daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Utrecht

Reply

Thread Tools Display Modes
Old October 1st, 2011, 05:12 PM   #221
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 197

Op Buuren

En de gracht van de andere kant.

Mar`cs

Last edited by the runner; October 1st, 2011 at 05:23 PM.
the runner no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old October 2nd, 2011, 06:12 PM   #222
Hippodamus
GRID all the way

Hippodamus's Avatar

Likes (Received): 0

Op de Maarssensebrug kan je nu goed de nieuwbouw bij het station zien. Van grote afstand zijn de bouwkranen te zien. Qua orientatie is dat wel prettig!
Hippodamus no está en línea   Reply With Quote
Old March 13th, 2012, 01:48 PM   #223
mramelet
Registered User

Er zijn nu 5 kranen in Bisponspoor. Best indrukwekend!
2 kranen voor de nieuwbouw langs het station(Marcs), 2 voor Bisonsport (zwembad + sport + woning complex) en een voor de herontwikeling van de bestande toren.
Update van Marcs (sorry, een beetje tegen de zon!):

De Herontwikeling van Bisponspoor schiet ook lekker op :

Last edited by mramelet; March 13th, 2012 at 01:51 PM. Reason: Changed image link
mramelet no está en línea   Reply With Quote
Old March 18th, 2012, 07:20 PM   #224
RCP030
Utereg me statsie

RCP030's Avatar

Likes (Received): 2

Alle 12 verdiepingen zijn af, toch wel een indrukwekkend bouwwerk , zeker voor maarssenbroek , met al zijn laagbouw.
RCP030 no está en línea   Reply With Quote
Old April 10th, 2012, 07:52 PM   #225
Hippodamus
GRID all the way

Hippodamus's Avatar

Er zijn drie verschillende projecten gaande in Maarssenbroek, zoals gezegd het zwembadcomplex, de herontwikkeling van het winkelcentrum + torens en de nieuwbouw bij het station. Ik plaats hier een aantal foto's uit een reeks die ik hiervan heb gemaakt:

Zwembad:

Herontwikkeling/revitalisatie:

^ Hier is goed te zien dat op straatniveau ook het één en ander is gewijzigd.

^ Er is nog genoeg te doen. Bestaande torens lijken te worden opgetopt.

Nieuwbouw:

^ Hier is goed de onderdoorgang te zien waar voetgangers zometeen makkelijk van het station naar het winkelcentrum kunnen lopen.

^ De nieuwbouw staat erg dicht tegen de bestaande parkeergarage aan.

^ De beide grote parkeergarages zijn trouwens niet goed geheid en dat is te zien.

^ Gezien vanuit de mini-nieuwbouwwijk Waterstede.

Andere foto's:

^ Tijdelijke? oplossing voor de verdwenen voetgangersbuis naar het station.

^ Het station, waar hopelijk 6 keer in het uur sprinters naartoe gaan rijden.

^ Op het 'stationsplein' mogen geen fietsen meer staan, omdat het te druk werd.

^ Eén van de parkeergarages van binnen. Het concept van parkeren naast de supermarkt werkt nog steeds, mensen komen ook nu nog gewoon uit Leidsche Rijn omdat ze hier makkelijk kunnen parkeren.

^ De Daihatsu-dealer heeft een extra ingang op het parkeerdek. Ooit zal dat een briljante oplossing zijn geweest, maar de plank is feitelijk goed misgeslagen.

^ Zoals gezegd, ooit stond er een voetgangersbrug/buis die liep van het winkelcentrum naar het oude station, met een afslag naar het postkantoor en de parkeergarage. Toen ik klein was, zetten we de auto hier neer en gingen we via de brug naar de trein en de stad. In die tunnel stonk het altijd naar pis, verschaald bier en sigaretten, en de ruiten waren vies en kapot.

^ Mijn moeder werkte op het kinderdagverblijf, hier op de foto. Nu gelukkig niet meer.

^ Van binnen ziet het winkelcentrum er heel mooi uit, met Italiaanse vloertegels, maar om daar te komen moet je door een boel lelijkheid.

^ Eén van de vele ontwerpfouten.

^ Voor mensen te voet is het aan te raden via de binnenkant te lopen.

Last edited by Hippodamus; April 10th, 2012 at 08:14 PM.
Old April 10th, 2012, 08:33 PM   #226
dommeltje
Registered User

dommeltje's Avatar

Likes (Received): 8

Mooie update, bedankt. Eindelijk wordt dat Bisonspoor gerenoveerd, zag er echt heel slecht uit. Niet alleen de gebouwen, maar ook de buitenruimte is ronduit lelijk en onaantrekkelijk. Het lijkt er ook op dat elke toren van bionspoor er een laag bij krijgt
dommeltje no está en línea   Reply With Quote
Old April 11th, 2012, 10:20 AM   #227
mramelet
Registered User

Sprinter 6x per uur? Waar heb je dat gehoord?

Vorige weekend was het mogelijk de nieuwe gebouw te bezoeken. Vanuit de hogste punt kun je blijkbaar Utrecht zien (logisch), maar ook... de Arena!!
Het is eigelijk helemaal niet zo ver weg, dus vanuit 50 meters hoog niet onlogisch
mramelet no está en línea   Reply With Quote
Old April 14th, 2012, 09:05 PM   #228
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Op Buuren

Zal eens vragen of ze de thread om kunnen zetten in: Maarssen: Projectenoverzicht.
Old April 16th, 2012, 12:09 AM   #229
Hippodamus
GRID all the way

Hippodamus's Avatar

Quote:
Originally Posted by mramelet View Post
Sprinter 6x per uur? Waar heb je dat gehoord?
Ik hoor dat al een paar jaar. Het staat zelfs op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Randstadspoor

Quote:
Het netwerk van Randstadspoor zal bestaan uit de volgende lijnen:

Woerden – Utrecht Centraal – Geldermalsen – Tiel v.v.
Breukelen – Utrecht Centraal – Veenendaal Centrum v.v.
Utrecht Centraal – Amersfoort Vathorst v.v. (met mogelijk zijtakken van Utrecht naar Baarn en Hilversum)

Op deze lijnen wordt het aantal sporen uitgebreid, keersporen aangelegd en nieuwe stations gebouwd, waarna hier een metro-achtige dienst kan worden gereden. De treinen kunnen dan 6 keer per uur rijden. Lange tijd was onduidelijk of dit op korte termijn mogelijk zou zijn, nu lijkt het er dan werkelijk van te komen, zij het vooralsnog met minder nieuwe haltes dan oorspronkelijk gepland. Deze worden waarschijnlijk later, indien Randstadspoor succesvol blijkt, toegevoegd.

Tussen Woerden en Houten en tussen Breukelen en Utrecht profiteert Randstadspoor van de hier te realiseren spoorverdubbelingen. Op deze trajecten komen twee extra sporen beschikbaar voor stoptreinen, hierdoor komt de benodigde capaciteit vrij voor extra stops op deze drukke baanvakken. De opening van enkele van de nieuwe stations hangt nauw samen met deze spoorverdubbelingen: eerder is er geen mogelijkheid om deze stations te bedienen.

De verwachte (volledige) ingebruikname van Randstadspoor ligt tussen 2013 en 2015.
Ik geloof dat er wat discussie is over de nieuwe stations. Mij lijkt het logisch dat met de ontwikkelingen op Lage Weide (intensivering van het ruimtegebruik) het goed zou zijn daar ter hoogte van de Isotopenweg een station te maken. Op deze pagina staat dat dna ook in het ontwikkelingsbeeld: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=45082

Last edited by Hippodamus; April 16th, 2012 at 12:38 AM.
Old April 23rd, 2012, 05:48 PM   #230
Hippodamus
GRID all the way

Hippodamus's Avatar

Update 23/04/2012

Zwembad/appartementen:

^de vorm wordt nu goed zichtbaar.

Herontwikkeling centrum:

^ Lelijk wordt mooi. De bibliotheek rechts wordt ook gesloopt.

^ oude gevelplaten worden weggehaald en vervangen door glas met zwarte platen (want ze weten dat er altijd weer een zwarte laag op zal blijven plakken).

^ deze soort flats (het zijn er drie) worden ook aangepakt.

MarCS:

^ van buiten is door de steigers en spandoeken niet veel meer te zien, behalve dat ze de isoleerlaag aan het aanbrengen zijn.
Old May 5th, 2012, 11:42 PM   #231
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Fietsbrug over A2

Ze zijn nu al zo lang bezig en het is nog steeds niet klaar. Ze hoeven die zooi alleen maar even vast te schroeven
Old June 2nd, 2012, 12:48 PM   #232
RCP030
Utereg me statsie

RCP030's Avatar

Even een update van uit Maarssen,

Ze zijn Marc 's aan het uitpakken

De eerste toren van het winkelcentrum zit bijna in zijn nieuwe jasje, valt me niks tegen, al had het beter gekund.

Bij het zwembad zijn ze weer een verdieping hoger, worden er volgens mij 7,

Old June 2nd, 2012, 01:16 PM   #233
dommeltje
Registered User

dommeltje's Avatar

Best aardig wat projecten in Maarssen. Het Bisonspoor gaat er behoorlijk op vooruit, wat een verschrikkelijk slecht onderhouden complex was dat zeg.
Old June 2nd, 2012, 08:54 PM   #234
etierik
Registered User

Nou, die flatgebouwen gaan er 100 procent op vooruit met die nieuwe gevels. En het kan allicht een stuk beter worden, want was dat een rotbuurt toen we er regelmatig kwamen (babyzwemmen, een paar jaar geleden). Ik ben benieuwd of de hele omgeving minder naargeestig wordt als de gebouwen er beter uitzien - ben daar nog niet zeker van, want het blijft natuurlijk een grote bak beton, zie die foto waar "Mar CS" boven staat. Er zal oo heel wat aan de straten en stoepen moeten gebeuren voor het daar een klein beetje prettig toeven wordt.
etierik no está en línea   Reply With Quote
Old June 3rd, 2012, 11:31 AM   #235
dommeltje
Registered User

dommeltje's Avatar

Quote:
Originally Posted by etierik View Post
Nou, die flatgebouwen gaan er 100 procent op vooruit met die nieuwe gevels. En het kan allicht een stuk beter worden, want was dat een rotbuurt toen we er regelmatig kwamen (babyzwemmen, een paar jaar geleden). Ik ben benieuwd of de hele omgeving minder naargeestig wordt als de gebouwen er beter uitzien - ben daar nog niet zeker van, want het blijft natuurlijk een grote bak beton, zie die foto waar "Mar CS" boven staat. Er zal oo heel wat aan de straten en stoepen moeten gebeuren voor het daar een klein beetje prettig toeven wordt.
Het complex Bisonspoor en Marc's zien er goed ontworpen uit, met een mooie toegang van het station door Marc's naar Bisonspoor. De inrichting van de buitenruimte zal inderdaad bepalend gaan worden, voor de beleving als je het gebied bezoekt. Als dat mislukt door besparing of wat voor reden dan ook, dan zal gebied unheimisch blijven met een mooie buitenkant.
Old June 23rd, 2012, 09:03 PM   #236
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Op Buuren
Rechts komt nog de gracht.

Fietsbrug A2
Ik heb me eigen de kolere gezocht naar de oprit van de fietsbrug in het woonerven doolhof dat Maarssenbroek heet.

De batterijen van mijn camera waren leeg dus bood de telefoon uitkomst

Last edited by the runner; June 23rd, 2012 at 09:23 PM. Reason: extra
Old July 13th, 2012, 11:54 PM   #237
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Mar`cs

Begint er goed uit te zien
Old July 31st, 2012, 12:03 PM   #238
RCP030
Utereg me statsie

RCP030's Avatar

Marc's wordt in september opgeleverd, hier een paar foto's
ben wel benieuwd welke winkels in de plint komen
1.

2. de onderdoorgang naar het NS station

3.

4.

De kantoortorens van Bisonspoor schieten ook op, de eerste 2 zijn bijna klaar de 3 en 4 worden nu gedaan, het zijn er in totaal 7

5.

6.

7.
Old August 1st, 2012, 10:30 AM   #239
nannoe
Registered User

Foto 5, 6, 7. Ben ik nou gek of is dat vanaf de voorkant (foto 7) een mooi gebouw? Zijkant is beetje amateuristisch met al die kleine rechte raampjes.
nannoe no está en línea   Reply With Quote
Old August 2nd, 2012, 04:13 PM   #240
RCP030
Utereg me statsie

RCP030's Avatar

Quote:
Originally Posted by nannoe View Post
Foto 5, 6, 7. Ben ik nou gek of is dat vanaf de voorkant (foto 7) een mooi gebouw? Zijkant is beetje amateuristisch met al die kleine rechte raampjes.
Het overtreft ook mijn verwachtingen, ik denk dat die kleine raampjes zitten bij de trappenhuizen, nooduitgangen. Voor de rest is het aardig opengewerkt met glas.
Waar ik nog naar benieuwt ben is hoe de rand boven de plint wordt.

Reply

Tags
mar`cs, op buuren

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules