daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > Infrastructure and Mobility Forums > Highways & Autobahns

Highways & Autobahns All about automobility

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Old July 12th, 2012, 09:34 PM   #341
NFZANMNIM

Likes (Received): 819

Quote:
Originally Posted by SoroushPersepolisi View Post
qom-garmsar road is blocked to passengers? so tehran-qom is an alternative now? for how long ?
Yes, it is said that the volume of traffic was higher than expected and because the casualties were high and 4 people died there recently the road was closed last week
NFZANMNIM no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old July 14th, 2012, 06:23 PM   #342
Comfortably Numb
Goddess of Winter

Likes (Received): 309

The signage in Iran looks great - of high quality, clear and concise, which is even more impressive given that it's in two completely different languages.

How are the drivers in Iran generally? Are speed limits enforced?
Your lips move but I can't hear what you're saying

My Panoramio
Comfortably Numb no está en línea   Reply With Quote
Old July 14th, 2012, 08:39 PM   #343
SoroushPersepolisi

Likes (Received): 5150

Quote:
Originally Posted by Comfortably Numb View Post
The signage in Iran looks great - of high quality, clear and concise, which is even more impressive given that it's in two completely different languages.

lol the drivers

drivers , which most of the people are , are not really obedient to the rules , maybe this is a sign of rebellion haha, driving in the cities is crazy, however , they are very skilled, almost no car would ever touch another one

rules are enforced but the amount of cars and traffic is so much that its difficult to really enforce it on everyone, however the municipalities are using more and more cameras and electronic methods to catch "bad" drivers

however since we are talking about freeways (outer city) since there is much less congestion there are speed limits and they are enforced but a bit loosely, drivers drive way to fast at times and sadly this leads to many casualties
Old July 15th, 2012, 03:34 PM   #344
NFZANMNIM

Quote:

But it is not like that out of the cities. Out of the cities people mostly follow the rules and they even drive in designated lanes between the road markings and have to follow the speed limit because there is cameras that measure average speed rather than the instantaneous speed
Old July 15th, 2012, 05:16 PM   #345
NFZANMNIM

The ban on Passenger cars on Qom-Garmsar Road Lifted.
Alireza Kateb, MP of Garmsar: "More traffic means less speed and therefore more safety"
Quote:
غلامرضا کاتب:
محدودیت وسایل نقلیه از جاده گرمسار_قم برداشته شد
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۳

تین نیوز: سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به گرمسارگفت: وزیر راه و شهرسازی درسفر به گرمسار وبازدید از پروژه های عمرانی دستور داد محدودیت تردد وسایل نقلیه درجاده گرمسار قم برداشته شود.

غلامرضا کاتب اظهار داشت: گزارشی از امنیت کم درجاده قم – گرمسار به وزیر ارایه شد که وزیر هم دراین راستا محدودیت تردد خودرو ها را برداشت و خواستار استقرار پاسگاه پلیس راه درطول مسیر شد.

نماینده مردم گرمسار درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: خلوت بودن جاده باعث می شود تا مسافران با سرعت بالا رانندگی کنند واین خطرناک است از این رو با برداشتن محدودیت جاده شلوغ تر می شودو امنیت آن بیشتر می شود.

وی افزود: درجلسه با وزیر همچنین مقرر شد به منظور کاهش تلفات جانی علایم رانندگی درمسیر جاده نصب شود .

کاتب اظهار داشت: ۳۷ کیلومتر از ۷۸ کیلومتر جاده فیروزکوه – گرمسار آسفالت نیست ووزیر دستور آسفالته کردن این مسیر را داد تا کسانی که از شهرهای جنوبی به گرمسار سفر می کنند وارد تهران نشوند.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برای آسفالته کردن جاده گرمسار- فیروزکوه ۶ میلیارد تومان اختصاص یافت.

link
Old July 15th, 2012, 09:51 PM   #346
Comfortably Numb
Goddess of Winter

Likes (Received): 309

Quote:
Originally Posted by SoroushPersepolisi View Post
lol the drivers

drivers , which most of the people are , are not really obedient to the rules , maybe this is a sign of rebellion haha, driving in the cities is crazy, however , they are very skilled, almost no car would ever touch another one

rules are enforced but the amount of cars and traffic is so much that its difficult to really enforce it on everyone, however the municipalities are using more and more cameras and electronic methods to catch "bad" drivers

however since we are talking about freeways (outer city) since there is much less congestion there are speed limits and they are enforced but a bit loosely, drivers drive way to fast at times and sadly this leads to many casualties
I tend to agree that those cameras can save lives. Police often don't have the time or the resources to commit to cracking down on bad/reckless drivers. Cameras can help, as long as they are not abused by local authorities just as means of generating extra revenue.

So if I were to visit Iran and hire a car, should I be worried about my safety as a motorist, or would it say be no worse than Miami for example, which is one of the craziest places I've driven in the US?
Your lips move but I can't hear what you're saying

My Panoramio
Comfortably Numb no está en línea   Reply With Quote
Old July 15th, 2012, 09:56 PM   #347
ChrisZwolle
Road user

Likes (Received): 19392

Quote:
So if I were to visit Iran and hire a car, should I be worried about my safety as a motorist, or would it say be no worse than Miami for example, which is one of the craziest places I've driven in the US?
From what I've seen, Americans drive rather lame, lots of left lane hogs and right passing, but it's really no comparison to what you can find in developing countries in terms of driving style. Miami or New York is a walk in the park compared to the traffic chaos in such countries. From what I've seen on photos and videos it's not uncommon to drive 5 cars wide on a 3-lane roadway and lane markings are sometimes absent.
ChrisZwolle está en línea ahora   Reply With Quote
Old July 15th, 2012, 11:47 PM   #348
NFZANMNIM

Quote:
Originally Posted by ChrisZwolle View Post
From what I've seen, Americans drive rather lame, lots of left lane hogs and right passing, but it's really no comparison to what you can find in developing countries in terms of driving style. Miami or New York is a walk in the park compared to the traffic chaos in such countries. From what I've seen on photos and videos it's not uncommon to drive 5 cars wide on a 3-lane roadway and lane markings are sometimes absent.
Yeah, compared to Iran, the driving style in Toronto is like a computer in which everyone drives on designated lanes. (Toronto is considered to have a dangerous driving in north america because of a lot of "east and south asian immigrants")
Old July 16th, 2012, 01:46 AM   #349
CadÓr
Genuine Tatar

Likes (Received): 9204

It's interesting how Iran has roadsigns written also in Latin alphabet, although it's not a top touristic country, and while going to Odessa from Romania, there are barely signs in Latin.
CadÓr no está en línea   Reply With Quote
Old July 18th, 2012, 08:48 AM   #350
SoroushPersepolisi

Likes (Received): 5150

Quote:
I tend to agree that those cameras can save lives. Police often don't have the time or the resources to commit to cracking down on bad/reckless drivers. Cameras can help, as long as they are not abused by local authorities just as means of generating extra revenue.

lol , in iran , generating revenue for such issues is bit different than in north america, in toronto for example police are such *****, not to say the iranian ones arent, but they catch random people to make money by ticketing, however in iran in many cases theycatch drivers making mistakes , then depending on the officer, they accept bribes, from cash to a cigarette pack lol a very different mood

I suggest you dont hire a car in iran, at least not for inner city driving, since it would be almost impossible if you havent grown up or at least had a good amount of experience there, you can, it can be risky but at the same time very fun/frustrating, the thing is in the cities you wouldnt have any major accidents but maybe cause property damage dont forget that most cars in iran are like europe, they are manual, that can be an issue also if you dont have much experience with manuals
some of my cousins from the UK come over to iran in the summers and drive the moment they arrive in iran but i really dont know how they do it and transition so quickly, they have experience from the past but they enter the flow in iran easier than expected

i wouldnt compare driving anywhere in the u.s to iran, having been in new york and chicago , (newyork has a bad reputation amongst american cities), the standards are still far far more orderly compared to here. one of my favorite things when i go to iran is the driving, its need for speed, tehrani style lol

i think motorcycling would be a good alternative if you dont hire a car and dont want to use public transport, its much easier to get around that way
Old August 7th, 2012, 05:24 PM   #351
NFZANMNIM

Lots of Freeway opennings coming up from now till end of Dolat dahom (June 2012)
Plusieurs des ouvertures d'autoroutes arrivera de maintenent ŗ la fin de Dolat Dahom (Juin 2012)
منتظر اففتاح تعداد زیادی آزادراه تا پایان دولت دهم (تیر 1392) باشید

Quote:
معاون ساخت*و*توسعه آزادراه*ها خبر داد:
وعده افتتاح 3آزاد راه در دولت دهم
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۰

تین نیوز|علاوه بر 192 كیلومتر آزادراهی كه در سال جاری مورد بهره*برداری قرار می*گیرد، 183 كیلومتر باقی مانده تا سه ماهه اول سال 92 نیز به بهره*برداری خواهد رسید.
معاون ساخت*و*توسعه آزادراه*ها با بیان اینکه 375 كیلومتر آزادراه در قالب طرح ماندگار در سراسر كشور در حال اجرا است، گفت: تا پایان سال جاری 192 كیلومتر آن زیر بار ترافیك قرار می*گیرد.
حسن احمدی نوری افزود: علاوه بر 192 كیلومتر آزادراهی كه در سال جاری مورد بهره*برداری قرار می*گیرد، 183 كیلومتر باقی مانده نیز تا سه ماهه اول سال 92 نیز به بهره*برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: شش پروژه آزادراهی شامل آزادراه شمالی مشهد، فاز پایانی آزادراه زنجان– تبریز، قطعه دوم آزادراه ساوه- همدان به طول 85 كیلومتر، 49 كیلومتر از آزادراه پل زال- اندیمشك، فاز نهایی كنارگذر غربی اصفهان به طول 14 كیلومتر و آزادراه تبریز- ارومیه به طول 143 كیلومتر در این لیست قرار گرفته*اند و طبق برنامه*ریزی صورت گرفته تمامی آنها تا قبل از اتمام دولت دهم مورد بهره*برداری قرار می*گیرند.
احمدی نوری در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای اتمام این شش پروژه مذکور افزود: برای تكمیل و بهره*برداری از این 375 كیلومتر مبلغی حدود پنج هزار و 506 میلیارد ریال مورد نیاز است كه تا امروز بیش از یک هزار و 85 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات مهر ماندگار تأمین شده است.
وی با اشاره به تأثیر مطلوب اجرای طرح مهرماندگار در روند پیشرفت پروژه*های آزادراهی كشور گفت: با اینكه تنها چهار ماه از زمان اجرایی شدن طرح مهرماندگار در خصوص پروژه*های آزادراهی می*گذرد اما تغییر اساسی را در روند پیشرفت كار شاهد هستیم و افزایش فوق*العاده*ای در ظرفیت*های كاری در كارگاه*ها به وجود آمده است.

احمدی نوری در توضیح مطلب فوق اضافه کرد: تنها در پروژه آزادراه ساوه- همدان تعداد ماشین آلات راهسازی بیش از 31 برابر تعداد پیش از اجرای مهر ماندگار شده است و یا در آزادراه شمالی مشهد 5/8 برابر شدن تعداد ماشین آلات و دو شیفته شدن كار، باعث شده است كه این پروژه امروز با پیشرفت فیزیكی 100 درصدی آماده بهره*برداری باشد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه*های كشور در پایان تصریح كرد: اجرای طرح مهر ماندگار در كشور فرصت ویژه*ای است كه توان اقتصادی و ظرفیت*های اجرایی در كشور با آن محك زده می*شود.
Tinn News/
Mashhad Northern Bypass FW
Last Phase of Zanjan-Tabriz FW (#2)
Second (Last) Phase (85 Km) of Saveh-Hamadan FW
First Phase (49 Km) of Pole Zal-Andimeshk FW (#5)
Last Phase (14 Km) of Esfahan Western Bypass FW (#7)
Tabriz-Urmia FW (143 Km)
Overall 375 Km (The funding of all these freeways is helped by ęMehre MandegarĽ)
Old August 25th, 2012, 01:02 PM   #352
NFZANMNIM

Tehran-Shomal FW
Quote:
مدیرعامل شرکت ساخت مطرح کرد؛
وعده تعیین تكلیف 2قطعه آزادراه شمال پس از تعطیلات اجلاس
معاون وزیر راه و شهرسازی از تعیین تكلیف قطعات دو و سه آزادراه تهران ـ شمال پس از تعطیلات تهران خبر داد.
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۸

تین نیوز | سید احمد صادقی با بیان این مطلب گفت:ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران ـ شمال از بنیاد مستضعفان گرفته شده است و به یك كنسرسیوم واگذار می*شود.
صادقی با بیان این*كه یك كنسرسیوم ایرانی متشكل از دو شركت برای ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران ـ شمال اعلام آمادگی كرده و با وزارت راه وارد مذاكرات شده*اند، گفت:* قرار است این دو شركت پیشنهادات خود مبنی بر نحوه ساخت آزادراه به وزارت راه اعلام كنند.
رییس شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور همچنین اظهار كرد: دو شركت ایرانی در قالب یك كنسرسیوم شرایط ساخت قطعات دو و سه آزادراه را داشتند و قرار شد پس از انجام مطالعات در زمینه چگونگی ساخت و پیشبرد امور پیشنهادات خود را به ما اعلام كنند. قرار بود این اتفاق طی هفته*های گذشته بیفتد اما به دلیل تعطیلات عید فطر و حالا تعطیلات تهران در پی اجلاس سران غیر متعهدها این امر به پس از تعطیلات تهران موكول شد.
صادقی تاكید كرد: بنیاد مستضعفان به طور قطع از قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال كنار گذاشته می*شود و تنها در قطعه یك و چهار این آزادراه فعالیت خواهد كرد.
وی درباره زمان افتتاح قطعه چهار آزادراه تهران ـ شمال اظهار كرد: این اتفاق در مهر ماه صورت می*گیرد.
طبق قول وزیر راه و شهرسازی قرار بود افتتاح قطعه چهار آزادراه تهران ـ شمال در شهریور ماه جاری به عنوان هدیه*ای برای عید فطر به مردم باشد كه صورت نگرفت و صادقی دلیل این تاخیر را اتفاقات غیرمنتظره همچون بارندگی*های اخیر شمال كشور اعلام كرد.
Tinn News
Old August 25th, 2012, 01:04 PM   #353
NFZANMNIM

Shiraz-Esfahan FW
1st section 27% development
2nd Section not started yet
Quote:
با احداث آزاد*راه اصفهان ـ شیراز انجام می*شود؛
كوتاه*شدن 134 كیلومتری مسیر منتهی به شیراز
معاون وزیر راه و شهر سازی از پیشرفت27 درصدی قطعه اول آزاد*راه 210 كیلومتری اصفهان ـ شیراز خبر داد كه 134 كیلومتر مسیر فعلی را كوتاه*تر می*كند.
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۱

تین نیوز | سید احمد صادقی، گفت: قطعه اول آزاد*راه اصفهان ـ شیراز 27 درصد پیشرفت داشته است، اما ساخت قطعه دوم هنوز آغاز نشده است.

وی ادامه داد: قطعه دوم آزادراه اصفهان ـ شیراز به تازگی به مشاركت گذاشته شده است و پس از تشكیل شركت توسط متقاضی مشاركت بر این پروژه ساخت این قطعه نیز آغاز می*شود.

وی با بیاد آوری این*كه آزاد*راه*ها پروژه*های دولتی نیستند و بخش خصوصی باید در آن مشاركت كند، گفت: قطعه*ی دوم نیز همانند قطعه*ی اول به صورت 50 درصدی بین دولت و بخش خصوصی ساخته می*شود.

صادقی خاطر نشان كرد: با وجود پیشرفت 27درصدی قطعه اول آزاد*راه اصفهان ـ شیراز دو سال دیگر این قطعه آماده بهره*برداری خواهد بود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی قطعه دوم نیز پس از اغاز، سه سال زمان برای افتتاح می*برد.

رییس شركت راه و زیرساخت حمل*ونقل كشور گفت: آزادراه اصفهان ـ شیراز به طول 210 كیلومتر به عنوان قطعه مهمی از شبكه*ی آزاد*راه**ها است كه با توجه به اختلاف طول قابل ملاحظه*ی آن با بزرگراه موجود 134 كیلومتر مسیر را كوتاه می*كند.

وی با بیان این*كه آزادراه اصفهان ـ شیراز قطعه مفقوده در شبكه حمل*ونقل كشور است، اظهار كرد: این آزاد*راه از محور*های ارتباطی زمینی مهم شمال ـ جنوب تلقی می*شود.

به گفته صادقی 19 دستگاه پل و پنج دستگاه تونل دوقلو رفت و برگشت در مسیر آزاد*راه اصفهان ـ شیراز ساخته می*شود.

وی هم*چنین درباره موقعیت جغرافیایی آزاد*راه اصفهان ـ شیراز گفت: این آزاد*راه از ایزد*خواست در 116 كیلومتری اصفهان آغاز و در امتداد شمال به جنوب تا شمال شیراز ادامه می*یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آزاد*راه در طول 210 كیلومتر به وسیله*ی مبدل**هایی به محورهای سمیرم، یاسوج و تخت*جمشید متصل می*شود.

وی افزود: با احداث این آزاد*راه طول مسیر حمل*ونقل جاده*ای بین ایزد*خواست و شیراز حدود 104 كیلومتر كوتاه می*شود.
مرجع : خبرگزاری ايسناکد مطلب : 107597
Tinn News
Old August 25th, 2012, 10:13 PM   #354
NFZANMNIM

Road 63 (Pataveh-Dehdasht) Development
Quote:
تکاور اعلام کرد:
پیشرفت 46 درصدی قطعه سوم راه اصلی پاتاوه- دهدشت
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۲

تین نیوز | مدیرکل منطقه هفت معاونت ساخت و توسعه راه*ها گفت: قطعه سوم راه اصلی پاتاوه- دهدشت با بیش از 46 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
فیروز تکاور در خصوص وضعیت راه اصلی پاتاوه - دهدشت، اظهار داشت: قطعه سوم راه اصلی پاتاوه- دهدشت به طول 63 کیلومتر در حال حاضر با بیش 560 نفر نیروی انسانی فعال شامل عوامل نظارتی، آزمایشگاهی و عوامل اجرایی پیمانکار در کارگاه*های احداث پروژه، حدود 46 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرکل منطقه 7 معاونت ساخت و توسعه راه ها افزود: احداث و بهره *برداری از راه اصلی پاتاوه- دهدشت به طول 138 کیلومتر و عرض 11 متر در استان کهگیلویه و بویر احمد علاوه بر افزایش ظرفیت مسیر، ارتباط موجود اصفهان- درود- خرم*آباد- اهواز را از طریق اصفهان- شهرضا- پاتاوه- دهدشت- بهبهان- اهواز حدود 200 کیلومتر کاهش می دهد.
وی تصریح کرد: این پروژه از سمت دهدشت به طول 20 کیلومتر در دست بهره*برداری و مابقی محور به طول 118 کیلومتر در سه قطعه در دست اقدام است که با تکمیل کل پروژه علاوه بر کاهش چشم*گیر مسیر بندر امام*خمینی*(ره) به مرکز کشور گام مهمی در تکمیل شمال به جنوب برداشته خواهد شد.
مدیرکل منطقه 7 معاونت ساخت و توسعه راه ها افزود: در کنار نیروی انسانی بیش از 259 دستگاه ماشین آلات راهسازی در محل اجرای قطعه 3 مورد استفاده قرار می*گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت حجم خاکبرداری انجام شده در این قطعه حدود 82 درصد و حجم خاکریزی آن نیز بیش از 33 درصد است، بیان کرد: کل اراضی قطعه 3 ارزیابی و آزادسازی شده* و عملیات زیرسازی 9 کیلومتر انتهایی این قطعه به اتمام رسیده است.
تکاور تصریح کرد: درخصوص عملیات روسازی مسیر هم روکش اول بیندر 9 کیلومتر انتهایی انجام و لایه دوم بیندر 3 کیلومتر انتهایی هم صورت گرفته است.
وی درباره برخی ویژگی*های خاص فنی پروژه اظهار داشت: با توجه به عبور این پروژه از مناطق کوهستانی و اقلیم خاص منطقه، عملیات اجرایی آن جزو کارهای سخت و منحصر به فرد مهندسی راهسازی در کشور است بطوریکه در این مسیر 7 دستگاه تونل با طول بیش از 5 کیلومتر تعریف شده است که حدود 78 کیلومتر از طول تونل*های پروژه حفاری شده و عملیات اجرایی بیش از 2 کیلومتر از این تونل*ها انجام گرفته است.
Tinn News
Old September 5th, 2012, 06:56 PM   #355
NFZANMNIM

The last section of Saveh-Hamadan FW will be opened in 2,5 months.
Quote:
آزاد راه همدان-ساوه آبان ماه به بهره*برداری می*رسد
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۹

تین نیوز | دستیار ویژه رییس جمهور از پروژه مهر ماندگار آزادراه ساوه- همدان بازدید کرد.
حسن احمدي ،* دستیار ویژه رییس جمهور به منظور بازدید از پروژه های مهر ماندگار استان همدان وارد استان شده و از آزادراه ساوه- همدان بازدید کرد.
معاون ساخت و توسعه آزادراه های کشور در این بازدید گفت: با قرار گرفتن این پروژه در قالب طرح مهر ماندگار آزادراه ساوه- همدان در در طول سه ماه 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
احمدی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: این پروژه در طول چهار سال حدود 38 درصد پیشرفت داشته که با قرار گرفتن در زمره پروژه های مهر ماندگار افزایش دو برابری را تجربه کرده است.
وی تصریح کرد: این آزادراه به طول 175 کیلومتر بوده که 90 کیلومتر آن به بهره*برداری رسیده و هم اکنون 85 کیلومتر آن در حال تکمیل و اجراست.
وی افزود: هم اکنون 560 دستگاه ماشین آلات* سنگین و نیمه سنگین در دو شیفت کاری در این پروژه فعالیت می*کنند.
احمدی یادآور شد: 250 پل در این آزاد راه وجود دارد و همچنین روزانه 500 متر مکعب عملیات بتن ریزی انجام می*گیرد.
پیمانکار این پروژه نیز گفت: تا هشت هفته دیگر این پروژه را به پایان می رسانیم.
قباد چوبدار اضافه کرد: براساس زمانبندی این پروژه باید در آبان ماه سال آینده به پایان برسد اما تمامی تلاشها بر این است تا این پروژه را در سالجاری به بهره برداری برسانیم.
وی بیان کرد: آزاد راه همدان- ساوه هم اکنون به طور متوسط هر هفته دو و نیم درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از هفته آینده آن را به هفته ای سه درصد می رسانیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و 400 نفر در این پروژه مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: منطقه از نظر مواد راکفیلد فقیر است و در تهیه آن با مشکل و نگرانی روبرو هستیم.
مرجع : ایسناکد مطلب : 108621

Tinn News
Old September 5th, 2012, 07:00 PM   #356
NFZANMNIM

Construction of sections 2 and 3 of Tehran-Shomal FW will start in 6 months and it takes 4 years to be finished.
Quote:
آغاز به*كار ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران ـ شمال تا حداكثر 6 ماه دیگر
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۹

تین نیوز | روز گذشته تفاهم*نامه همكاری با كنسرسیوم داخلی برای ساخت قطعه*های دو و سه آزادراه تهران شمال امضا شد.
مهندس سیداحمد صادقی اظهار كرد: روز گذشته پس از انجام مذاكرات لازم تفاهم نامه*ی ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران شمال با كنسرسیوم داخلی متشكل از دو شركت ایرانی امضا شد.
وی ادامه داد: ما توان فنی و مالی كنسرسیوم را بررسی كردیم كه در نهایت تایید شد. این دو شركت پیش از این در زمینه ساخت آزادراه و تونل سابقه اجرایی داشته*اند.
صادقی با بیان این*كه مطالعه برای ساخت دو قطعه دو و سه آزادراه تهران- شمال 15 سال پیش انجام شده است، اظهار كرد: به كنسرسیوم تكلیف كردیم دو قطعه را بار دیگر مطالعه قرار دهند.زیرا شرایط از 15 سال پیش تاكنون متفاوت شده است و نیاز بررسی*های جدید دیده می*شود.
وی درباره زمان مطالعه كنسرسیوم بر روی موقعیت و وضعیت دو قطعه دو و سه آزادراه، گفت: ما به آن*ها حداكثر شش ماه فرصت داده*ایم تا برآورد اولیه را انجام دهند و به تایید ما برسانند.
به گفته رییس شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، پس از تایید ما از برآورد كنسرسیوم در مورد مطالعه دو قطعه دو و سه آزادراه مجوز انعقاد قرارداد برای ساخت این دو قطعه را از هیات دولت خواهیم گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد: كنسرسیوم فرصت دارد حداكثر تا شش ماه برآورد اولیه خود را به ما اعلام كند ممكن است این زمان كوتاه*تر باشد در هر صورت پس از اعلام برآورد اولیه از دو قطعه آزادراه كار اجرایی ساخت آغاز می شود.
صادقی با یادآوری آن*كه امضای تفاهم نامه روز گذشته پیش نیاز انعقاد قرارداد نهایی برای ساخت دو قطعه دو و سه آزادراه تهران – شمال است، اعلام كرد:* از زمان آغاز ساخت چهار سال اتمام كار اجرایی این دو قطعه طول خواهد كشید.
Tinn News
Old September 18th, 2012, 04:41 AM   #357
NFZANMNIM

Good develpment of Pol-e Zal-Andimeshk FW (#5)
Quote:
مشاركت مردم جواب داد؛
دومین آزادراه استان خوزستان در مرز بهره برداری
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۱

تین نیوز | حسن احمد نوری معاون ساخت و توسعه آزادراه*ها گفت: مدیریت صحیح و مشاركت بالای مردم در خرید اوراق مشاركت باعث تزریق مناسب اعتبارات به پروژه آزادراه پل زال- اندیمشك و پیشرفت مطلوب آن شده است و به زودی دومین آزادراه در استان خوزستان بهره برداری می*شود.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، معاون ساخت و توسعه آزادراه*ها درخصوص وضعیت اجرایی این پروژه گفت: اجرای عملیاتی این آزادراه در ابتدا با مشكلات زیادی همچون معارض زیاد و كامل نبودن نقشه همراه بود اما با مدیریت صحیح و اعتبارات خوبی كه از محل فروش اوراق مشاركت به این پروژه تخصیص پیدا كرد، پیشرفت فیزیكی آزادراه خرم آباد- پل زال امروز در وضعیت مطلوبی ادامه دارد.
وی افزود: محور قدیمی پل- زال*اندیمشك یكی از پرحادثه*ترین محورهای جاده*ای در كشور است، این موضوع و ایجاد زمینه* برای سفرهای ایمن هموطنان باعث به وجود آمدن انگیزه* مضاعفی برای اتمام سریع این پروژه در زمان*بندی در نظر گرفته شده و قبل از اتمام دوره دولت دهم در مسئولان و مجریان این پروژه شده است.
معاون ساخت و توسعه آزادراه*ها در خصوص یكی از ویژگی*های مهم فنی در اجرای این آزادراه گفت: مهم*ترین اصل در راهسازی حفظ ایمنی و ضریب امنیت بالا برای تأمین ایمنی مسافران است به همین منظور، برنامه*ریزی شده است كه در این آزادراه از یك نوع نیوجرسی به عنوان جدا كننده مسیر استفاده شود كه برگرفته از پیشرفته*ترین تكنولوژی روز دنیا و مطابق استانداردهای اروپا است كه قابلیت اصلی آن این است كه مانند لولا عمل كرده و درهیچ شرایطی امكان سقوط ندارد.
احمدی نوری خاطرنشان كرد: ایمنی این جدا كننده مسیر توسط مراجع ذیصلاح داخلی تأیید شده است و از آن جایی كه این نیوجرسی قبلا در آزادراه خرم*آباد- پل زال عملكرد فنی خوبی داشته است، با موافقت مدیران شركت در این پروژه نیز از این مزیت فنی استفاده خواهد شد.

Tinn News
Old September 20th, 2012, 10:03 PM   #358
aswnl

Likes (Received): 84

Question: why is the Bahukalat Protected Area Rd not connected to the Pakistani Makran Coastal Highway (N10) ? Why are there no border facilities ? Have relations between Iran and Pakistan become that bad after Iran has built the border wall ?
aswnl no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2012, 09:14 PM   #359
NFZANMNIM

Quote:
Originally Posted by aswnl View Post
Question: why is the Bahukalat Protected Area Rd not connected to the Pakistani Makran Coastal Highway (N10) ? Why are there no border facilities ? Have relations between Iran and Pakistan become that bad after Iran has built the border wall ?
It is not because there are problems. The relationship now is good. The problem is that there is no demand for the connection. But when the demand rises then we may see the construction of a border crossing. And google maps pics are old in that region. So maybe there is one right now
Old October 2nd, 2012, 02:12 AM   #360
NFZANMNIM

Ahvaz City's Tabloha

Link

Tags
iran