|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#241 |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Lekker hoor.
|
|
|
#242 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 207
|
Jammer dat ze de straat zo goedkoop mogelijk hebben dichtgetegeld. Het fietspad wordt trouwens nog wel rood.
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Frans Woerden
|
400 Nieuwe bewoners
Zaterdag 21 maart om 15.00 uur opende stadsdeelwethouder Ineke Ketelaar samen met directeur Far West, Jacques Thielen, de Jatopa- burendag. De circa vierhonderd bewoners van nieuwbouwcomplex Jatopa aan de Jan Tooropstraat hoek Jan Evertsenstraat maakte op deze feestelijke burendag kennis met elkaar en met de buurtgenoten.
Het nieuwbouwcomplex met 176 koopwoningen, variërend van studio tot ruime appartementen, de 79 sociale huurwoningen inclusief zes groepswoningen voor bewoners met extra zorg en begeleiding omvat ook negentien kleinschalige bedrijfsruimtes op de begane grond. Bron: www.slotervaart.amsterdam.nl |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Frans Woerden
|
Door de spijlen van het hek van de japanse school kreeg ik het gebouw er niet helemaal recht op. Toch wel apart dat die school een eigen atletiekbaan heeft.
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Peter
Likes (Received): 22
|
Jatopa, maandag 13 juli 2009
Jatopa, met op de achtergrond Rembrandt Park Building, torenflats Staalmeesterslaan, Rembrandttoren, Mondriaantoren, Breitnertoren, Okura Hotel en dichterbij, langs de A10 de nieubouwprojecten "De Meester" en "155x thuis", gezien vanaf de 13e verdieping van flatgebouw Burg. Hogguerstraat III in Slotermeer:
![]() En nog een uitsnede uit dezelfde foto, zonder verschalen:
Last edited by Mojito; July 15th, 2009 at 05:46 PM. Reason: herkansing |
|
|
|
|
|
#246 |
|
Fight for progress!!!
Likes (Received): 3
|
![]() Hij laat bij mij niet .
|
|
|
#247 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
Bij mij wel.
|
|
|
#248 |
|
Registered User
Likes (Received): 7
|
Bij mij ook, prachtig Mojito
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Peter
Likes (Received): 22
|
Het valt ook op hoe groen het daar is in Slotermeer. De in dat flatgebouw woonachtige vriendin is inmiddels ruim twee maanden mijn vriendin
... ik kom er dus zeer regelmatig, maar mijn camera meenemen om even naar de 13e te gaan, dat vergeet ik telkens... maar het gaat erg hard met de Tribune (zie de Laan van Spartaan-thread), dus ik moest er eens wat vaker aan denken.En in de toekomst wordt deze plaat ook interessanter. Als die rode Knijtijzerpanden langs tram 13 aan de Jan Evertsenstraat zullen verdwijnen lijkt het me aannemelijk dat er (deels) iets hogers voor terug zal komen. Die toekomstige ontwikkelingen moet je ook van hier af kunnen volgen... |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Heb vandaag aantal foto's geschoten in Slotervaart, met onder andere Jatopa, De Meester en Het Atelier. Ik post het maar in deze thread.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#251 |
|
Registered User
|
prachtige architectuur in de update. Met name de eerste paar foto's zijn geweldig!
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Registered User
|
Prachtige foto's. Jatopa verdient een dikke vette prijs.
"Ik begrijp echt niet wat die honderdduizenden elke ochtend in de file doen. Werkslaven die precies om negen uur op kantoor moeten zijn en met z'n allen om vijf uur naar huis gaan. Omdat ze bij hiërarchische terreurorganisaties werken waar ze alleen naartoe moeten omdat de baas wil controleren of ze wel wat doen." - Jort Kelder |
|
|
|
|
|
#253 |
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
Mooi project. Op één of andere manier is de toren lekker duidelijk aanwezig. Mag er wel zijn.
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Registered User
|
mooi robuust bouwblok, die laagbouw met patroontjes in de gevel ook zeer vet.. echt modern amsterdamse styl
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Registered User
|
Dit is dus echt een mooie toren! Het is echt een matige toren.
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Registered User
Likes (Received): 7
|
Na 3 jaar hangen er alweer een aantal bordjes aan het gebouw.
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Fight for progress!!!
|
Crisis.
|
|
|
#258 |
|
"Yes! the people!"
Likes (Received): 60
|
ja of juist niet, huizen zijn ongetwijfeld al wat meer waard geworden.
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Fight for progress!!!
|
Meestal na 5 jaar voordat je echt winst op een nieuwbouw maakt.
|
|
|
#260 | |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Quote:
Daarnaast moet je niet vergeten dat bijna alle nieuwbouwwoningen in Amsterdam, ook Jatopa, op erfpacht grond staat waar kopers i.t.t. verleden terecht zeer kritisch naar kijken en de verkoper de reeds verlopen jaren niet zo maar kan doorschuiven naar de koper. Dit betekent dat bij een erfpachtafkoopsom van b.v. € 70.000,-bij ankoop ( veel voorkomend in Amsterdam) in vijftig jaar moet worden afgeschreven aangezien de gemeente na die tijd weer op de stoep staat met een rekening tegen de grondprijs op dat moment. Het enige wat nu gunstiger voor de verkoper t.o.v. verleden, is dat de kosten koper van 6 % naar 2 % zijn gedaald, en daar kan ik als treinforens vanaf 1 januari 2013 voor gaan betalen ![]() Al met al zal het me verbazen indien iemand in Jatopa op dit moment met winst t.o. van de aankoopprijs van 2008 kan verkopen. |
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| amsterdam, jatopa |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|