|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#121 |
|
Stadtaffe
Likes (Received): 1
|
Gisteren gestemd:
1. Van Egeraat. (waarom heb ik al eerder gepost; de doorslag heeft voor mijn toch het grote openbare plein onder het gebouw gespeeld. Dit omdat het mensen naar binnen zuigt, er goed te zien is wat er in de rest van het gebouw zich afspeelt. 2. NLarchitects (argumenten blijven het zelfde als in vorige post) 3. Wiel Arets (Strategische stem: staat laag in de peiling, dus een stem hierop is niet 'schadelijk' voor de twee ontwerpen die ik echt heel graag zie verschijnen.) |
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Stadtaffe
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
hemelschraper
Likes (Received): 16
|
^ Ik kan me niet voorstellen dat de gemeenteraad de uitslag van de publieksenquête niet overneemt, zeker nu er zoveel mensen gestemd hebben.
- Excuse me while I kiss the sky. Last edited by AJW; January 31st, 2007 at 02:58 PM. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Stadtaffe
|
^ ik denk niet dat het belang van de publieksenquete veel groter wordt. De inbreng van de professionals blijft ook heel belangrijk denk ik.
Toch zal het de gemeente goed uitkomen als de profs en 'het volk' er ongeveer hetzelfde over denken. Wat ik me trouwens af vroeg: De ervaring van NLarchitects met projecten van de omvang van het Groninger Forum is minimaal. Misschien dat dit in het voordeel van Van Egeraat werkt, zeker bij de beoordeling door de profs? Mocht NLarchitects het uiteindelijk toch worden dan kan dat wel eens hun doorbraak betekenen! Verklaart misschien ook waarom de kerel van NLarchitects zo zenuwachtig was (in de docu van Oogtv en de presentatie afgelopen zaterdag). |
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Nu ja, D66 is er al uit, zij laat haar stem bepalen door 'het volk'. Helemaal netjes vind ik het niet om dit nu al bekend te maken, zit de vakjury er dan voor Jan L.. ?
Bron: GIC Quote:
Last edited by Hoogholtje; January 31st, 2007 at 05:24 PM. |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
hemelschraper
Likes (Received): 16
|
Quote:
D66 is wat voorbarig, maar ze hebben wel gelijk. Als zoveel burgers zich uitspreken voor een bepaald ontwerp, dan is het niet gepast om die keuze te negeren, zeker niet als je zelf een democratisch gekozen instituut bent. Dan kan je net zo goed geen publieksenquête houden.
|
|
|
|
#127 | |
|
Registered User
|
Op de voorpagina van Archined een mooi artikel onder de naam : Een felle strijd tussen EEA en NL Architects
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Stadtaffe
|
^ Dat is echt een heel goed, uitgebalanceerd artikel. Hulde!
Archined krijgt een dominantere plek in mijn favorietenlijst
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Registered User
Likes (Received): 54
|
Bij mij blijven twee favorieten over: Eric van Egeraat Architects en Neutelings Riedijk Architecten. Die beide ontwerpen zijn zo verschillend, dat ze de eerste plaats delen. Eea vind ik het spectaculairste van allemaal. Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Misschien is de ambitie wel iets te hoog, en wordt het gebouw uiteindelijk veel te duur ofwel erg slecht afgewerkt. Wat dat betreft heb ik bij Neutelings Riedijk veel minder zorgen. Dat ontwerp vind ik ook behoorlijk spectaculair, maar tegelijkertijd rustiger. Daar zie ik meer ruimte voor edele materialen en duurdere afwerking.
Alle anderen komen wat mij betreft niet in aanmerking. Ook NL architects niet. Het ontwerp maakt het belangrijkste gebaar ("logo"?) aan de beide zijkanten, waar niemand het kan zien. Verder is NL architects natuurlijk veel te onervaren, ook al werken ze nadrukkelijk samen met bureau bouwkunde. Omdat het bij internationale prijsvragen gebruikelijk is om minstens één bureau uit het buitenland te honoreren, geef ik foreign office de derde plaats.
|
|
|
#130 | |
|
Registered User
|
Quote:
p.s Weet iemand nog welke architecten geselecteerd waren voor de verkiezing van het Waagstraatcomplex? |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Stadjer (European)
|
Mijn keuze:
1. NL Architects 2. Erick van Egeraat 3. Zaha Hadid Het ontwerp van Neutelings-Riedijk Architecten vind ik ook schitterend, vooral vanwege de mogelijkheid om er middelgrote concerten te geven, maar ik ben bang dat het gebouw een te lomp blok wordt op deze locatie. Ik zie dit gebouw wel graag als een vervanging van de huidige Oosterpoort.
|
|
|
#132 |
|
Registered User
|
Nog minder dan 24 uur en we weten de uitslag van de publieks enquete
Ik vermoed dat EEA gaat winnen, hoog ge-eindigd in de publieks enquete, en ik denk dat hij ook wel op de goedkeuring van de experts kan rekenen. Ik heb eigenlijk vrede met elk ontwerp, zolang die muur van NLarchitects maar niet wint. Last edited by merijn; February 1st, 2007 at 04:33 PM. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ik blijf ook hopen op EEA, ik wil GEEN NLarchitects!! Arrgghh
|
|
|
#134 | |
|
Registered User
|
![]() De publieksenquête voor het Groninger Forum liep van 18 januari tot 1 februari 12.00 uur. In die periode bezochten 31.568 bezoekers de tentoonstelling in de Martinikerk. De keuze van stadjers, niet-stadjers, scholieren én de vakjury wordt vrijdag 2 februari bekend gemaakt. Vanaf 10.30 uur staat de uitslag op deze website. Quote:
Bron: Architectuurgids.org Last edited by Hoogholtje; February 1st, 2007 at 10:20 PM. |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Registered User
|
NL Architects grote winnaar vak- en publieksjury
Het ontwerp van NL Architects is de grote winnaar van de publieksenquête over het Groninger forum. Zowel het publiek als de vakjury ziet het meest in de piramide met sleutelgat. Burgemeester en wethouders zijn inmiddels dusdanig onder de indruk dat het ontwerp van NL Architects wordt voorgedragen in de gemeenteraad. De raad beslist uiteindelijk wat er gebouwd wordt achter de oostwand. De uitslag komt volledig overeen met de exit poll zoals Dagblad van het Noorden die onder bezoekers van de Martinikerk, waar de zeven ontwerpen te zien waren, dagelijks heeft gehouden. De ijsberg, het ontwerp van de oud-stadjer Erik van egeraat kwam bij de vakjury en bij het publiek als derde uit de bus. Het ontwerp van Neutelings Riedijk, de zogeheten netkous, is op de derde plaats gekomen. |
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Anti Fries
Likes (Received): 0
|
Nou, het gaat dus NL Architects worden. Zowel het publiek als de jury heeft NLA als beste ontwerp gekozen. Helaas, ik had toch op Erick van Egeraat gehoopt.
Quote:
EDIT: Je was me net voor Hoogholtje...
|
|
|
|
#137 |
|
Fagus Sylvatica
|
Nou, ik denk dat we elkaar hier mogen feliciteren met het nieuwe ontwerp voor het Groninger Forum!
Denk niet dat de raad nog een ander ontwerp gaat kiezen. Hier kunnen ze niet meer onderuit. Opzich had ik Erik ook op 1 staan. Maar ergens ben ik ook zeer tevreden met dit ontwerp. Het is denk ik toch wat gedurfder, en ik ben ook wel erg benieuwd hoe die zijkant in het echt gaat werken. Hoop alleen wel dat de jongens van NL Architects niet teveel hooi op de vork hebben genomen met zo'n megaproject. De meningen kunnen verschillen, maar over 1 ding zijn we het allemaal wel eens denk ik: We krijgen er een zeer bijzondere landmark bij in de toekeomst!!!
|
|
|
#138 |
|
Stadtaffe
|
Gefeliciteerd NLarchitects
![]() Over een duidelijke overwinning gesproken...: |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Registered User
|
Het hele ontwerp van NLArchitects doet mij nog steeds niks. Ik vind het gesloten, behoudend, saai van vorm, en teveel een muur voor deze plek EN voor een gebouw van dit type. Oh wel, misschien valt het in de praktijk mee.
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Stadtaffe
|
|