daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam

Amsterdam » Café Berlage

Reply

Thread Tools Display Modes
Old December 12th, 2008, 12:06 AM   #121
Ramses
Registered User

Likes (Received): 3

Quote:
Originally Posted by Го́голь View Post
Is die ook in de buurt dan? Ik zei dat namelijk omdat je zowat voor de McDonald's moet hebben gestaan toen je de foto nam
Nee, daar ben ik niet geweest. Ik heb mijn portie Whopper pas gehad op station Zuid/WTC, als een soort beloning, een pleister op de opgelopen blaren.
Ramses no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 12th, 2008, 03:35 PM   #122
Grumpey
Registered User

Likes (Received): 14

Quote:
Originally Posted by Ramses View Post
Nee, daar ben ik niet geweest. Ik heb mijn portie Whopper pas gehad op station Zuid/WTC, als een soort beloning, een pleister op de opgelopen blaren.
Overigens de slechtste Burger King die ik zelf ooit heb meegemaakt, die op Zuid. En geloof me, ik heb er aardig wat gehad. Sowieso zijn die BK's in nederland aardig beneden service/kwaliteit niveau tov elders in Europa, maar die op Zuid spant de kroon. Dan ga ik liever naar amstel. Je zou verwachten bij zo'n keten weinig verschil te zien onderling, maar probeer maar uit en je zal het zelf ook zien
Grumpey no está en línea   Reply With Quote
Old January 1st, 2009, 05:07 PM   #123
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 208

Weten we dat ook weer

Het lijkt er op dat het bouwrijp maken is begonnen.

Last edited by the runner; February 2nd, 2009 at 10:12 PM.
the runner no está en línea   Reply With Quote
Old January 3rd, 2009, 06:03 PM   #124
Des
Traveller

Quote:
Originally Posted by Grumpey View Post
Overigens de slechtste Burger King die ik zelf ooit heb meegemaakt, die op Zuid. En geloof me, ik heb er aardig wat gehad. Sowieso zijn die BK's in nederland aardig beneden service/kwaliteit niveau tov elders in Europa, maar die op Zuid spant de kroon. Dan ga ik liever naar amstel. Je zou verwachten bij zo'n keten weinig verschil te zien onderling, maar probeer maar uit en je zal het zelf ook zien
Ja die BK op Zuid/WTC is zelfs een schande voor de fastfood restaurants in Nederland.
Old January 3rd, 2009, 07:00 PM   #125
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 109

Bij McDonals is de kwaliteit vrijwel stabiel, altijd hetzelfde vrij smakeloze gebeuren. Zelfs in Azie smaakt McDonalds identiek aan hier.

Overigens ben ik nog geen BK tegengekomen die slechter was dan de beste McDonalds, maar ik ben nog nooit bij deze BK in Amsterdam geweest. En wereldwijd heb ik toch ook wel af en toe een BK en/of een McDonalds bezocht.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old January 3rd, 2009, 07:19 PM   #126
Zicyx
Registered User

Likes (Received): 0

Je moet dat soort fastfood tenten ook niet gebruiken om echt te gaan eten maar meer om ff een snelle hap te halen om 2 uur snachts als er niks anders meer open is na het uitgaan ofzo.
Zicyx no está en línea   Reply With Quote
Old January 3rd, 2009, 09:27 PM   #127
Des
Traveller

Quote:
Originally Posted by Zicyx View Post
Je moet dat soort fastfood tenten ook niet gebruiken om echt te gaan eten maar meer om ff een snelle hap te halen om 2 uur snachts als er niks anders meer open is na het uitgaan ofzo.
Dan is die BK op Zuid-WTC al lang gesloten
Old January 4th, 2009, 12:41 AM   #128
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Werkzaamheden Amstelkwartier

Het is al even rustig op het terrein van de voormalige rioolwaterzuivering. De meeste bassins en andere gebouwen zijn gesloopt. Het werk is echter nog niet helemaal klaar.

In de periode januari tot en met maart 2009 worden de volgende werkzaamheden verwacht:
· Plaatsen van een stevig hek om het bouwterrein
· Sloop van het machinegebouw nabij het Waternetkantoor
· Sloop van de witte tanks nabij het Nuonterrein
· Aansluiten van de bouwweg op de inrit naar het Nuonterrein

In april wordt vervolgens het kruispunt Spaklerweg – Nuonweg aangepast. De verwachting is dat de eerste bouwwerkzaamheden in de zomer van 2009 starten.

Weer een bouwer bekend.

De gemeente en Maarsen Groep sloten eind juni een overeenkomst voor een bouwblok in het Amstelkwartier. Hiermee is het vijfde bouwblok van het Amstelkwartier bij een ontwikkelaar ondergebracht.

Maarsen Groep gaat circa 110 luxe huurappartementen met parkeergarage ontwikkelen, direct aan het nieuw in te richten openbaar park aan de Amstel. De gemeente Amsterdam heeft het grondbezit van de ontwikkelaar in dat aan te leggen park verworven. Naar verwachting begint medio 2009 de bouw van het complex.

Bron: www.overamstel.amsterdam.nl
Old February 2nd, 2009, 06:29 PM   #129
Го́голь
✖✖✖

Го́голь's Avatar

Likes (Received): 202

Het viel me op dat de voormalige watertoren in de steigers staat. Wat gaat daar mee gebeuren?
Го́голь no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2009, 11:07 PM   #130
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Nieuwe hotelpartij Amstelkwartier

Nieuwe hotelpartij voor het Amstelkwartier.

3 februari 2009, Projectbureau Zuidoostlob

De ontwikkelaar van het hotel in het Amstelkwartier is bekend: Cradlestone B.V.
Deze vennootschap bestaat uit de initiatiefnemers The Vincent Hotel Group, D.A. Bueno de Mesquita en N.B.M Vink en gaat een hotel ontwikkelen in het 4-sterren+ segment. Het hotel komt op de hoek van de Spaklerweg en de toekomstige oost-west verbindingsweg in Overamstel in Amsterdam.

Op 30 januari ondertekenden de gemeente Amsterdam en Cradlestone hiervoor een bouwenvelopovereenkomst.

Het bijzondere gebouw wordt niet alleen geheel klimaatneutraal gebouwd, het is de bedoeling dat het ook klimaatneutraal zal worden geëxploiteerd. Dit is uniek in Amsterdam en de rest van Nederland.

In het 4-sterren+ hotel dat plaats zal bieden aan 200 hotelkamers en 85 extended stay unitskomen o.a. ook 2 restaurants, een café, een spa/wellness, congresruimte en een 24-uurswinkel. Hiermee is het hotel met vele voorzieningen in de plint een bijzondere aanvulling op het Amstelkwartier, de nieuwe woonwijk in Overamstel. Binnenkort volgt er meer nieuws over het ontwerp, de exploitatie en de bijzondere klimaatneutrale aspecten van dit hotel.

Bron: www.zuidoostlob.amsterdam.nl

Dat is toch goed nieuws in deze barre tijden.
Old February 4th, 2009, 12:09 AM   #131
Cymen
Registered User

Cymen's Avatar

24uurs winkel, handig voor al die studenten daar

Maar dit hotel hing al een tijdje in de lucht, goed dat het nu definitief is.

I'm not a slave to a god that doesn't give a shit!
Cymen no está en línea   Reply With Quote
Old February 14th, 2009, 03:24 PM   #132
Winbuks
I am sterdam

Winbuks's Avatar

Likes (Received): 18

Het volgende naschrift is al een aantal maanden oud en kwam ik vandaag pas tegen: Edit, het bericht is al op de vorige pagina vermeld...
Quote:
Hotelpartij Amstelkwartier bekend 14-10-08 Projectbureau Zuidoostlob

Voor het Amstelkwartier is een partij geselecteerd om een hotel te bouwen. dit is de combinatie Proper Stok & Hillgate & Hilton Garden Inn geworden. Dit hotel komt op de hoek van de Spaklerweg en de toekomstige Nuon-weg. Het wordt een hoog gebouw, waarbij de uitstraling naar buiten en tevens de betekenis voor het gebied zelf van belang is. De voorselectie bestond uit negen partijen. hieruit zijn vier partijen geselecteerd om een ontwerp te maken en een financiele bieding te doen. De combinatie Proper Stok & Hillgate & Hilton Garden Inn zijn vervolgens gekozen vanwege de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Update: op 11 november is duidelijk geworden dat de combinatie Proper Stok en Hillgate er niet in zijn geslaagd om een contract te tekenen met de beoogde hotelpartij, Hilton. Het projectbureau beraadt zich nu op de vervolgstappen. Zodra hierover nieuws is leest u dat op deze website.
Maar is er nu al weer een nieuwe partij in beeld, als ik het bericht lees van 3 februari? Volgens mij komt de locatie van het hotel wel overeen.
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017

That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris
Winbuks no está en línea   Reply With Quote
Old February 18th, 2009, 05:49 PM   #133
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Deze plek kan wel een grote beurt gebruiken en dat gaat ook eerdags gebeuren.
Old February 19th, 2009, 11:10 PM   #134
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Raad van State geeft toestemming voor park langs de Amstel
18 februari 2009, Overamstel

Het bestemmingsplan Overamstel Buitendijks, is goedgekeurd door de Raad van State. Dit bestemmingsplan was in 2007 vastgesteld door de gemeente Amsterdam. Het plan maakt onder meer een park langs de oever van de Amstel bij de nieuwe woonwijk Amstelkwartier mogelijk. De bezwaren die tegen dit plan waren ingediend, zijn nu ongegrond verklaard door de Raad van State.

Het zwembadje in de Amstel gaat er dus echt komen volgens dit verhaal.

Overamstel is het gebied aan de Amstel ten zuiden van de Omval dat de afgelopen 50 jaar veranderde van een polderlandschap naar het bedrijventerrein Amstel Business Park. De komende jaren zal Overamstel geleidelijk transformeren in een grootstedelijk woon/werkgebied. Het gebied wordt intensiever gebruikt: er worden woningen, voorzieningen en bedrijven/kantoren gebouwd. Het uitgangspunt is dat het gebied goed bereikbaar blijft en dat de huidige bedrijven/kantoren zoveel mogelijk behouden blijven in Overamstel. Het gebied direct aan de Amstel blijft groen en wordt ingericht als een openbaar park.

Het bestemmingsplan Overamstel Buitendijks maakt het mogelijk een park aan te leggen langs de Amstel bij de Ouderkerkerdijk vlak achter het Amstelstation. Hierdoor ontstaat een recreatieve route vanuit de stad naar het groengebied Amstelland, waardoor de hoofdgroenstructuur van Amsterdam wordt versterkt. In het park komt een jachthaven, horeca en een drijvend zwembad. Met het park wordt de Amstel zichtbaar gemaakt voor alle Amsterdammers op een plek waar de rivier op zijn breedst is.

Vorige week al werd nog een tweede bestemmingsplan van Overamstel goedgekeurd door de Provincie. Dit betreft het gebied direct naast het bovengenoemde park, het zogenaamde Amstelkwartier. Hier komen circa 1100 woningen, een viersterrenhotel, een basisschool en kinderopvang. Nu beide bestemmingsplannen zijn goedgekeurd kan de ontwikkeling in het Amstelkwartier, voortvarend verder gaan. Inmiddels zijn ontwikkelaars en architecten geselecteerd. De verwachting is dat er in 2010 kan worden gebouwd.

Weer een jaar uitstel dus

Gemeente Amsterdam
Projectbureau Zuidoostlob

Bestemmingsplan Amstelkwartier Binnendijks goedgekeurd door provincie
18 februari 2009, Projectbureau Zuidoostlob

Eind januari heeft Gedeputeerde Staten van de Provincie Noord-Holland het bestemmingsplan Amstelkwartier Binnendijks goedgekeurd.

De gemeente heeft het goedkeuringsbesluit en het plan met bijbehorende stukken met ingang van 19 februari 2008 gedurende een termijn van zes weken ter inzage gelegd op de volgende adressen:

– Het Voorlichtingsloket van het stadhuis, Amstel 1.
– Informatiecentrum De Zuiderkerk, Zuiderkerkhof 72.
– Het stadsdeel Oost-Watergraafsmeer.

Gedurende bovengenoemde termijn van terinzageligging kunnen belanghebbenden een beroep instellen tegen het bestemmingsplan bij de Raad van State. Het bestemmingplan en de plankaart zijn te bekijken op de website.

Bronnen:
www.zuidoostlob.amsterdam.nl
www.overamstel.amsterdam.nl

Quote:
Originally Posted by hugenholz View Post
GSM-foto's bouwterrein Spaklerweg naast het het Waternet-gebouw:

De sloop is al aardig op gang gekomen vandaag werd er flink gebeukt met de slopersbal.

Last edited by the runner; March 16th, 2009 at 12:50 AM. Reason: extra
Old February 20th, 2009, 12:47 AM   #135
Des
Traveller

Dat kantoor van Waternet gaat wel een hele dominante plek innemen in de nieuwe wijk. Hoop dat het in werkelijkheid mee valt.
Old February 20th, 2009, 04:47 PM   #136
Winbuks
I am sterdam

Winbuks's Avatar

Likes (Received): 18

Gelukkig uitstel. Wees blij dat de plannen niet de ijskast in zijn gegaan deze beroerde tijden!
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017

That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris
Winbuks no está en línea   Reply With Quote
Old February 20th, 2009, 08:20 PM   #137
ropniko
Registered User

ropniko's Avatar

Likes (Received): 5

Volgens mij zometeen wel een schitterende plek om te wonen / leven. Vlak bij de Amstel, je zit zo op de A10, metrostation is in de buurt, treinstation en het centrum op nog geen 10 minuten fietsen.
ropniko no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2009, 12:58 AM   #138
Des
Traveller

Quote:
Originally Posted by Winbuks View Post
Gelukkig uitstel. Wees blij dat de plannen niet de ijskast in zijn gegaan deze beroerde tijden!
De woningmarkt van Amsterdam blijft apart en is afgezien van bepaalde segmenten redelijk crisisbestendig.
Old February 21st, 2009, 02:07 AM   #139
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Likes (Received): 53

De koopmarkt voor te bouwen nieuwbouwwoningen schijnt op dit moment niet goed te zijn in Amsterdam.
Old February 21st, 2009, 10:06 AM   #140
Cymen
Registered User

Cymen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wuppeltje View Post

De koopmarkt voor te bouwen nieuwbouwwoningen schijnt op dit moment niet goed te zijn in Amsterdam.
Die is nooit heel goed geweest in Amsterdam. Punt in namelijk dat de doelgroep in Amsterdam niet 1-2 jaar wil wachten op een huis. Ervaringen in IJburg leerde echter dat alle huizen uiteindelijk toch wel verkochte op het moment het gebouw bijna af was.

I'm not a slave to a god that doesn't give a shit!
Cymen no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
amstel-life, amstelkwartier, de-acht, overamstel, villa mokum

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules