daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Utrecht

Reply

Thread Tools
Old January 30th, 2013, 06:38 PM   #2121
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Likes (Received): 2387

Laten we alsjeblieft niet gaan overdrijven voordat het af is. Voor de grijs-sayers, bekijk deze post nog eens. Zie bijvoorbeeld foto 22, daar is het al een stuk lichter. De foto die ik vanmiddag heb genomen van de lichtlijnen is met zwaar contrast, dus de rest van de omgeving lijkt heel donker. Tevens is nog niet alle verlichting aan en betrof het een donkere, grijze dag. Daarnaast kunnen ze in fase 1 nog niet alle lichtlijnen monteren, b.v. op de balken die aansluiten op fase 2.
Guere no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old January 30th, 2013, 08:10 PM   #2122
Jeremo
Registered User

foto 22
.
.

Dat IS toch grijs, of ben ik nou gek?
Jeremo no está en línea   Reply With Quote
Old January 30th, 2013, 08:25 PM   #2123
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Yep, dat is wel in de categorie grijs, maar een *heel* stuk lichter dan de foto van vanmiddag waar men vanmiddag over klaagde. Dit oogt haast meer metallic dan "donker grijs". Het punt is dat men een een oordeel vormt rondom een donker plaatje. Terwijl de hal - met definitieve verlichting - nog niet gereed is. Deze foto haalde ik aan omdat het ineens een heel andere indruk geeft van de lichtheid van de hal/het dak.

Maar als het specifiek de kleur is waar je niet tevreden mee bent: tsja, ok.

3737 liked this post
Old January 30th, 2013, 08:33 PM   #2124
BCA-MDG
Registered User

Likes (Received): 31

Quote:
Originally Posted by Jeremo View Post
foto 22
.
.

Dat IS toch grijs, of ben ik nou gek?
Ben je zelf al een keer op het station wezen kijken, op foto's is de belichting een van de belangrijkste instellingen waar je flink mee kan variren, daardoor lijken kleuren heel anders dan in het het echt. Wacht gewoon tot na het weekend en ga dan eens in de nieuwe hal kijken met mooi zonnig weer, ik denk dat het dan al veel meer meevalt.
BCA-MDG no está en línea   Reply With Quote
Old January 30th, 2013, 08:34 PM   #2125
BCA-MDG
Registered User

Bij de weg, topupdate weer Quere, fijn als je ook nog wat nostalgiefoto's maakt van het oude station.
Old January 30th, 2013, 09:15 PM   #2126
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 2278

Dank voor de mooie updates Guere en anderen. Toch blijf ik het doodzonde vinden dat het plafond niet afgewerkt gaat worden. Is dat echt zeker? Waarom? Wie bedenkt dat nou? Je gaat toch ook niet je badkamer verbouwen en laat dan de muren kaal en betegelt ze niet? Heb je je nieuwe badkuip, maar zit je wel tegen kaal beton aan te kijken...

Quote:
Originally Posted by Mr. Landmark View Post
Je mag toch idd hopen dat het niet zo blijft. Wat een een ongelooflijk trieste, laagwaardige bende dit.
Inderdaad, golfplaten zichtbaar Ongelofelijk hoe ze dat op de render neit weergeven, en doen alsof het een egaal afgewerkt plafond is i.p.v. golfplaten... In het Rdam CS topic noemden we dat destijds de "Mogadishu-look" van het in aanbouw zijnde station toen het plafond nog niet afgewerkt was Inmiddels zitten er een prachtig houten plafond in. Welke onbenul wil er nou vrijwillig het plafond onafgewerkt laten? Bouw je een nieuw station, werk je het niet af.... ???!!! Hoe kan het dat men in Utrecht wel genoegen neemt met een Mogadishu-uiterlijk van het nota bene nieuwe station?
Old January 30th, 2013, 09:25 PM   #2127
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Misschien dat BCA-MDG iets over de redenering achter de (afwerking) van het plafond kan zeggen. Overigens is het inderdaad zo dat op de renders/filmpjes het plafond egaal lijkt, maar ook daar zie je de stroken van de golfplaten die je nu ziet. Alleen dus wel in egale vorm.

Overigens ben ik natuurlijk ook niet geheel kritiekloos. Alhoewel ik het een prachtige hal vind worden, liggen mijn puntjes van kritiek ook bij het dak. Niet de kleur of de donkerheid, maar meer de afwerking (net wat jb_nl zegt). Van mij had de bekleding die je aan de buitenkant ziet ook aan de binnenkant gemogen. Ik snap het argument van het geluidsdempende effect, maar het oog wil ook wat.

En ja, de huidige hal heeft deze platen ook, dat is al vaker opgemerkt. Daar zijn ze inderdaad niet storend, en in de nieuwe hal ervaar ik het nu ook niet als storend. Echter, dat hoeft niet te betekenen dat je het in een nieuwe hal dan ook per se op die manier moet doen. Hout tegen het plafond had bij dit design absoluut niet gestaan, maar er hadden wel platen of stroken kunnen worden gemonteerd. Er zijn vast wel andere technieken om de galm te verminderen, al zal dat waarschijnlijk een stuk duurder zijn.
Old January 30th, 2013, 09:28 PM   #2128
petjuh
Registered User

Likes (Received): 37

Uhmmm ... hebben ze in Rotterdam het geld opgemaakt? Dit dak slaat echt nergens op in vergelijking met het station daar.
petjuh no está en línea   Reply With Quote
Old January 30th, 2013, 09:30 PM   #2129
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Haha wat is dit zeg Zijn we in Rotterdam de grote lasagnebak fail alweer vergeten? Leuk dat hout, maar die luifel ziet er nog steeds niet uit met dat aluminiumfolie.
Old January 30th, 2013, 09:35 PM   #2130
BCA-MDG
Registered User

In Rotterdam heeft de gemeente de hal betaald, en is de overkapping van de sporen door ProRail betaald, even heel simpel gezegd h.
Hier is de coating van de platen er in eerste instantie uitbezuinigd, als dat niet was gedaan dan was het plafond nu een stuk lichter geweest.
Misschien zit er nog wel een plafond in de pipeline, er zijn wel voorstellen voor gemaakt.
Net zoals de perronkappen op perron 6 en 7, ook deze komen later nu ze ergens geld hebben gevonden.
Old January 30th, 2013, 09:38 PM   #2131
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 2278

Quote:
Originally Posted by Guere View Post
En ja, de huidige hal heeft deze platen ook, dat is al vaker opgemerkt. Daar zijn ze inderdaad niet storend, en in de nieuwe hal ervaar ik het nu ook niet als storend. Echter, dat hoeft niet te betekenen dat je het in een nieuwe hal dan ook per se op die manier moet doen. Hout tegen het plafond had bij dit design absoluut niet gestaan, maar er hadden wel platen of stroken kunnen worden gemonteerd. Er zijn vast wel andere technieken om de galm te verminderen, al zal dat waarschijnlijk een stuk duurder zijn.
Inderdaad, dat de oude hal het niet had hoeft nog niet te betekenen dat het voor de nieuwe dan ook maar niet hoeft, sterker nog, lijkt mij juist een argument om het bij de gloednieuwe hal wl goed te doen in n keer! En wel een plafond aan te brengen.

Hout hoeft inderdaad niet, maar egale lichtgrijze platen zoals op die renders zou al een stuk schelen vergeleken met de huidige Mogadishu-look...

Hopelijk weet BCA-MDG meer over het plafond (of het ontbreken daarvan...), want als je die render ziet die Jeremo aanhaalt kan je je toch moeilijk voorstellen dat er geen plafond in komt maar we blijven zitten met die golfplaten...

Wat betreft het RVS aan de buitenkant van Rdam CS: Dat komt nu de houten afwerking bijna klaar is en zichtbaar wordt al veel beter tot z'n recht, als contrast met de strakke houten afwerking. Daarnaast is het zeker op zonnige dagen en 's avonds met de lichten ook wel bijzonder, het effect van het weerkaatsende licht. Op sommige plekken hadden de grootste deuken eruit gehaald kunnen worden, maar over het algemeen ben ik er niet negatief over.
Old January 30th, 2013, 09:53 PM   #2132
azuil
Registered User

Likes (Received): 20

nooit update moe @Guere!
azuil no está en línea   Reply With Quote
Old January 31st, 2013, 03:17 PM   #2133
yurp
Registered User

Ik neem toch echt aan dat het plafond nog afgewerkt gaat worden.
yurp no está en línea   Reply With Quote
Old January 31st, 2013, 03:43 PM   #2134
Spamkip
Registered User

Nieuwe indeling van de hal, via CU2030:

(klik voor groter)
Spamkip no está en línea   Reply With Quote
Old January 31st, 2013, 05:42 PM   #2135
DingeZ
Registered User

Likes (Received): 18

Zo, daar wordt een flink stuk van de hal af gehaald! Wordt een lang(er) tochtje voor mensen die op 18a/19a moeten zijn.
DingeZ no está en línea   Reply With Quote
Old January 31st, 2013, 06:14 PM   #2136
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 371

Nee hoor, niet van de hal, dat is allemaal Jaarbeurstraverse, kijk maar:

Apostle no está en línea   Reply With Quote
Old January 31st, 2013, 06:42 PM   #2137
DingeZ
Registered User

Likes (Received): 18

Gedeeltelijk, er zit toch echt wel een stukje hal bij. Er wordt namelijk een rechte lijn getrokken vanaf de tijdelijke wand in de nieuwe hal, deze loopt door tot de roltrappen van spoor 14/15. De roltrappen van 18a/19a zullen dus tijdelijk verdwijnen.
DingeZ no está en línea   Reply With Quote
Old January 31st, 2013, 07:11 PM   #2138
Druppel
Registered User

Likes (Received): 14

10 meter lopen naar de trap ipv de roltrap! Is een wandeling waar je u tegen zegt.
Druppel no está en línea   Reply With Quote
Old January 31st, 2013, 07:44 PM   #2139
Carlo[NL]
Registered User

Carlo[NL]'s Avatar

Likes (Received): 62

Ik zie mensen nu al kritiek hebben over de zwaluwstaartplaten (het zijn dus geen golfplaten) die ze voor het dak gebruiken.
In de impressies en filmpjes die van het nieuwe Utrecht Centraal zijn lijkt dit nog verder worden afgewerkt, daarnaast is de beleving van het dak anders wanneer het wordt opgeleverd.
Carlo[NL] no está en línea   Reply With Quote
Old January 31st, 2013, 08:22 PM   #2140
BCA-MDG
Registered User

Quote:
Originally Posted by DingeZ View Post
Gedeeltelijk, er zit toch echt wel een stukje hal bij. Er wordt namelijk een rechte lijn getrokken vanaf de tijdelijke wand in de nieuwe hal, deze loopt door tot de roltrappen van spoor 14/15. De roltrappen van 18a/19a zullen dus tijdelijk verdwijnen.
Het klopt dat er een stukje hal bij wordt getrokken om te gaan slopen, echter de liften zijn nog niet klaar en de nieuwe roltrap voor spoor 18-19 ligt er ook nog niet, dus deze stijgpunten blijven nog even bereikbaar totdat de nieuwe klaar zijn, als dat zo is dan er echt een flinke stap genomen worden.

Reply

Tags
benthem crouwel

Thread Tools

Posting Rules