daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Projectnieuws

Projectnieuws Stand van zaken van projecten in Nederland.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old December 9th, 2011, 02:58 PM   #281
Blije.panda
Registered User

Blije.panda's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by LePoire View Post
Ik zou bijna denken dat deze wel een eigen topic verdient, maar ik weet niet of daar nog eisen aan zitten?
Lijkt me zeker een eigen topic waard. Het Oppidium, de HU, het Eemplein en zelfs Blok B Puntenburg hebben tenslotte ook allemaal een eigen topic gekregen.
Blije.panda no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 11th, 2011, 05:01 PM   #282
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 207

Voor veel forummers is het denk wel leuker als alles in een topic staat want vaak is het niet de moeite om alle projecten apart aan te klikken

Last edited by the runner; December 11th, 2011 at 10:42 PM.
the runner no está en línea   Reply With Quote
Old December 16th, 2011, 07:53 PM   #283
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Stop alles voor één stad maar in één bouwprojecten-overzicht. Dat doen wij in Leeuwarden en een paar anders steden nu al enige tijd, en het heeft nogal wat voordelen gebracht. Er wordt immers sneller geklikt als `Amersfoort` bij de eerste, pakweg, 20 topics in het projectnieuws staat. Het overzicht wordt immers beter. Ik ben ook altijd wel geïnteresseerd in groeistad Amersfoort, omdat daar een deel van mijn jeugd ligt. En als er dan iemand is, die geregeld wat foto-updates kan maken, wordt het nog mooier. Als bepaalde forumers vermeld staan bij een Rotterdams topic, ben ik al snel geneigd een kijkje te nemen daar, want dan weet ik vrijwel zeker, dat er weer nieuwe plaatjes te bewonderen zijn. Zo werkt het dan.

Is het Eemplein nu al het bezoeken waard, of moet ik nog even wachten. Ik ben toch 4-6x per jaar in Houten op een zaterdagochtend, lijkt mij wel eens leuk om dan in de middag een kijkje te nemen in de Keistad Amersfoort!
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old December 16th, 2011, 11:03 PM   #284
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

Quote:
Originally Posted by railway stick View Post
Stop alles voor één stad maar in één bouwprojecten-overzicht. Dat doen wij in Leeuwarden en een paar anders steden nu al enige tijd, en het heeft nogal wat voordelen gebracht. Er wordt immers sneller geklikt als `Amersfoort` bij de eerste, pakweg, 20 topics in het projectnieuws staat. Het overzicht wordt immers beter. Ik ben ook altijd wel geïnteresseerd in groeistad Amersfoort, omdat daar een deel van mijn jeugd ligt. En als er dan iemand is, die geregeld wat foto-updates kan maken, wordt het nog mooier. Als bepaalde forumers vermeld staan bij een Rotterdams topic, ben ik al snel geneigd een kijkje te nemen daar, want dan weet ik vrijwel zeker, dat er weer nieuwe plaatjes te bewonderen zijn. Zo werkt het dan.

Is het Eemplein nu al het bezoeken waard, of moet ik nog even wachten. Ik ben toch 4-6x per jaar in Houten op een zaterdagochtend, lijkt mij wel eens leuk om dan in de middag een kijkje te nemen in de Keistad Amersfoort!
Het eemplein zelf begint ondertussen wel vorm te krijgen, maar met alle hekken eromheen zijn er maar weinig plekken waar je het echt goed kan bekijken. (vind ik dan..) Het gebied eromheen heeft ondertussen natuurlijk deels wel al een transformatie ondergaan, maar het hangt er dus even vanaf wanneer je voor het laatst bent geweest

LePoire no está en línea   Reply With Quote
Old December 27th, 2011, 10:14 AM   #285
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

nog een oud berichtje over de hogewegzone:

http://www.cobouw.nl/nieuws/algemeen...one-doorzetten

Old December 28th, 2011, 07:07 PM   #286
Afoort
I <3 HCMC

Afoort's Avatar

Likes (Received): 28

Quote:
Originally Posted by railway stick View Post

Ik ben het helemaal met je eens, maar kan dat nog ? alle topics bij elkaar voegen of moeten we een nieuw topic gaan maken.

Vietnam SaiGon
Afoort no está en línea   Reply With Quote
Old December 29th, 2011, 09:14 AM   #287
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

Quote:
Originally Posted by Afoort View Post
Ik ben het helemaal met je eens, maar kan dat nog ? alle topics bij elkaar voegen of moeten we een nieuw topic gaan maken.
Ik denk dat we alle lopende topics, zoals het eemplein, oppidium, etc. moeten laten aflopen. Maar nu geen nieuwe losse topics meer aanmaken

Old December 29th, 2011, 01:09 PM   #288
Blije.panda
Registered User

Blije.panda's Avatar

Lijkt me ook het beste. Hoewel het voor echt grote projecten toch handig kan zijn om een apart topic te maken, zoals de Hogewegzone straks. Er lopen zoveel projecten in Amersfoort dat het voor het overzicht ook niet handig is om alles in het projectenoverzicht te doen.
Old December 29th, 2011, 11:01 PM   #289
Afoort
I <3 HCMC

Afoort's Avatar

Quote:
Ik denk dat we alle lopende topics, zoals het eemplein, oppidium, etc. moeten laten aflopen. Maar nu geen nieuwe losse topics meer aanmaken
Nee niet laten aflopen we posten voortaan alles hier, want als ik weer veel updates heb, dan moet ik weer alle topics gaan zoeken. En bovendien is het ook gemakkelijker voor de rest.

En vandaag las ik dit nog op internet, hopelijk gaat het oude gebouw van de Abn Amro gesloopt worden.

ABN Amro huurt 6.380 m2 in Amersfoort
29-12-2011 | Laatst gewijzigd: 29-12-2011

ABN Amro Hypotheken Groep huurt 6.380 m2 met 143 parkeerplaatsen aan Ruimtevaart 24 in Amersfoort.

Dutch Property Company Vermeer 5 heeft een huurovereenkomst afgesloten met de groep voor de huur van het kantoorgebouw Amstrong aan de Ruimtevaart 24 te Amersfoort. Amstrong is gebouwd in 2002.

Het gebouw bestaat uit twee bouwdelen die op alle niveaus met elkaar zijn verbonden met een ondergrondse parkeergarage. Het gebouw ligt op bedrijventerrein Calveen. MVGM Bedrijfshuisvesting adviseerde de huurder ABN Amro Hypothekengroep. Mayfield Asset and Property Management behartigde de belangen van de eigenaar.

Op 22 december werd bekend dat ABN Amro Hypotheken Groep een huurovereenkomst sloot voor 7.750 m2 kantoorruimte in gebouw Sagitta aan de Computerweg 8 in Amersfoort. Het gaat daarbij om een contractverlening voor ongeveer 6.000 m2 en een uitbreiding met ongeveer 1.750 m2.

Mischien dat ze dan nu eindelijk dat lelijke blok van de Abn Amro aan de stadsring kunnen slopen.

Vietnam SaiGon
Old December 30th, 2011, 02:38 AM   #290
Blije.panda
Registered User

Blije.panda's Avatar

Quote:
Originally Posted by Afoort
Nee niet laten aflopen we posten voortaan alles hier, want als ik weer veel updates heb, dan moet ik weer alle topics gaan zoeken. En bovendien is het ook gemakkelijker voor de rest.
Je kan beter oude topics laten aflopen, dan kan je later tenminste nog eens de hele bouw etc. terugkijken in één topic. Misschien is het handig om met wat meer overkoepelende topics te werken, aangezien er gewoon heel veel projecten lopen. Het eemkwartier-topic vind ik wel een mooie: daar kan je meerdere projecten in kwijt, maar het wordt niet zo'n chaos als wanneer je alles in één projectenoverzicht zet.

Quote:
Originally Posted by Afoort
ABN Amro Hypotheken Groep huurt 6.380 m2 met 143 parkeerplaatsen aan Ruimtevaart 24 in Amersfoort.

Dutch Property Company Vermeer 5 heeft een huurovereenkomst afgesloten met de groep voor de huur van het kantoorgebouw Amstrong aan de Ruimtevaart 24 te Amersfoort. Amstrong is gebouwd in 2002.
Vreemd, ABN-Amro zit al jaren in het pand op de ruimtevaart 24.
Old December 30th, 2011, 10:45 AM   #291
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

Quote:
Lijkt me ook niet op alle fronten handig, je krijgt mogelijk veel discussies door elkaar. Door te quoten kun je het wel een beetje scheiden, maar het is maar afwachten of het geen chaos wordt.
Als je max. 3 lopende projecten hebt is het misschien wel te doen...

