|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#101 |
|
Bas
|
Mooi, dank je Ramses voor de tip. Maar .... die rode pluim linksonder aan de N31/Hendrik Algraweg, dat is zeker een opknapbeurt voor de voormalige burgemeesterswoning? Anders is het wel èrg ver vooruitkijken! Want woningbouw is daar voor 2020 toch nog niet aan de orde.....
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Ja. Het is redelijk makkelijk te maken. Misschien ook een idee voor Almelo?
![]() Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
ruiten drie
Likes (Received): 0
|
Quote:
Nee joh. Jij moet gewoon met "Ee Magazine" beginnen.
|
|
|
|
#104 |
|
Bas
|
@ Ramses: Maar die pluim op de kaart staat op de plek van het Goutumer Nieuwland. Daar waar jij ooit die schapen hebt gefotografeerd, en dat nog tot in de verre toekomst kunt doen op die plek. Daar zijn geen bouwactiviteiten. En in Goutum-Zuid, daar achter het crematorium, is A. Hak al een tijdje bezig de pijpen en kabels in de grond te leggen voor de wijk Techum, maar voordat deze infrastruktuur klaar is, zitten we alweer in 2008. Loopt niet zo hard daar, ik kom er elke dag langs.
Een project in Leeuwarden, dat wèl hard loopt, is het Atoglas-terrein, Achter de Hoven. Daar zijn ze al bijna klaar, ik denk dat daar heel snel een plan voor komt met woningen en een park. Ligt dan ook lekker centraal.
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Registered User
|
Quote:
Qua architectuur ziet het er op het eerste gezicht echter niet zo bijzonder uit. Gewone standaard kantoorpanden. ![]() @EFKA: Er is al een Leeuwarder forum, maar dat loopt voor geen meter. Inmiddels is daarop ook meer spam te vinden dan originele berichten. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Bas
|
BEDANKT.
Dank je wel voor de bovenstaande plaat. Zal ik effe opsturen naar iemand die daar op die plek heeft gewerkt. Kijk, van dit soort projecten in eigen gemeente, waar ik bijna dagelijks langs kom, heb ik geen weet. Komt omdat ik geen echte papieren krant meer lees, tja, dat krijg je ervan....
Ik vind het plan niet eens zo gek, bebouwing past wel beetje in de kleinschalige omgeving daar. Bedenk, dat alle omliggende gebouwen ook niet zo hoog zijn, dan bouw je in het centrum daarvan ook niet een heel log of hoog gebouw. Bovendien, er is nog veel ruimte voor het groen over gelaten, en dat hoort op die plek wel. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Registered User
|
Een paar tussenstanden
1. D-Factory heeft het hoogste punt bereikt. Het lijkt op het eerste gezicht niet zo'n bijzonder complex, maar hier wordt een enorme dichtheid aan woningen gerealiseerd. 4 flats tot 7 hoog op een klein driehoekig stukje grond: het Strijkijzer van Leeuwarden. ![]() ![]() 2. Eén van de twee torentjes aan de Potmarge heeft ook het hoogste punt bereikt. Op de achtergrond is de Zuiderplantage te zien. ![]() 3. Foto van Zuiderplantage in updatetopic |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Bas
|
Bedankt voor de update, Ramses. Ik wist niet, dat die snackbar daar op de hoek aan Achter de Hoven dichtgetimmerd is. Zal wel komen door het vertrek van Atoglas er tegenover. Maar goed, zodra de woningen zijn opgeleverd, komen er weer éénpersoonshuishoudens bij in de buurt en kan de snackbar weer open....
Die tweede foto uit Huizum ken ik nog niet, die flats vallen ook niet zo op. Ik zal er ook eens langsrijden. Trouwens, op de hoek bij de rotonde Vlietslot komt ook een behoorlijke highrise. Daar zijn ze ook aan pannebier toe. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Registered User
|
Visie: ontwikkelingen Tesselschadestraat
Door het vrijkomen van twee grote locaties aan de Tesselschadestraat kan worden begonnen met de herstructurering van deze straat. Aan de zuidzijde staat nu nog de uitgebrande fabriek van de LPF. Aan de noordzijde staat een school van de NHL, deze zal over een paar jaar verdwijnen. De vrijkomende locaties liggen precies halverwege de Tesselschadestraat.
Aangezien de Tesselschadestraat als verlengde van de Lange Marktstraat geldt als dé as van Leeuwarden is dit een interessante locatie voor stedebouwkundige ontwikkelingen. Momenteel wordt het oostelijke uiteinde van deze straat afgesloten door het Achmeacomplex (met de Achmea en Averotoren) en het westelijke uiteinde door het FEC (met binnenkort een 50 meter hoge hoteltoren) Kort voor de zomer is een prijsvraag uitgeschreven voor een nieuwe invulling van dit gebied. Het architectenbureau Cre8 heeft deze prijsvraag gewonnen met het plan 'Botox' (beetje vreemde naam als je het mij vraagt). In dit plan wordt de locatie NHL omgevormd tot cultuurcluster, dit met zowel een Fries Architectuur Instituut als een Eschermuseum. Het museum moet een bijzonder Escheriaans gebouw worden met een hoogteaccent. Op de locatie LPF moet een binnenhaven verschijnen welke geflankeerd wordt door appartementen uit het duurdere segment. Ten slotte zal er een nieuwe brug over de Harlingervaart moeten komen om een nieuwe verbinding te maken tussen de Marshallweg en de Tesselschadestraat. ![]() ![]() ![]() ![]() Bron plaatjes: Cre8 |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Registered User
Likes (Received): 37
|
Prachtige locatie voor een mooi gebouw. Als ze er maar niet iets vreemds van maken. Een leuke toren of een stevig-uitziend gebouw zou er goed staan.
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Registered User
|
Ben ik het niet mee eens
Leeuwarden is al een rommelige stad, ze mogen wel gebouwen met status plaatsen, dus grote kantoren die vors lijken. Dan bedoel ik wel mooie kantoren, niet lelijke kunstwerkgebouwen. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Bas
|
Updates.
Hé jongens, hier 5 aardige plaatjes, geschoten door uw flitsende reporter RS, vanaf het Miro-terrein, vanmiddag 29-08-07:
V De onlangs opgeleverde Zuiderplantage. ![]() V Weer vanuit de andere hoek, bij het tankstation. ![]() V Bijna vanuit de vijver achter het Tango-tankstation, de leukste foto: ![]() V En de onlangs gerenoveerde gevel van het Miro-center. ![]() V Tot slot de vorig jaar geverfde slangentoren van de brandweer:
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Bas
|
Hier zijn weer een paar nieuwe updates vanaf het Vliet Oostzijde, waar enorm veel wordt gebouwd en is opgeleverd. Ik moest vanmiddag iemand wegbrengen naar een computerzaak aan de Voorstreek en hem weer ophalen, als hij zou opbellen. In de tussentijd heb ik een paar update-foto`s gemaakt.
![]() ^ Bote van Bolswertstraat. Geslaagde retro-nieuwbouw rechts op de plek van de voormalige Mazzelshop.![]() ^ De hoek om, het Vliet op. Pakhuis Rotterdam ingeklemd tussen de nieuwbouw.![]() ^ Zie hier geslaagde retro-pakhuizen Vliet Zuidzijde.![]() ^ Vlietslot, bij Rondweg: Acht hoog op de hoek, prachtig. ![]() ^ Gerenoveerde ingang van Winkelpark `De Centrale` met drukte op zaterdagmiddag.Dat waren een paar updates van de oostkant van Leeuwarden, bedankt voor het kijken. ![]() ^ Edit: Nog een klein bouwproject, bij mij in de buurt, als bonus. Het nieuwe ontwerp voor het Wijkcentrum Camminghaburen:
Last edited by railway stick; September 2nd, 2007 at 11:23 AM. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Registered User
|
Leuke afbeeldingen. Die pakhuizen vind ik niet zo geslaagd, tenminste niet als ze "oud" eruit moeten zien. Dat lood op het dak vind ik niet zo netjes daar aan, maar ze ijn wel mooi
Bij die flat bij de MediaMarkt in de buurt vind ik dat hout bij die uitstekende ramen niet zo netjes. Doet net aan alsof het een oude flat is. Wel een knots van een gebouw! (lelijke kleur van muren)
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Registered User
Likes (Received): 26
|
Wordt inderdaad veel gebouw in deze buurt. De buurt is er echter wel flink op achteruit gegaan de laatste maanden sinds dat drugspand er zit
Ik woon zelf in deze buurt al twee jaar, ik heb nooit problemen gehad in die twee jaar. Geloof het of niet, afgelopen weken ben ik met de dood bedreigd, hebben ze in ons gebouw geprobeerd in te breken (op klaarlichte dag) en slapen er junks in fietsenstallingen. Ik denk dat ik maar eens een brief ga schrijven naar de gemeente. Ik heb ook al andere mensen in de buurt horen klagen.
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Bas
|
Vanmiddag voor de eerste keer wezen kijken in de nieuwe Leeuwarder stadswijk `Blitsaerd`, waar alleen maar chique vrijstaande huizen mogen worden neergezet. Leeuwarden op weg naar Dokkum, helaas. Maar het is `net oars`, anders verpest je de omliggende dorpen met deze bouw-crap. Effe een updeetje gemaakt, zie onderstaande foto richting zuid-oost:
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Registered User
|
Gave huizen worden daar gebouwd! Ik zag dat d'r ook al een huis te koop strond voor €795,000. Dat huis was in mijn ogen nog niet eens €500,000 waard aan de kavel en de bouw van het huis te zien...
Dokkum bouwd ook naar Leeuwarden toe met de nieuwe wijk "De Trije Terpen". Maak ik nog wel een foto-reeks van, komen ook prachtige huizen te staan. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Bas
|
Ik ben altijd fel tegen dit plan van de Blitsaerd geweert. Zo zag ik gisteren ook weer een paar verdwaalde vogels zitten op de hoek bij de nieuwe Bonkevaartbrug. Jammer dat ze daar de natuur zo om zeep hebben geholpen, dat geldt ook voor `De Trije Terpen`in Dokkum, ook te bouwen op waardevolle weilanden, waar ook veel vogels hun nest hadden. Eigenlijk te triest voor woorden, maar goed, de gemeentes moeten nu eenmaal inkomsten uit grondverkoop hebben, anders gaan onze belastingen ook weer omhoog.
`Elk voordeel hep zijn nadeel`, zei Johan Cruijff ooit. Dat klopt hier dus ook. Verder ben ik weer vanaf morgen van plan hieronder vaker dan voorheen updates van Leeuwarden te plaatsen, de 8 bouwprojecten langs de oostelijke rondweg zal ik eerst in beeld brengen. Daar is dit deel uitstekend geschikt voor, de `Bouwprojecten in Leeuwarden`. Ik heb dat ook met Ramses zojuist afgesproken. Als het zonnetje schijnt, fiets ik wel even langs de rondwegzone. Zo krijg ik ook nog eens wat beweging. |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| bouwplannen, dalfsernees, friesland, leeuwarden, overzicht, zaailand |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|