|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#121 | |
|
AstroNout
Likes (Received): 31
|
Quote:
|
|
|
|
#122 |
|
Annoying member
Likes (Received): 56
|
Is station Gaanderen niet erg dicht bij station Terborg?
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Dat is inderdaad erg dichtbij, vinden ze zelfs in Gaanderen:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
BANNED
Likes (Received): 0
|
Klopt. Die streek is echt een uitgedijde lintbebouwing, tot aan de Duitse grens (Anholt). Terborg dient ook een beetje als station voor Ulft, dat is het grootste dorp daar meen ik. Vroeger liep daar nog een spoor (of tramlijn) van Zutphen naar Emmerik.
"Metro" Doetinchem is best groot
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
AstroNout
|
^ lachen zeg... Metro Doetinchem
. Maar het klopt wel. Vanaf Gaanderen loopt een sliert aan elkaar gebouwde dorpen tot aan de Duitse grens... Doetinchem, Gaanderen, Terborg, Silvolde, Ulft, Gendringen. Met idd Ulft als grootste kern (ong. 20.000 inw.) en Terborg als stadje tussen de (grotere) dorpen. De hoofdweg door dit gebied (in Gaanderen is dit de Rijksweg) staat ook bekend als een van de grootste antiekwegen in Europa (dwz met veel antiekzaken). Gaanderen-Terborg is inderdaad 10 minuten op de fiets, belachelijk dichtbij elkaar dus. Maar goed, toch een overwinning voor Gaanderen, want sinds ik hier geboren ben zijn er al geluiden te horen over een station in dit dorp. En ik (inmiddels 13 jaar weg uit dit dorp) sta er van te kijken dat er nu dus toch een komt, geweldig!
|
|
|
#126 |
|
EVEN WUIVEN misschien
|
Tsja, als we zo gaan redeneren kun je de hele driehoek Veenendaal-Doetinchem-Nijmegen wel als een 'metro' aanwijzen. En dan zijn er nog wel wat meer niet-zo-voor-de-hand-liggende kandidaten in ons landje aan te wijzen.
|
|
|
#128 |
|
BANNED
|
Dat is inderdaad een gebied met een behoorlijke bevolkingsdichtheid. Maar verder zijn er niet zoveel andere kandidaten; het verschil van Gelderland (2mln) met de volgende (Utr/1.2mln) is nogal groot.
Indien jij er geen bezwaar tegen hebt, nemen we ook Emmerik, Kleef, Cuijk en Oss nog mee, OK? Tss, ik zie het nog gebeuren dat Gelderland en Syntus stations in Duitsland gaan betalen. Of niet natuurlijk. |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
EVEN WUIVEN misschien
|
Quote:
"Onzin", zei u?
|
|
|
|
#130 |
|
AstroNout
|
^ idd onzin.
Wehl zit idd bijna aan de westkant van Doetinchem vast en hoort bij het verzorgingsgebied van Doetinchem, maar Didam is toch echt al meer op Arnhem gericht en hoort daarmee ook niet bij metro doetinchem. Voor Zevenaar geldt dat zeker. Bovendien zit tussen Wehl en Didam echt een behoorlijke lap onbebouwd gebied (en tussen Doetinchem de Huet en Wehl ook nog, vandaar dat ik Wehl in 1ste instantie niet meerekende).
|
|
|
#131 |
|
AstroNout
|
btw, dit is trouwens wat Doetinchem groot maakt. Doetinchem heeft een relatief groot verzorgingsgebied, omdat er weinig andere steden in de buurt liggen (zeker richting het oosten). De stad Doetinchem heeft nog geen 50.000 inwoners en heeft voor een stad van die omvang een hoog voorzieningenniveau en dit vanwege bovenstaande reden.
|
|
|
#132 |
|
EVEN WUIVEN misschien
|
Whatever. Veel plezier daar in Doetinchem.
|
|
|
#134 | |
|
Annoying member
|
Vooral station Twello wordt al erg goed gebruikt zo te lezen:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Registered User
|
Drie dagen heb ik nu al meegedaan aan het project Tellen in de Trein, lekker met de bekende (?) witte jas door 's lands treinstellen struinen. In al die drie dagen geen minuut vertraging, alle aansluitingen (gemiddeld 10 keer overstappen per dag) gehaald en geen boze reiziger gezien. Hulde!
|
|
|
#136 |
|
Annoying member
|
Ja, ik heb voor het eerst in maanden ook al twee dagen bijna geen vertraging (1x 10 minuten maar zelfs dat ik verwaarsloosbaar vergeleken met mijn normale vertraging). Vreemd! Hier klopt iets niet!
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Ik zag maandagavond pas dat de tellers een witte jas droegen, bleek ik die middag dus toch nog een (passagierende) teller tegen te zijn gekomen (ik dacht al, wat is dat voor vreemde witte jas met NS-logo, maar bedacht me toen niet dat dat een tel-jas kon zijn.
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Hoor ik iets van een stedelijk netwerk Achterhoek?
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
BANNED
|
Syntustown