daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Reply

Thread Tools
Old December 12th, 2006, 10:58 AM   #121
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

Likes (Received): 375

Quote:
Originally Posted by eusebius View Post
Gaanderen is een mum van tijd neergezet! Zal er iets beter uitzien als alles klaar is. Schijnt aan de Hoofdstraat te staan maar daar zie ik weinig van.

Bij De Maten lijkt het alsof ze een deel van het dak van Tilburg hebben gejat.
Klopt... in vier maanden tijd! Veel meer zal het helaas niet worden, alleen nog een overdekt wachthuisje en twee kaartjesautomaten. Men verwacht dagelijks ruim 500 passagiers (op een door de weekse dag). De hoofdstraat van Gaanderen stelt echter niet zoveel voor, weinig te beleven, weinig winkels, dus klopt dat er weinig van te zien valt. Het spoor deelt Gaanderen op in Noord en Zuid, al is dit ook verwaarloosbaar voor een dorp met 5000 inwoners. Aan de zuidzijde komt echter wel een compleet nieuwe wijk op het oude Pelgrimterrein. Voor mij is het als geboren en getogen Gaandernaar wel reden voor feestje.

Sponsored Links

Old December 12th, 2006, 12:01 PM   #122
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 393

Is station Gaanderen niet erg dicht bij station Terborg?
Apostle no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2006, 12:18 PM   #123
ReisThijs
Registered User

ReisThijs's Avatar

Likes (Received): 9

Dat is inderdaad erg dichtbij, vinden ze zelfs in Gaanderen:

Quote:
Kritiek op nieuw station Gaanderen

GAANDEREN - Reizigers hebben kritiek op het treinstation in Gaanderen dat zondag is opengegaan. Zij vinden het onbegrijpelijk dat er tussen Doetinchem en Terborg nog een station komt.

Reizigers vinden die afstand te kort voor een extra stop. Dat zou tot onnodig veel vertraging leiden. Ook veel inwoners van Gaanderen vinden de extra stop wat overdreven, omdat het station in Terborg net buiten Gaanderen ligt.

Vervoerder Syntus zegt dat het station nodig is, omdat de bus door het dorp binnenkort verdwijnt. Syntus verwacht dagelijks zo'n 600 reizigers.
Bron: OmroepGelderland.nl
ReisThijs no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2006, 12:19 PM   #124
eusebius
BANNED

eusebius's Avatar

Likes (Received): 1

Klopt. Die streek is echt een uitgedijde lintbebouwing, tot aan de Duitse grens (Anholt). Terborg dient ook een beetje als station voor Ulft, dat is het grootste dorp daar meen ik. Vroeger liep daar nog een spoor (of tramlijn) van Zutphen naar Emmerik.
"Metro" Doetinchem is best groot
eusebius no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2006, 01:47 PM   #125
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

^ lachen zeg... Metro Doetinchem. Maar het klopt wel. Vanaf Gaanderen loopt een sliert aan elkaar gebouwde dorpen tot aan de Duitse grens...

Doetinchem, Gaanderen, Terborg, Silvolde, Ulft, Gendringen. Met idd Ulft als grootste kern (ong. 20.000 inw.) en Terborg als stadje tussen de (grotere) dorpen. De hoofdweg door dit gebied (in Gaanderen is dit de Rijksweg) staat ook bekend als een van de grootste antiekwegen in Europa (dwz met veel antiekzaken).

Gaanderen-Terborg is inderdaad 10 minuten op de fiets, belachelijk dichtbij elkaar dus. Maar goed, toch een overwinning voor Gaanderen, want sinds ik hier geboren ben zijn er al geluiden te horen over een station in dit dorp. En ik (inmiddels 13 jaar weg uit dit dorp) sta er van te kijken dat er nu dus toch een komt, geweldig!
Old December 12th, 2006, 01:53 PM   #126
Alargule
Rėgļstėrėd Üsėr

Likes (Received): 522

Tsja, als we zo gaan redeneren kun je de hele driehoek Veenendaal-Doetinchem-Nijmegen wel als een 'metro' aanwijzen. En dan zijn er nog wel wat meer niet-zo-voor-de-hand-liggende kandidaten in ons landje aan te wijzen.
Old December 12th, 2006, 02:02 PM   #127
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

^ Wat een onzin. Het gaat hier om een sliert bebouwing die volledig aan elkaar vast zit en bij het verzorgingsgebied van Doetinchem hoort.
Old December 12th, 2006, 02:08 PM   #128
eusebius
BANNED

eusebius's Avatar

Dat is inderdaad een gebied met een behoorlijke bevolkingsdichtheid. Maar verder zijn er niet zoveel andere kandidaten; het verschil van Gelderland (2mln) met de volgende (Utr/1.2mln) is nogal groot.
Indien jij er geen bezwaar tegen hebt, nemen we ook Emmerik, Kleef, Cuijk en Oss nog mee, OK? Tss, ik zie het nog gebeuren dat Gelderland en Syntus stations in Duitsland gaan betalen.

Of niet natuurlijk.
Old December 12th, 2006, 03:21 PM   #129
Alargule
Rėgļstėrėd Üsėr

Quote:
Originally Posted by Nout View Post
^ Wat een onzin. Het gaat hier om een sliert bebouwing die volledig aan elkaar vast zit en bij het verzorgingsgebied van Doetinchem hoort.
...die vervolgens weer vastzit aan Arnhem, via Westervoort, Zevenaar, Didam en Wehl.

"Onzin", zei u?
Old December 12th, 2006, 04:51 PM   #130
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

^ idd onzin.

Wehl zit idd bijna aan de westkant van Doetinchem vast en hoort bij het verzorgingsgebied van Doetinchem, maar Didam is toch echt al meer op Arnhem gericht en hoort daarmee ook niet bij metro doetinchem. Voor Zevenaar geldt dat zeker. Bovendien zit tussen Wehl en Didam echt een behoorlijke lap onbebouwd gebied (en tussen Doetinchem de Huet en Wehl ook nog, vandaar dat ik Wehl in 1ste instantie niet meerekende).
Old December 12th, 2006, 04:55 PM   #131
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

btw, dit is trouwens wat Doetinchem groot maakt. Doetinchem heeft een relatief groot verzorgingsgebied, omdat er weinig andere steden in de buurt liggen (zeker richting het oosten). De stad Doetinchem heeft nog geen 50.000 inwoners en heeft voor een stad van die omvang een hoog voorzieningenniveau en dit vanwege bovenstaande reden.
Old December 12th, 2006, 05:01 PM   #132
Alargule
Rėgļstėrėd Üsėr

Whatever. Veel plezier daar in Doetinchem.
Old December 12th, 2006, 05:03 PM   #133
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

ahum... Utrecht bedoel je...
Old December 12th, 2006, 05:46 PM   #134
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Vooral station Twello wordt al erg goed gebruikt zo te lezen:

Quote:
Goed begin op station in Twello

APELDOORN - Drie- a vierhonderd reizigers namen gisteren in de ochtendspits de trein vanaf het nieuwe station Twello. Op de stations Apeldoorn-Osseveld, Apeldoorn-De Maten en Voorst-Empe stonden tientallen passagiers.

‘Boven verwachting’, noemt NS-persvoorlichter Paul van Buuren de opkomst gisterochtend bij station Twello. Het minimale aantal reizigers dat bij de drie overige nieuwe stations opstapte, baart hem geen zorgen. ‘Mensen moeten die stations nog ontdekken. Zeker Osseveld (maar ook de andere twee) gaat nog een groei doormaken.’

Volgens Van Buuren is het pas over een half jaar mogelijk om enige conclusie te trekken uit de aantallen reizigers. ‘In Arnhem-Zuid zagen we in het begin ook weinig reizigers. Toen er daarna woningen werden bijgebouwd is het reizigersaantal flink aangetrokken.’

De NS heeft praktisch geen klachten gehad over de nieuwe stations en het daardoor komen te vervallen van de buslijnen 114 en 111. Van Buuren: ‘Men moet eraan wennen, maar over het algemeen hebben we heel veel positieve geluiden gehoord.’

Hoewel tegelijkertijd met het openen van de stations ook de nieuwe dienstregeling inging, waren er op de routes Apeldoorn-Deventer en Apeldoorn-Zutphen geen noemenswaardige vertragingen. ‘Doordat een intercity uit de richting van Amersfoort vertraging had, kon de stoptrein van Deventer naar Apeldoorn pas tien minuten later vertrekken. Maar dat was eigenlijk het enige’, vertelt Van Buuren.

Ook reizigersorganisatie Rover meldt dat er geen klachten zijn binnengekomen over de net geopende stations. ‘Als het met de stations rond Apeldoorn niet goed liep, hadden we dat zeker wel vernomen. We hebben een meldpunt op de site voor mensen die wat kwijt willen over de nieuwe dienstregeling en daarop staat niks te lezen over die nieuwe stationnetjes’, zegt Rover-beleidsmedewerker Tim Borikc.
Old December 12th, 2006, 06:08 PM   #135
RobertK
Registered User

Likes (Received): 0

Drie dagen heb ik nu al meegedaan aan het project Tellen in de Trein, lekker met de bekende (?) witte jas door 's lands treinstellen struinen. In al die drie dagen geen minuut vertraging, alle aansluitingen (gemiddeld 10 keer overstappen per dag) gehaald en geen boze reiziger gezien. Hulde!
Old December 12th, 2006, 06:41 PM   #136
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Ja, ik heb voor het eerst in maanden ook al twee dagen bijna geen vertraging (1x 10 minuten maar zelfs dat ik verwaarsloosbaar vergeleken met mijn normale vertraging). Vreemd! Hier klopt iets niet!
Old December 12th, 2006, 07:28 PM   #137
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

^ het is de stilte voor de storm... of we hebben eindelijk een betrouwbaarder NS
Old December 13th, 2006, 03:05 AM   #138
ReisThijs
Registered User

ReisThijs's Avatar

Likes (Received): 9

Quote:
Originally Posted by RobertK View Post
Drie dagen heb ik nu al meegedaan aan het project Tellen in de Trein, lekker met de bekende (?) witte jas door 's lands treinstellen struinen.
Ik zag maandagavond pas dat de tellers een witte jas droegen, bleek ik die middag dus toch nog een (passagierende) teller tegen te zijn gekomen (ik dacht al, wat is dat voor vreemde witte jas met NS-logo, maar bedacht me toen niet dat dat een tel-jas kon zijn.
ReisThijs no está en línea   Reply With Quote
Old December 13th, 2006, 03:39 PM   #139
petjuh
Registered User

Likes (Received): 47

Hoor ik iets van een stedelijk netwerk Achterhoek?
petjuh no está en línea   Reply With Quote
Old December 13th, 2006, 09:07 PM   #140
eusebius
BANNED

eusebius's Avatar

Syntustown

Maar, nee. De Achterhoek werkt aan meer bos en aan meer wijngaarden

Reply

Thread Tools

Posting Rules