|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Registered User
|
Relatief beperkte hoogte tenopzichte van de andere hoge gebouwen. In de skyline valt La Grand Arche echt niet zo veel meer op dan vroeger.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 53
|
|
|
|
#45 |
|
Registered User
|
Ik heb geen probleem met een blokkige toren in New York. Blokkige torens zíjn gewoon New York. Maar deze hier vind ik toch wel erg smal. Het is meer een paal dan een toren. Ook is het schandalig dat er blijkbaar een mooi hotel voor is afgebroken.
Last edited by De Klauw; March 11th, 2012 at 11:25 PM. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Misschien mijn mening maar het ziet eruit als een uitgerokken Tetrisblok. Te smal en te... vierkant? Gewoon niets uitspringend en te hoog voor zijn breedtje, maar ja dat is maar mijn mening :3
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Registered User
Likes (Received): 93
|
Inderdaad een wreed smalle toren, je vraagt bijna infantiel af of hij niet zal omwaaien! Qua New York ben ik momenteel 'zot' van Two World Trade Center ![]() |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Registered User
|
Ik vind vooral Three World Trade Center prachtig, de mooiste van de 4, met de "Two" op de passende tweede plaats. Niet dat de "One" lelijk is, maar ik vind de andere twee gewoon wat meer hebben
|
|
|
|
|
|
#49 | ||||
|
Registered User
|
432 Park Avenue is nog niet helemaal 100% zeker, in ieder geval in deze vorm, misschien wordt die toch breder of minder hoog. Het heeft wel iets zo'n 'pencil tower', het geeft een sterk contrast met de rest van de skyline, een welkome afwisseling in Midtown.
Alles heeft te maken met de enorme vraag naar het duurste segment van appartementen. One 57 is zo'n woontoren, ineens de hoogste van New York en één van de hoogste ter wereld: net geen 306m hoog: Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
|
|
|
|
|
#50 | |||
|
Registered User
|
Nog een belangrijk project waar men nu met de voorbereidingswerken bezig zijn is Hudson Yards, een project waarbij men boven de spoorwegbundels in de 'far west' gaat overbouwen met onder andere supertalls: tweeling kantorentorens
Quote:
Quote:
Quote:
|
|||
|
|
|
|
|
#51 |
|
Registered User
Likes (Received): 13
|
Dubai, shanghai, Abu Dabi...zelfs Hong Kong ten spijt, New York blijft toch the Skyscraper-capital of the word imo.
|
|
|
#52 |
|
Near Bruges
|
Deze lijkt op wat ze aan het Zuidstation in Brussel wilden bouwen.
|
|
|
#53 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
The only way is up
Likes (Received): 1211
|
Quote:
WTC2 is ook mooi. Maar beiden gaan helaas binnenkort op hold totdat er huurders voor gevonden zijn. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
The only way is up
Likes (Received): 1211
|
Dit is trouwens ook wel interessant. The High Line wordt geincorporeerd in het plan van de Hudson Yards.
Het Hudson Yards project met alle torens is trouwens gigantisch, net alsof je heel Frankfurt erbij bouwt. Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Registered User
|
Dat ding ziet er... gigantisch uit o.O
Ik hou wel van de nieuwe torens, de 2 oude WTC-torens waren inderdaad wel iconisch, maar je kunt nogal moeilijk 2 gelijkaardige torens terugplaatsen. Ik ben op zich wel blij dat het meerdere verschillende torens zijn geworden en geen een héél grote of 2 nieuwe twin-towers. Maar ja, iedereen zijn mening natuurlijk. @Eric: dat is spijtig, die diagonale balken zorgden net voor zijn... nu ja hou zou ik het noemen: speciale uiterlijk? :3 |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Registered User
|
Het project van Foster zou 538 meter hoog geworden zijn. Nu ook niet zó gigantisch dus.
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Registered User
|
Nou eigelijk wel, want als je de vorm van die toren even bekijkt slokt dat zogoed als bijna de volledige WTC-terreinen in één klap op. Daarbij is 538 meter niet zo klein hoor... Even bedenken dat de Empire State Building nog steeds de hoogste toren van New York is (buiten '73-'01 dan) met zijn 381 meter, dan is deze render zo'n groffe anderhalf keer hoger ;3
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Registered User
|
De Federation Tower (U/C, 360m) in Moskou stond gisteren in lichterlaaie!
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Registered User
|
Nog een leuke supertall is het Ryugyong Hotel, in Pyongyang, Noord-Korea nota bene. Je moet er wel voor te vinden zijn natuurlijk.
Er werd in 1987 begonnen aan het gebouw, dat 330 meter hoog is en eventjes kans maakte het hoogste hotel in de wereld te worden, tot de bouw werd stilgelegd in 1992 en Dubai met de prijs ging lopen. Sinds 2008 is men terug begonnen met bouwactiviteiten, het is echter niet zeker of het gebouwd volledig afgewerkt wordt, of of het hier oplapwerk betreft. ![]() ![]() ![]() 't Zou echt niet misstaan als het Ministerie van Waarheid uit 1984 van George Orwell
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|