daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Closed Thread

Thread Tools
Old December 24th, 2006, 09:57 PM   #1
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 5653

Rotterdam: Gedempte zalmhaven (3)

Tijd voor deel 3!

HOOGTE: 171,00m (functional height)
VERDIEPINGEN: 50 ?
GEREED: 2008

ARCHITECT WOONTOREN: Dam en Partners Architecten
ARCHITECT LAAGBOUW: Claus en Kaan Architects
ARCHITECT KOPGEBOUW: KCAP

Impressies:

Door Marin:

Locatie (door Jan):
http://skyscrapercity.com/database/b...gs.02/2336.jpg

Eric Offereins no está en línea  

Sponsored Links

Old December 24th, 2006, 10:04 PM   #2
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Laatste posts van deel 2:

Quote:
Originally Posted by openhaard View Post

<het ontwerp had zeker spectaculairder gemogen voor die locatie. <ik denk ook niet dat de prijzen mis zullen zijn, dus een duurdere uitvoering mag zeker!
<maar de hoogte is ook een kwaliteit, en qua kleurstelling kan men ook nog mooi varieren in het Rotterdamse hoogbouwpalet. Een lichtpaarse gevel met een zilvergrijstint als het aan mij ligt!
Quote:
Originally Posted by Dr. Dubai View Post
Meerdere mogen ook Maar dan moet er weer 1 uitschieter bij die richting de 300 gaat.

Vooralsnog gaat dit een zeer welkome aanvulling voor de skyline worden. Ik denk dat de meest mensen de impact nog gaan onderschatten. Als je ziet wat voor een impact de Delftse Poort heeft, bedenk dan maar eens dat deze nog hoger wordt!
Quote:
Originally Posted by eurim@stovic View Post

Ik zie nu pas de impressie! Deze ziet er goed uit, al lijkt het wel een redelijk simpel ontwerp, maar dan een stukje hoger. Hopelijk wordt het in het echt een geweldige toren die de plek tot zijn recht doet.
Old December 24th, 2006, 10:59 PM   #3
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Likes (Received): 6

Het was weer tijd voor een nieuw topic inderdaad.

Ik vind de schets nog vrij onduidelijk trouwens. Ik neem aan dat we binnen een half jaar nog wel wat gedetailleerdere schetsen kunnen verwachten (onder andere van het hele project)?

Ik weet wel zeker dat heel wat mensen hun naam onder deze toren hadden hebben willen hebben staan
Dr. Dubai no está en línea  
Old December 24th, 2006, 11:11 PM   #4
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1004

Ik wil geen roet in het eten gooien maar laten we nog wel even wachten met feesten tot er een definieve go is voor dit project, want volgens mij is die er nog niet...
Old December 24th, 2006, 11:14 PM   #5
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tim de Bruijn View Post
Ik wil geen roet in het eten gooien maar laten we nog wel even wachten met feesten tot er een definieve go is voor dit project, want volgens mij is die er nog niet...
Ik ga er toch wel een klein beetje van uit dat deze toren er gewoon komt. Het zou doodzonde zijn als ze de kans om een 171 meter hoge woontoren, met 50 meter hoge plint, te bouwen zouden weggooien?
Old December 24th, 2006, 11:32 PM   #6
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Dan hebben ze al een keer met een 3 maal zo hoge gedaan
Old December 25th, 2006, 12:00 AM   #7
TC03
Registered User

TC03's Avatar

Likes (Received): 2

Quote:
Bij eerdere besprekingen was er toch weinig tegenstand voor dit project?
TC03 no está en línea  
Old December 25th, 2006, 12:02 AM   #8
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Quote:
Originally Posted by TC03 View Post
Bij eerdere besprekingen was er toch weinig tegenstand voor dit project?
Alleen de verwachte toename van verkeersintensiteit was een punt van discussie. Oplossingen daarvoor zijn ze als het goed is nu aan het bedenken
Old December 25th, 2006, 12:29 AM   #9
Skyscrapercitizen
TIMBY

Die oplossing is al bedacht. Maar volgens mij is iedereen hier vergeten hoe het is afgelopen met Coolsingeltoren, Jungerhanstoren, bijna met Montevideo en nog andere projecten. Niet elk plan komt er ook, en het zijn eigenlijk nooit omwonenden/tegenstanders die het tegenhouden, die kunnen een plan alleen maar vertragen in de praktijk.
Old December 25th, 2006, 11:22 AM   #10
Erik
Voorbijganger

Likes (Received): 204

Als ik mijn kennissenkring als gemiddelde zou nemen hadden er überhaupt geen woontorens bestaan in Nederland. Ik vrees dat we als hoogbouwliefhebbers moeten leven met het feit dat de 'gemiddelde Nederlander' nu eenmaal liever woont in een éénsgezinswoning met tuin dan in een toren... Het zal daarom (helaas) wel een probleem worden deze toren vol te krijgen...
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer
Erik no está en línea  
Old December 25th, 2006, 11:24 AM   #11
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Ik denk juist dat, hoe meer woontorens we krijgen, hoe populairder het "urban living" kan worden. Als jij mooie woontorens neerzet, met goede voorzieningen en goede prijskwaliteitsverhouding, dan moet het geen probleem zijn deze vol te krijgen.

Hoe meer positieve voorbeelden je krijgt in Nederland, hoe meer mensen er ook positief tegenover zullen staan.
Old December 25th, 2006, 11:33 AM   #12
Wisma
Registered User

Wisma's Avatar

Likes (Received): 0

@ Tim
LSI project investment, AM Wonen en Amvest nemen deel in deze ontwikkeling. Zijn de twee laatsten niet de beleggers die een substantieel deel van de woningen afnemen? Problemen zoals bij de Montevideo hoeven we dan toch niet te verwachten..daar was destijds toch geen belegger voor?
Wisma no está en línea  
Old December 25th, 2006, 12:28 PM   #13
Skyscrapercitizen
TIMBY

Vesteda was toen de redder in nood bij Montevideo, die kwamen net op tijd, anders had daar nu nog gras gestaan denk ik.

Ik weet niet wat de verhoudingen hier zijn, wat ik wel weet is dat er nog geen definitieve GO geweest is.
Old December 25th, 2006, 12:36 PM   #14
NegaSado
Needs more Tokyo!

NegaSado's Avatar

Likes (Received): 1

Naast De Rotterdam ben ik ook niet helemaal zeker of dit project mij nu wel zal bevallen... Ik vind het een beetje jammere architectuur. Als hij nu 100 meter was geweest, had ik het wel best gevonden. Maar deze toren wordt zo prominent dat hij daardoor extra zwaar telt!
NegaSado no está en línea  
Old December 25th, 2006, 05:13 PM   #15
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Quote:
Vesteda was toen de redder in nood bij Montevideo, die kwamen net op tijd, anders had daar nu nog gras gestaan denk ik.

Ik weet niet wat de verhoudingen hier zijn, wat ik wel weet is dat er nog geen definitieve GO geweest is.
Hij staat op zo'n mooie plek dat hij wel zal verkopen denk ik. Ik zou er iig graag in
gaan zitten. Ik vind ook dat zo'n prominente plek een goed ontwerp verdient.
Old December 25th, 2006, 11:21 PM   #16
Skyscrapercitizen
TIMBY

Dat denk ik ook wel. Ook de buurt heeft een goede naam. Maar er zijn meer dingen waar een project op kan stranden. We zullen zien, ik wil nu niet de negatieveling zijn eigenlijk hier.
Old December 26th, 2006, 01:30 PM   #17
bubbah
Dispenser of Wisdom

bubbah's Avatar

Likes (Received): 218

Quote:
Originally Posted by NegaSado View Post
Naast De Rotterdam ben ik ook niet helemaal zeker of dit project mij nu wel zal bevallen... Ik vind het een beetje jammere architectuur. Als hij nu 100 meter was geweest, had ik het wel best gevonden. Maar deze toren wordt zo prominent dat hij daardoor extra zwaar telt!
Mee eens. En omdat hij naast de qua uitstraling ook al niet van allure overlopende Hoge Heren staat, en tegenover een megalomane muur waarmee doorgaans waanzinnig geworden dictators uitdrukking willen
geven aan hun grootsheid, moeten we oppassen dat het geen Pyongyang aan de Maas wordt.
bubbah no está en línea  
Old December 26th, 2006, 01:37 PM   #18
Dr. Dubai
BANNED

Dr. Dubai's Avatar

Quote:
Originally Posted by bubbah View Post
moeten we oppassen dat het geen Pyongyang aan de Maas wordt.
Nou, nou, nou, overdrijven is ook een vak hoor

Ik zie de toekomst van Rotterdam toch echt wel wat zonniger in.
Old December 26th, 2006, 02:45 PM   #19
Skyscrapercitizen
TIMBY

Niks mis met Pyongyang toch?
Old December 26th, 2006, 03:29 PM   #20
bubbah
Dispenser of Wisdom

bubbah's Avatar

Likes (Received): 218

Heeft Pyongyang eigenlijk echte Landmarks, die de status van de Geliefde Vader & Zoon onderstrepen? En zo nee, moet er dan niet heel dringend een bundel met de verzamelde werken van Rem Koolhaas (lekker dik, echt iets voor een gekke dictator) naar Lil' Kim gestuurd worden?
bubbah no está en línea  

Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules