daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Foro de Rascacielos Españoles > Foros regionales > Illes Balears

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old October 26th, 2006, 11:53 PM   #1
Sky
24/7

Likes (Received): 31

-Natura de les Illes Balears-

Sky no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old November 1st, 2006, 01:27 AM   #2
manu
Registered User

manu's Avatar

Likes (Received): 0

Comenzaremos con alguna foto de nuestra queridísima sierra de Tramuntana.

"Una sociedad progresista es aquella que deja una herencia superior a la que heredó. En la ciudad y en el campo. Los ciudadanos no podemos ser herederos derrochadores que malgastamos la fortuna de la historia. La historia es fortuna porque nos permite ser lo que somos. Hay que colaborar con la historia para mejorarla. Si lo que nos queda de la historia es innovación (las catedrales góticas, los palacios renacentistas, todas ellas innovadoras en su tiempo), solamente podemos responder a ello con innovación. NO CON IMITACIÓN." (V.Guallart)
manu no está en línea   Reply With Quote
Old November 1st, 2006, 12:39 PM   #3
Booze
Registered User

Likes (Received): 4

Qué chula esta última con el mar de nubes

Yo tengo un montón, pero requiere tiempo y hoy estoy de traslado
Booze no está en línea   Reply With Quote
Old December 2nd, 2006, 08:56 PM   #4
Booze
Registered User

Bones,

Avui he anat d'excursió a nes Puig Rodó. Ses vistes són molt xules i aquí vos deix ses fotos!

Localització. Està pintat en negre es recorregut

Mirant cap a Pollença

El menda
Old December 3rd, 2006, 02:12 PM   #5
alaroner
Urbanita

Serra de Tramuntana

alaroner no está en línea   Reply With Quote
Old December 3rd, 2006, 02:29 PM   #6
sergioib
Registered User

sergioib's Avatar

Likes (Received): 29

Sí que està bé això, jo pensava que estava tot sec i tal i ara veig que existeix el verd! Molt boniques ses fotos, Booze! No puc veure sa teva, alaroner (per cert, benvingut al foro )
sergioib no está en línea   Reply With Quote
Old December 3rd, 2006, 06:09 PM   #7
Booze
Registered User

Gracis, jo tampoc puc veure ses de'n Alaroner
Old December 3rd, 2006, 06:28 PM   #8
sergioib
Registered User

sergioib's Avatar

M'agradaria fer una excursió amb els meus amics però no sé a on anar... Alguns tenen cotxo així que si no hi arriba el transport públic no hi ha cap problema, però m'agradaria que fos un lloc per caminar i que sigui bonic, que s'en faci ben bé al bosc i que també hi hagi paratges bonics i tal... No deman tant! Hi ha uns dies per decidir-ho, així que podeu donar ses vostres propostes!
Old December 3rd, 2006, 08:50 PM   #9
pamboli
Registered User

pamboli's Avatar

Quote:
Originally Posted by sergioib View Post
M'agradaria fer una excursió amb els meus amics però no sé a on anar... Alguns tenen cotxo així que si no hi arriba el transport públic no hi ha cap problema, però m'agradaria que fos un lloc per caminar i que sigui bonic, que s'en faci ben bé al bosc i que també hi hagi paratges bonics i tal... No deman tant! Hi ha uns dies per decidir-ho, així que podeu donar ses vostres propostes!
Molt bé!!
En primer lloc lo que crec més important es saber quin és es nivell des grup. Sobretot es des membres que han anat menys per muntanya. Ho dic perque per sa gent que no està gaire acostumada se sol cansar molt fàcilment i es fàcil que si es camí es un poc difícil, s'asustin i acabin pasant una mala estona, cosa que no es sa intenció. Es a dir, que mos em d'adaptar a nes que menys en saben.

Si és aquest es cas, pues jo de tu no me complicaria gaire sa vida i faria algunes de ser rutes clàssiques fàcils, que solen estar ben indicades, com per exemple:

- Avenc de Son Pou: Se pot fer desde Santa Maria o desde Orient. Millor començar per un lloc i acabar per s'altre (més fàcil en transport públic). S'avenc es bastant espectacular, i es camí està marcat i es fàcil.

- Comuna de Bunyola: Hi ha uns quants camins desde Bunyola. Es interesant arribar fins al Penyal de S'honor, amb unes bones vistes cap a Orient. (se pot fer amb transport públic).

- La Trapa: Se sol fer desde Sant Elm, encara que també se pot fer d'altres punts (carretera Andratx-Estallencs i me sona que també desde S'arracó). Es fàcil i te unes vistes a sa Dragonera molt xules. Si vos quedau amb ganes de més, se pot seguir caminant cap amunt fins arribar a un mirador situat als acantilats.

- Barranc de Biniaraix : Partint desde Biniaraix (o desde soller si hi anam en tren) agafam es cami empedrat que puja seguint el torrent. En arribar a les cases de l'ofre, podem seguir fins a fer el Puig de l'Ofre ( potser les millors vistes de tota mallorca) o cap Es Cornadors, amb vistes cap a la vall de Sóller. Hi ha una canaleta canalitzada que mos permet no haver de carregar aigua.

Ses altres típiques que se m'ocorren son: Es Teix, Tomir (relativament dura), Massanella (de pagament desde es coll de sa Batalla), Galatzó, Torrent de Pareis (te algun pas), Mola de S'esclop, Mola den Planicia, Alfabia, Fita des Ram (dominguerada), Volta a nes Puig Roig (nomes diumenges i festius de caracter nacional)...

Si te fa ganes alguna d'aquestes o de ses anteriors, dimo i ten faig una descripció detallada ;-)

I si tot lo que t'he dit te pareix massa clàssic i vols algo més original o algo més durillo, també fesmho saber i ten dic d'alternatives.

Per cert que ara venc de fer sa volta a nes Puig Caragoler de Femenia i no hem trobat ningú!! quina passada! a més es una "reserva de caça" per lo que es molt facil veure molts animals.

Bé, esper que te sigui d'ajuda.
Vagi bé!
pamboli no está en línea   Reply With Quote
Old December 3rd, 2006, 09:07 PM   #10
sergioib
Registered User

sergioib's Avatar

Hola Pamboli, moltíssimes gràcies!! Hi havia moltes que no en sabia i a partir d'ara les tindré en compte!!

Mira, sa gent amb qui vaig no va normalment a fer excursions (i jo no és que hi vagi tampoc però sí que sé per experiència que no me sol cansar molt fàcilment) però no crec que hi hagi complicacions en fer-ne una d'unes 6 horetes o això.

T'agraïria molt si em poguéssis donar més informació sobre sa Trapa, m'en record que fa temps que hi vaig anar a fer una acampada allà quan feien sa remodelació i m'ho vaig passar beníssim i a més ses vistes eren espectaculars!

També estic interessat en aquesta que surt des de Santa Maria, perquè pareix molt accessible, però no sé què es veu realment des d'allà si fas s'excursió.

I també m'agradaria saber més sobre sa Comuna de Bunyola, perquè n'he sentit molt parlar però no sé realment què és o què es pot veure des d'allà o fer allà. Tampoc sé si s'ha de pagar o no.

Bé, com he dit, moltíssimes gràcies, crec que no farem ni una ni dues excursions, sinó moltes més, gràcies!!
Old December 3rd, 2006, 09:19 PM   #11
pamboli
Registered User

pamboli's Avatar

Booze !! se m'oblidava. Molt bones ses fotos, i quina casualitat que hagim fet sa mateixa excursió es mateix cap de setmana. Per qui no ho sàpiga, sa excursió que ha descrit en Booze -Puig Rodó- es sa mateixa des sa Volta a nes Puig Caragoler, pero tornant per allà mateix en lloc de fer sa volta completa.
Molt recomenable.
Old December 4th, 2006, 11:41 AM   #12
alaroner
Urbanita

Serra de Tramuntana

Bones, torn a intentar penjar la foto

www.bestard.com/fotoGaleria.php3?idxFoto=5
alaroner no está en línea   Reply With Quote
Old December 4th, 2006, 03:42 PM   #13
Booze
Registered User

@pamboli: Jo es que hi vaig anar en dissabte, i es vigilant que guarda sa finca mos va dir que només podíem fer una part, sa intenció era fer tota sa volta a nes Puig Caragoler. Però se veu que només deixen en diumenge.

