in 2008 dat in de vloer duidelijk zou worden dat het gebouw bovenop de singel staat.

Gaten in de vloer zouden niet kunnen en een glazen vloer zou niet prettig zijn voor winkelend publiek. De gemeente en Corio hebben nu gekozen voor grote glazen blokken, waardoor het water te zien zou moeten zijn.
vw no está en línea   Reply With Quote
Old May 16th, 2012, 02:04 PM   #590
Nielsch
kijkt graag mee

Nielsch's Avatar

Likes (Received): 3

Tering hee, wat een gezeik. Maak het gewoon dicht. Wie zit er nou te wachten op een of andere glazen kubus waaronder je een bruine sloot water kan zien? Als je überhaupt al iets kan zien ivm de drukte op HC. Doe dan een mooi verhoogd zwevend aquarium boven de plek waar de Singels stroomt.
Old May 18th, 2012, 12:45 AM   #591
racingweirdo
Registered User

Likes (Received): 24

Vergeef me als ik iets dom vraag, ben niet van utrecht.

Maar wat zit er nu onder het huidige hoog caterijn, zeg maar vanaf cs tot aan de uitgang, wat zit daar op de begane grond/straatniveau?
racingweirdo no está en línea   Reply With Quote
Old May 18th, 2012, 06:57 AM   #592
RCP030
Utereg me statsie

RCP030's Avatar

Quote:
Originally Posted by racingweirdo View Post

Maar wat zit er nu onder het huidige hoog caterijn, zeg maar vanaf cs tot aan de uitgang, wat zit daar op de begane grond/straatniveau?
Op straat niveau heb je eerst na het CS het bus/tramstation, onder de winkels zitten expeditie ruimtes voor het laden en lossen , en parkeergarages.
Allemaal "dode" loze ruimte dus......
Old May 18th, 2012, 12:59 PM   #593
Nielsch
kijkt graag mee

Nielsch's Avatar

Quote:
Originally Posted by racingweirdo View Post

Vooral heel veel dode plinten, heel veel fietsen, expeditieruimtes, gure donkere hoeken, vervallen kantoorpanden, een stadsautoweg (Catharijnebaan), een fietsenmaker, ons vieze en ranzige busstation, parkeergarages, een trambaan, tramstations, een drukkerij, weggeefwinkel gerund door krakers (is al een tijdje weg) en nog meer onaantrekkelijks. Helemaal op het eind van HC (tegen de uitgang bij het Vredenburg aan heb je ook nog wel wat winkels in de plint, zoals de Prenatal).
Old May 19th, 2012, 09:10 PM   #594
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 6885

Vorige eeuw kon je daar nog 10 tallen daklozen, verslaafden en ander gespuis bij optellen.
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote
Old May 21st, 2012, 10:48 AM   #595
Nielsch
kijkt graag mee

Nielsch's Avatar

Inderdaad, ons eigen Bahnhof Zoo.
Old May 21st, 2012, 11:59 AM   #596
yurp
Registered User

Likes (Received): 30

Quote:
Originally Posted by vw View Post
Hoog Catharijne wordt doorkruist door de singel. Om de gebouwen toch aan elkaar te koppelen, heeft projectontwikkelaar Corio de zogeheten Stadskamer, het Poortgebouw en het Bruggebouw bedacht. De Stadskamer komt pal bovenop de singel.
Ik snap die Stadskamer écht niet. Waarom moet er persé een dak bovenop die overkluizing? De overkluizing van de Singel is niet onmiddelijk het probleem, dat is niet wezenlijk anders dan de Zoutmarkt, een héél brede brug die een soort plein vormt. Maar waarom moet daar persé een glazen bak overheen? Waarom niet gewoon de open lucht tussen Poortgebouw en Bruggebouw?
yurp no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2012, 01:16 PM   #597
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 359

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Vorige eeuw kon je daar nog 10 tallen daklozen, verslaafden en ander gespuis bij optellen.
Dat was een gezellige tijd, vooral in de Stationsdwarsstraat was het altijd erg gezellig toen.
Apostle no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2012, 03:36 PM   #598
peppyn
Registered User

Likes (Received): 23

Quote:
Originally Posted by yurp View Post
Ik snap die Stadskamer écht niet. Waarom moet er persé een dak bovenop die overkluizing? De overkluizing van de Singel is niet onmiddelijk het probleem, dat is niet wezenlijk anders dan de Zoutmarkt, een héél brede brug die een soort plein vormt. Maar waarom moet daar persé een glazen bak overheen? Waarom niet gewoon de open lucht tussen Poortgebouw en Bruggebouw?
Volgens mij moet dat omdat helaas het voornaamste winkelniveau op de eerste verdieping gehandhaafd is
peppyn no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2012, 05:18 PM   #599
yurp
Registered User

Likes (Received): 30

En roltrappen naar beneden in het Bruggebouw en weer omhoog in het Poortgebouw heeft neem ik aan dan niet de voorkeur
yurp no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2012, 06:42 PM   #600
RCP030
Utereg me statsie

RCP030's Avatar

Quote:
Originally Posted by yurp View Post
En roltrappen naar beneden in het Bruggebouw en weer omhoog in het Poortgebouw heeft neem ik aan dan niet de voorkeur

De twee nieuwe "golden miles" in HC , dit zijn de hoofd loop routes van Stationsplein oost naar het vredenburg gaan uit twee verdiepingen bestaan.

Het is dus so wie so niet mogelijk even naar straat nivo te gaan en dan weer terug omhoog.
Vind trouwens die twee verdiepingen een enorme blunder, want 9 van 10 keer is zo'n boven verdieping ten dode opgeschreven......

Reply

Tags
oeverzaaijer

Thread Tools

Posting Rules