daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Projectnieuws

Projectnieuws Stand van zaken van projecten in Nederland.

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old March 2nd, 2012, 01:33 AM   #341
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Likes (Received): 221

Om te zien welke gebouwen er nu weer bedacht zijn in dit virtuele stadje.
En zelfs met die * had ik al wel door dat je me een idioot vindt, hoor. Mag ik dit 'compliment' retourneren? Hierbij.
Idioot van het Noorden Moet jij nodig zeggen, met je 5 fouten in 2 zinnen.

Goed, back on topic.

- Ludwig Mies van der Rohe
Utopian no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old March 2nd, 2012, 04:40 PM   #342
Afoort
I <3 HCMC

Afoort's Avatar

Likes (Received): 30

Quote:
Originally Posted by Utopian View Post

Om te zien welke gebouwen er nu weer bedacht zijn in dit virtuele stadje.
En zelfs met die * had ik al wel door dat je me een idioot vindt, hoor. Mag ik dit 'compliment' retourneren? Hierbij.
Idioot van het Noorden Moet jij nodig zeggen, met je 5 fouten in 2 zinnen.

Goed, back on topic.
Back on topic ? Het lijkt me beter dat je hier helemaal niet meer komt kijken, want Amersfoort is toch voor jou een virtuele stadje ?
En bovendien is Nederlands niet mijn moedertaal en ik woon hier pas 4 Jaar. In de toekomst back to Sweden.

En ga jij maar lekker verder het Emmen topic verpesten niet de Amersfoortse !!

Vietnam SaiGon
Afoort no está en línea   Reply With Quote
Old March 2nd, 2012, 05:56 PM   #343
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Ik kom regelmatig in jullie fata morgana-stadje hoor, dus rustig aan. Dus ik kom hier in dit topic kijken en posten wanneer ik dat wil; je bent geen admin, of wel soms?

En zie je wel dat je goed Nederlands kunt typen? Misschien moet je in het vervolg eerst even tot 10 tellen voordat je iets post.

Goed, back on topic. Als je nog wat tegen me hebt, regel het dan via de PM.

Last edited by Utopian; March 2nd, 2012 at 05:56 PM. Reason: Onnodig quoten van de voorgaande poster
Old March 2nd, 2012, 08:06 PM   #344
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

Likes (Received): 1

niet huilen, kusje erop....over!

LePoire no está en línea   Reply With Quote
Old March 3rd, 2012, 06:21 PM   #345
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Exactemundo.

Old March 3rd, 2012, 06:38 PM   #346
TweedeMan
BANNED

Likes (Received): 3

Ik vind La Balise wel geslaagd moet ik zeggen. Maar de 10 hoog achteraf blokken die er nu neer worden gezet zetten zelfs het stations gebied nog in hun schaduw kwa lelijkheid. Amersfoor lijkt notabene zelfs wat te kunnen leren van Hilversum
TweedeMan no está en línea   Reply With Quote
Old March 4th, 2012, 04:30 PM   #347
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 7772

Daar kunnen wel meer steden van leren. Hilversum heeft heel wat verrassend goeie architectuur.
Maar dat zijn meestal geen woonblokken.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old March 4th, 2012, 04:53 PM   #348
Blije.panda
Registered User

Blije.panda's Avatar

Likes (Received): 0

Ik wil best het gemeentehuis van Amersfoort inruilen voor die van Hilversum.

Overigens vind ik het stationsgebied van Amersfoort niet lelijk. Mooi is inderdaad anders, maar in vergelijking met de stationsgebieden in de meeste grotere steden in Nederland doet Amersfoort het helemaal niet onaardig.
Blije.panda no está en línea   Reply With Quote
Old March 4th, 2012, 11:52 PM   #349
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

...en ik zou echt het stationsgebied van Amersfoort niet willen ruilen voor dat van Hilversum Het stadhuis van hilversum ziet er wel design uit en het is tenminste 1 geheel, maar als ik niet beter zou weten zou ik denken dat het een uitvaartcentrum is ofzo.

Old March 5th, 2012, 06:04 AM   #350
Afoort
I <3 HCMC

Afoort's Avatar

Station Amersfoort zou ik nooit willen ruilen met station Hilversum.

Station Hilversum

Station Amersfoort

Vietnam SaiGon
Old March 29th, 2012, 10:24 AM   #351
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

Interessant artikel van www.amersfoort.nl:

Quote:
Zoektocht naar ruimte voor windmolens in Amersfoort
28 maart 2012

Amersfoort heeft de ambitie in 2030 een CO2-neutrale stad te zijn. Een middel dat daaraan kan bijdragen is gebruik maken van windenergie. Onderzocht is op welke plekken in Amersfoort windmolens zouden kunnen worden toegestaan. Uit het onderzoek is gebleken dat er in Amersfoort twee mogelijke plekken zijn: bedrijventerrein Isselt (locatie RWZI) en knooppunt Hoevelaken. Een meerderheid van het college van burgemeester en wethouders wil graag dat de windmolens er komen, maar wil van de gemeenteraad weten wat die vindt van het toestaan van windmolens op de genoemde locaties. Op 10 april 2012 wordt de gemeenteraad hierover gepeild. .

Het onderzoek naar de kansen voor windenergie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Er zijn verschillende intiatiefnemers die bij de gemeente hebben gevraagd naar de mogelijkheden. Het gaat dan bijvoorbeeld om de bewonersvereniging Duurzaam Soesterkwartier die windmolens op de Isselt zou willen plaatsen. Een andere initiatiefnemer ziet mogelijkheden om, mede met bewonersparticipatie, windmolens bij knooppunt Hoevelaken te realiseren..

Niet onomstreden
Windmolens zijn maatschappelijk niet onomstreden. Wethouder Sebastiaan van 't Erve: "Vanuit de samenleving krijgen wij regelmatig verzoeken om mee te werken aan windmolens. Ik wil graag met de raad in debat over de vraag of en hoe we die initiatieven vanuit de stad willen toestaan. Dat wordt ongetwijfeld een stevig debat. Ook in ons college hebben de wethouders Buijtelaar en Boeve te kennen geven een minderheidsstandpunt in te nemen. Zij laten de maatschappelijke gevolgen en ruimtelijke effecten prevaleren boven de duurzaamheidsbelangen. Als wethouder Duurzaamheid vind ik het daarom belangrijk dat de raad als volksvertegenwoordiging een uitspraak hierover gaat doen. Ik zie kansen voor duurzame energie-opwekking en het is nu aan de raad om te oordelen of de maatschappelijke baten en lasten van windmolens voldoende in evenwicht zijn.".

Onderzoek
Om te onderzoeken waar in Amersfoort windmolens zouden kunnen worden geplaatst is een bestaande quickscan gebruikt. Daarbij is gekeken naar plekken waar geen planologische belemmeringen zijn, zoals strijdigheid met andere functies zoals wonen en ecologie. Vervolgens is gekeken of de mogelijke plekken volgens het provinciaal ruimtelijk beleid zijn toegestaan en of ze voldoen aan de normen voor veiligheid. De quickscan is alleen op hoofdlijnen uitgevoerd. Bij een concreet initiatief moet op enkele onderdelen nader onderzoek plaatsvinden, zoals geluid, het effect op vogels en vleermuizen en de verkeersveiligheid, waardoor locaties nog kunnen afvallen. Daarnaast heeft het plaatsen van windmolens gevolgen voor het beeld vanuit het landschap..

Grond niet in eigendom
De grond waar de drie windmolens mogelijk kunnen worden geplaatst, is geen eigendom van de gemeente. De grond op de Isselt is van Waterschap Vallei en Eem, op knooppunt Hoevelaken van Rijkswaterstaat. Het waterschap heeft aangegeven windenergie als een kans te zien om te voorzien in de energiebehoefte van de waterzuivering. Rijkswaterstaat heeft nog geen uitsluitsel gegeven, daarvoor is onderzoek naar de effecten op de verkeersveiligheid noodzakelijk. De provincie zal de wenselijkheid van windmolens onder meer toetsen aan haar (ontwerp) Provinciale Ruimtelijke Structuurvisie..

Vervolg
De eerstvolgende stap is de discussie in de gemeenteraad. Als wordt besloten om windmolens toe te staan en er komt een concrete aanvraag die binnen de afspraken valt, staan er nog planologische procedures op stapel. Communicatie met omwonenden en andere betrokkenen is daarbij van groot belang. Informatie over deze vervolgstappen wordt gepubliceerd op de pagina over windenergie. .

Old April 4th, 2012, 01:36 AM   #352
Afoort
I <3 HCMC

Afoort's Avatar

ohnee.. geen windmolens hier A.U.B !!! Dit is de Randstad geen Zeeland of Friesland !

Vietnam SaiGon
Old April 4th, 2012, 01:25 PM   #353
Cpt.Iglo
Dr is mor ain Stad!

Cpt.Iglo's Avatar

Likes (Received): 22

Quote:
Originally Posted by Afoort
ohnee.. geen windmolens hier A.U.B !!! Dit is de Randstad geen Zeeland of Friesland !
Aan de rand van de Randstad kunnen prima wat windmolens staan. Ik begreep dat er nog ruimte zat is op de plek waar Amersfoort zou moeten liggen.
Old April 4th, 2012, 09:59 PM   #354
Yetzirah231
Registered User

Likes (Received): 65

Quote:
Wel vooral bij de polders van de Isselt kan het hard waaien, de windsnelheid is hoger dan landinwaarts. Op de Isselt past het wel m.i. 3 hoge windmolens.
Als die de waterzuivering van stroom kan voorzien en wat bedrijven zijn we al een heel end op de goede weg. Ook kan er een elektriciteitslijntje gelegd worden naar het ziekenhuis bij de Maatweg, of daar ook deels als noodagregaat voor dienen.
Yetzirah231 no está en línea   Reply With Quote
Old April 5th, 2012, 07:04 PM   #355
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

Windmolens zijn niet echt mooi om te zien, maar kunnen mi beter bij een stad, dus inderdaad langs bedrijventerreinen worden gezet of langs de snelweg. Net zoiets als ze in zoetermeer hebben gedaan.

Om ze nou in friesland of zeeland te plaatsen, op de laatste plekken waar je in NL nog een beetje de ruimte hebt, lijkt me niet echt logisch. Die gebieden moet je juist koesteren.

Maar goed, echt enthousiast word ik er ook niet van..

Old April 8th, 2012, 04:46 AM   #356
Afoort
I <3 HCMC

Afoort's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cpt.Iglo View Post
Aan de rand van de Randstad kunnen prima wat windmolens staan. Ik begreep dat er nog ruimte zat is op de plek waar Amersfoort zou moeten liggen.
Of ergens in Groningen, daar woont ook bijna geen spook.

Vietnam SaiGon
Old April 8th, 2012, 05:00 PM   #357
Cpt.Iglo
Dr is mor ain Stad!

Cpt.Iglo's Avatar

Likes (Received): 22

Quote:
Originally Posted by Afoort

Of ergens in Groningen, daar woont ook bijna geen spook.
Last van een minderwaardigheidscomplex? Je doet me soms wel een beetje denken aan Harold, maar dan de iets meer gematigde en Amersfoortse versie.
Old April 8th, 2012, 06:53 PM   #358
Ali55J
BANNED

Likes (Received): 0

Amerfsfoort bestaat niet...
Genoeg ruimte in Amersfoort voor een hoop windturbines .
Ali55J no está en línea   Reply With Quote
Old April 8th, 2012, 07:01 PM   #359
Rinius
Civieler

Apeldoorn is ook jarenlang bezig geweest om vijf windmolens van 150 meter aan de Oostkant van de stad te bouwen. Vorig jaar is het bestemmingsplan weer vernietigd (voor de zoveelste keer volgens mij) omdat n van de windmolens op 4720 meter van vliegveld Teuge zou komen te staan, terwijl deze afstand wettelijk 5100 meter zou moeten zijn. Daarnaast was er veel kritiek op dat de windmolens vanaf de Veluwe zichtbaar zouden zijn. Ben benieuwd of het in Amersfoort wel gaat lukken. Ik hoop het wel
Rinius no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 04:13 PM   #360
LePoire
Registered User

LePoire's Avatar

Quote:
Zes varianten voor gerenoveerd of nieuw stadhuis
25 april 2012

Alleen noodzakelijk onderhoud of een nieuw stadhuis op een andere plek in de stad? Dat zijn de twee uiterste varianten van de zes scenario’s en n subvariant die zijn gemaakt voor de aanpak van het stadhuis. Op dinsdagavond 8 mei informeert het bureau Arcadis de gemeenteraad over de verschillende scenario’s. De raad beslist uiteindelijk welk scenario verder wordt uitgewerkt. .

Met het presenteren van de scenario’s geeft het college invulling aan een motie die op 20 december 2011 door de gemeenteraad is aangenomen. In die motie stelt de raad onder meer uitgebreid betrokken te willen worden bij een toekomstvaste en op de lange termijn financieel verantwoorde locatiekeuze voor het stadhuis en dat een aantal scenario’s wordt uitgewerkt. Arcadis kreeg de opdracht om de scenario’s uit te werken..

Onderhoud noodzakelijk
Een aantal gebouwen aan het Stadhuisplein is in 2014 veertig jaar oud en moet worden gerenoveerd. In het kader van de bezuinigingen 2012-2014 is deze renovatie gekoppeld aan het behalen van besparingen (ongeveer € 1 miljoen per jaar). Deze besparing is opgenomen in de begroting 2012-2014. De besparing wordt bereikt door het invoeren van een flexibel en efficint huisvestingsconcept volgens de principes van Het Nieuwe Werken, zoals vastgelegd in het coalitieakkoord..

Zes varianten
Er zijn zes verschillende varianten en een subvariant voor de aanpak van het stadhuiscomplex uitgewerkt:
1. Een basisrenovatie zonder flexplekken in de huidige ‘cellenstructuur’ van het stadhuis
1a. Een basisrenovatie met flexplekken in de huidige ‘cellenstructuur’ van het stadhuis
2. Een renovatie gecombineerd met een aanpassing van het inrichtingsconcept aan Het Nieuwe Werken
3. Een renovatie gecombineerd met duurzaamheidsmaatregelen en een aanpassing van het inrichtingsconcept aan Het Nieuwe Werken
4. Elders een nieuw pand huren
5. Nieuwbouw op de huidige locatie
6. Nieuwbouw elders.

Bovenstaande varianten bieden een oplossing voor minimaal de komende twintig jaar. Voor de korte termijn is gekeken naar de mogelijkheid om de renovatie met een paar jaar uit te stellen. Dat uitstel leidt niet tot afstel: na deze periode moet de renovatie alsnog worden uitgevoerd. Sowieso moet op korte termijn groot onderhoud worden gepleegd aan dak, gevel en een aantal technische installaties..

Kosten, baten en ambities
Op 8 mei worden de scenario’s aan de gemeenteraad gepresenteerd. Zoals in de motie gevraagd, worden van ieder scenario de kosten en baten en de mogelijke risico’s uitgewerkt. Ook wordt toegelicht welke bijdrage ieder scenario levert aan de ambities uit het coalitieakkoord op het gebied van duurzaamheid en Het Nieuwe Werken. Het college van burgemeester en wethouders komt vr de zomer met een raadsvoorstel. Het is aan de raad om voor de begrotingsbehandeling in november 2012 definitief een scenario te kiezen.
.
bron: http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=238930

Reply

Thread Tools

Posting Rules