Per cert, no te vares assustar amb aquells dos cans que bordaven per allà? a nes prinicpi a noltros mos venien disparats, després se varen calmar
Old December 4th, 2006, 06:44 PM   #14
pamboli
Registered User

pamboli's Avatar

Bones,

@Sergioib: De res tio, aquí va!:

-La Trapa: Si ja hi vas anar segur que te serà molt fàcil trobar es camí. De totes formes te don ses indicacions: Partint desde Sant Elm, has de creuar gairebé tota sa urbanització, passant un pont molt estret arribaràs a una plaça. Desde aquí hi ha un carrer que puja cap amunt i que esdevé una pista. Pots deixar es cotxe a n'aquest carrer. A partir d'aqui has de seguir aquesta pista i seguir ses indicacions. De totes formes record que després podries triar dos camins, un que va per pista (dreta) i un altre que segueix un caminoi (esquerra). Molt millor aquest últim, tant per ses vistes, com per es camí en si, però si te fa ganes se pot pujar per un i baixar per s'altre i així no repetiu. Fins a La Trapa hi ha 270 metres de desnivell en 2 km de recorregut, així que podeu seguir fins el mirador de Cap Fabioler (430m).
També se pot partir desde sa carretera C-750 entre Andratx i Estallencs, quilòmetre 106, i que rep el nom de Coll de la Gramola. Es fàcil trobarho perque hi sol haver cotxes aparcats.
Tens diferents opcions : Començar per un dels dos llocs i acabar a s'altre (necessitareu algu que vos acompanyi, fer servir transport public o deixar un cotxe a nel lloc d'arribada), o tornar al mateix punt de partida.
Segons sa bibliografia que tenc, de banda a banda hi ha 3 hores i mitja. No es molt, pero has de tenir en compte que també fareu aturades per descansar, berenar i dinar...

- Avenc de Son Pou: Sa veritat és que es tram entre Santa Maria i s'Avenc de Son Pou no l'he fet, aixi que no sabria dirte si val la pena o no. Lo que si que no t'has de perdre (si ha plogut fa poc) son es Freus. T'explic, passant per Bunyola, vas cap a Orient, i poc abans d'arribar al poble, trobaràs algun cotxe aparcat (quasi sempre n'hi ha algun) a la cuneta. Aquí deixes el cotxe (aprox. km 8,5). Començam l'excursió passant al costat d'unes cases i seguim un camí ample entre parets de pedre seca fins arribar al bosc. Arribarà un moment on hi ha dues desviacions, una que va cap a Santa Maria, i un altre que va cap als Freus. No trigarem ni deu minuts en baixar a veurer-los i quan duen aigua son espectaculars. Convé no seguir el torrent de coanegre ja que arribarà un punt en que sens farà indispensable l'us de cordes. Una vegada tornam a ser al punt on ens hem desviat, seguim en direcció Santa Maria per un camí que no te opció a pèrdua. Passats uns 45 minuts trobarem una desviació a l'esquerra que puja cap a l'Avenc de Son Pou (15 minuts més).
Per entrar a l'Avenc es fa per un tunel excavat a la roca. Convé dur una pila. Al fons de l'avenc hi ha una altre gruta que has de passar acotat

-Comuna de Bunyola: Es tracta d'una extensa finca pública (no s'ha de pagar) de bosc frondós. Es també bastant coneguda perquè hi ha una àrea recreativa (zona amb taules, llocs per fer foc i serveis) on s'hi pot arribar en cotxe. De totes formes millor deixar el cotxe a Bunyola (o anar-hi amb tren). Per començar l'excursió ho pots fer desde la subestació de Bunyola (passant per Es cocons, Ca na Moragues, Sa Cova, etc.) o desde el Mateix Poble. Per trobar el punt exacte de partida lo més fàcil és anar cap a la part est del poble i buscar indicacios o preguntar-ho a algú. El camí és molt fàcil. És interessant arribar a nes Penyal de s'Honor, a mitja hora de Cas Garriguer (zona recreativa).

En cualsevol cas, no està de més dur una guia o un mapa de la zona.

Ja me contaras que tal!!

@Booze: A qui se li ocorre anar a Can March en dissapte!!! jeje Es broma, a mi també me va passar voler fer es castell del rei (també es des mafiós aquest) i trobarme un guarda borde diguentme que només podia passar amb permís.
Ah! es diumenge es cans estaven fermats :P
Old December 4th, 2006, 11:43 PM   #15
manu
Registered User

manu's Avatar

Gracias pamboli!
Yo, al igual que sergioib, llevo una temporada que quedo con mis amigos a hacer un poco de senderismo, pero por falta de conocimiento no nos atrevemos a ir por según que sitio.
No hace mucho fui con un compañero que sabía bastante y nos llevó a la cima del puig tomir, de donde saqué la primera foto que puse en este thread con las nubes bajo nosotros. La verdad que me encantó y desde entonces estoy con unas ganas tremendas de hacer excursiones más atrevidas, pero debido a la falta de tiempo y que mis acompañantes no son de lo más atrevido me he quedado un poco frustrado.
A ver si con estas rutas que dices les animo un poco, supongo que este puente que viene seguiré alguna de tus recomentadiones.
"Una sociedad progresista es aquella que deja una herencia superior a la que heredó. En la ciudad y en el campo. Los ciudadanos no podemos ser herederos derrochadores que malgastamos la fortuna de la historia. La historia es fortuna porque nos permite ser lo que somos. Hay que colaborar con la historia para mejorarla. Si lo que nos queda de la historia es innovación (las catedrales góticas, los palacios renacentistas, todas ellas innovadoras en su tiempo), solamente podemos responder a ello con innovación. NO CON IMITACIÓN." (V.Guallart)
Old December 5th, 2006, 12:01 AM   #16
Booze
Registered User

Una ruta preciosa para contemplar las antiguas marjades es hacer el barranc de Biniaraix (y de paso quedarse a comer en el Port de Sóller) nosotros siempre lo hacemos por navidades. Lo único malo es que se necesitan 2 coches.
Old December 6th, 2006, 12:53 PM   #17
sergioib
Registered User

sergioib's Avatar

Pues muchas gracias, Booze, a ver si al final este puente les animo y hacemos alguna excursión, que todavía no tenemos nada claro, pero si no es este puente será algún fin de semana, pero alguna hay que hacer seguro, muchas gracias Espero no perderme, jeje.
Old December 7th, 2006, 02:45 AM   #18
el palmesano
El palmesano

el palmesano's Avatar

Likes (Received): 729

desde el avion
el palmesano no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2006, 12:27 AM   #19
manu
Registered User

manu's Avatar

Estupendas vistas!
Ojalá se viera un poco más nítida... aunque ya sé que entre el movimiento del avión y las ventanillas tan sucias no se pueden hacer milagros..
Por cierto, supuestamente no está prohibido el uso de cámara en los aviones?
Old December 13th, 2006, 01:46 AM   #20
el palmesano
El palmesano

el palmesano's Avatar

Likes (Received): 729

no lo se la saco mi madre y creo que si esta proivido, asi como todo lo electronico pero siempre la gente esta con las camaras o las consolas o lo que sea, asi que no se... ni idea
el palmesano no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules