daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Projectnieuws

Projectnieuws Stand van zaken van projecten in Nederland.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old July 21st, 2008, 08:13 PM   #41
sky-eye
Zitterd veur ummer

Likes (Received): 34

Het verbaast me dat dit plan toch doorgaat. is al denk ik al een jaar of 4 geleden op dit forum verschenen en toen werd het stil. Had niet gedacht dat ze het gingen uitvoeren. goed nieuws voor heerlen. Met 80 meter de hoogste van de satd en een mooie aanvulling op de toch al best dichte (maar wel nog wat lage) skyline. Was me ook niet bekend dat de oude torentjes gesloopt werden, vind ik wel jammer (tenminste als het die 2 smalle torentjes van zo'n 15 verdiepingen zijn0
sky-eye no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 21st, 2008, 08:36 PM   #42
Tim B
Alias Thec

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by sky-eye View Post
Was me ook niet bekend dat de oude torentjes gesloopt werden, vind ik wel jammer (tenminste als het die 2 smalle torentjes van zo'n 15 verdiepingen zijn0
Dat zijn ze ja. Ze hebben het steeds over één gebouw, maar kennelijk waren ze aan de basis verbonden met elkaar.
Tim B no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2008, 09:57 AM   #43
De Snor
Forever Travelling

Likes (Received): 15

Ik heb hier op het HHF onlangs ergens iets gelezen over een nieuw torentje in Heerlen maar vind het nergens meer terug...
De Snor no está en línea   Reply With Quote
Old August 9th, 2008, 09:06 AM   #44
De Snor
Forever Travelling

bedankt Erwin

Quote:
Originally Posted by erwin View Post
Nieuws m.b.t. Douvenrade!

Het Limburgs Dagblad van zaterdag 19 juli bevat een artikel met de titel "Groen licht bouwplan Sevagram".
Hierin wordt toegelicht dat zorgcomplex Douvenrade een metamorfose ondergaat. Er komt onder meer een 80 meter hoge woontoren in de vorm van een mijnschacht.

In het volgende PDF-bestand is een globale impressie van het nieuwe complex opgenomen (pagina 2): http://www.sevagram.nl/pdf/bul4.pdf. Het gaat om gebouw II.
Old September 12th, 2008, 08:10 AM   #45
Mach_10
Registered User

Lange Jan en Lange Lies

Het is lang stil geweest rond de woontorens Lange Jan en Lange Lies, maar ik vond in een raadsinformatiebrief gedateerd 14 april 2008, met als onderwerp ‘Plan van aanpak Burgemeester Van Grunsvenplein’ de volgende twee zinnen:

“Bovendien ligt er een verband met de geplande woontorens ‘Lange Lies en Lange Jan’”

“De projecten in en rond dit gebied, te weten de ontwikkeling Schinkelkwadrant-zuid en -noord, de torens Lange Jan en Lange Lies, de renovatie van de ondergrondse parkeergarage en de renovatie van het theater hebben grote invloed op elkaar.”

Dit lijkt mij te betekenen dat ze er gaan komen.

P.s. Benieuwt wat ze precies in de twee Schinkelkwadranten gaan doen
Mach_10 no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2008, 10:43 PM   #46
De Snor
Forever Travelling

Foto gevonden over Parc Imstenrade

image hosted on flickr
Old October 4th, 2008, 05:21 PM   #47
Tim B
Alias Thec

zou die tweede Parc Imstenrade toren er ooit nog komen? Ik geloof dat dat ooit in de planning stond...
Tim B no está en línea   Reply With Quote
Old October 7th, 2008, 01:19 PM   #48
n4m3l355
Registered User

Quote:
Originally Posted by Mach_10 View Post
Het is lang stil geweest rond de woontorens Lange Jan en Lange Lies, maar ik vond in een raadsinformatiebrief gedateerd 14 april 2008, met als onderwerp ‘Plan van aanpak Burgemeester Van Grunsvenplein’ de volgende twee zinnen:

“Bovendien ligt er een verband met de geplande woontorens ‘Lange Lies en Lange Jan’”

“De projecten in en rond dit gebied, te weten de ontwikkeling Schinkelkwadrant-zuid en -noord, de torens Lange Jan en Lange Lies, de renovatie van de ondergrondse parkeergarage en de renovatie van het theater hebben grote invloed op elkaar.”

Dit lijkt mij te betekenen dat ze er gaan komen.

P.s. Benieuwt wat ze precies in de twee Schinkelkwadranten gaan doen
Bij mijn weten gaat dit nog wel even duren aangezien het ontwerp terug naar de tekentafel is. Het huidige ontwerp is namelijk niet haalbaar.

Een ander leuk project wat op stapel ligt en begin volgend jaar tot uitvoer komt is de uitbreiding van het Atrium Heerlen. Een ontwerp van De Jong Gortemakers Algra architecten en ingenieurs.
n4m3l355 no está en línea   Reply With Quote
Old January 31st, 2009, 01:31 PM   #49
sky-eye
Zitterd veur ummer

Weet iemand oe het staat met de projecten in Heerlen? met name dan de woontoren Douvenrade en de 3 Musketiers, m.n. die laatste heb ik lang niks van gehoord...
Old February 14th, 2009, 12:45 PM   #50
erwin
fastshooter

erwin's Avatar

@sky-eye: volgens een artikel in de krant van vandaag (14.02.2009) zijn de Lange Jan en Lange Lies van de baan.
Ik heb het artikel in het overzicht toegevoegd.

Van De Drie Musketiers heb ik niks meer vernomen.
Als ik over een week of twee weer kan fietsen zal ik eens langs het bouwterrein gaan.
Ik verwacht dat een van de gebouwen wel gebouwd zal worden omdat er veel appartementen verkocht zijn. De andere twee zullen uitgesteld worden ivm de kredietcrisis.

Over de woontoren Douvenrade is verder ook geen nieuws te melden.
Hier gaat het om een zorginstelling die de toren wil laten bouwen, maar ik denk dat ivm de crisis er uitgesteld zal worden. De banken lenen immers minder snel geld.

the citystreets are empty now
the lights don't shine no more
erwin no está en línea   Reply With Quote
Old February 16th, 2009, 12:03 AM   #51
sky-eye
Zitterd veur ummer

@Erwin
bedankt voor de update. Ik was er al een beetje bang voor, had er al zolang niks van gehoord. Ik denk sowieso dat het de komende jaren qua bouwprojecten minder gaat worden in de oostelijke en westelijke mijnstreek vanwege de dalende bevolking. In het LD ston pas geleden dat er voor de omgeving Sittard-Geleen gestreeft wordt dat voor elke nieuwe woning een andere gesloopt wordt, schiet dus niet echt op. Maar is beter dan bouwen voor de leegstand.
Old March 13th, 2009, 11:25 PM   #52
erwin
fastshooter

erwin's Avatar

@sky-eye: vanmiddag ben ik langs de plek gereden waar de 3 Musketiers moeten komen. Het terrein lag braak en van bouwactiviteiten was geen sprake. Er was zelfs geen omheining rondom het bouwterrein.
Afgelopen oktober zou met de bouw begonnen moeten worden, dus het project is uitgesteld.

Old March 16th, 2009, 08:49 PM   #53
sky-eye
Zitterd veur ummer

Jmmer, is toch een leuk project. Over een paar jaar als de economie (en huizenmarkt) weer aantrekt wordt het hopelijk weer opgepakt.
Old March 28th, 2009, 01:56 AM   #54
erwin
fastshooter

erwin's Avatar

Slecht nieuws over de woontoren van Douvenrade (Limburgs Dagblad van do 26.03.2009):

Onbegrijpelijk dat mensen serieus reageren op de thread van Twix in het hoogbouwcafé.
Het ene project na het andere wordt uitgesteld.

Old March 28th, 2009, 11:26 PM   #55
lffıs
|/|/|\/|

lffıs's Avatar

^ Nu je het zegt, waarom is dat plan nog niet opgenomen in het overzicht?!

Volgens mij reageert er trouwens niemand, op Twix na, serieus op dat Jetski centrum.
Old March 29th, 2009, 01:14 AM   #56
erwin
fastshooter

erwin's Avatar

^ Nou, als ik sommige reacties lees...

Mss moet ik het plan alsnog toevoegen.
Ik wacht nog even op het eerste voorpagina-artikel in de kranten.

Last edited by erwin; April 4th, 2009 at 12:41 AM.
Old June 19th, 2009, 06:39 PM   #57
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 206

Was deze week een weekje in Brunssum en ben met de fiets een paar keer door Heerlen gekomen maar als bouwliefhebber kun je hier beter niet wonen maar als fietsers wel. De huizen kosten hier ook bijna niks volgens mij zo`n 60% minder als de regio Amsterdam.

Zandafgraving Heerlen
the runner no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2009, 12:45 AM   #58
sky-eye
Zitterd veur ummer

@therunner
De huizenprijzen in Zuid-Limburg zijn in vergelijking tot het Nederlands gemiddelde sowieso laag, maar zelfs in deze kleine regio zijn er grote verschillen. Ik weet wel dat kerkrade gemiddeld de laagste huizenprijs van NL heeft, dus heerlen zal niet veel hoger zijn. Heeft natuurlijk wel z'n voordelen, anderzijds liggen de lonen in de randstad ook een stuk hoger, dus waarschijnlijk valt het verschil verhoudingsgewijs mee.Wat vond je trouwens zo van het gebied?
Old June 20th, 2009, 07:29 PM   #59
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 206

Ik vind het een heel mooi gebied om te wonen met veel groen en veel mooie fietsmogelijkheden alleen de bewegwijzering is hier dramatisch voor de fiets terwijl maar net over de grens bij Geilenkirchen en Aken zo goed is met de afstanden en op iedere hoek bijna een bordje. Volgens mij is hier ook in de jaren 50-60-70 verschrikkelijk veel gebouwd.
Misschien is het een idee voor oude Nederlanders die nu naar Duitsland verhuizen omdat het zo goedkoop is, hier naar te verhuizen en niet net over de grens in Oost-Groningen.

Valkenburg, alleen de spoorwegovergang laat je zien dat je in Nederland bent.

De kleine had het ook naar zijn zin op het bunglowpark Brunsheim te Brunssum(of moet ik Broenssum zeggen )

Is dit al bekend?

Groen licht voor Heerlens Maankwartier

17 juni 2009

De gemeente, NS Poort, Bouwontwikkeling Jongen en Weller Vastgoedontwikkeling waren er al eerder uit. Maar nu er ook een rijkssubsidie rinkelt, staat niets de ontwikkeling van het Heerlens Maankwartier nog in de weg.

Bouwbedrijven Jongen is in Zuid-Limburg betrokken bij de grootschalige ontwikkeling van het nieuwe stationsgebied. Naast een nieuw station krijgt het Maankwartier ook talrijke voorzieningen. Het project omvat kantoren (16.000 m²), grootschalige en kleinschalige detailhandel (samen goed voor een kleine 12.000 m²), ongeveer 110 woningen en een hotel (4.000 m²). Het plan voorziet verder in een horeca- en congresgelegenheid en ondergrondse parkeerfaciliteiten.
De rijkssubsidie komt uit de zogenoemde ‘tweede tranche spoorse doorsnijdingen’, die het ministerie inzet om gemeenten te helpen ‘de barrièrewerking van een spoor door de stad op te heffen of te verbeteren.’ Nu de subsidie zeker is, kan de uitvoering van het Maankwartier volgens verwachting in de tweede helft van 2010 starten.
Bron: www.volkerwessels.com

Last edited by the runner; June 21st, 2009 at 12:42 AM. Reason: extra
the runner no está en línea   Reply With Quote
Old July 18th, 2009, 01:28 AM   #60
Twix
Lange Jan en Lange Lies

Twix's Avatar

Quote:
Originally Posted by lffıs View Post
^ Nu je het zegt, waarom is dat plan nog niet opgenomen in het overzicht?!

Volgens mij reageert er trouwens niemand, op Twix na, serieus op dat Jetski centrum.
Bij gemeente Heerlen hebben ze gezegd dat Corio Center 2 toch naar verwachting kwam. Als ze die domme Anstemradezooi Toren bouwen boven de 180 meter, en nog eens het geld, daar kan je al één Lange Jan of Lange Lies toren mee bouwen. En dat project van Francine Houben is echt helemaal weg, triest eigenlijk.

Dit zou Heerlen moeten hebben
Twix no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules