daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Forum Polskich Wieżowców > Inwestycje w Polsce > Łódź, Mazowsze i Podlasie

Łódź, Mazowsze i Podlasie Łódzkie, Mazowieckie i Podlaskie



Reply

 
Thread Tools
Old January 16th, 2007, 10:50 AM   #1
pan_tomas
Registered User
 
pan_tomas's Avatar
 
Join Date: Sep 2002
Location: Łódź
Posts: 3,381
Likes (Received): 100

[Łódź] NCŁ, czyli Nowe Centrum Łodzi [OT wieżowcowy = brig]



Nowe centrum Łodzi w dobrych rękach

Światowej sławy luksemburski planista i architekt Rob Krier zainteresował się kształtem architektonicznym centrum kulturalnego Fundacja Sztuki Świata. 26 stycznia przyjedzie do Łodzi i obejrzy teren dawnej elektrowni EC-1 w pobliżu Dworca Łódź Fabryczna


Krier obejrzy teren dawnej elektrowni EC-1 przy ul. Targowej. Według wstępnej wizji architektonicznej perony zostaną przeniesione pod centralny Rynek Fabryczny, sąsiadujący z halą festiwalowo-kongresową na kilka tysięcy miejsc, budynkami EC1, czyli centrum kulturalnym Fundacji Sztuki Świata, a także hotelami, muzeami, apartamentami, restauracjami i pubami. Założyciele FSŚ biznesmen Andrzej Walczak, szef festiwalu Camerimage Marek Żydowicz i amerykański reżyser David Lynch chcą w związku z tym projektem rozpocząć debatę o tym, jak współcześnie buduje się miasto. Rewitalizacją postindustrialnego terenu zainteresowali Roba Kriera, klasyka tradycyjnego nurtu postmodernizmu. Zajmie się on przywróceniem industrialnej architekturze dawnej świetności i przystosowaniem jej do pełnienia funkcji kulturalnych - dzięki którym wróci do niej życie. Krier (ur. 1938 r.) był odpowiedzialny za projekty planistyczne w całej Europie, zwłaszcza w Beneluksie i w Niemczech, m.in. w Stuttgarcie, Amsterdamie, Wiedniu i Berlinie. Dwa ostatnie z tych miast przyznały mu nagrody architektoniczne. Krier uważa tradycję europejską za niewyczerpane źródło motywów architektonicznych, jest specjalistą od "leczenia ran" w tkance miejskiej. Szanuje kontekst historyczny i nie skupia się na pojedynczych budynkach, ale myśli o zagospodarowaniu i rewitalizacji całych dzielnic.

- Już zrobiłem kilka szkiców, ale teraz muszę sprawdzić, jak mają się do rzeczywistości - wczoraj powiedział "Gazecie" Krier. - O samej przebudowie będę mógł powiedzieć więcej dopiero wtedy, kiedy poznam miejsce. Na podstawie map i makiet nie da się przecież zrobić planów. Widziałem co prawda Łódź na ilustracjach, ale albumy pokazują tylko najpiękniejsze budynki, a wiem, że samo otoczenie dworca nie jest zbyt piękne.

27 stycznia na Wydziale Architektury Politechniki Łódzkiej Krier wygłosi wykład - otwarty dla wszystkich zainteresowanych.

W piątek pokażemy pierwsze rysunki Łodzi Roba Kriera i opublikujemy wywiad z Markiem Lisiakiem, architektem miasta

--

Archiwalny program telewizyjny o NCŁ:

http://www.tvp.pl/lodz/rozmaitosci/f...-lodzi/1797157

--

Stan planów na rok 2013:

Quote:
Originally Posted by dexter2 View Post



by stefbra
--

Stan planów na marzec 2014 roku - projekty mpzp:


Kliknij, aby zobaczyć pełny rozmiar.


Kliknij, aby zobaczyć pełny rozmiar.
__________________


Last edited by lodzer.m; March 21st, 2014 at 04:59 AM.
pan_tomas no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
 
Old January 16th, 2007, 10:53 AM   #2
KRN„BRNY
BANED
 
KRN„BRNY's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: LODZ
Posts: 3,850
Likes (Received): 34

zobaczymy co gosc splodzi:-)
__________________
NIKT ZA WAS NIE POWIE, ŻE ŁÓDŹ TO WSPANIAŁE MIASTO!
KRN„BRNY no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2007, 11:02 AM   #3
pan_tomas
Registered User
 
pan_tomas's Avatar
 
Join Date: Sep 2002
Location: Łódź
Posts: 3,381
Likes (Received): 100

Quote:
Originally Posted by KRN„BRNY View Post
zobaczymy co gosc splodzi:-)
Przeglądam sobie teraz jego dorobek i powiem, że niektóre projekty są całkiem całkiem.
__________________

pan_tomas no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2007, 11:13 AM   #4
F_L
BANNED
 
Join Date: Jan 2006
Location: Łódź (Warszawa)
Posts: 1,313
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by KRN„BRNY View Post
zobaczymy co gosc splodzi:-)
spłodzi nowe centrum Łodzi
F_L no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2007, 02:00 PM   #5
Ullgive
Mister World
 
Ullgive's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,341
Likes (Received): 0

Oby rzeczywiscie splodzil i oby umiejetnie sie potem wszyscy przygotowali do odbierania porodu.
__________________
Schrijven zegt meer...
Ullgive no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2007, 06:01 PM   #6
matej
BANNED
 
Join Date: May 2005
Location: Barcelona,Lodz
Posts: 4,029
Likes (Received): 0

wie ktoś gdzie się mieści wydział architektury PŁ ?
ktoś sie tam wybiera z forum ? bo jestem chętny jaką wizje ma ten facet
matej no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2007, 06:46 PM   #7
lodzer.m
I ♥ Boat City
 
lodzer.m's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Łódź
Posts: 13,275
Likes (Received): 1597

Quote:
Originally Posted by matej View Post
wie ktoś gdzie się mieści wydział architektury PŁ ?
ktoś sie tam wybiera z forum ? bo jestem chętny jaką wizje ma ten facet
Przy al. Politechniki, koło Hali Sportowej (na prawo od niej).
lodzer.m no está en línea   Reply With Quote
Old January 16th, 2007, 08:35 PM   #8
civis
Registered User
 
Join Date: Jan 2007
Location: Civitas Lodziensis
Posts: 226
Likes (Received): 0

Ja też próbowałem zapoznać się trochę z dorobkiem pana Kriera. Znalazłem m.in. stronę pracowni architektonicznej http://www.krierkohl.com. Jeżeli to ten Rob Krier, o którym mowa to zaciekawiła mnie jedna rzecz - w archiwum projektów jest wzmianka o gdańskiej wyspie spichrzów, opatrzona datą 1989. Czy to tylko jakaś luźna koncepcja czy może coś zostało zrealizowane?
civis no está en línea   Reply With Quote
Old January 17th, 2007, 11:47 AM   #9
pan_tomas
Registered User
 
pan_tomas's Avatar
 
Join Date: Sep 2002
Location: Łódź
Posts: 3,381
Likes (Received): 100



Nowa Łódź Fabryczna

Za pieniądze Unii Europejskiej w okolicy Dworca Łódź Fabryczna i starej elektrowni ma powstać nowe centrum miasta. Projekt stworzy znany europejski architekt i urbanista Rob Krier

Przed rokiem reżyser David Lynch, współwłaściciel Grupy Atlas Andrzej Walczak i szef festiwalu Camerimage Marek Żydowicz założyli Fundację Sztuki Świata. Chcą otworzyć centrum sztuki współczesnej w zabytkowym budynku stuletniej elektrowni niedaleko dworca Łódź Fabryczna. To tylko jeden z kilku projektów, które zrewolucjonizują ten obszar miasta. Kiedy plany zostaną zrealizowane, powstanie nowe centrum Łodzi.

Jego środek wyznaczy wybudowany specjalnie plac - Rynek Fabryczny. Marek Lisiak, architekt miasta: - Obiektom architektonicznym o ważnych dla miasta funkcjach powinna towarzyszyć przestrzeń publiczna odpowiedniej skali i rangi. To wprawdzie wbrew tradycjom Łodzi, bo jesteśmy miastem ulic, a nie placów. Ratusz, kościół, muzeum, pałac fabrykancki - wszystkie stoją w Łodzi przy ulicy, ale tę tradycję możemy przecież zmieniać.

W sąsiedztwie Rynku Fabrycznego stanie hala kongresowo-festiwalowa na 4 tys. miejsc. Ma służyć łódzkim festiwalom - jak ledwo mieszczący się w pobliskim Teatrze Wielkim filmowy Camerimage czy Festiwal Dialogu Czterech Kultur - oraz imprezom naukowym i handlowym. Przyda się także przy staraniach Łodzi o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 r.

Wokół znajdą siedzibę: muzeum techniki, hotele, luksusowe apartamenty, restauracje i puby. Dyskutuje się także o filii Muzeum Sztuki. Podobna ma być otwarta w centrum Manufaktura w dawnych zakładach Poznańskiego, ale nadal większość zbiorów placówki będzie leżeć w magazynach. Perony dworca Łódź Fabryczna mają zejść pod ziemię, pod Rynek Fabryczny.

W bezpośrednim sąsiedztwie dworca już jest kilka obiektów kulturalnych (Filharmonia Łódzka, kino Bałtyk, opera), ale nic ich nie łączy. Lisiak: - W latach 1823-29 Łódź zapisała się piękną kartą w urbanistyce, powstała wtedy osada rękodzielnicza i nowe miasto na skalę, której wcześniej nie znano. Miasto kształtowało się opierając się na szkielet przez 200 lat. Dziś mamy w centrum zaniedbany teren, gdzie niewiele jest do chronienia, a dużo nowych rzeczy do stworzenia.

Przywróceniem industrialnej architekturze dawnej świetności i przystosowaniem jej do pełnienia funkcji kulturalnych - dzięki którym wróci do niej życie - założyciele Fundacji Sztuki Świata zainteresowali luksemburskiego planistę i architekta Roba Kriera, klasyka tradycjonalistycznego nurtu postmodernizmu. Był on odpowiedzialny za duże projekty na zachodzie Europy, zwłaszcza w krajach Beneluksu i w Niemczech. W głośnej książce "Stadtraum" ("Przestrzeń miejska") z 1975 r. na przykładzie Stuttgartu pokazał, w jaki sposób należy rekonstruować zniszczone struktury urbanistyczne i "leczyć rany" w tkance miejskiej.

W przeciwieństwie do futurystycznych, rzeźbiarskich projektów takich gwiazd architektury jak Frank Gehry, Zaha Hadid czy Daniel Libeskind Krier tworzy współczesną architekturę konserwatywną utrzymaną w nurcie tzw. Nowego Tradycjonalizmu. Chętnie powtarza, że "drzwi są drzwiami, okno jest oknem". Jego architektura ma być ramą, która zapewnia mieszkańcom dobre samopoczucie i daje poczucie wspólnoty. W kompleksie budynków mieszkalnych dla osób starszych i niepełnosprawnych w Mülheim (zagłębie Ruhry) zaprojektował parterowe domy, łatwo dostępne i kolorowe. W gmachu sądu w Luksemburgu uzyskał bardziej przyjazny charakter instytucji przez umieszczenie poszczególnych wydziałów w mniejszych budynkach.

Nawiązując do renesansowych miast idealnych, porządkuje przestrzeń, korzystając z klasycznej symetrii. Z arkad, ulic i małych otwartych przestrzeni wokół placu w kształcie podkowy stworzył "miasto w mieście", składające się z 400 budynków mieszkalnych oraz przestrzeni handlowych i biurowych centrum De Resident (1989-2001) w Hadze. Swoje projekty wpisuje w historyczny kontekst. W Łodzi na terenach przydworcowych ma zaprojektować układ urbanistyczny, projekty konkretnych budynków wykonają inni architekci. Na poszczególne obiekty zostaną prawdopodobnie ogłoszone konkursy.

- Myślę, że zostałem zaproszony do Łodzi, bo dla mnie nie liczy się moda, tylko jakość, użyteczność i kontekst miejsca. Zrobiłem już kilka szkiców, ale teraz muszę sprawdzić, jak mają się do rzeczywistości. Na podstawie samych map nie da się przecież zrobić planów. Widziałem co prawda Łódź na ilustracjach, ale albumy pokazują tylko najpiękniejsze budynki, a wiem, że samo otoczenie dworca nie jest zbyt piękne - mówi Krier, który przyjedzie do Łodzi 26 stycznia.

Pieniądze na przebudowę mają pochodzić głównie z unijnych dotacji. Zdaniem szefa Camerimage koncepcja powinna być gotowa w ciągu dwóch miesięcy, tak żeby zdążyć z przygotowaniem studium wykonalności i wniosku o dotację. Takie wnioski na lata 2007-13 będą przyjmowane najprawdopodobniej do września. Kiedy zaczną się prace w nieczynnej elektrowni i w jej okolicy? - To zależy od tempa prac unijnych instancji rozpatrujących wnioski o dofinansowanie - odpowiada Żydowicz. - Ale jeśli wszystko pójdzie sprawnie, budowa centrum Sztuki Świata mogłaby się zacząć na początku 2008 r. Potrwałaby dwa trzy lata.

Lisiak: Trzeba się spieszyć. Te 15 minut dla Łodzi, jak czas każdej prosperity, to jest 15 minut, a nie 24 godziny.
__________________

pan_tomas no está en línea   Reply With Quote
Old January 17th, 2007, 12:41 PM   #10
deschain
Registered User
 
deschain's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Łódź
Posts: 1,365
Likes (Received): 36

No i oby się udało!!!
deschain no está en línea   Reply With Quote
Old January 17th, 2007, 12:47 PM   #11
pixeolo
wmiastowzięci.org
 
pixeolo's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Aviation Valley
Posts: 1,544
Likes (Received): 351

Quote:
W piątek pokażemy pierwsze rysunki Łodzi Roba Kriera
nastawiłem budzik w telefonie na piątek. gratuluję i pozdrawiam.
pixeolo no está en línea   Reply With Quote
Old January 17th, 2007, 11:09 PM   #12
adikk
made in poland
 
adikk's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Location: Zgierz/Lodz
Posts: 3,313
Likes (Received): 424

No to ja mam pytanie. Najpierw piszą o przebudowie całej przestrzeni wokół fabrycznego, a potem, gdy mowa o pieniądzach i terminach, to już jest mowa tylko o Fundacji SŚ. To w takim razie co ma ten cały architekt robić - jakim obszarem się będzie zajmować?? Rozumiem, że sztuki świata sobie, a reszta sobie. Temat jest wałkowany od jakiegoś czasu, ale jak dla mnie do tej pory nie zostało jasno naświetlone jakie są plany związane z CAŁYM obszarem. I mam tylko nadzieję, że się później nie okaże, ze architekt zrobił swoje, FSŚ zrobiła swoje, a Fabryczny jak straszy tak będzie straszył i prędzej sam się zapadnie pod ziemię niż go tam zbudują.
__________________
Łódź.Niepowtarzalna

Ja bym chciał żeby moja Łódź rosła, żeby miała wspaniałe pałace, zielone piękne ogrody i w ogóle, żeby był wielki handel, wielki ruch, wielki pieniądz.

Władysław Reymont "Ziemia obiecana"
adikk está en línea ahora   Reply With Quote
Old January 17th, 2007, 11:43 PM   #13
Dalet
HELOŁ OFKORS:)
 
Dalet's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Dublin / Lodz / Roma
Posts: 172
Likes (Received): 1

Hmmm a czemu wszyscy muszą ciagle narzekac wiele osob watpilo w powstanie w Łodzi Manufaktury i co jest z tym projektem moze byc podobnie. Wystarczy ze znajda sie odpowiednie osoby na odpowiednim miejscy i z checia do dzialania a uda sie
Osobiscie wydaje mi sie ze projekt ten moze byc porownywany z zabudowa Potsdamer Platz w Berlinie oby sie udalo bo Łódź jest tego warta.
Zastaniawiam sie tez czy obecne władze MPK mysla juz o uczestniczeniu w powstawaniu tego projektu. Jesli powstanie, zmieni sie calkowicie uklad komunikacyjny w tamtym rejonie. Warto juz teraz pomyslec o tym.
Kiedys byl plan przedluzenia ulicy Uniwersyteckiej tak zeby dochodzila az do Al.Pilsudskiego. Moze jakas podziemna linia tramwajowa na Uniwerstyteckiej schodzaca pod ziemie z podziemnym przystankiem przy rynku fabrycznym cos ala KST w Krakowie
Mysle ze jest to do zrobienia i nie kolidowalo by z ewentualnym tunelem srednicowym ktory przebiegal by glebiej a tramwaj moglby jechac nad nim.
__________________
Dalet
Dalet no está en línea   Reply With Quote
Old January 17th, 2007, 11:52 PM   #14
Bartas2004
Registered User
 
Bartas2004's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Location: Lódz
Posts: 8,706
Likes (Received): 748

No wlasnie komunikacja. Bo to sie wydaje pieta achilesowa. Jezeli maja tam byc atrakcyjne tereny to konieczny jest dobry do nich dojazd. I to nie tylko tramwajem czy pociagiem ale i samochodem i tu jest pies pogrzebany. Bo jedyny dojazd to uniwersytecka. Reszta to tragedia i to nie do poprawienia. Kilinskiego sie nie da bo przeciez sie jej nie wyburzy. Od strony zachodniej wogole nie ma dojazdu. Jedynie jeszcze sienkiewicza ale to za malo i to moze byc pieta achilesowa. Okolice fabrycznego niby sa w centrum ale dojechac do nich mozna jedynie tramwajem wiec normalni inwestorzy komercyjni (biura handel) wybiora dogodniejsze lokalizacje a tu co najwyzej powstanie EC1 o ile wogole cokolwiek powstanie
Bartas2004 no está en línea   Reply With Quote
Old January 18th, 2007, 11:58 AM   #15
Dalet
HELOŁ OFKORS:)
 
Dalet's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Dublin / Lodz / Roma
Posts: 172
Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Bartas2004 View Post
No wlasnie komunikacja. Bo to sie wydaje pieta achilesowa. Jezeli maja tam byc atrakcyjne tereny to konieczny jest dobry do nich dojazd. I to nie tylko tramwajem czy pociagiem ale i samochodem i tu jest pies pogrzebany. Bo jedyny dojazd to uniwersytecka. Reszta to tragedia i to nie do poprawienia. Kilinskiego sie nie da bo przeciez sie jej nie wyburzy. Od strony zachodniej wogole nie ma dojazdu. Jedynie jeszcze sienkiewicza ale to za malo i to moze byc pieta achilesowa. Okolice fabrycznego niby sa w centrum ale dojechac do nich mozna jedynie tramwajem wiec normalni inwestorzy komercyjni (biura handel) wybiora dogodniejsze lokalizacje a tu co najwyzej powstanie EC1 o ile wogole cokolwiek powstanie
Bartas az tak zle to nie bedzie dzieki schowaniu torow pod ziemie bedzie mozna połaczyc nie naturalnie przerwane ulice jak np. Targowa, Wodna dzieki uzyska sie połaczenie Pilsudskiego z Narutowicza. Główną osia komunikacyjna rzeczywiscie mogla by byc Uniwersytecka. Od niej mogly by odchodzic zjazdy do podziemnych parkingów.
Mysle ze wszystko jest do zrealizowania ale trzeba nad tym pomyslec mozna pogodzic powstanie podziemnego dworca z podziemnym przystankiem tramwaju i podziemnymi garazami a na powierzchni centrum z prawdziwego zdarzenia
__________________
Dalet
Dalet no está en línea   Reply With Quote
Old January 18th, 2007, 12:00 PM   #16
lenin
Registered User
 
lenin's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Location: łódź
Posts: 7,483
Likes (Received): 199

zapominacie że nad torami( w tunelu) ma przebiegać aleja..która doprowadzi ruch do centrum od strony kopcińskiego..
lenin está en línea ahora   Reply With Quote
Old January 18th, 2007, 12:01 PM   #17
pan_tomas
Registered User
 
pan_tomas's Avatar
 
Join Date: Sep 2002
Location: Łódź
Posts: 3,381
Likes (Received): 100

Quote:
Originally Posted by Dalet View Post
Bartas az tak zle to nie bedzie dzieki schowaniu torow pod ziemie bedzie mozna połaczyc nie naturalnie przerwane ulice jak np. Targowa, Wodna dzieki uzyska sie połaczenie Pilsudskiego z Narutowicza. Główną osia komunikacyjna rzeczywiscie mogla by byc Uniwersytecka. Od niej mogly by odchodzic zjazdy do podziemnych parkingów.
Mysle ze wszystko jest do zrealizowania ale trzeba nad tym pomyslec mozna pogodzic powstanie podziemnego dworca z podziemnym przystankiem tramwaju i podziemnymi garazami a na powierzchni centrum z prawdziwego zdarzenia
Po schowaniu torów pod ziemię zostanie mnóstwo miejsca pod budowę drogi. Głównym dojazdem ma być ulica Węglowa i jej przedłużenie do Kopcińskiego, gdzie ma powstać koniczynka. Tyle z bardzo wstępnej wizji.
__________________

pan_tomas no está en línea   Reply With Quote
Old January 18th, 2007, 02:23 PM   #18
jaceq
Registered User
 
jaceq's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Lodz
Posts: 2,697
Likes (Received): 506

Quote:
Originally Posted by matej View Post
wie ktoś gdzie się mieści wydział architektury PŁ ?
ktoś sie tam wybiera z forum ? bo jestem chętny jaką wizje ma ten facet
Architektura to wysoki budynek na tyłach Wydziału Budownictwa, Al. Politechniki 6, ale, jak mnie pamięć nie myli - na architekturze nie ma dużych audytoriów, a na taki wykład chyba jednak przyjdzie sporo ludzi, tak więc wykład pewnie będzie na budownictwie (jedno z audytoriów na kurzych łapkach) a może nawet w Sołtanie. No ja się nie wybiorę, żałuję
jaceq está en línea ahora   Reply With Quote
Old January 18th, 2007, 02:29 PM   #19
JAKUB POLEWSKI
Łódzka Przestrzeń
 
JAKUB POLEWSKI's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Location: Łódź (1940-1945 Litzmannstadt)
Posts: 10,739
Likes (Received): 24

Ech, mnie nie pasuje ten opis. Jak czytam kolejne pomysły tych "wielkich architektów europejskich" to nie tylko widzę w tym absurdy, ale kompletne zapomnienie, iż najpierw wypadałoby nawiązać projektem do HISTORII miasta.

Quote:
W sąsiedztwie Rynku Fabrycznego stanie hala kongresowo-festiwalowa na 4 tys. miejsc. Ma służyć łódzkim festiwalom - jak ledwo mieszczący się w pobliskim Teatrze Wielkim filmowy Camerimage czy Festiwal Dialogu Czterech Kultur - oraz imprezom naukowym i handlowym. Przyda się także przy staraniach Łodzi o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 r.
Super, a nie wypadałoby zmiast tego po prostu zburzyć i odbudować na nowo zajebiście nowoczesną i wielką halę tego typu na miejscu obecnej hali przy Al. Politechniki !?

Quote:
Wokół znajdą siedzibę: muzeum techniki, hotele, luksusowe apartamenty, restauracje i puby.
Nom... super, zapewne hotele i muzea będą AŻ 3 kondygnacyjne ( bo nie wieżę, że ktoś kto chce budować kolejne cholerne place (!) lubi wysoką zabudowę. A te puby to na cholerę TAM ?! Mało już, że z Piotrkowskiej zrobiła się największa w Polsce pijalnia piwa ?!

No i ten absurd. Facet mówi, że czemu by nie zmieniać tradycji Łodzi, a później dowiaduję się w tym samym artykule, że słynie on z konserwatyzmu, gdyż "okno to okno, a drzwi to drzwi"... no comment.

Ktoś kiedyś pisał, że ten teren planowano zabudować wysoko... czemu miasto nie chce w tym kierunku szukać inwestorów, tylko zgnoić historię i potencjał wielkomiejski Łodzi ?! Koszmar. Oby pomysł upadł !
_________________________________________________________

Czekam z nadzieją, że ktoś zaproponuje wybudowanie nowoczensego i masywnego gmachu dworca Łódź Fabryczna i otoczy ten teren nowoczensą zabudową wysokich biurowców, a pod ziemią rozbuduje się rozległy pasaż handlowo-usługowy. Jak nic takiego nie powstanie to mam gdzieś te rynkowo-antyłódzkie pomysły.
JAKUB POLEWSKI no está en línea   Reply With Quote
Old January 18th, 2007, 03:12 PM   #20
adikk
made in poland
 
adikk's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Location: Zgierz/Lodz
Posts: 3,313
Likes (Received): 424

Jakub, czytanie ze zrozumiem to klucz do rozwikłania wielu absurdów.
Quote:
Originally Posted by JAKUB POLEWSKI View Post

No i ten absurd. Facet mówi, że czemu by nie zmieniać tradycji Łodzi, a później dowiaduję się w tym samym artykule, że słynie on z konserwatyzmu, gdyż "okno to okno, a drzwi to drzwi"... no comment.
Quote:
Originally Posted by pan_tomas View Post
Marek Lisiak, architekt miasta: - Obiektom architektonicznym o ważnych dla miasta funkcjach powinna towarzyszyć przestrzeń publiczna odpowiedniej skali i rangi. To wprawdzie wbrew tradycjom Łodzi, bo jesteśmy miastem ulic, a nie placów. Ratusz, kościół, muzeum, pałac fabrykancki - wszystkie stoją w Łodzi przy ulicy, ale tę tradycję możemy przecież zmieniać.
-----

W przeciwieństwie do futurystycznych, rzeźbiarskich projektów takich gwiazd architektury jak Frank Gehry, Zaha Hadid czy Daniel Libeskind Krier tworzy współczesną architekturę konserwatywną utrzymaną w nurcie tzw. Nowego Tradycjonalizmu. Chętnie powtarza, że "drzwi są drzwiami, okno jest oknem"....
__________________
Łódź.Niepowtarzalna

Ja bym chciał żeby moja Łódź rosła, żeby miała wspaniałe pałace, zielone piękne ogrody i w ogóle, żeby był wielki handel, wielki ruch, wielki pieniądz.

Władysław Reymont "Ziemia obiecana"
adikk está en línea ahora   Reply With Quote


Reply

Tags
łódź, lodsch, lodz, nowe

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +2. The time now is 10:51 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like v3.2.5 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

SkyscraperCity ☆ In Urbanity We trust ☆ about us | privacy policy | DMCA policy

Hosted by Blacksun, dedicated to this site too!
Forum server management by DaiTengu