|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#61 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
![]() heb wel het vertrouwen in het ontwerp van het plein. Dat wel
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Ik snap niet wat er
a. mis is met die schouwburg. Is echt geen lelijk gebouw als ge het goed bekijkt. Moet alleen gereinigd worden en oranje trappen moeten weg. b. mis is met het ontwerp van het plein. Is beetje gedurfd maar waarom niet? c. mis is met de Groenplaats ; ben er vandaag nog gaan wandelen : de bomen zijn al goed gegroeid, de terrassen zitten altijd goed vol (zelfs bij kwakkelweer), het is er levendig, het was er netjes... Rubens staat er nog, de kathedraal, Hilton... Foto's van eind jaren 70- begin 80 verraden dat het vroeger veel erger was. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
taboe
Likes (Received): 26
|
akkoord met a en b, maar je kan toch moeilijk zeggen dat die slordig gegoten asfalt een mooie bedekking is voor het plein... En dat walgelijke kioskding :afbreken en vervangen door de oude 19e eeuwse. Maar je hebt gelijk dat het niet zo erg is als de meesten het hier voorstellen, het blijft een mooi plein, al is het maar door de omringende gebouwen. Een heraanleg van het oppervlak, die kiosk verwijderen en de metro-ingang wat mooier maken en het is een prachtplein.
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Alleen akkoord met b.
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Misschien beetje off-topic, maar over optie c) : Ben ook wel van mening dat de Groenplaats veel beter zou kunnen. Ik vind dat eigenlijk een soort plein dat mooi lijkt 'vanbovenaf', zoals men zou zien op het getekend plan van de architect. Maar die architect is dan precies vergeten er zelf in gedachte eens een wandeling op te maken. Zicht van boven af lijkt uitnodigend en gezellig: ![]() Google Earth: ![]() --> Het lijkt dus de bedoeling dat de mensen een soort 'pad' volgen op het plein. Leuke gedachte, maar uiteraard doet niemand dit. Eenmaal op de begane grond ziet men een betonnen vlakte, hier en daar wat oneffen, met donkere plekken en her en der van die grote bollen, die klaarblijkelijk enkel en alleen dienen om de mensen alert te houden zodat ze er niet over struikelen.. ![]() Eigenlijk ziet het geheel er, zeker in de winter, maar troosteloos en grauw uit: ![]() En dan te denken hoe gezellig het er eens uitzag. Als men deze sfeer terug zou kunnen scheppen... :-) ![]()
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
BANNED
Likes (Received): 1
|
Het lijkt me dat er te weinig bomen staan op het 'groen'plein. Wat is de reden daarvan? Is er niet genoeg plaats tussen het dak van de parking en het plein om bomen te laten groeien? Persoonlijk heb ik de indruk dat als je op plein staat dat je als het ware naar de zijkanten wordt weggeduwd.
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Registered User
|
Quote:
probleem hier in belgie is dat ze starten en pleinen om de vijf botten heraanleggen en bomen niet kunnen volgroeien. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Registered User
|
Quote:
Volledig akkoord. |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Registered User
|
Die heel oude foto's zijn wel mooi.
Ben akkoord dat die kiosk die er nu staat een ramp is. Maar voor de rest valt het echt wel mee : het plein wordt GEBRUIKT door massa's mensen, en zo hoort het. En de bomen groeien Misschien zou men wel een beetje extra groen (grasveld, rozentuin, .......) kunnen aanbrengen. |
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Registered User
|
Quote:
Grasveld zou volgescheten worden door honden, en rozentuin is al helemaal niks als openbaar groen. (onderhoud + fragiel). |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Registered User
|
Gewoon de betonnen ondergrond wat DEFTIG onderhouden en hetzelfde voor die klinkers (met die tramsporen) rondom het plein, dat zou al heel wat zijn. Vorige week was er ook zo'n rooster van een rioolputje in het putje zelf gevallen. Het scheelde niet veel of ik zat erin met m'n fiets. 't zou wat gegeven hebben...
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Registered User
|
terug on topic: een nieuwe schouwburg zou beter op zijn plaats zijn. Het plein vind ik een goede oplossing. De luifel zou behouden kunnen blijven of eventueel geintegreerd of verhuizen naar een andere plek.
Hier de nieuwe Philharmonie in Parijs (2012) gedrocht of sterke architectuur?
Last edited by Ivan; May 18th, 2007 at 10:00 PM. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Registered User
|
Bwa afbreken zou ik de Schouwburg nu toch ook niet doen, ik heb ook al gehoord dat hij als schouwburg op zich (akoestiek, technische mogelijkheden, etc) erg goed is, dus een grondige gevelaanpak zou mss eerder aan de orde zijn, zonder dat het hele zootje tegen de grond moet...
Dat gebouw in Parijs vind ik persoonlijk niet zo mooi, net een hoop oud ijzer. Geef mij maar ons eigenste Concertgebouw! In het echt zal het waarschijnlijk wel zeer indrukwekkend zijn als je er naast staat.
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
taboe
Likes (Received): 26
|
ik vind het opvallend dat men voor schouwburgen tegenwoordig zulke geflipte ontwerpen selecteert...Ik vind die in Parijs nog wel vrij geslaagd (heb al wel betere foto's gezien), maar heb er gewoon geen 'schouwburggevoel' bij, vind het niet erg uitnodigend. Die nieuwe in Hamburg is ook zo'n vreemd geval.Ik hou best wel van fantasierijke gebouwen à la Gehry of Liebeskind, maar vind zo'n ontwerp als dat van de schouwburg in Parijs erg bevreemdend en onuitnodigend. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Registered User
|
moet er nog zand zijn?
op het groenplein duidelijk al een tijdje niet meer
zand was immers de toplaag het beton van nu was niet de bedoeling dus is weggehaald na klachten dacht ik dat zand zag er wel best goed uit |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
storend vind ik het plein niet!
maar; uitnodigend? vernieuwend? gezellig? neen! én te klassiek! zucht! als je een voorbeeld wilt van een prachtig plein; WEST 8; schouwburgplein, Rotterdam. wél vernieuwend! 'dynamische' verlichtingspalen? echt cool! (voor de Groenplaats mss wat té strak?)
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Registered User
|
Moderne verlichting. Misschien iets voor op Eilandje?
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Registered User
Likes (Received): 21
|
Ben gisteren eens toevallig langs dat plein gekomen.
Ik heb gezien dat ze aan de Maria Pijpelinkxstraat (what's in a name ) een nieuwe metalen noodtrap voor de schouwburg aan het bouwen zijn.Ook op de werf op het plein zelf ligt het bezaaid met metalen balken, waarschijnlijk voor de bouw van de luifel? Was het niet de bedoeling om de luifel voor het bouwverlof af te krijgen, of loop ik een paar vertragingen achter? |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Registered User
|
Normaal gezien halen ze het nog, maar we zien dan wel
|