|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1581 |
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
Goed nieuws dat Glazen huis, een prachtig visitiekaartje voor Leeuwarden en heel Friesland. Ook mooi dat het nieuwe Zaailand even op de kaart wordt gezet.
Urban photos: Istanbul 2008 New York 2010 The Hague 2011 Budapest 2012 Rural photos Friesland 2010 Denekamp- Singraven 2011 Zuid Limburg 2007 Southwest Hungary 2012 Flickr acount hoogfriesland "Fotovandaag" |
|
|
|
|
|
#1582 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1583 |
|
Gerard F
Likes (Received): 11
|
Ik heb vernomen dat dit de eerste fase is en slechts 15 % is van wat er nog bij is geplanned. Wetsus is namelijk de voorloper van UCF, er gaan geruchten de ronde dat UCF binnen 3 jaar een fisieke locatie zal gaan ontwikkelen op deze spot. Zelf heb ik op de bedrijvencontactdagen een model van deze ontwikkeling gezien. daarbij stond het gebouw dat er bij wordt gebouwd erbij maar deze kon worden weggehaald om een voorbeeld te geven. Heb er helaas geen foto van gemaakt. |
|
|
|
|
|
#1584 |
|
Registered User
|
Zoals ik het begrijp wordt er nog voor de bouwvak begonnen met het project. Ik ben blij dat ze dit eerste gebouw tegen het spoor aanzetten, de aanblik vanuit de trein was tot nu toe altijd wat triest op dat braakliggende stuk grond.
|
|
|
|
|
|
#1585 |
|
Sons of Liberty
Likes (Received): 874
|
Van Swietenstraat en Nieuw Zaailand
Kleine update van vandaag.
1. Van Swietenstraat vanaf Sophialaan. ![]() 2. Dichterbij. ![]() 3. Zaailand met vreemde vloerconstructie.
|
|
|
|
|
|
#1586 |
|
Gerard F
|
Zie daar had ik het laatst over met betrekking tot die vloerconstructie zelf had ik ook even een fotootje gemaakt.![]() Toen kwam ik laatst nog een oud fotootje tegen: ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#1587 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
jammer van de straat, die eindeloze blokkendoos
|
|
|
|
|
|
#1588 |
|
Bas
|
Op die manier worden Noord-en Zuidvliet lekker saai, een racebaan om eens goed door te halen met het gaspedaal of luid te knetteren met de brommert zonder uitlaat. Bovendien is het zo, als je op het Vliet woont, dat je daartoe je hele leven veroordeeld bent, want je raakt je appartement haast niet kwijt met zoveel concurrerende nieuwbouw.
|
|
|
|
|
|
#1589 | |
|
Gerard F
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1590 |
|
Registered User
Likes (Received): 27
|
Het is natuurlijk doodzonde dat ze het Vliet dicht hebben gegooid.
Ik vind die ontwikkelingen van nieuwbouwblokken ook helemaal niet zo verkeerd, het is i.i.g. beter dan wat het was. Die blokken zijn een leuke verdichting waarmee je nieuwe en kansrijkere mensen aantrekt, dat is voor het gebied helemaal niet verkeerd denk ik. Wat mij betreft wordt het Vliet ook weer opengemaakt, dat gaat meteen een heel ander beeld geven en dan wordt het natuurlijk ook een stuk interessanter om in een van de appartementen te wonen. De vraag is alleen wat is het alternatief van het Vliet als invalsweg richting het centrum.
Urban photos: Istanbul 2008 New York 2010 The Hague 2011 Budapest 2012 Rural photos Friesland 2010 Denekamp- Singraven 2011 Zuid Limburg 2007 Southwest Hungary 2012 Flickr acount hoogfriesland "Fotovandaag" |
|
|
|
|
|
#1591 | |
|
Sons of Liberty
|
Mr. P.J. Troelstraweg, Hoek- of tussenwoning
Hier zijn ze, zo te zien, nog bezig met de fundering.
![]() Nieuwe host: photobucket Algemeen: Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1592 |
|
Wedest wellest?
|
Een S-bocht erheen. Insulindestraat - De Ruiterweg - Bleeklaan - Wijbrand de Geestraat. Met een mooie brug halverwege het Vliet.
|
|
|
#1593 |
|
Bas
|
Als men `t Vliet weer open gooit voor kleine bootjes als sloepen, kunnen ze gelijk een tramverbinding ernaast aanleggen tussen Centrale en de kop van Tuinen/Voorstreek. Voor mij is `t Vliet nog steeds een snelle en kontvriendelijke fietsverbinding naar de binnenstad, dus als ze het onveranderd laten, mij best. Hoe meer hoge gebouwen daar komen, des te mooier, al zit de laatste jaren wel een beetje de klad in de verkoop van de Vliet-appartementen.
Dat plan voor de Troelstraweg is al jaren oud, leuk dat het nu eindelijk eens tot volle wasdom komt. Tekeningen zijn zo`n 20 bladzijden terug hier al gepubliceerd. Bilgaard kent als wijk nog wel meerdere hoekjes waar je contingenten woningen kwijt kunt. Moeten ze vaker doen, populaire woonplek altijd al geweest. |
|
|
|
|
|
#1594 |
|
Sons of Liberty
|
Vanuit ander perspectief
|
|
|
|
|
|
#1595 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
De Veilige Veste is klaar en geopend; foto in de LC: Adres Fier Fryslân niet langer geheim - Leeuwarder Courant
![]() Markant futuristisch gebouw. |
|
|
|
|
|
#1596 |
|
Registered User
|
[QUOTE=Godius;91234312]
![]() Ben redelijk onder de indruk. In het bovenste plaatje lijkt het gebouw echte niet echt tegen het spoor aan te staan maar meer in de buurt van Van Hall. Tevens suggereert een groot stuk gras op de voorgrond waar de mogelijke extra nieuwbouw komt, meer tegen de weg aan tegenover het gebouw van de LC. Voor wie met de trein uit Groningen Leeuwarden binnenkomt een mooi stukje architectuur om van te genieten. Al met al ontstaan er dus twee kenniscentra in de stad. Ten zuid-oosten van het centrum Wetsus en van Hall instituut en ten noorden van het centrum de kenniscampus met NHL, Stenden University en diverse bedrijfjes. Tel daar nog eens het nieuwe Zaailand bij op, de Achmea en Avero toren, een fatsoenlijke infrastructurele verbinding (Haak om Leeuwarden) en ik kan niet anders zeggen dan dat het een mooi eigentijdse stad is die mee gaat in de vaart der volkeren. De enige echte stad in Friesland, met recht de hoofdstad en naast Groningen en Emmen een van de belangrijkste steden van het Noorden, zeker op het gebied van bijvoorbeeld financiële dienstverlening, onderwijs, games(!) en watertechnologie. Zou het mooi zijn als de plaatselijke voetbalclub nu eindelijk eens eredivisie ging spelen. Bijzaak. In ieder geval een stad waar je als Fries geheel tegen je aard in best een beetje trots op mag zijn. |
|
|
|
|
|
#1597 |
|
Registered User
Likes (Received): 37
|
Prachtig ontwerp is het. Ik hoop dat ze dat gaan bouwen!
|
|
|
|
|
|
#1598 |
|
Registered User
Likes (Received): 7
|
wauw nimmer zag een walvis op het droge er zo mooi uit
|
|
|
|
|
|
#1599 |
|
Bas
|
De bruggen over de Potmarge (rechts) zijn natuurlijk hoger en vormen inderdaad de verbinding met het Van Hall Instituut. Op de voorgrond van de vogelvlucht-tekening hierboven dus de Oostergoweg, naar links is de spoorlijn, en inderdaad, je hebt van daar een prachtig zicht op het nieuwe gebouw. Daar is nog ruimte voor een ander gebouw in de vorm van een vis, zoals op deze foto in Hyderabad, Pakistan. Idee voor Leeuwarden? :![]() Bron: Bild-T-Online, 05-2012. En ondertussen hebben we in Leeuwarden al het ontwerpidee voor een nieuwe vlag, zoals vanavond getoond in de Leeuwarder Courant: ![]() Bron: Leeuwarder Courant online, 11-05-2012. |
|
|
|
|
|
#1600 |
|
Sons of Liberty
|
Afgrijselijke vlag, gewoon het blauw-geel-blauw-geel behouden!
Weet iemand trouwens of de verbouwing van de stadshal al is afgerond? Dat oude vond ik ook nog prima trouwens.. van: ![]() naar: ![]() ![]()
|
![]() |
| Tags |
| bouwplannen, dalfsernees, friesland, leeuwarden, overzicht, zaailand |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|