Old December 30th, 2011, 06:24 PM   #292
Keistad
Registered User

Keistad's Avatar

Als ik mij er ook nog even mee mag bemoeien
Ik denk niet dat we alles op een hoop moeten gooien dit wordt erg onoverzichtelijk, wel kijken of het onder 1 Thread kunnen plaatsen als er van meerdere bouwprojecten sprake is zoals bij de Hogewegzone en de Foortse Brug.
Bovendien vindt ik het leuk dat je goed overzicht houdt, hoe een bouwproject zich ontwikkeld.
Er zijn genoeg mogelijkheden binnen deze applicatie om het overzicht te krijgen van de zaken die jij wil volgen.
Zo kun je een Thread Subscriben, waarmee je een overzicht kan creeren van de Threads die jij wil volgen, vervolgens kun jij aan deze ook nog email notification toevoegen zodat je bij elke reactie een email ontvangt.
Bovendien heb ik links geplaatst is post #1 van het projectenoverzicht van de lopende bouwprojecten. En daarmee is het ook een projectenoverzicht.
Wel kunnen hier b.v. kleinere projecten een plek hebben die je niet als "hoogbouw" bestempeld.
Old January 10th, 2012, 09:49 PM   #293
Freddy1977
Freddy Amersfoort

Amersfoort

Amersfoort begint nu pas meer op een stad te lijken met die hoogbouw.
Als de wijken van Amersfoort vol zijn gebouwd moet de stad toch wel meer de lucht in. De stad moet wel blijven doorgroeien, er licht nog genoeg polder om de stad heen zo als Bunschoten en de polder van Hoogland west.
Freddy1977 no está en línea   Reply With Quote
Old January 10th, 2012, 10:04 PM   #294
Blije.panda
Registered User

Blije.panda's Avatar

Liever verdichten dan de polder volbouwen wat mij betreft. Gelukkig is het beleid hier ook op gericht voorlopig. Met die verdichting gaat het hier en daar al de goede kant op (zie Amsterdamseweg en in de toekomst de Hogeweg). Alleen échte hoogbouw wil nog niet zo lukken.
Old January 11th, 2012, 09:12 AM   #295
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

Precies, opzich is amersfoort al vrij uitgestrekt als je het vergelijkt met steden verder in de randstad. In amersfoort heb je in verhouding vaak meer woningen en minder appartementen.

Vathorst west is toch mogelijk de laatste uitbreiding?

Old January 11th, 2012, 10:04 AM   #296
De speurder
Registered User

Likes (Received): 3

Ik vind dat Amersfoort zich echt mee ontwikkelt met de rest van de Randstad. Wie een aantal jaren niet in Amersfoort is geweest zal toch even opkijken van een een stad die met de dag stedelijker wordt.
De speurder no está en línea   Reply With Quote
Old January 12th, 2012, 06:51 PM   #297
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 58

Quote:
Mischien dat ze dan nu eindelijk dat lelijke blok van de Abn Amro aan de stadsring kunnen slopen.
Lijkt me erg stug, het gebouw op De Hoef is een regionaal hypotheekkantoor, geen lokaal bankkantoor zoals aan de Stadsring.
Apostle no está en línea   Reply With Quote
Old January 13th, 2012, 12:15 AM   #298
Keistad
Registered User

Keistad's Avatar

Het ABN gebouw aan de stadsring staat te koop.
De ABN vestiging verhuist binnenkort naar het gebouw de Soeverein aan de Arnhemseweg waarin de Plus supermarkt ook in gevestigd is.
Er is al geoppert om het oude gebouw om te bouwen naar een woongebouw.
Old January 13th, 2012, 09:22 AM   #299
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

Is de soeverein niet dat gebouw ervoor, waar eerder ook al een bank zat (ing dacht ik?)

Old January 14th, 2012, 05:29 PM   #300
Afoort
I <3 HCMC

Afoort's Avatar

Quote:
Is de soeverein niet dat gebouw ervoor, waar eerder ook al een bank zat (ing dacht ik?)
Ja inderdaad, maar ik denk dat ze het oude gebouw wel gaan renoveren of ombouwen.

Vietnam SaiGon

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules